Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viimeisillään raskaana oleva mamma rööki suussa

Vierailija
13.04.2016 |

Tällainen ihana lastaan ajatteleva äippä veti röökiä läskisillä poskillaan Ison Omenan röökipaikalla. Kyllä teki mieli mennä sanomaan, että menee vetämään muutamat oluet siihen röökin kyytipojaksi.

Tästä pitäisi tehdä rikoslaissa rangaistavaa. Lievä pahoinpitely.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastenmielistä. Sekin näyttää vastenmieliseltä, kun äiti polttaa ja työntää lastenvaunuja. Tulee väkin mieleen, että imettävä äiti polttaa. Hyi!

Vierailija
2/26 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ois ihan mielenkiintoinen sosiaalinen kokeilu, että synnytyksen jälkeen tupakkamammojen täytyisi jokaista haluamaansa röökiä kohden pahoinpidellä lastaan niin että vauva tuntee kipua mutta niin että ei jää silmin havaittavaa vahinkoa.

Moniko tekisi jo syntyneelle lapselle saman kuin kohdussa olevalle kun se pitäisi tehdä omin käsin ja oikeasti nähdä lapsensa tuska sen sijaan että voi antaa vähähappisen napanuoran hoitaa homma poissa silmistä poissa mielestä -meiningillä kuten raskaana ollessaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kaikkein kuvottavinta tupakoivissa raskaanaolevissa on se ulina, että vieroitusoireista johtuva stressi on niin paha vauvalle, että pakko sauhutella.

Vauva se sitten syntymän jälkeen kärsii sen stressin ja viekkarit, mutta pääasia on, ettei mamisku joudu jättämään lempiharrastustaan edes raskausaikana. Huutaa se vauva kuitenkin niin mitäs pienistä!

Stressi on sitäpaitsi normaali ja luonnollinen tunne, häkäsavu keuhkoissa ja sikiön veressä ei. Mutta silti stressi on paljon pahempi!! :)

Vierailija
4/26 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko alapeukuttajat tupakoivia mammoja? :D

Vierailija
5/26 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljen vaimo poltti koko raskauden ajan. Oli muutenkin kaikinpuolin riskiraskaus ja lopputuloksena pikkukeskonen joka eli kaksi viikkoa.

Mietin loppuikäni että jos tuo ei olisi polttanut niin olisiko pikkuinen ollut edes vähän vahvempi ja selvinnyt :(

Vierailija
6/26 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en automaattisesti oleta, että nainen muuttuu epäitsekkääksi pyhimykseksi tullessaan raskaaksi. Muutos vaatii työtä. Kaikki eivät jaksa/pysty.

Vierailija
7/26 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää joskus katsomassa synnytyssairaaloiden pihan tupakkapaikalla.

Wt sakkia.

Vierailija
8/26 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veljen vaimo poltti koko raskauden ajan. Oli muutenkin kaikinpuolin riskiraskaus ja lopputuloksena pikkukeskonen joka eli kaksi viikkoa.

Mietin loppuikäni että jos tuo ei olisi polttanut niin olisiko pikkuinen ollut edes vähän vahvempi ja selvinnyt :(

Itku pääsi... :´((((

Vierailija
9/26 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en automaattisesti oleta, että nainen muuttuu epäitsekkääksi pyhimykseksi tullessaan raskaaksi. Muutos vaatii työtä. Kaikki eivät jaksa/pysty.

Niin no, jos ei tuon vertaa voi lapsensa eteen tehdä, on parempi olla tekemättä lapsia.

Vierailija
10/26 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä kaikkein kuvottavinta tupakoivissa raskaanaolevissa on se ulina, että vieroitusoireista johtuva stressi on niin paha vauvalle, että pakko sauhutella.

Vauva se sitten syntymän jälkeen kärsii sen stressin ja viekkarit, mutta pääasia on, ettei mamisku joudu jättämään lempiharrastustaan edes raskausaikana. Huutaa se vauva kuitenkin niin mitäs pienistä!

Stressi on sitäpaitsi normaali ja luonnollinen tunne, häkäsavu keuhkoissa ja sikiön veressä ei. Mutta silti stressi on paljon pahempi!! :)

Ei se stressi välttämättä ole ihan normaalia. Kohtukuoleman jälkeisessä raskaudessa stressi oli aika paha, pelko siitä, että syntyykö tämäkään vauva elävänä. Adrenaliinitaso nousi niin, että aiheutti vauvan sykkeen nousun lähes 200 krt/min. Synnytys jouduttiin käynnistämään etuajassa.

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että tupakointi on jotain käsittämätöntä. Se, mitä sillä vauvalle aiheutetaan: jatkuva hapenpuute kohdussa ja synnytyksen jälkeiset vieroitusoireet.

Vierailija
11/26 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tupakan poltto lopetetaan ennen kuin aletaan lapsia hommaan.

Ei silloin trssit haittaa sikiötä. Jos ei pysty vierottamaan itseä tupakasta?

Miten selviää lapsen kasvatuksesta?

Vierailija
12/26 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä nuo tupakoitsijoiden vauvat taida suunniteltuja olla, ainakaan niiden nuorten teinien. Ja tupakan aiheuttamat viekkarit ei niitä suurimpia ongelmia noiden vauvojen elämässä, valitettavasti.

Vierailija
13/26 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi lapsia hankkia, jos ei edes viitsi tupakointia lopettaa. Luulisi että kiinnostaisi edes oman lapsen hyvinvointi. Minä menen aina sanomaan raskaana tupakoivalle pari valittua sanaa, jos ei kukaan koskaan sano mitään se on hiljaista hyväksymistä.

Miten voi olla millään lailla hyvä äiti kun jo raskauden aikana kiduttaa lastaan?

Vierailija
14/26 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani jatkanut röökaamista odotusajankin. Hän on vahvasti sitä mieltä, että kaksi aiempaa lasta syntyi terveenä ja voineet hyvin, niin miksi pitäisi pelätä mitään riskejä? Polttelee myös viikonloppuisin kannabista, koska auttaa kipuihin. Ei hyvää päivää...

Vierailija
15/26 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään Isossa Omenassa?

Näit varmaan mut.

Mä olen vain lihava.

Vierailija
16/26 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään Isossa Omenassa?

Näit varmaan mut.

Mä olen vain lihava.

Nainen oli oikeasti raskaana. 

Vierailija
17/26 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani jatkanut röökaamista odotusajankin. Hän on vahvasti sitä mieltä, että kaksi aiempaa lasta syntyi terveenä ja voineet hyvin, niin miksi pitäisi pelätä mitään riskejä? Polttelee myös viikonloppuisin kannabista, koska auttaa kipuihin. Ei hyvää päivää...

Soittaisin tuosta lastensuojeluun. Ei normaalin ihmisen käytöstä vaan äärimmäisen välinpitämättömän. En tiedä sinusta mutta itse tuskin hirveästi edes haluaisin olla tälläisen kaverinakaan..

Vierailija
18/26 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itku pääsi... :´((((

Juu, rankkaa oli silloin. Äitimme ensimmäinen ja ainoa lapsenlapsi jota ei koskaan ehtinyt näkemään, kuten en minäkään :(

5

Vierailija
19/26 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä se tuleva isä? Onko hänen ok polttaa autossa kun raskaana oleva vaimo istuu vieressä? Entä polttaa kun työntää rattaita tai on lapsen kanssa leikkipuistossa? Ja lopettaahan tuleva isä alkoholipitoiset juomat kokonaan jo ennen kuin vaimo on raskaana? Alkoholihan tuhoaa perheitä törkeästi.

Vierailija
20/26 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole 15%  kun polttaa raskauden aikana, Ruotsissa vaan 6%, mistä moinen ero?

Ja ei johdu nuuskasta mikä on yleisin selitys. Ruotsissa kaikista naisista nuuskaa käyttää 4% ja siitä kun vähentää ne ketkä on raskaus iässä, ja vielä ne ketkä lopettaa raskauden aikana, niin jää aika pieni prosentti.