Voisitko seurustella miehen kanssa jolla on vain visa electron
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en usko. Kyllä kai nyt normaalisti asiansa hoitaneella debit on.
Entä jos on Kredit?
Ei oo oikein hyvä sekään. Ei ole luottokorttia itsellänikään.
Vierailija kirjoitti:
No periaatteessa joo, mutta toisaalta en. Haluan miehen joka matkustelee. Ja mies joka matkustelee pelkän Visa Electronin kanssa on joko tyhmä tai luottotiedoton joka ei luottokorttia saa. Tyhmä siis siksi että en ikinä maksaisi itse käteisellä esim. lentoja, koska jos lentoyhtiö menee konkkaan niin sinnepä häviää rahat, luottoyhtiöltä taas saisi rahansa takaisin.
No itse en lähtis kyllä sellaisella lentoyhtiöllä minnekään, joka olisi ihan konkan partaalla. Ennen konkkaa on säästetty aivan varmasti jo kaikesta mahdollisesta.
Vierailija kirjoitti:
No periaatteessa joo, mutta toisaalta en. Haluan miehen joka matkustelee. Ja mies joka matkustelee pelkän Visa Electronin kanssa on joko tyhmä tai luottotiedoton joka ei luottokorttia saa. Tyhmä siis siksi että en ikinä maksaisi itse käteisellä esim. lentoja, koska jos lentoyhtiö menee konkkaan niin sinnepä häviää rahat, luottoyhtiöltä taas saisi rahansa takaisin.
Minä tykkään pakettimatkoista. Vihaan matkustamista, mutta rakastan perillä olemista. Mahdollisimman helppo loma on toiveena. Varaan matkan yleensä noin kuukausi ennen reissua. Kap verdelle tosin tänä talvena 3 kk aiemmin. Ikinä ei ole rahat kadonneet, vaikka olen 18-vuotiaasta asti matkustanut 3-4 kertaa vuodessa, enkä ole luottokortilla ikinä maksanut.
Voisin. Nordeassa perus luottokortin saa tasan samoilla ehdoilla kuin electronin.
electronilla pystyy maksamaan netissä..
ja vastaus ap:n kysymykseen, että mahdollisesti
Luottokortti on kyllä vain ihmisille, jotka eivät osaa kanavoida rahankäyttöään oikein. Jotain elämänhallintaongelmaa tai jotain.
Mulla on pelkkä Visa Electron ja ihan hyvin olen silläkin saanut kaikki maksettua, niin netissä kuin ulkomaillakin. Ja yli kolmekymppinen perheenäiti olen. Mies joskus vinkui tästä asiasta, mutta sanoin, että kun tulee vastaan sellainen tilanne, jota ei voi hoitaa ilman luottokorttia, niin kyllä mä sen voin hommata, ei ole mikään kynnyskysymys. Mutta tällä hetkellä en sitä tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita muitakin lentoyhtiöitä kuin halpisfirmoja. Omistan luottokortin, mutta korko on niin kova, että käytän debitiä.
Vierailija kirjoitti:
Luottokortti on kyllä vain ihmisille, jotka eivät osaa kanavoida rahankäyttöään oikein. Jotain elämänhallintaongelmaa tai jotain.
Minäkin ihmettelen luottokortin säännöllistä käyttöä. Eri asia toki jotkut matkat tai isommat ostokset, joihin tulee esim. vakuutus luottokunnalta.
Mitä ihmeen merkitystä sillä on vaikka olisi pelkkä automaattikortti? Ei se automaatti ainakaan minulta ole koskaan kysellyt että mitä korttia sinne työnnän. Samalla lailla olen rahani saanut.
Voisin. Sen kieli taipuu varmasti muihinkin hyviin asentoihin, jos on kerran saanut sanottua pankkineidille Visa Electron. Hankala ääntää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin ihmettelen luottokortin säännöllistä käyttöä. Eri asia toki jotkut matkat tai isommat ostokset, joihin tulee esim. vakuutus luottokunnalta.
Luottokortti helpottaa nettiostamista ja tekee sen turvallisemmaksi.
Huom: luottokorttiakaan ei ole pakko käyttää luottokorttina, vaan sen saldon saa maksaa kuukausittain kokonaan pois. Näin käytät sitä pelkkänä maksukorttina, eikä kerry korkoa maksettavaksi.
Seurusteltiin useampi vuosi... Sitten kun otettiin asuntolaina ja vaihdettiin pankkia miehelle tuli credit/debit vähän vahingossa. Ei ole kredittiä tainnut tän 10v aikana käyttää kertaakaan.
Meillä on miehen kanssa molemmilla vain Visa Electronit. Hyvin pyyhkii, kiitos kysymästä.
Ollaan niin hövelejä käyttämään rahaa, että ollaan näin turvattu perheemme talous - ei luottokortteja, ei velkaa, ei rahaongelmia.
Nyt on selkeä budjetti ja siinä on pysyttävä. Kannustaa myös pitämään säästötilillä pahan päivän varalle vähän ylimääräistä, koska muuta takaporttia ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vaikeata olisi. Miten sellainen pystyy maksamaan netissä mitään? Minäkö sitten aina ostaisin kaikki lentomatkat, hotellit, koneet, vaatteet, you name it. Ja hän sitten kipittäisi automaatilta käteistä minulle vastaavan määrän? Tuntuisi aika huvittavalta.
Mitä ihmettä. Minulla on jäänyt Electron käyttöön vain koska en ole muuta tarvinnut ja tilillä on "luottoa" tarpeeksi. Lisäksi olen alkanut miettiä mistä maksan jos maksan luottokortista vuosimaksua ja maksustapakustannuksia.
Netistä olen ostanut lentoja, hotellimajotuksia, tilannut tavaraa ainakin kolmesta maanosasta jne. Kaupasta kaikkea läppäristä lähtien. Ihmiset jotka elävät nykypäivässä tietävät että nettimaksuvaihtoehdot ovat nykyään lukemattomat.
Seurustelen miehen kanssa, en sen rahapussin. JOs tää ei ollut provo niin aika säälittävää että 2000-luvulla vielä joku nainen on noin saamaton ettei halua tienata omia rahojaan.
Mulla oli yli kolmekymppiseksi teininä hommattu Visa electron koska en vaan tarvinnut luottokorttia mihinkään. Sitten pankista kysyivät haluaisinko luottokortin niin se tuli otettua kun ei siitä haittaakaan ole. Onneksi olen kelvannut puolisolleni tällaisenakin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en usko. Kyllä kai nyt normaalisti asiansa hoitaneella debit on.
Entä jos on Kredit?
Sellanen on holtiton rahankäyttäjä.
Holtittomat rahankäyttäjät eivät saa kredit-korttia, eikä sellainen sovikaan ihmisille, jotka eivät kykene hallitsemaan ostokäyttäytymistään. Mutta luottokortti on oiva kapistus niille, joille rahankäyttö ei ole ongelma.
Omassa ikäluokassani Visa Electron löytyy lähinnä niiltä, joilla luottotiedot ovat menneet. Ikävä sanoa, mutta en voisi seurustella sellaisen miehen kanssa, jolla ei ole luottotietoja. Luottotietojen menetys ei tee kenestäkään huonoa ihmistä, ei todellakaan, mutta haaveilen yhteisestä omistusasunnosta ja olen muutenkin säästäväinen. Liian erilainen suhtautuminen rahaan vaikeuttaisi suhteen arkea.
Mutta jos Visa Electron on jäänyt käyttöön vain tavan vuoksi ja oma talous on muuten balanssissa niin eihän tuo haittaisi.