Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksatko kaikki laskut kerran kuussa, kun saat palkan tms?

13.04.2016 |

Vai maksatko laskut aina eräpäivänä?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki laskut suoraveloituksena, ei tarvitse miettiä eräpäiviä.

Vierailija
22/44 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan pelleile niiden kanssa. Laskut maksetaan tietysti heti, kun ne tulee. Joskus käytän viivakoodinlukijaa ja silloin eräpäivä menee laskun mukaisesti, mutta pääsääntöisesti maksan ne heti pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistään eräpäivänä. Yleensä sitä ennen. En jätä roikkumaan ja viivästyskorkoa keräämään yhtään laskua, ellei pääse unohtumaan tahattomasti. Sähköpostiin tulevat laskut on yleensä niitä jotka hukkuu. Pitäisi kaikki tilata verkkopankkiin suoraan.

Vierailija
24/44 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka tulee kahden viikon välein minulle ja miehelle + lapsilisäpäivä. Laskut maksetaan silloin, ei koskaan myöhässä vaan aina siitä tilistä mikä on ennen eräpäivää.

Vierailija
25/44 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki laskut maksetaan kerralla, palkkapäivänä. Sitten tietää mitä jää ruokaan ja muihin hankintoihin.

Vierailija
26/44 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa laskuista on e-laskuna, eli veloittuvat automaattisesti eräpäivänä. Muut laskut laitan maksuun eräpäivänä, kun satun menemään verkkopalveluun.

Käytän maksamiseen lähes aina luottokorttia, joten tilillä olevat varat ovat laskujen maksuun. Ylimääräinen menee säästöön ja tulojen ja menojen vaihtelu tasaantuu sillä, että jos luotto alkaa käydä liian suureksi, lunastan säästöjä ja maksan pois. 

En siis koskaan ole siinä tilanteessa, että minulla ei olisi rahaa tai varaa. Tili on kyllä usein lähellä nollaa.

Vierailija
27/44 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin että määrättäisiin laki, joka pakottaisi laittamaan kaikki laskut erääntymään kuukauden ensimmäiseen pankkipäivään sekä lähettämään vain sähköisiä laskuja. Helpottaisi mielestäni aika paljon talouden hallintaa.

Jos lakia ei saada, niin edes pankki tai joku ulkopuolinen tahokin voisi tarjota tällaista palveluna, maksaisi kaikki laskuni X euroon asti ja laskuttaisi ne sitten minulta ensimmäisenä pankkipäivänä, vaikka sitten jollain korolla tai palvelumaksulla höystettynä.

Sen jälkeen tahtoisin palvelun jonka kautta kännykkäsovellus voisi aloitusruudussa näyttää jatkuvasti seuraavassa kuunvaihteessa erääntyvien laskujen loppusumman sekä tämänhetkisen saldon. Lisäksi se voisi kolmantena lukuna vielä näyttää kuukausittain toistuvien laskujen kokonaissumman.

Vierailija
28/44 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn pudottamassa työmatkalla laskuni pankin tilisiirtolaatikkoon sitä mukaa, kun tulevat. Nettipankkiyhteyttä ei ole eikä tule, en ala itse tehdä pankkihenkilökunnan töitä. Maksut nousevat tililtä aina eräpäivänä, helppoa ja turvallista.

Vierailija
29/44 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisäpäivänä menee puhelinlaskut.

Lasten puhelinlaskut?

Vierailija
30/44 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilipäivänä kaikki oli eräpäivä tai ei.

Vierailija
31/44 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa laskuista on e-laskuja ja menevät suoraan verkkopankista, jossa ne maksetaan eräpäivänä. Ne pari kolme laskua, jotka eivät ole e-laskuja, naputtelen verkkopankkiin yleensä heti niiden tultua.

Vierailija
32/44 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn pudottamassa työmatkalla laskuni pankin tilisiirtolaatikkoon sitä mukaa, kun tulevat. Nettipankkiyhteyttä ei ole eikä tule, en ala itse tehdä pankkihenkilökunnan töitä. Maksut nousevat tililtä aina eräpäivänä, helppoa ja turvallista.

Eihän pankeissa enää ole henkilökuntaa juurikaan tuota toimintaa varten. Herääs tähän päivään!

Vierailija
33/44 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan laskut heti maksuun tai muuten unohtuvat ja jäävät maksamatta. Karhumaksuja en halua maksaa.

Vierailija
34/44 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan laskut sitä mukaa kun tulevat, paitsi isommat laskut (vastike, päivähoitomaksu) laitan maksuun palkkapäivänä. Tänään olikin palkkapäivä ja ihastelin hetken tilin saldoa (lähes 7000 euroa, mitä ei ole ollut varmaan 10 vuoteen) ja sen jälkeen laitoin isommat laskut menemään. Oli/on kyllä ihana tunne, kun kerrankin tilillä on edes vähän säästöjä.

Vierailija
35/44 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän pankeissa enää ole henkilökuntaa juurikaan tuota toimintaa varten. Herääs tähän päivään!

Juuri näin! Sitäpaitsi palvelu on aivan äärettömän kallista, 2 euroa lasku. Helpommalla pääsisit kun avaisit nettipankin ja siirtyisit e-laskuun, laskut menisivät automaattisesti tililtäsi. Turvallista ja nykyaikaista. 

Vierailija
36/44 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa todella paljon vaivalloisemmalta kuin e-laskut ja satunnaisten muiden laskujen viivakoodin skannaaminen tabletilla verkkopalveluun ja laskun hyväksyminen avainluvulla. 

Vierailija
37/44 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä tajua yhtään niitä, jotka maksavat laskut vain palkkapäivänä. Silloinhan osa laskuista saattaa olla melkein kuukauden myöhässä.

Itselleni menee kaikki verkkopankkiin ja velottuu sieltä eräpäivinä.

Verkkopankista on helppo seurata tilin tilannetta ja erääntyviä maksuja.

Uskoisin, että näin pienituloinenkin saa talouden helpommin kontrolliin.

Vierailija
38/44 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä tajua yhtään niitä, jotka maksavat laskut vain palkkapäivänä. Silloinhan osa laskuista saattaa olla melkein kuukauden myöhässä.

Silloin sen laskun pitäisi tulla palkkapäivää seuraavana päivänä ja olla eräpäivä heti. Aika harvassa on sellaiset laskut.

Ja joillain tietysti on palkka kahdesti kuussa.

Vierailija
39/44 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa mun laskuista menee suoraveloituksena. Loput maksan heti samana päivänä kun ne tulevat. En viitsi säilytellä niitä missään maksamattomina.

Sama. Mun puolesta kaikki sais mennä suoraveloituksena mut kaikkial ei voi.

Vierailija
40/44 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi vähän tulee laskuja. Visa, Hesari, puhelin&netti menee suoraan e-laskuna, auto- ja matkavakuutukset OP-bonuksista. Jos jotain muita tulee niin laitan maksuun eräpäivänä, rahaa on tilillä sen verran ettei tarvitse huolehtia riittääkö. Hoidan myös äitini verkkopankkiasiat, kaikki postinsa tulee mulle. Mies hoitaa omansa ilman mun osallistumista/muistuttamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä