Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun ystävä tekee epäeettistä työtä

Vierailija
12.04.2016 |

Ystäväni oli rahapulassa ja joutui ottamaan vastaan epäeettisen työn. Hänellä kyllä olisi ollut toinenkin työ, mutta hän tienaa tästä enemmän.

En enää tiedä, miten suhtautuisin häneen. Itse olen ollut hieman vastaavassa tilanteessa ja valitsin pienemmän palkan, mutta eettisemmän työn. Olen nyt toiminut niin, etten ole halunnut puhua ollenkaan hänen työstään. Ystävä on varmaan tästä loukkaantunut, mutta toisaalta pitää itsekin työtään suht kuvottavana. Raha näköjään kuitenkin merkitsi enemmän...

Onko kukaan ollut samassa tilanteessa? Voiko ystävyys jatkua, jos en pysty enää kunnioittamaan häntä täysin?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoraus?

Vierailija
2/13 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä työ se on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoraus?

Kyllä. Tämä aloitus on huomiohuoraus, jolla on tarkoitus saada mammat utelemaan mikä työ on kyseessä.

Vierailija
4/13 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä ei kirjoittaisi noin.

Vierailija
5/13 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teurastaja, turkistarhaaja, palkkamurhaaja? Onhan nuita...

Vierailija
6/13 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myyn työkseni turkiksia, eikä voisi vähempää kiinnostaa se, mitä joku kettutyttö asiasta ajattelee.

Vierailija
7/13 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella taitaa olla oikeus omiin eettisiin päätöksiin. Kaikilla ei ole varaa samaan eettisyyteen. Laillisista töistä mieleeni ei tule mitään, mikä johtaisi itsellä kaverisuhteen lopettamiseen. Kaikkia töitä en kuitenkaan itse tekisi, vaikka osaisinkin. Laittomista 'ammateista' kuitenkin katkaisisin välit suurimpaan osaan. (huoraaminen ei ole yksi niistä)

Vierailija
8/13 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on aika lähellä. Eläinten kaltoinkohteluun liittyy.

Vierailija
9/13 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään katkaisisi välejä, jos kyse on siis kuitenkin laillisesta työstä. En oikeastaan edes keksi, mikä nyt olisi "epäeettistä" työtä. Mielestäni kaikki työ on eettistä. Epäeettistä on olla tekemättä työtä ja roikkua sossun luukulla. 

Seksipalveluiden myynti on Suomessa laillinen elinkeino, eli jos joku ystäväni päättäisi ryhtyä alalle, en katkaisisi välejä sen takia. Saattaisin olla eri mieltä alalle ryhtymisen järkevyydestä, mutta ratkaisu olisi kuitenkin hänen, ja sitä minun olisi kunnioitettava.

Vierailija
10/13 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaffepulla (ei kirj.) kirjoitti:

En itsekään katkaisisi välejä, jos kyse on siis kuitenkin laillisesta työstä. En oikeastaan edes keksi, mikä nyt olisi "epäeettistä" työtä. Mielestäni kaikki työ on eettistä. Epäeettistä on olla tekemättä työtä ja roikkua sossun luukulla. 

Seksipalveluiden myynti on Suomessa laillinen elinkeino, eli jos joku ystäväni päättäisi ryhtyä alalle, en katkaisisi välejä sen takia. Saattaisin olla eri mieltä alalle ryhtymisen järkevyydestä, mutta ratkaisu olisi kuitenkin hänen, ja sitä minun olisi kunnioitettava.

Laki on huono mitta sille, mikä on eettistä. Minusta monikin laillinen työ on eettisesti kyseenalaista. Toisaalta melkein mihin tahansa työhön liittyy joitakin eettisiä kysymyksiä.

Kauppiksessa opiskellessa esim. monella kurssilla kävi vierailijaluennoitsijoita, jotka työstään kertoessaan antoivat kuvan, että mitä vaan voi tehdä kunhan saa siitä revittyä rahat irti. Eikä mitään väliä sillä, aiheuttaako työ kärsimystä ihmisille tai eläimille tai tuhoaako se ympäristön. Montakin kertaa mietin, että olisi parempi, jos nuo ihmiset vaikka sitten eivät tekisi yhtään mitään.

Vierailija
11/13 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse katkaisin välit parhaaseen ystävääni vastaavassa tilanteessa. Olimme ennen jakaneet samat arvot eläimiä koskien, ja otettuaan vastaan ko. työn mielestäni oli selvää, että olemme kasvaneet erilleen. Välien katkaiseminen kuulostaa ehkä vähän todellisuutta dramaattisemmalta, ei siis ollut mitään riitaa tms., enää emme kuitenkaan ole tekemisissä.

Vierailija
12/13 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkija tai laboratorion hoitaja eläinkokeita tekevässä yksikössä?

Vierailija
13/13 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette molemmat eläinlääkäreitä ja ystäväsi on saanut pestin eläinlääkärinä joko tutkimuspuolella, turkistarhauksessa tai eläintaloudessa. Olette molemmat vegaaneja ja animalian jäseniä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi