Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kurjalta tuntuu kuunnella normiperheiden lomasuunnitelmista :(

Vierailija
13.04.2016 |

Erosin viime syksynä eikä itselläni ole mitään verkostoja - kellään tutulla ole mökkiä missä lomailla, itseltäni puuttuu uskallus lähteä lasten kanssa ulkomaille reissuun, mökin vuokraaminenkaan ei tule kysymykseen kun en omista ajokorttia ja mökit yleensä hankalissa paikoissa jne jne. Kaikki semmoinen perusarjesta poikkeava tekeminen tuntuukin itsestäni yllättävän haastavalta kun on yksin. Eipä sitä ennen tullut tuommoistakaan ajatelleeksi. Jotensakin tylsältä tuntuu ajatus viettää loma pelkästään kotosallakaan :( Kaipa sitä pitäisi ottaa vaan itseään niskasta kiinni ja keksiä jotain.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset uskalla lähteä ulkomaille lasten kanssa? Etkö ole matkustellut juurikaan vai ovatko lapset esim tosi pieniä? Lähtekää vaikka laivalle tai naapurikaupunkiin kylpylään/huvipuistoon, jos et kauemmaksi uskalla :)

Vierailija
2/17 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viettäkää loma kotipaikkakunnalla. Käykää kirjastossa, uimassa, tehkää eväsretki leikkipuistoon tai bussilla lähimpään isompaan kaupunkiin. Sukuloikaa bussimatkan päässä olevien sukulaisten luona. Lasten toisen vanhemman voi antaa viedä lapsia automatkoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ehdit hankkia uuden miehen kesäksi.

Vierailija
4/17 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat siis jo aika isoja, 10 ja 14, mutta silti en uskalla. En ole matkustanut paljoa. Tuo vanhempi ei edes kovin mielellään enää lähde minnekään lähitienoolle kanssani :( Eikä meillä ole sukulaisia missään muissa kaupungeissa. ap

Vierailija
5/17 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyyhnyyh, sitä saa mitä tilaa

Vierailija
6/17 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi ketään sukulaista tai tuttavaperhetta, jonka kanssa voisi lähteä vaikka yhdessä, niin olisi toinen aikuinen tai aikuisia mukana. Ymmärrän kyllä hyvin, itsekin aristelen lähteä yksin kahden vilkkaan lapsen kanssa.

Vierailija
7/17 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aa, lapset onkin noin isoja, mikä siis on ongelma?

Vierailija
8/17 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhempien kanssa matkalle yhdessä? Tai lapsen kummin tai tädin/enon?

Vierailija
9/17 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No menkää laivalle, Tukholmaan vaikka?

Vierailija
10/17 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laivaristeilylle?

Vierailija
11/17 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai jännittää, jos ei ole matkustanut paljoa. On helppoa aloittaa esim. risteilemällä Ruotsiin tai kylpylälomalla kotimaassa. Ulkomaille kannattaa varata pakettimatka tunnettuun kohteeseen, jossa suomalaisen oppaan palvelut. Näillä onnistuu, ja vähitellen uskaltaa sitten omatoimimatkaillakin. Lomailla voi toki kotinurkilla, mutta pieni lomamatka piristää kummasti. Hyvää kesää!

Vierailija
12/17 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs huvipuisto tai kylpylä? Tai kaupunkiloma toisessa kaupungissa ja asutte hotellissa? Laivaristeilyllä voi käydä, maihin ei tarvii mennä. Lapset leirille jonnekin missä järjestetty kuljetus. Onko toista vanhempaa joka ottaa joskus lapset?

Vierailija
13/17 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkilomalle muutamaksi päiväksi Helsinkiin, Tampereelle tai Turkuun? Joka päivälle joku käyntikohde, niin kuin ulkomaillakin ja illalla ravintolaan syömään.

Vierailija
14/17 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet arkajalka, miksi valitat ? Minä lähtisin vaikka maailman ääriin, mutta ei ole rahaa.

Meillä on ex.n kanssa lapset viikko-viikko ja hän on usein heinäkuun Sveitsissä. Tekee töitä pääkonttorilla ja saa vuokrata huippuedullisesti firman "mökkiä". Lapset ovat ihan innoissaan kun on oma uima-allas ja vaikka mitä aktiviteettejä.

Yhtenä vuotena ex kysyi onko mun mahdollista tulla yhdeksi viikoksi, kun hän joutuikin pääkonttorille töihin, yleensä on ollut siellä vaan pari tuntia per päivä, max 3 päivää, mutta nyt joutui ihan töihin töihin. Ex maksoi lennot ja mä vietin luksuslukaalissa viikon yhdessä omien lasteni kanssa ja ex maksoi lystin. Haki ja vei kentällekin vielä.

Minun matkani viime aikoina on ollut viikolla Tukholmassa käymiset. Olen ostanut työkavereiden pyytämät tax free tuotteet ja saanut niillä ilmaisen risteilyn, tai 5 euroa pitää maksaa Ja sitten ylityösaldoilla pitänyt vapaata sillä viikolla kun lapset ovat olleet isällä. Siellä ei sitten ketään olekaan keskellä viikkoa, eläkeläisiä ja rekkamiehiä. Yritä nyt siinä mennä tanssimaan tai jotain. Päivä Tukholmassa on tietenkin huippua ja omat eväät kun ovat mukana, tulee reissusta edullinen. Raha on vaan esteenä pitemmissä matkoissa.

Sinun valinta on selvä, et uskalla lähteä, joten silloin et mene. Suomihan on mm kylpylöitä täynnä, mutta niin arvokkaita. Itse lähtisin tosta vaan Venetsiaan, norjalaisella pääsee halvalla. Muutama satanen vaan puuttuu, nyt ja vielä vuosia.

Vierailija
15/17 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lomavaihtoehto, mitä kannatta harkita on tuetut lomat. Esim. http://www.mtlh.fi/fi/2016%20lomatarjonta/Yleiset%20lomat/?cat=25

Kannattaa hakea. Vielä ehtii heinäkuun lomille hakea. Meidän perhe (kaksi aikuista ja kaksi lasta) olimme tuetulla lomalla viime kesänä. 5 vrk loma tuli meille maksamaan 200 euroa (20 e / aikuinen / vrk). Loma, jolla olimme oli urheiluopistolla. Koko ajan oli järjestettyä ohjelmaa, mihin sai halutessaan osallistua ja lapsille saman ikäistä seuraa. Kivaa oli koko perheellä. Hakemusta kirjoittaessa kannattaa muistaa, että hakemuksen perusteet vaikuttavat esim. tulotietoja enemmän. Kannattaa kirjoittaa hyvät perusteet, miksi juuri teidän perhe tarvitsee yhteisen loman. 

Vierailija
16/17 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos olet arkajalka, miksi valitat ? Minä lähtisin vaikka maailman ääriin, mutta ei ole rahaa.

Meillä on ex.n kanssa lapset viikko-viikko ja hän on usein heinäkuun Sveitsissä. Tekee töitä pääkonttorilla ja saa vuokrata huippuedullisesti firman "mökkiä". Lapset ovat ihan innoissaan kun on oma uima-allas ja vaikka mitä aktiviteettejä.

Yhtenä vuotena ex kysyi onko mun mahdollista tulla yhdeksi viikoksi, kun hän joutuikin pääkonttorille töihin, yleensä on ollut siellä vaan pari tuntia per päivä, max 3 päivää, mutta nyt joutui ihan töihin töihin. Ex maksoi lennot ja mä vietin luksuslukaalissa viikon yhdessä omien lasteni kanssa ja ex maksoi lystin. Haki ja vei kentällekin vielä.

Minun matkani viime aikoina on ollut viikolla Tukholmassa käymiset. Olen ostanut työkavereiden pyytämät tax free tuotteet ja saanut niillä ilmaisen risteilyn, tai 5 euroa pitää maksaa Ja sitten ylityösaldoilla pitänyt vapaata sillä viikolla kun lapset ovat olleet isällä. Siellä ei sitten ketään olekaan keskellä viikkoa, eläkeläisiä ja rekkamiehiä. Yritä nyt siinä mennä tanssimaan tai jotain. Päivä Tukholmassa on tietenkin huippua ja omat eväät kun ovat mukana, tulee reissusta edullinen. Raha on vaan esteenä pitemmissä matkoissa.

Sinun valinta on selvä, et uskalla lähteä, joten silloin et mene. Suomihan on mm kylpylöitä täynnä, mutta niin arvokkaita. Itse lähtisin tosta vaan Venetsiaan, norjalaisella pääsee halvalla. Muutama satanen vaan puuttuu, nyt ja vielä vuosia.

Sun valintakin on selvä, sulla ei ole rahaa, joten silloin et mene. Kaikilla meillä on ristimme.

Vierailija
17/17 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et omista ajokorttia asut varmaan isohkossa kaupungissa, jossa on toimiva joukkoliikenne. Esim. Helsingin seudulla voisit viettää lomaa lasten kanssa Helsingin edustan saarilla (Kaunissaari, Musta Hevonen tai lähempänä Pihlajasaari, Uunisaari). Osta, lainaa tai vuokraa teltta. 

Voitte näillä main myös retkeillä Viikin metsissä, käydä uimassa Pikkukosken uimarannalla, Seurasaaressa, Kumpulan maauimalassa. Niihin pääsee julkisilla. Suomenlinna on täynnä turisteja, joten sinne ei kannata kesällä mennä. 

Tässä vain joitakin esimerkkejä omasta ympäristöstäni. Tunnet oman kaupunkisi ympäristöt paremmin, ota selvää lisää. Lapsesi saavat olla sinun kanssasi lomalla aamusta iltaan, ja sinä heidän kanssaan. Sehän on ihanaa. Et sinä mikään viihdetuottaja ole, eivätkä lapset mitään elämyskuluttajia. Te olette perhe. Pelatkaa pelejä, fillaroikaa, retkeilkää, kokkailkaa, käykää julkisilla paikoissa, joissa ette ole ennen käyneet, viettäkää yöppäripäiviä, makoilkaa auringossa, kastelkaa toisianne puutarhaletkulla tai kastelukannulla, istuttakaa jotakin ja seuratkaa sen kasvua, opetelkaa elämän kiertokulku  ... Teille tulee kiva kesä ellet sinä aikuisena tee siitä esterataa ja pettymysten sarjaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan