Mitkä biisit teil soi ala-asteen discossa?
Tai miksei yläasteellakin.
Itelle muistuu ainakin Eiffel 65 - Blue, Lou Bega - Mambo no 5, Kelis - Milkshake, Dr.Bombay - Calcutta...
Plus ne hitaat mihin mua ei koskaan pyydetty tanssimaan! :D
Kommentit (64)
Dingon koko katalogi silloin 80-luvun puolivälissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitaitahan tanssittiin käsivarren etäisyydeltä ala-asteella, vasta yläasteella otettiin se haliote.
Tanssiliikkeitä oli tasan kaksi, ainakin pojille: se tavallinen jossa jalat viedään vuorotellen keskelle ja siitä huikea bonusversio jossa polvet menee hieman koukkuun aina sivuaskeleella.
Ja lisään vielä että katse pidettiin tiukasti maassa :D
Kyllä me kuudennella pojan kanssa katsottiin toisiamme. Oltiin niin ihastuneita ja suudeltiin. Hän piti mua (tyttöä) tiukasti itseään vasten. Eikä siinä paljoa askeleita mietitty.
Oikeesti noi suutelevat parit oli mulle niin traumatisoivia.... olin ujo poika ja en päässyt koskaan tuolle asteelle peruskoulussa tai lukiossa. Vähänkö olin kade!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitaitahan tanssittiin käsivarren etäisyydeltä ala-asteella, vasta yläasteella otettiin se haliote.
Tanssiliikkeitä oli tasan kaksi, ainakin pojille: se tavallinen jossa jalat viedään vuorotellen keskelle ja siitä huikea bonusversio jossa polvet menee hieman koukkuun aina sivuaskeleella.
Kyllä me kuudennella pojan kanssa katsottiin toisiamme. Oltiin niin ihastuneita ja suudeltiin. Hän piti mua (tyttöä) tiukasti itseään vasten. Eikä siinä paljoa askeleita mietitty.
Kuudennella!?
Kyllä 12-vuotiaana jotkut jo pussas meidänkin aikana. Pidettiin kädestä ja niin edelleen. 90-luvulla.
Heart - Alone
Black Box - Ride on Time
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti noi suutelevat parit oli mulle niin traumatisoivia.... olin ujo poika ja en päässyt koskaan tuolle asteelle peruskoulussa tai lukiossa. Vähänkö olin kade!
Apua! Niin kuin mun (varhais-)nuoruudestani. Paitsi, että olin se ylipainoinen pottakampaustyttö avainketjuineen ja kuluneine vaatteineen. Tein sitten lukiossa täydellisen tyylimuutoksen ja elämäntaparemontin. Sen jälkeen olen saanut kiitettävästi suutelukumppaneita. Silloisiin kuteisiin mahtuisi nyt kaksi minua.
Vierailija kirjoitti:
Ala-asteen discossa??? Ei silloin mitään discoja järjestetty, mutta tietysti nykyään, kun lapset ei saa olla lapsia...
Ikinä en yläasteella niissä discoissa koulukiusattuna käynyt, enkä edes kokenut olevani kiinnostunut koko hommasta.
Miten limudisko estää lapsia olemasta lapsia?!
Ainakin 1990-luvulla oli noita.
Vierailija kirjoitti:
Täällä piti puhua musiikista
No puhu sit!
Meillä soi esim. Scatman ja Heartin Alone.
Ei meillä mitään discoja ollut. Yläasteelaisilla oli konvia jotka oli kai jotain discon tyylisiä juttuja. Isonmmat ainakin niistä puhui.
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä mitään suukoteltu. Arasti tanssittiin vähän kuin tartuntatauteja peläten, siltä se näytti sivusta katsoen. Limua ja karkkia sai oppilaskunnan kioskista ja ysärihitit soi laidasta laitaan. Tää siis 6-9 lk.
Koronarajoitusten aika tuli tuosta mieleen. Hauskasti sanottu mutta niin totta. Sillä erolla että kyllä meillä yksi pariskunta suukotteli ja rakastelikin koulun portaikossa sillä aikaa kun musat soi salissa. Siellä soi eniten Ace of Basea ja Snapiä. Hitaista mainittakoon Mamban Saa koskettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala-asteen discossa??? Ei silloin mitään discoja järjestetty, mutta tietysti nykyään, kun lapset ei saa olla lapsia...
Ikinä en yläasteella niissä discoissa koulukiusattuna käynyt, enkä edes kokenut olevani kiinnostunut koko hommasta.
Ainakin 90-luvulla ala-asteilla oli discot ja silloin ainakin lapset saivat olla lapsia.
90-luvulla olin kolmekymppinen 😁 ja 70-luvulla ei discoja alakoululaisilla ollut.
80 luvulla muistan että mel & Kim mutta biisin nimeä en. Oli tosi hauskaa ja se disko oli meidän luokkahuoneessa. Naurattaa hyvät muistot!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuudennella!?
Kyllä 12-vuotiaana jotkut jo pussas meidänkin aikana. Pidettiin kädestä ja niin edelleen. 90-luvulla
Me kyl tehtiin tyttiksen kaa muutakin kuin pussattiin. Olin kollina vähän liian innokas:D
Mun alakouluaikaan ei diskot olleet lapsille. Muistan hyvin, kun jumppaope Kreikan reissunsa jälkeen soitti meille ensimmäinen kerran kappaleen Dirlanda aivan 1970- luvun alussa. Sitä sitten veivattiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuudennella!?
Kyllä 12-vuotiaana jotkut jo pussas meidänkin aik
Me kyl tehtiin tyttiksen kaa muutakin kuin pussattiin. Olin kollina vähän liian innokas:D
Voi teitä suloisuuksia.. Minä oon ainaki viimeinen ihminen tuomitsemaan ketään.
1990-luvun alussa oli useita diskoja sekä 6. luokalla että sitten yläasteella. Paikallinen 4H-yhdistys järjesti niitä meillä päin yhdessä koulun ja kunnan nuoriso-ohjaajan kanssa. Valvojien silmän välttäessä jotkut intoituivat kunnon pystypettingiin, muutoin se oli aika kesyä, mutta selvästi huomasi joidenkin parien kohdalla, että tunteet roihusivat pinnan alla. Yksi pari kävi toistuvasti ulkona pussailemassa ja tekemässä rakkautta. Kaikki tiesivät sen, mutta siitä ei välitetty koska tyttö oli eläkkeellä olevan rehtorin tyttären tytär. Musiikissa oli paljon kotimaista tuotantoa kaikkea edellisen vuosikymmenen hiteistä tuoreisiin uutuuksiin. Vieläpä pyöritettiin vinyylilevyjä.
Bon Jovi, Dr. Alban, Haddaway, Roxette, Bananarama...
Täs on oikeastaan sanottu jo kaikki mitä meil oli soimassa. Perhosia mahassa, pääsee pojan lähelle, mikään ei oo niin ihanaa.
Ei meillä mitään suukoteltu. Arasti tanssittiin vähän kuin tartuntatauteja peläten, siltä se näytti sivusta katsoen. Limua ja karkkia sai oppilaskunnan kioskista ja ysärihitit soi laidasta laitaan. Tää siis 6-9 lk.