mies nukkuu päiviä putkeen
Miten voi olla mahdollista että mies nukkuu esim 30 tuntia putkeen, ehkä käy veskissä välissä ja jatkaa unia? Sitten voi olla taas muutaman tunnin hereillä, surffailee netissä ja saattaa nukkua toiset samanlaiset 30 tuntia. Töitä ei tee, ulkona ei käy päiviin, syö epäsäännöllisesti. Saattaa ennen tätä uniputkea nukkua muutaman pvn vähillä unilla. Voiko olla univelkaa vai onko kyseessä läkkeet , päihteet tai jokin mielenterveysongelma? On kuulemma aina ollut näin ja muoinoin tutkittu ettei ole uniapneaa yms. Itse nukun yöt, aamulla kouluun, tämän jälkeen hoidan kotityöt, koirat, ruuat haen kaupausta jne.. Teen vielä päälle kouluhommia iltaisin sekä välillä olen koulutuksessa. Nyt on alkanut tämä painamaan koska tuntuu niin epäreilulta ja todella raskaalta. Itse näen että työttömänä itse hoitaisin kotihommia enemmän jotta toiselle jäisi enemmän aikaa koululle ja levolle. Tämän jälkeen mies välillä vielä ihmettelee miten touhuan aamusta iltaan ja nukahdan leffan ääreen ensimmäisen kymppiminsan aikana. Keskusteltu on asiasta, ja tulos on hetkellinen auttamisen ja hyvittämisen puuska. Mutta taas sama alkaa vkonlopun jälkeen ja saattaa muuttua kun ke tai to päivä valkenee. Miten tästä kannattaisi toimia? Kyllä näen että naisena teen enemmän kotihommia mutta toista arvostavaa olisi jos auttaisi varsinkin kun aikaa on reilusti. Nyt vaan on alkanut tulemaan tämä korvista ulos kun puoli vuotta on tähän touhuiluun mennyt :(. Mielelläni kuulisin missä teidän rajanne menevät ja mikä on kohtuullista? Ruokaa on saatava, pyykit pitää pestä ja koiratkin on pakko käyttää ulkona.. Vaikka tekisi mieli jättää kaikki hoitamatta, kun ruuatkin katoaa kaapista ja tuntuu kuin olisi orjatyöläinen. Itku tulee kun ajattelee miten hyväksikäytetty tunne tulee ja itse yrität sinnitellä iloisena ja sosiaalisena pitämällä oma arki "normaalina". Saatika että katsot toisen nukkuvan sohvalla aamusta iltaan. Kiitos kommenteista etukäteen!
Kommentit (2)
Voimia tilanteeseen. En osaa sanoa, mistä johtuu, mutta ei kuulosta kovin reilulta tai mukavalta sua kohtaan. :/
Miten parisuhteelle löytyy aikaa, jos mies nukkuu noin paljon? Mitä saat parisuhteesta? Onko teillä rakkautta ja aitoa kumppanuutta? Mietin vain, että oletko harkinnut eroa, vai haluatko varmasti panostaa tähän elämässäsi?
Nukkuminen on ihan parasta, itsekin saatan lomilla nukkua useamman päivän putkeen!