Siis mitä helvataa Saton vuokrataso?!
Miten, siis miten ne voi pitää nuo vuokransa niin paljon muita korkeampana? Tampereen esimerkkejä: Kaksio ilmarisella ja newsecillä 54 neliötä 720/730 e vesineen, satolla vastaava (samat neliöt, samanlainen talo, etäisyys n. 300m) 940 e ja vedet päälle! Uusi neliö (etäisyys jälleen n. 300m), realia 960e/76 neliötä, sato 1150e/78 neliötä, satolla ei saunaa asunnossa edes. Missä vaan on saton leimat, näkyy 10-20% kalliimmat vuokrat samanlaisista. Kuka noihin muuttaa?
Kommentit (16)
No eipä tarvitse miettiä, "ketkä" niihin muuttavat :) Vai onko jo "heille" liian vaatimatonta?
Sossu ei maksa mitä tahansa vuokria, Sato menee yli rajojen jos kakaroita ei satu olemaan isoa liutaa.
Mukavan edulliset nuo neliöiden vuokrat, täällä pk seudulla kun joudun itse maksamaan vvo:n 70m2 kolmiosta yli 1350e/kk maksaisin siis tuon saton 1150e neliöstä paljon mieluummin. Harmi vain, että tyttären koulu ja kaverit täällä, ja myös työpaikkani niin ei voi noin vaan vaihtaa halvempaan paikkaan.
Mä asuin satolla vuoden, koska ihan uusi asunto ja muut sillä hetkellä vapaana olleet asunnot oli kosteusvaurioisia (mm. Vts tarjosi sellaista). Kallista oli mutta puoliksi avomiehen kanssa ei niin kallis kuitenkaan. En muista katsoivatko edes luottotietoja (??). Paljon mamuja siellä talossa asui. En muuttaisi satolle uudelleen paitsi pakon edessä.
Pieni vuokravakuus, ja Satolle pääsee asukkaaksi helposti. Luottotiedot katsovat, mutta muuten ei tarvitse olla töissä tai edes opiskelija. Tämä ainakin oma kokemukseni Satosta noin viiden vuoden takaa, kun olin työtön ja tulot oli kelasta ja sossusta. Pääsin siis helposti asukkaaksi, mutta kaikki muu olikin sitten Satolla melko huonosti. Kämppä oli todella huonossa kunnossa, mutta Satoa ei kiinnostanut kunnostaminen. Vuokra kuitenkin nousi 50 e vuodessa. Yrittivät laittaa myös minun syykseni kämpän vikoja pois muuttaessani.
Toisaalta olen kiitollinen satolle, sillä olin silloin 5 v sitten melko epätoivoisessa tilanteessa, enkä varmaan olisi saanut mistään muualta asuntoa niin nopeasti, mutta toisaalta Satolla on myös paljon asioita pielessä.
Vierailija kirjoitti:
Pieni vuokravakuus, ja Satolle pääsee asukkaaksi helposti. Luottotiedot katsovat, mutta muuten ei tarvitse olla töissä tai edes opiskelija. Tämä ainakin oma kokemukseni Satosta noin viiden vuoden takaa, kun olin työtön ja tulot oli kelasta ja sossusta. Pääsin siis helposti asukkaaksi, mutta kaikki muu olikin sitten Satolla melko huonosti. Kämppä oli todella huonossa kunnossa, mutta Satoa ei kiinnostanut kunnostaminen. Vuokra kuitenkin nousi 50 e vuodessa. Yrittivät laittaa myös minun syykseni kämpän vikoja pois muuttaessani.
Toisaalta olen kiitollinen satolle, sillä olin silloin 5 v sitten melko epätoivoisessa tilanteessa, enkä varmaan olisi saanut mistään muualta asuntoa niin nopeasti, mutta toisaalta Satolla on myös paljon asioita pielessä.
Mulla myös laittoi laskua perään vaikka loppusiivosin, asunto siis todella huonokuntoinen jo kun sinne muutin. Soitin vihaisena niin lasku mitätöitiin mukisematta eli ihan selkeästi yritti vaan kusettaa multa remonttirahat (summa oli monta sataa). Tää helsingissä. Ei enää ikinä satolle!!!
Alapeukuttavat unelmoijat voivat lukea viestin nro 5, terkuin -2 (ja itselläni myös tietoa asiasta)
Miksi totuus aina noin kirpaisee? Ei se tuulimylly mihinkään pysähdy...
Mamut. Sosiaalituilla elävät. Kaupunki maksaa vuokrat.
Sato, 21 neliötä, 622 euroa.
https://www.sato.fi/fi/loyda-koti/vuokra-asunnot/espoo/tapiola/jousenka…
Sato on saanut, kuten muutkin, valtiolta pirusti rahaa asuntoihin ja nyt se on myyty ruotsalaiselle rahoitusyhtiöille. Jos haluat tarkempaa tietoa, niin ota yhteyttä kokoomuksen Vapaavuoreen.Eli infra rakennetaan veronmaksajien ja vuokralaisten (kela aika monessa tapauksessa9) kustannuksella, yhtiöitetään (ketähän on osakkaana) ja myydään ja tuotetaan lisää kuluja Kelan kautta korkeiden vuokrien vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Mukavan edulliset nuo neliöiden vuokrat, täällä pk seudulla kun joudun itse maksamaan vvo:n 70m2 kolmiosta yli 1350e/kk maksaisin siis tuon saton 1150e neliöstä paljon mieluummin. Harmi vain, että tyttären koulu ja kaverit täällä, ja myös työpaikkani niin ei voi noin vaan vaihtaa halvempaan paikkaan.
Pointti oli nyt se, muuttaisitko entisentasoiseen saton 70 neliöön omaan naapuriisi n. 1600e/ kk vuokralla. Kaikki tietää että pääkaupunkiseudulla on kalliimpaa mutta outoa on siinä vaiheessa kun yksi vuokranantaja huutaa pääkaupunkiseudun vuokria muuallakin. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Sato on saanut, kuten muutkin, valtiolta pirusti rahaa asuntoihin ja nyt se on myyty ruotsalaiselle rahoitusyhtiöille. Jos haluat tarkempaa tietoa, niin ota yhteyttä kokoomuksen Vapaavuoreen.Eli infra rakennetaan veronmaksajien ja vuokralaisten (kela aika monessa tapauksessa9) kustannuksella, yhtiöitetään (ketähän on osakkaana) ja myydään ja tuotetaan lisää kuluja Kelan kautta korkeiden vuokrien vuoksi.
sehän tässä eniten ihmetyttää ja vituttaakin, että ainakin nuo kaksiot on aravatuettuja. Miten mä oon luullut että sen on ollut tarkoitus olla jotain yleishyödylliseen viittaavaa... Röyhkeää on meininki!
Vierailija kirjoitti:
Niin juuri. Näinhän on tapahtunut myös valtionyhtiöiden kanssa. Kiitos Kokoomus, se on ollut innokkain myyjä - vai pitäisikö sanoa lahjoittaja, kuten Kemira GrowHow:n tapauksessa.
Sato jos mikä on perinteinen Evil Corporation. Hinnat on huipussa, laatu paskaa. Ja ne mainokset... jumalauta mitä imelää schaissea. Meinaa katketa verisuoni päästä kuin muistelen miten asuintaloni muuttui kun sato osti sen toiselta firmalta. Hinnat alkoi saman tien nousta lain mukaisen maksimimäärän, samalla kaikki muu meni päin helvettiä. Lapsiperheet muutti pois, tilalle tuli bilettäviä teininilkkejä ja baltialaisia rakennusmiehiä. Muutettiin aika äkkiä itsekin hiiteen kun todettiin että se talo on jo surkea ja koko ajan syöksyy pahempaan.
Varokaa satoa, se on pahuutta!
Heh, mainokset on iskenyt omaankin silmääni. Että täällä me mummot maalaillaan iloisina, kyllä pari maalipurkkia aina kuittaa sen 1000-2000e vuodessa mikä on maksettu ylimääräisinä vuokrina.. Ja sato kun on kuuluisa siitä että ostaa muiden kiinteistöt ja nostaa vuokria niin että vanhat asukkaat joutuvat osa muuttamaan pois kun ei enää ole varaa asua, sit pyritään mainoksissa luomaan kuvaa pitkäikäisestä asumisesta. Vielä koskaan en myöskään ole kuullut kenenkään kehuvan satoa, paitsi jossain ketjussa kävi "Laura tms saton viestinnästä"!
Takuu on vain sen 250e ja sossu maksaa vuokrat