Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverin polttarit ja saunominen, mitä teen?

Vierailija
13.04.2016 |

Erittäin läheisen kaverini polttareihin on suunniteltu saunomista, enkä itse oikein välitä. Oikeastaan toisten seurassa saunominen (suurin osa minulle vielä tuntemattomia ihmisiä) hieman karmii minua ja kaiken hyvän päälle en kestä oikein isoja löylyjä. Onko hölmöä mennä sinne vain hengailemaan, jos ei sauno ollenkaan? Luvassa olisi pelejä ja muuta sellaista vapaata toimintaa myös. Mitä kokemuksia teillä on? En halua jättää tilaisuutta väliin, mutta en tiedä miten selviäisin tuosta saunaosuudesta. Entä jos minulla sattuukin menkat silloin? Mitä kirjoittamattomia sääntöjä edes kuuluu näihin perus saunailtoihin? Anteeksi jos kysyn hölmöjä, mutta en ole oikein tähän saunakulttuuriin päässyt sisälle sen enempää, mitä nyt miehen kanssa saunotaan joskus.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään ei ole pakko tehdä :) Omissa polttareissani oli kaverit keksineet saunomisen (mistä en itse välitä ollenkaan), osa saunoi, osa ei ja asia oli täysin ok, eikä se ketään kummeksuttanut.  

Joten ilmoita vaan, että tulet mielelläsi mukaan, mutta saunomisen jätät väliin.

Niin no, ihan hyvin voisin jo etukäteen kysyä, kuinka moni aikoo siihen saunaan osallistua. Tiedän sitten napata varalta saunakamppeita matkaan jos näyttää että kaikki osallistuu, ja voin pyörähtää hetken saunassa.

Ap

Vierailija
22/35 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tosiaan ole mikään pakko saunoa eikä siihen tarvii keksiä edes mitään tekosyitä. Voi vaan sanoa, että mä en tykkää saunoa jos se kerran on totuus. 

Jos väkisin tarviit tekosyyn, niin tuo luomen poisto on hyvä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä sauno, muutoin kuin yksin/miehen kanssa. Muissa tapauksissa käytän tekosyitä menkat/saunan aiheuttama päänsärky/ei jaksa tälläytyä uudestaan/en pidä saunomisesta tms.

Vierailija
24/35 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko "pelkkää" saunomista vai morsiussauna? Omissa polttareissani minut vietiin vanhaan savusaunaan, jossa tehtiin morsius"taikoja" ja ystävät olivat nähneet kovasti vaivaa näihin juttuihin. Yksi ystävistäni ei päässyt saunaan, hänellä oli siihen terveydentilaan liittyvä syy ja ymmärsin tilanteen täysin. Mutta "en vaan halua" -selitys olisi kyllä siinä tilanteessa tuntunut ehkä vähän jopa loukkaavalta. Mutta jos on ihan tavallinen saunailta, niin silloin saunaan menevät ne, jotka haluavat ja muut istuskelevat iltaa muuten.

Apua. Ei vielä ainakaan ole ollut puhe morsiussaunasta. Mutta jos tuollainen on, niin silloin on melkein pakko osallistua. Voisin kuvitella että kaverini ottaisi nokkiinsa jos jäisin pois "kun en vaan halua".

Ap

Vierailija
25/35 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko "pelkkää" saunomista vai morsiussauna? Omissa polttareissani minut vietiin vanhaan savusaunaan, jossa tehtiin morsius"taikoja" ja ystävät olivat nähneet kovasti vaivaa näihin juttuihin. Yksi ystävistäni ei päässyt saunaan, hänellä oli siihen terveydentilaan liittyvä syy ja ymmärsin tilanteen täysin. Mutta "en vaan halua" -selitys olisi kyllä siinä tilanteessa tuntunut ehkä vähän jopa loukkaavalta. Mutta jos on ihan tavallinen saunailta, niin silloin saunaan menevät ne, jotka haluavat ja muut istuskelevat iltaa muuten.

Voiko lapsellisempaa olla kuin loukkaantua siitä, että joku ei halua johonkin idioottimaiseen morsiussaunaan. No, teinihommaahan polttarit yleensäkin on.

Vierailija
26/35 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiitos, mutta en välitä tänään saunasta. Hyviä löylyjä." Mikä siinä on niin vaikeaa saada suunsa auki? Noissa illanistujaisissa väki kulkee yleensä edestakaisin ja sauna on kuumana pitempään. Ei sinne kaikkien ole pakko samalla minuutilla mennä ja tulla pois. Kukaan ei edes huomaa..

Vierailija
27/35 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sedät suuttuu. Ne haluaa tirkkiä ja koitella sun tissejä ja pimppiä. Pakko sun on antaa.

Vierailija
28/35 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti...saunaan ei ole PAKKO mennä. Sanot että et halua, ei kiinnosta, olet laittutunut jne. Itse asiassa himosaunominen kuivattaa ihoa, joten se EI OLEKAAN niin hyväksi naisten naamavärkille, kuin monet kuvittelevat....

Minä en sauno, enkä juo alkoholia. Tästä on joku joskus yrittänyt jotain mutista, mutta olen katsonut päälle niin pahasti, että on hiljentynyt.

Vierailija
29/35 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan morsiussaunassa semmoisiakin perinteitä joita tehdään sillä aikaa kun morsian saunoo, ap:han voi huolehtia niistä jos ei halua saunoa lainkaan tai yhtä pitkään kuin muut.

Vierailija
30/35 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tulevana lauantaina kaverin polttarit, jotka päättyvät yhteiseen saunomiseen. Aion lähteä ennen saunaa pois, vetoan vaikka lastenhoitoon tai johonkin. Olen porukan ainut ylipainoinen ja häpeän vartaloani. KAIKKI muut ovat mallinmitoissa, normaalipainoisia ja urheilullisia. 

En vain kestä sitä ajatusta, että joutuisin riisuutumaan ja olemaan alasti tuossa porukassa. 

Olen 170cm ja painan 90kg.

Vierailija
31/35 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin voi olla saunomatta, eikä tarvi mitään erityistä syytä olla. Jos joku kysyy, niin hyvin voi sanoo ettei kauheasti välitä saunomista.

Tai voi myös muodon vuoksi kävästä pikasesti saunassa (voi kietoutua pyyhkeeseen tai pistää uikkarit päälle).

Vierailija
32/35 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolottaako ajatus siitä että kaikilla saunovilla naisilla on eri kokoiset tissit ja erilainen määrä alapääkarvoitusta jalkojen välissä?  Tämä on varmaan kauhuskenaario monelle.

Vierailija
33/35 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nolottaako ajatus siitä että kaikilla saunovilla naisilla on eri kokoiset tissit ja erilainen määrä alapääkarvoitusta jalkojen välissä?  Tämä on varmaan kauhuskenaario monelle.

Vielä kun yhdellä olisi punertava alapääkarvoitus, niin johan olisi katselemista siinä porukassa.

-mies-

Vierailija
34/35 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän voit huolehtia vaikka juomatarjoilusta ja kuvaamisesta 😊

Vierailija
35/35 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jättänyt monesti saunomiset väliin vedoten meikki ja tukka on laitettu. En kykene niihin hommiin hieman juoneena. Siis jos ilta jatkuu siitä ulos. Ei se ketään ole haitannut ja löytyy muitakin jotka eivät sauno.