Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! Voinko käyttää eilen vanhaksi menneitä broilerisuikaleita??

Vierailija
13.04.2016 |

Ruokavieraita tulossa kahden tunnin päästä, mulla leipä kohoamassa, soosit porisee ja nyt vasta huomasin, että maanantaina ostetuissa suikaleissa eilinen päiväys! Yleensä katsotaan tarkasti päiväykset, nyt vissiin mies kiireessä unohtanut, enkä mäkään hoksannut tarkistaa vaikka kassit tyhjensin. En ehdi enää kauppaan...ei nuo miltään normaalia pahemmalta haise, mutta uskallanko käyttää?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta oisko sulla jotain linssejä/papuja/herneitä kaapissa, koska harvemminhan Intiassa kuitenkaan syödään lihaa, joten ei se kanan pois jättäminen mun mielestä mikään maailmanloppu olisi.

luitko ap:n menyytä? Siellä oli jo kikherneistä tehty ruokalaji.

Vierailija
22/25 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ottaisin riskin ja käyttäisin. Kypsennä kuitenkin hyvin ne suikaleet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen käyttöpäivä on teollisuuden antama tae siitä, että tuote on priima, jos se on säilytetty oikein. 

Tämän jälkeen takuuta ei ole, mutta käytännössä tuote säilyy oikeassa lämpötilassa vielä päiviä. Elintarviealalla oleva kemistituttavani on näin minua valistanut. Sen jälkeen olen käyttänyt pari-kolme päivääkin vanhoja lihatuoteitta usein.  Ei ole ilmennyt mitään ongelmaa koskaan kellään perheessä. 

Vierailija
24/25 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää paistaa hyvin!

Vierailija
25/25 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kuin se päiväys merkitsee jääkaapin lämpötila. Olen törmännyt jääkaappeihin, joissa on lähemmäs kymmenen astetta. 

Tällöin liha/kala voi pilaantua jo ennen viimeistä käyttöpäivää. Tämä erityisesti, jos kauppamatkalla ei ole ollut kylmälaukkua lämpimällä ilmalla ja tuote on ehtinyt välissä lämmetä ja sitten siirretty taas kylmään.