Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen äiti väittää, että lapsella on astma.

Vierailija
12.04.2016 |

Kouluikäisellä lapsella oli kaksi kuukautta kestänyt ylähengitystietulehdus .
Lapsi sai siihen kahdet antibiootit ja vihdoin parani.

Lapsen äiti on nyt keksinyt, että lapsella on astma. Hän vei lapsen heti toipilasvaiheessa yksityiselle lääkärille, joka määräsi kovaan yskään avaavaa lääkettä, kun äiti kertoi, että lapsi ei saa unta, koska yskii kovasti. Äidin mukaan lapsella on todettu astma.

Lapsi tuli meille eikä yski. Lapsella ei ole mitään astman oireita, ei infektioastman tai allergisen astman.
Äiti laittoi valokuvana lääkärin ohjeet ja ne olivat "yskään tarvittaessa" kuitenkin äiti sanoi, että lapsen tarvitsee ottaa avaavaa lääkettä joka ilta ennen nukkumaanmenoa.

Olen itse lääketieteen alalla ja kuunnellut lapsen keuhkoja päivällä ja ennen nukkumaanmenoa. Ei mitään epätavallista hengitysäänissä. Lapsella ei myöskään ole minkäänlaista hengitystieahtaumaan tai ärsytykseen viittaavaa ääntä (mikä kuuluu uloshengittäessä vinkuvana stetoskoopilla kuunneltaessa).

Lapselle on nyt varattu meidän toimesta uusi lääkäriaika jonne on menossa äiti sekä isä. Siellä todennettakoon mistä on nyt kyse.

Tiedän jo itsekin, että lääkäri ei tule mitään astmaa lapselta löytämään. Ikävintä on se, kun lapsi mukailee äitiään ja tekeytyy sairaanloiseksi äitinsä iloksi. Lapsi kuuli tänään, kun sanoin, että se lääke pitää antaa reseptin mukaisesti vain tarvittaessa. Kun isä oli lukenut iltasadun, alkoi hirveä tekoyskän köhiminen mikä jatkui, kunnes sai lääkkeensä. On se vaan kumma, että voi koko päivän pyöriä eläinten kanssa, mutta heti, kun käsketään mennä nukkumaan, alkaa röhiminen. Ymmärtäisin, jos se alkaisi vaakatasoon mennessä, mutta tämä alkaa heti istuessa, ennenkuin pitäisi mennä maate.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän useammankin tollasen tapauksen. Lasta lääkitään ja tehdään erityisruokavalioita, vaikka mä en ole huomannut mitään poikkeavaa. Hoidan lasta 8 tuntia/päivä. Olen tavannut astmalapsen, joka päiväunilla hengittää vinkuen. Mutta jotkut äidit hakevat ja hakevat koko ajan jotain sairautta lapsestaan. Mä en tajua. Ja mitä erikoisempi tauti sen hienompaa, esim. tietyn lisäaineen allergia. Ja lapsi on ihan normaali, ei mitään oireita. :(

Vierailija
22/30 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut äidit tekevät itsestään numeroa lapsen kautta. Usein erilaiset sairaudet ovat keskiössä. Tälle on diagnoosikin. Pahimmillaan se voi johtaa lapsen kuolemaan, kun vahingoitetaan lasta eri tavoin. 

https://fi.wikipedia.org/wiki/M%C3%BCnchhausenin_oireyhtym%C3%A4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haloo!

Astmaatikon äitinä pakko todeta, että Ventolinea ei määrätä astman hoitoon. Se on todellakin tarvittaessa - eli lääkitys on pielessä, jos sitä pitää joka ilta ottaa!  Astmalääkettä otetaan aamuin illoin (lapsellani oli vuoden kokeilussa uusi lääke, joka vain aamuisin). 

Myöskään minun äitini ei usko lapsellani olevan astmaa (jota on lapsi sairastanut kohta 10v), koska lapseni ei saa hengenahdistuksia eikä hengitys vingu. Itse "kuulen" lapseni astman lähinnä silloin, kun hän on jossain flunssataudissa. 

Tosi hienoa, että menette lapsen kanssa lääkäriin. Toivottavasti on alaan erikoistunut yksityislääkäri. Meillä arvauskeskuksen lääkäri ehti kolmesti todeta pitkittyneen flunssan eikä halunnut astman mahdollisuutta tutkia. Yksityislääkäri sitten piti minulle luennon, kuinka pahaksi lapseni astman olen päästänyt, kun ei ole ajoissa hoidettu (piti mennä vessaan itkemään ja päätin, että arvauskeskukseen ei enää mennä).  Lapseni ei ole tehnyt niitä pef-puhallustestejä, koska yksityislääkärillä on laitteet, jolla seurata hengitystä, myös avaavan lääkkeen ja rasituksen jälkeen. Mutta astmaa pitää hoitaa, että lapsi jaksaa osallistua ja kasvaa. 

Vierailija
24/30 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-2000001157766.html

Sairastatko tietämättäsi astmaa?

Vierailija
25/30 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähäri-äitipuoli vuodattaa...

No ihan pieneläinten ja tuotantoeläinten kanssa lääketieteen saralla toimiva -äitipuoli stetoskooppinsa kanssa vuodattaa.

AP

Siis MITÄ? Olet eläintenhoitaja? Ei voi olla totta.

Vierailija
26/30 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tiedän useammankin tollasen tapauksen. Lasta lääkitään ja tehdään erityisruokavalioita, vaikka mä en ole huomannut mitään poikkeavaa. Hoidan lasta 8 tuntia/päivä. Olen tavannut astmalapsen, joka päiväunilla hengittää vinkuen. Mutta jotkut äidit hakevat ja hakevat koko ajan jotain sairautta lapsestaan. Mä en tajua. Ja mitä erikoisempi tauti sen hienompaa, esim. tietyn lisäaineen allergia. Ja lapsi on ihan normaali, ei mitään oireita. :(

Eipä meidänkään lapsen opettaja ymmärtänyt kun sanoin että lapselle on astmatutkimukset tulossa. "Kun eihän se koulussakaan oireile". No eipä niin, mutta tulepa meille katsomaan flunssan aikaan kun lapsen happisaturaatio ilman lääkkeitä tippuu 80% paikkeille komeiden vinkunoiden säestämänä.  Ne tutkimukset ja lääkkeet ovat aiheellisia vaikka sitä ei nyt hoitopaikassa/koulussa näekään, ei kaikki astmalapset oireile samalla tavalla. 

Vierailija
27/30 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lapseni suolisto-oireinen maitoallergia oireilee vasta parin päivän päästä, mutta oireet kestää pitkään ja hiipuu pikkuhiljaa. Se on tosi kurjaa. Ja saman lapsen astmaa on nyt tutkittu 1,5 vuotta ja tutkimukset jatkuvat edelleen. Hänellä on kausia lääkkeillä ja kausia ilman, Ja huom.se hoitva astmalääke pitää ottaa säännöllisesti, että se auttaa.  Yritän sanoa, että en tiedä onko lapsellani astma vai ei tai mikä astma. Mutta annan ja olen antamatta lääkkeet lääkärin ohjeiden mukaan, koska ne vaikuttavat tutkimuksiin.

Vierailija
28/30 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei haloo!

Astmaatikon äitinä pakko todeta, että Ventolinea ei määrätä astman hoitoon. Se on todellakin tarvittaessa - eli lääkitys on pielessä, jos sitä pitää joka ilta ottaa!  Astmalääkettä otetaan aamuin illoin (lapsellani oli vuoden kokeilussa uusi lääke, joka vain aamuisin). 

Myöskään minun äitini ei usko lapsellani olevan astmaa (jota on lapsi sairastanut kohta 10v), koska lapseni ei saa hengenahdistuksia eikä hengitys vingu. Itse "kuulen" lapseni astman lähinnä silloin, kun hän on jossain flunssataudissa. 

Tosi hienoa, että menette lapsen kanssa lääkäriin. Toivottavasti on alaan erikoistunut yksityislääkäri. Meillä arvauskeskuksen lääkäri ehti kolmesti todeta pitkittyneen flunssan eikä halunnut astman mahdollisuutta tutkia. Yksityislääkäri sitten piti minulle luennon, kuinka pahaksi lapseni astman olen päästänyt, kun ei ole ajoissa hoidettu (piti mennä vessaan itkemään ja päätin, että arvauskeskukseen ei enää mennä).  Lapseni ei ole tehnyt niitä pef-puhallustestejä, koska yksityislääkärillä on laitteet, jolla seurata hengitystä, myös avaavan lääkkeen ja rasituksen jälkeen. Mutta astmaa pitää hoitaa, että lapsi jaksaa osallistua ja kasvaa. 

Joo, astma ei tosiaankaan aina oireile hengityksen vinkumisena. Meillä lapsi oireili lähinnä siten, että kun ei raasu saanu kunnolla happea, niin leikki pikkuautoillakin lattialla kyljelleen maaten (joka oli neuvolatädin mukaan ihan normaali tapa lapsella).  Yöt meni myllätessä ja pyllätessä. Astma sieltä sitten löytyi.

Ja mitä tulee tuohon, että lääkkeessä lukee yhtä ja lääkäri on määrännyt toista, niin se on ainakin mun kokemuksella hyvin yleistä. Lääkäri saattaa kirjoittaa reseptiin, että otetaan tarvittaessa ja sanoa silti äidille ohjeeksi, että kokeillaan nyt tätä kuukauden ajan siten, että annat joka ilta. Näin ainakin mun kokemuksella.

Vierailija
29/30 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei haloo!

Joo, astma ei tosiaankaan aina oireile hengityksen vinkumisena. Meillä lapsi oireili lähinnä siten, että kun ei raasu saanu kunnolla happea, niin leikki pikkuautoillakin lattialla kyljelleen maaten (joka oli neuvolatädin mukaan ihan normaali tapa lapsella).  Yöt meni myllätessä ja pyllätessä. Astma sieltä sitten löytyi.

Ja mitä tulee tuohon, että lääkkeessä lukee yhtä ja lääkäri on määrännyt toista, niin se on ainakin mun kokemuksella hyvin yleistä. Lääkäri saattaa kirjoittaa reseptiin, että otetaan tarvittaessa ja sanoa silti äidille ohjeeksi, että kokeillaan nyt tätä kuukauden ajan siten, että annat joka ilta. Näin ainakin mun kokemuksella.

Jep, meilläkin ventolinen reseptissä lukee että tarvittaessa, kohtauslääke vaikka sitä käytetään hoitavan kanssa yhdessä aina flunssien aikaan joka aamu ja ilta ennenkuin hoitava otetaan. 

Vierailija
30/30 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähäri-äitipuoli vuodattaa...

No ihan pieneläinten ja tuotantoeläinten kanssa lääketieteen saralla toimiva -äitipuoli stetoskooppinsa kanssa vuodattaa.

AP

Eläintenhoitaja?! Joo, ei kuulu rohinaa, ihan samalta kuulostaa kuin marsun keuhkot. Ei tarvi lääkettä. Otappa voihin leivottu pulla suuhun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän