Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurilta otettiin 4 lasta huostaan skitsofrenian takia!

Vierailija
13.04.2016 |

Näin naapuri minulle kertoi, olivat kuulemma keksineet ihan tahalleen siitä kaikenmaailman juttuja. Kirjoittaneet tyyliin "Äiti puhuu yksinään, lapset kärsivät äidin sekoiluista.." voiko tuollainen pitää paikkaansa? Että keksitään kaikennäköisiä juttuja mitkä ei voi edes pitää paikkaansa? Äiti on kuulema pakotettu hoitoon eikä saa kieltäytyä siitä edes. Koska ollaan uhkailtu ettei lapsia takaisin sais.... Voiko pitää paikkaansa??

Ahdistaa jo ajatuskin siitä, et noin vaan otetaan lapset pois. Vaikka meistä ei ole ilmoitusta edes tehty... Nämä tarinat saa vaan miettimään kaikenlaista...

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen kokenut sen että kaikkea paikkaansa pitämätöntä on sepitelty. Mutta tarkoituksesihan taisi ollakin jonkinlainen ivaketju tehdä.

Vierailija
2/17 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen kokenut sen että kaikkea paikkaansa pitämätöntä on sepitelty. Mutta tarkoituksesihan taisi ollakin jonkinlainen ivaketju tehdä.

No ei kyllä ollut!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo pitää paikkansa, naapuri on toiminut todella väärin. Eihän hän ole ollut näkemässä mitä siellä kodissa tapahtuu. Yleensä sitä paitsi skitsofrenia on nykyisin lääkkeillä hyvin hoidossa, joten kyse voi olla ihan naapurin ennakkoluuloista, jotka ovat sitten menneet täydestä kokemattomalle sossulle.

Minä kyllä sanoisin tuollaiselle idioottinaapurille suorat sanat ja ottaisin lisäksi yhteyttä sinne sossuun, että ovatko he tietoisia tämän ilmoittajan omasta epävakaudesta.

Vierailija
4/17 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minä tiedä yhden skitsofreenikon yksinhuoltajan jonka tytärtä ei otettu huostaan. Kun äidillä oli psykoosi päällä, tytär asui tukiperheen luona (jonka luona oli muutenkin joskus vkonloppuina ja lomilla), ja palasi äidin luo kun tämä oli taas kunnossa. Heitä siis ainakin tuettiin kaikin tavoin eikä mitään huostaanottoja tarvittu. 

Vierailija
5/17 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pelkoa että Suomessa täysin terveitä suljetaan mielisairaalaan ihan vaan naapureiden puheiden perusteella. Tiesitkös että vainoharhaisuus on skitsofrenian oire tai ettei erota mikä on totta ja mikä ei...

Vierailija
6/17 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo pitää paikkansa, naapuri on toiminut todella väärin. Eihän hän ole ollut näkemässä mitä siellä kodissa tapahtuu. Yleensä sitä paitsi skitsofrenia on nykyisin lääkkeillä hyvin hoidossa, joten kyse voi olla ihan naapurin ennakkoluuloista, jotka ovat sitten menneet täydestä kokemattomalle sossulle.

Minä kyllä sanoisin tuollaiselle idioottinaapurille suorat sanat ja ottaisin lisäksi yhteyttä sinne sossuun, että ovatko he tietoisia tämän ilmoittajan omasta epävakaudesta.

Siis EI MINUN LAPSIA OLE OTETTU POIS. Vaan naapurin ja kuulema tämä naapuri on näiden sossujen mielestä skitsofrenikko ja siksi otettiin lapset pois siltä!

Vierailija
7/17 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pelkoa että Suomessa täysin terveitä suljetaan mielisairaalaan ihan vaan naapureiden puheiden perusteella. Tiesitkös että vainoharhaisuus on skitsofrenian oire tai ettei erota mikä on totta ja mikä ei...

Edelleen minulla ei ole mitään sairautta vaan minun naapuristani on keksitty sellaista!! Tai nämä sossut ovat keksineet siitä! Näin naapuri minulle kertoi, että lapset oli viety hänen sairauden takia......

Vierailija
8/17 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen minulla ei ole mitään sairautta vaan minun naapuristani on keksitty sellaista!! Tai nämä sossut ovat keksineet siitä! Näin naapuri minulle kertoi, että lapset oli viety hänen sairauden takia......

Jos näin olisi käynyt, että oltaisiin keksitty ihmiselle diagnoosi, asia selkenisi viimeistään siellä lääkärissä jonne väitetty sairas vietäisiin. Yleensä kuitenkin skitsofreenikoilla ei ole minkäänlaista sairaudentuntoa, eivät siis tajua olevansa sairaita vaan syyttävät muita kaikesta. Veikkaan, että naapurisi kohdalla on kyse joko sairaudentunnottomuudesta tai sitten huostaanoton taustalla on muut, pätevät syyt, joista naapuri ei halua kertoa ja siksi valehtelee sossujen keksineen hänelle diagnoosin.

Vierailija
9/17 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos näin olisi käynyt, että oltaisiin keksitty ihmiselle diagnoosi, asia selkenisi viimeistään siellä lääkärissä jonne väitetty sairas vietäisiin. Yleensä kuitenkin skitsofreenikoilla ei ole minkäänlaista sairaudentuntoa, eivät siis tajua olevansa sairaita vaan syyttävät muita kaikesta. Veikkaan, että naapurisi kohdalla on kyse joko sairaudentunnottomuudesta tai sitten huostaanoton taustalla on muut, pätevät syyt, joista naapuri ei halua kertoa ja siksi valehtelee sossujen keksineen hänelle diagnoosin.

Olisiko kuitenkin niin että diagnoosi on olemassa, mutta oireita ja tapahtumia on keksitty ja liioiteltu. Se on mahdollista.

Vierailija
10/17 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko noihin tollaisiin tarinoihin. Aina sinne keksitty jotain omia.... Kyllähän se niin vaan on, että jos äidillä on skitsofrenia ja sekoilee (puhuu sekavia, käyttäytyy oudosti, näkee harhoja..) niin kyllä silloin lapsien on parempi asua jossain muualla kuin kotona.

Vierailija
11/17 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö :)

Vierailija
12/17 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpa meidätkin olisi otettu huostaan. Ikinä ei kukaan sossu edes kysynyt onko kaikki ok. Isäni sairastui skitsofreniaan ollessani teini-ikäinen. Nyt kaikilla sisaruksillani on mielenterveysongelmia. Yksi on kuollut oman käden kautta. Kaikki johtaa siihen kuinka rankkaa oli elää mieleltään sairaan kanssa TAHTOMATTAAN. Aikuiset sentään voivat valita kenen seurassa asuvat, lapset eivät.

Vierailija
13/17 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sossut ei kuitenkaan tahdonvastaiseen hoitoon ketään passita, siihen tarvitaan lääkäri ja muutaman päivän tarkkailuajan jälkeen toinenkin lääkäri.

Vierailija
14/17 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko kuitenkin niin että diagnoosi on olemassa, mutta oireita ja tapahtumia on keksitty ja liioiteltu. Se on mahdollista.

Tahdonvastainen hoitopäätös tehdään sitä potilasta kuuntelemalla eikä sivullisten kertomusten perusteella. Toki sivullisten havaintojen perusteella hoidon tarpeellisuuden arviointiin voi joutua.

Kyllä sen ihmisen kanssa keskustelemalla lääkäri huomaa, onko hoidon tarvetta vai ei. Vaikka aika pitkälle jotkut potilaat pystyvät oireet halutessaan peittämään hoitohenkilökunnalta. Mutta sitten kun menee tietyn pisteen yli harhat, niin ei enää pysty "esittämään" tervettä.

Vierailija
15/17 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossut ei diagnosoi yhtään ketään. Selkeästi on sitten skitsofrenia naapurillasi, pakkohoitoon ei Suomessa muuten vain ole varaa pitää terveitä ihmisiä ja viedä lapsia huostaan. Mieti nyt mitkä korvaukset valtio joutuisi maksamaan jos tuollaista tosiaan kävisi ilmi että terveeltä, hyvältä vanhemmalta on viety kaikki ja suljettu muuten vain osastollekin? Mitä se edes ketään hyödyttäisi kysyn vaan. Ihan selkeitä skitson jaaritteluita... kyllä takuulla on ollut asiat huonosti.

Vierailija
16/17 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis EI MINUN LAPSIA OLE OTETTU POIS. Vaan naapurin ja kuulema tämä naapuri on näiden sossujen mielestä skitsofrenikko ja siksi otettiin lapset pois siltä!

Sossut eivät mielisairausdiagnooseja kenellekään tee.

Vierailija
17/17 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luetun ymmärrys?!

Ap sanoi, että naapuriLTA oli otettu lapset, koska hänestä - siis naapurista - oli kerrottu lasuun, ettei kykene hoitamaan lapsiaan.

En kyllä usko tuohom. Lastensuojelu on kaikkein järein ja kallein lastensuojelun toimi, ja iso osa skitsoista kykenee toimimaan melko hyvin lääkityksen turvin. Jos lääkitys on tasapainossa, lapsia ei oteta huostaan. Mutta kerrankos skitso itse on sitä mieltä, että kaikki on tosi hyvin, vaikkei olekaan, eli en menisi luottamaan välttämättä ihan kaikkeen, mitä mielisairas itse kertoo tilanteestaan, varsinkaan jos haluaa esittää itsensä hyvässä valossa ja väittää, että huostaanotto oli turha.