Mitä tehdä mädäntyneestä banaanista?
Arviolta noin 35 prosenttia kuoresta on mädäntynyttä. Voiko sitä vielä jotenkin hyödyntää?
Kommentit (16)
Niistä voi tehdä banaanilettuja. Haisevat ja maistuvat ruskealle banaanille, eli ei kannata tehdä, jos et siitä tykkää.
Biojätettä, kompostin täytettä, anopille hedelmäsalaattia...
Banaanikakkua minäkin olin tulossa ehdottamaan! Namnam
Vierailija kirjoitti:
Banaanikakkua minäkin olin tulossa ehdottamaan! Namnam
[img]http://www.cosgan.de/images/smilie/ekelig/g020.gif[/img]
Katso miltä syötävä osa näyttää ja haisee. Jos tarkoitat "mädällä" sitä että kuoressa on ruskeaa, niin se tarkoittaa vasta kypsymistä ja sokerin lisääntymistä. Juntit suomalaiset on vaan tottuneet syömään banaaninsa puoliraakoina. Syömäkelvoton banaani on kokonaan tummanruskea ja pieneksi kuivahtanut.
Smoothieen vaan, tulee ihanan makeaa!
keleen Prototyyppi kirjoitti:
Anopin kanssa ei kannata alkaa mokailemaan 😃
keleen Prototyyppi kirjoitti:
Olisiko ohjetta tuohon anopin hedelmäsalaattiin? Mielenkiinnosta kyselen terv. ap
Banaanista en tiedä, mutta mädäntyneen kanan saa syötäväksi kun pitää uunissa hiemen yliaikaa. Tai ei se mätä ollut, mutta haju oli aika paha.
Vierailija kirjoitti:
Katso miltä syötävä osa näyttää ja haisee. Jos tarkoitat "mädällä" sitä että kuoressa on ruskeaa, niin se tarkoittaa vasta kypsymistä ja sokerin lisääntymistä. Juntit suomalaiset on vaan tottuneet syömään banaaninsa puoliraakoina. Syömäkelvoton banaani on kokonaan tummanruskea ja pieneksi kuivahtanut.
Sillä ei ole mitään tekemistä junttiuden kanssa vaan erilaisten mieltymysten. Itse en tykkää haisevasta ruoasta, minkä ympärillä pörrää kärpäsiä. Ruskeat banaanit haisevat ja maistuvat mielestäni järkyttävälle, oli se syömäkelpoista tai ei.
Jos tarkoitat ylikypsiä, niin ne on parhaita banaanikakun tekoon.