Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terassin rakentaja avasi juuri kaljan tuossa takapihalla...

Vierailija
13.04.2016 |

Meillä rakennutetaan juuri terassia takapihalle. Olin juuri katselemassa työn tulosta 3. kerroksesta suoraan alas, kun näin, että äijähän avasi kaljatölkkiä pälyillen ympärilleen. Katsoipa sitten juuri ylös juuri silloin kuin näin hänet, ilmeisesti tarkistaen, ettei kukaan varmasti näe. Huh, kuinka nolo tilanne, ja tietty ihan nolostuin ja juoksin pois ikkunan äärestä saman tien. Miten itse reagoisitte tuollaiseen? Tuli jotenkin taas ihan epätodellinen fiilis. Asumme kivalla alueella, eikä täällä juuri alkoholiongelmaisia ole, tai ainakaan sellaista ei näy päälle päin. Tuli sellainen fiilis, että elänkö kuplassa, enkä näe minkälaisia ongelmia ihmisillä onkaan. Jotenkin surullista, että jonkun on otettava kalja tähän aikaan aamusta TÖISSÄ. Mutta annanko jatkaa töitä sanomatta mitään? Sahahan hänellä on tuossa käytössä, eikös sen käyttäminen ole vähän vaarallista, kun on ottanut alkoholia?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se joi pilsneriä?

Vierailija
2/35 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en reagoisi mitenkään yhden kaljan takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on katsonut Satuhäitä ja huomannut että tämähän on tyylikästä.

Vierailija
4/35 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et elä missään kuplassa vaikka kovasti niin haluaisit.

Vierailija
5/35 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Briteissä ei kukaan pahoittaisi tuosta mieltään.

Vierailija
6/35 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli ES ja sitä hävettää juoda teinien suosimaa halpaa energiajuomaa.

Vierailija
7/35 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sä tuon työn tilaaja? Olet nimittäin sit viime kädessä vastuussa, jos sille hepulle sen sahan tai naulapyssyn kanssa kännipäissään jotain sattuu ja sillä urakalla ei ole jotakuta muuta nimettyä esimiestä tai vastuuhenkilöä.

Vierailija
8/35 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raksamiehet on monesti virolaisia tai puolalaisia yms. Ihan normaalia siis.

Mies oli kuitenkin töissä, mutta nyt herääkin kysymys miksi sinä et ole töissä, vaan olet kotona katselemassa pihalle keskellä päivää..?

Vierailija
9/35 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokatunti saa ottaa yhden kaljan.

Vierailija
10/35 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies oli kuitenkin töissä, mutta nyt herääkin kysymys miksi sinä et ole töissä, vaan olet kotona katselemassa pihalle keskellä päivää..?

Olen äitiyslomalla. Ja lisäselvennystä: lapseni on päiväunilla.

Vierailija
11/35 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen aikoinaan lapsuudessa perheemme taloa remontin ollessa kesken kun itselleni olisi varmaankin tullut epätodellinen fiilis jos remonttiäijät eivät olisi sitä tölkkiään puolilta päivin sihauttaneet... eli eiköhän tuo aika tavallista agendaa vieläkin ole.

Itse menisin huomauttamaan että ei mielellään useampaa tölkkiä sihautella meidän työmaalla päivän mittaan tai saattaa urakka siirtyä toisiin käsiin, mutta varsinkin jos nyt työn jäljessä ei ole mitään vikaa niin eipä siinä yksi olut pahaa tee. Tuskin esim. tuon sahan käyttöön vaikuttaa yhtään mitenkään, pahimmille tapauksille ehkä vain vakauttaa sitä käyttävää kättä.

Mutta kyllä siis puuttuisin asiaan jos vaikka sixpäckki kuuluisi jokapäiväisiin työkalupakin varustuksiin. Ja ihan täysi oikeus sinulla on kieltää täysin alkoholin nauttiminen työmaalla, ei siinä pitäisi olla kenelläkään nokan koputtamista. Jos ovat ammattimiehiä niin mielensä pahoittavat korkeintaan.

Vierailija
12/35 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa ainakin töissä vetää kaljaa, ei kiinnosta ketään.

Sixpack normi päivänä että pääsee autolla kotiin ja perjantaina mäyräkoira ja töistä suoraan kaljalle.

Vierailija
13/35 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sä tuon työn tilaaja? Olet nimittäin sit viime kädessä vastuussa, jos sille hepulle sen sahan tai naulapyssyn kanssa kännipäissään jotain sattuu ja sillä urakalla ei ole jotakuta muuta nimettyä esimiestä tai vastuuhenkilöä.

Sitä minä tässä vähän mietinkin, että olenkohan vastuussa, jos jotain sattuu.

Vierailija
14/35 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

90% raksamiestä juo kaljan työaikanaan. Osa jopa liikaakin.

Vierailija
15/35 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Briteissä ei kukaan pahoittaisi tuosta mieltään.

En minä tästä mitenkään mieltäni pahoittanut, muuta kuin ehkä siinä mielessä, että minua surettaa alkoholiongelmaiset. Minulle sinänsä on ihan sama vaikka vetäisi viinapullon tuossa pihalla, kunhan työnjälki on ok, eikä mies satuta itseään.

Vierailija
16/35 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt herää kysymys, mikset sinä ole töissä, vaan täällä kirjoittelemassa?

Vierailija
17/35 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä minä tässä vähän mietinkin, että olenkohan vastuussa, jos jotain sattuu.

Jos maksat laskun tuosta rempasta, olet vastuussa.

Vierailija
18/35 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

raksapaksa kirjoitti:

Nyt tuli kyllä mielipide, eikä faktaa.

Vierailija
19/35 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se oli ruokiksella joka on omaa aikaa. Ei mikään kiellä juomasta olutta omalla ajalla. Ei yhdestä tölkistä pauku mitkään rajat.

Vierailija
20/35 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

raksapaksa kirjoitti:

Nyt tuli kyllä mielipide, eikä faktaa.

Itse uskon että kaikki jossain vaiheessa sen tekevät, onhan joitain uskovaisia ja entisiä juoppoja nyt absolutisteja raksoilla kai yhä, mutta suurimmalla osalla työmaita näitä ei ole.

Tuossa ei sanottu, että joka päivä ottaisivat. Harjakaisetkin on työaikaa, joten tuo on enemmän kuin faktaa.

t. eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi