Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä pyytää kylään, muttei laita ruokaa

Vierailija
13.04.2016 |

Sinkkuystäväni pyytää minua kovasti kylään jonain viikonlopuna, mutta koska hän ei ruuanlaittotaitoinen, ei oikein huvita mennä. Joka kerran olen joko joutunut laittamaan meille ruokaa, käymään kaupassa jne. Siksi hän on ollut minun luonani paljon useammin, koska osaan hoitaa emännänvelvollisuuteni. Hän on muuten ihana ihminen, mutta auttamattoman epäkäytännöllinen. Hänen lähellään ei ole mitään ravintoloita, koska hän asuu ihan maalla. Miten kehtaisin sanoa, ettei minua huvita tulla, koska hän ei ole koskaan varautunut mitenkään tulooni. Hän alkaa availla pakastinta ja kaappeja ja voivottelemaan mitä sieltä nyt löytyisi. En halua mennä sellaiseen tilanteeseen, koska en voi mitään sisäiselle ärtymykselleni. Kerran otin mukaan eväät, joista hän söi puolet ja olin koko illan nälässä. Rahasta se ole kiinni, vaan ihan vaan epäkäytännöllisyydestä. Ideoita?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt ennen kuin menet ja sitten kun alkaa availla pakastimiaan, niin kerrot että söit juuri.

Vierailija
2/48 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ajattelematon ja kyllä tyhmäkin ystävä. Kysy seuraavan kerran kun kutsuu, että mitä aiot tarjota ruoaksi. Ei mitenkään moukkamaista kysyä, kun emäntä on kerran noin moukka.

Meille kun kutsutaan niin parasta laitetetaan pöytään ja ylimääräisiäkin herkkuja eikä kukaan näe nälkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perjantaina syön, en oikein sunnuntaihin saakka pärjää. On siis kyse koko viikonlopusta, kun emme asu lähekkäin, vaan parinsadan km päässä toisistamme. ap

Vierailija
4/48 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 1 tuollainen ystävä (poikamies) ja minua ei haittaa mitään. Tuon itse joko take-away ruoat tai kokkaustarpeet mukanani ja teen ruoat. 

Vierailija
5/48 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hän on masentunut? Monesti vieraat sanoo että ei tarvii laittas mitään. Otan sen aina todesta koska pienet lapset ja väsyttää.

Vierailija
6/48 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää yhdessä, kun kyläilet hänen luonaan ;)

Vierailija
7/48 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos perjantaina syön, en oikein sunnuntaihin saakka pärjää. On siis kyse koko viikonlopusta, kun emme asu lähekkäin, vaan parinsadan km päässä toisistamme. ap

Siis menet kaverisi luokse koko viikonlopuksi, etkä tuo mitään tullessasi???

Vierailija
8/48 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaan yrittäisin sopia jo silloin kun kyläilystä sovitaan, että sä käyt vaikka tullessasi kaupassa ostamassa telle viikonlopun ruoat ja maksat niistä puolet. Jos tämä olisi kaverillesi ok, niin voisit hyvillä mielin kaverille tullessasi ojentaa kauppakassit ja kuitin, ja sanoa vaikka että "sun osuudeksi jäi 20€, kiitooos". Jos vaarana on, että kaveri ei joko suostu tällaiseen TAI että suostuu muttei kuitenkaan koskaan maksa osuuttaan, niin tuot perjantai-illaksi teille vaikka pizzan yhteiseksi, ja lauantain ohjelmanumerona menette yhdessä kauppaan ja maksatte heti jo kassalla puoliksi. Kai siellä nyt kauppa kuitenkin on, vai millä se kaverisi ruokansa ostaa? Ja jos kauppaan on matkaa, menkää bussilla. Kyllä säkin jollain sinne kaverillesi menet niin samalla menopelillä pääsette varmasti kauppaankin.

Vierailija
9/48 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kirjoitti, että joutuu käymään kaupassa ja laittaan ruoan. Aika kallis reissu ystävän luo mennä ja kustantaa omat ja ystävän syömiset. Sitten ystävä käy kuitenkin ap:n luona vastavierailulla ja syö sielläkin.

Jos on hyvä ystävä niin voisiko asian ottaa esille. Eihän se noin voi mennä, että kutsutaan kylään ja joutuu itse käymään kaupassa ja laittaan ruoan itselle ja emännälle.

Vierailija
10/48 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis menet kaverisi luokse koko viikonlopuksi, etkä tuo mitään tullessasi???

En, koska käymme toistemme luona emmekä koskaan tuo mitään ruuaksi. Hän käy useammin minun luonani ja silloin teen ruuat tietenkin, eikä hän tuo tullessaan RUOKAA. Jotain muuta tuliasiat viedään kuin ruokaa, vaikka kukkia jne. ap

Vierailija
11/48 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos hän syö normaalisti maksalaatikko, ei osaa eikä pidä ruuanlaitosta. Pitäiskö sun jättää menemättä?

Vierailija
12/48 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ottaisin evästä kassiin ja söisin salaa esim. vessassa tai nukkumaanmennessä.

Vierailija
13/48 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiitos kutsusta, tulen mielelläni ensi viikolla käymään. Ajattelin jos tehtäisiin yhdessä ruokaa x ja y, voitko käydä kaupasta valmiiksi ostamassa ainekset? Liitteenä ostoslista."

Vierailija
14/48 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kirjoitti, että joutuu käymään kaupassa ja laittaan ruoan. Aika kallis reissu ystävän luo mennä ja kustantaa omat ja ystävän syömiset. Sitten ystävä käy kuitenkin ap:n luona vastavierailulla ja syö sielläkin.

Jos on hyvä ystävä niin voisiko asian ottaa esille. Eihän se noin voi mennä, että kutsutaan kylään ja joutuu itse käymään kaupassa ja laittaan ruoan itselle ja emännälle.

Tämä oli asia pähkinänkuoressa. Just näin. Lauantaiaamuna yleensä lähden hänen luonaan kauppaan, kun tilanne selviää. Minun ei tekisi mieli ottaa ohjia käsiini hänen luonaan, kun hänen tullessaan minun luokseni olen järjestänyt kaiken, laittanut ruuat, suunnitellut viikonlopun. ap

Vierailija
15/48 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos hän syö normaalisti maksalaatikko, ei osaa eikä pidä ruuanlaitosta.

Minulle kävisi ihan hyvin kaupan maksalaatikko. Kunhan hän sen lämmittäisi ja olisi vuorollaan emäntänä. ap

Vierailija
16/48 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kyseessä ystävä, niin tuon asian voi puhua. Joko niin, että ehdota kaupassakäyntiä, ja sitten kokkaatte yhdessä, kyllä ystäväsikin neuvostasi osaa jotain palastella, sekoittaa tms.

Tai sitten jo etukäteen ehdotat, että hei mitäs jos tehdään yhdessä xxx, teet kauppalistan etukäteen valmiiksi jne.

Vierailija
17/48 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus se vaan menee noin. Itse hyväksyn tämän omassa ystävyyssuhteessani, koska ensinnäkään mulla ei ole onneksi rahasta pulaa ja nautin ruoan laittamisesta. Joten eipä tuo ole suuri uhraus minulta että hoidan ne ruoat, joita ystäväni ei kerta kaikkiaan osaa laittaa eikä ole kiinnostunut laittamaan. Yksin ollessaan hän syö vain mikroaterioita ja voileipiä, ei mitään muuta. 

Joskus on vaan niin että tiettyjä piirteitä ihmisessä ei voi muuttaa. Jos kuitenkin se ystävyys on minkään arvoista, niin myös ystävän ärsyttäviä piirteitä voi oppia sietämään eikä ottaa heti niistä nokkiinsa ja yrittää vaatia "tiikeriä luopumaan raidoistaan", saamaan jostain tuon tyyppisestä ihmisestä vieraanvaraista emäntää tai isäntää...  

Jos molempien ruokien maksaminen tulee liian kalliiksi, niin voisiko sinne mennä kylään vähän lyhyemmäksi ajaksi kuin koko viikonlopuksi?

t, 4

Vierailija
18/48 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä varmaan yrittäisin sopia jo silloin kun kyläilystä sovitaan, että sä käyt vaikka tullessasi kaupassa ostamassa telle viikonlopun ruoat ja maksat niistä puolet. Jos tämä olisi kaverillesi ok, niin voisit hyvillä mielin kaverille tullessasi ojentaa kauppakassit ja kuitin, ja sanoa vaikka että "sun osuudeksi jäi 20€, kiitooos".

Ihan hyvä periaatteessa, mutta olemme jo sen verran varttuneita ja työelämässä jo vuosikaudet jne., ettei tuollaista kauppakassijärjestelyä ole oikein tapana enää pitää. ap

Vierailija
19/48 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä kaveeraisi ihmisen kanssa joka kutsuu kylään ja odottaa täyttä ylläpitoa vieraalta.

Vierailija
20/48 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen asenne ystävää kohtaan. Menet kylään, lähdette yhdessä kauppaan ja teette ruuat yhdessä. Emännänvelvollisuudet, voi laupias taivas!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi