Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä alaa menisin opiskelemaan?

Vierailija
13.04.2016 |

En ole vielä ihan varma.

Tässä kriteereitäni: ei tarvita matemaattista osaamista ainakaan paljoa (olen surkea matikassa), ei fyysisesti liian raskasta, esim. painavien tavaroiden nostelua tai isojen koneiden käyttöä, ei pelkkää myyntityötä, ei ravintola-alaa, ei lähihoitaja tai sairaanhoitaja.

Hyvä työllisyystilanne olisi tietty hyvä olla. Ihmisläheinen työ on ok. Mitä ehdottaisitte?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomi sekä sos. työntekijä työllistyy hyvin.suurin osa opiskeluaikana.ikävä kyllä on henkisesti rankkaa ja sen takia en edes tiedä jaksaako yhdessä työpaikassa kauaa.jatkokouluttautua voi esim.psykoterapeutiksi :) ei ole kovin vaikeaa päästä opiskelee sosionomiks.sostyöntekijäksi on mutta jos yliopisto kiinnostaa niin sinne sitte.pääsykokeessa oli kyl vaikeita esseitä mihin tyssäsi.sosionomi on tosi käytännönläheistä ja onneks sitä ammattii kohti mennää.

Vierailija
22/23 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen tradenomiopintoja :) Itse olen kuten sinä, en oikein tiedä mitä haluaisin tehdä joten päädyin opiskelemaan tänne. Ainakin avautuu erilaisia uravaihtoehtoja eikä valmistu vain yhteen tiettyyn ammattiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalialan osaajista taitaa myös olla pula. Hommat saattaa olla aika paskaa kun asiakkaat valittaa ja on hankalia. Millaiset paperit kirjoitit? Onko sulle tärkeämpää hyvä työllistyminen vai korkea palkka? Pulaa on ainakin hammaslääkäreistä, luokanopettajista, lääkäreistä, kirjanpitäjistä, myyntiedustajista, joidenkin alojen insinööreistä. Noissa kyl monessa tarvii matikkaa. Ehkä jotkut kieliopinnot, ravintola-alan opinnot, kulttuurialan opinnot tms vois sopia sulle?

Olen kyllä miettinyt esim. sosiaalityöntekijää tai sosionomia. Mutta kyllähän se henkinen rankkuus tietenkin mietityttää. Toisaalta tykkään kuitenkin olla esim. nuorten parissa, ja olen vetänyt nuorten leirejä, joiden pohjalta olen miettinyt olisiko joku ihmisläheinen ala hyvä. Tietty sosiaaliala on varmasti ihan eri juttu, kuin leirien vetäminen.

Kirjoitin EEECC, eli ei mitkään parhaat, mutta kai ihan ok?

Hyvä työllistyminen ois kyllä mulle se tärkein juttu.

Ala, joka sisältää paljon matikkaa on kyllä melko ehdoton ei. Olen siinä siis aivan surkea. Myöskään kemia, fysiikka, jne ei luonnistu.

Kielten opiskelu ei erityisemmin kiinnosta, eikä ravintola-ala (sen kirjoitin jo aloitukseen). Kulttuuriala olisi muuten ok, mutta työllisyysnäkymät ei ole hirveän hyvät.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme