Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiistaipino JOULUisille!!!

21.02.2006 |

Laitan pinon kun ei ollut. Turisen ite myöhemmin jos ehdin :)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelin eilen sairaanhoitajaystäväni kanssa tytön poskissa olevasta ihottumasta ja hän sanoi että asia kannattaa selvittää. Soitin sitten yksityiselle ja varasin ajan lastenlääkärille huomiseksi. Säälittää pikkuinen tyttö kun posket selvästi kutisevat, toinen yrittää hieroa niitä jatkuvasti :(

Huomenna menen tapaamaan erästä ystävääni ja hänen 3 viikkoista vauvaansa. Oih ja voih! Voipi tulla taas vauvakuume...

Nyt kuitenkin riennän, olemme lähdössä käymään isomummulla! :D Voipi olla että palailen vielä iltasella. Aurinkoista tiistaita!

violet ja tyttönen 11vk 3pv

Vierailija
2/10 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas pienen pieni pino ja on jo keskipäivä! Tulkaahan kaikki kertomaan taas kuulumisia =)

Vitanova, kiva että on ainakin yksi kaima joukossa :)

Voih, taas Veera valvoi viime yönä... Tyttö ei nukkunut neljän jälkeen juuri ollenkaan, tai oli kyllä silmät kiinni mutta jokelteli koko ajan. Ehkä puhui unissaan, hih ;) Nyt sitten nukkuu sitterissä kun on niin väsy viime yöstä.

Meille tulee parin tunnin kuluttua muutama äiti lastensa kanssa kahville, lapset ovat Saaran ikätovereita eli hieman päälle vuoden ikäisiä. Ensi viikon lauantaiksi olen kutsunut enemmänkin taaperoita meille, varmaan noin 15 vemmeltäjää tulee äiteineen :) Saas nähdä millainen meno meillä sitten on ;) Ja olenko sitten enää sitä mieltä että yksi lapsi vielä.... Hyvä ehkäisykeino on kutsua paljon lapsia kylään, varsinkin jos ovat villejä tapauksia =)

Argh tätä suklaanhimoa... Kävin aamulla kaupassa ja taas meinasi tarttua muutama Pätkis-patukka mukaan. Onneks sain hillittyä itseni. Näin tiistaisin on mun punnituspäivä, kävin just vaa' alla ja se näytti 900g vähemmän kuin viikko sitten -jee :) Nyt paino on pudonnut yhteensä 3,6kiloa vaikka viikonloppuna tuli mässättyä ihan kamalasti. Näemmä imetys vie tosiaan paljon energiaa että voi ihan luvalla vähän herkutellakin.

Nyt anna puheenvuoron muillekin, kirjoittelemisiin!

Tansku (eli Tanja :)), tytöt & pojat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilma nukkuu taas ulkona niin äiti ehtii vähän siivota ja surffailla. Päivällä meillä ei nukuta pitkiä unia muutakuin ulkona... Välillä vähän rasittaa kun ei ole omaa aikaa. Onneks nyt on niin lämpöset ilmat niin voi laittaa ulos nukkumaan. :)

Viime yö nukuttiin ihan hyvin ja kauheesti Vilma liikkuu unissaan. Tänäkin aamuna oli kääntyny ihan poikittain sängyssä :D

liikkuuki muiden vaavit paljon unissaan??

Taidan tästä taas häippästä.

Vierailija
4/10 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin tässä itsekin uskaltautua tänne kirjottamaan,kun oma poika syntyi tapaninpäivänä ja on ollut mukavaa lukea,miten muiden joulukuussa syntyneiden kehitys on lähtenyt käyntiin. ellei tämä sitten ollut varattu vaan tietylle piirille ja ulkopuolisia ei haluta? no,ilmoittakaa sitten,onko tästä jollekin haittaa,että näin tuppaudun. sitä ennen kuitenkin kerron jotain meistä lisää,jos vaikka tämä kirjoittelu jatkuu enemmänkin.:)

poika siis syntyi rv 37+1 päivystyksessä sektiolla perätilan vuoksi. oli pikkuinen 2990gr/47cm kymmenen pisteen poika.viime viikon maanantaina (7viikkoisena) painoi jo huikeat 5,5kg ja oli 55cm pitkä. toi nopea kasvu hämmästytti meidät molemmat miehen kanssa,kun ei tosiaan uskottu,et vauvat kasvaa noin nopeeta! (varmaan moni voi jo päätellä,et tää on meidän esikoinen).muuten päivät on mennynnä hyvin,mutta toi nukkuminen on huolestuttanut mua jo jonkin aikaa.. mutt noita viestejä lukiessani oon huomannu,et se taitaa olla aika normaalia,jos ei nuku kerralla kovin pitkiä päikkäreitä. välillä saattaa nimittäin nukkua ihan vaan puol tuntii ja sitten herätä taas syömään ja seurustelemaan. pisimmät unet on vaan kaks tuntia ja vasta viime viikonloppuna ne alkoi yleistyä,sitä aikaisemmin oli hyvä,jos nukkui edes tunnin. yölläkin herää 2tunnin välein syömään,mutt onneks nukahtaa heti uudelleen. kello 5 (yleensä tasan tarkkaan) se aloittaa kamalan ähinän ja kitinän,jolloin se lopulta kakkaa,mutt muuten nukkuu ihan hyvin. yleensä aamuyöstä oon itse niin väsynyt,et kaappaan pojan vaan viereen syömään ja nukkumaan,koska se on huomattavasti helpompaa. ei oo ainakaan näyttäny haittaavan sen nukkumista sängyssä,et se välillä nukkuu vieressä.

kova poika se on kyllä syömään se täytyy myöntää ja onneksi mulla tuota maitoa tuleekin ihan pakkaseen asti :) syntyessään se oli varsin laiha ruipelo,mutt nyt se on aikamoinen " junttura" palloposkineen ja kaikkine makkaroineen. kaipa se vaan kertoo,et maitoo riittää ja se ravitsee hyvin :)

itse paranin sektiosta yllättävän nopeesti,mua peloteltiin,et se ois tosi hidasta nimittäin. maanantai-iltana oli sektio ja perjantaina päästiin kotiin,niin lauantaina kävin tekee 15min kävelyn koiran kaa ja jo sunnuntaina imuroin täyttä häkää vieraita varten :)särkylääkkeitäkään en syöny kuin sairaalassa ne,jotka oli melkein pakko ottaa. raskauskilotkin tuli pudotettua jo 4viikkoo leikkauksen jälkeen,tosin en kyllä laihduttanu tai muuta,mutt toi imetys näyttää vievän aika paljon energiaa,ja kun vihdoin päästiin vauvan kaa ulos pidemmäksi aikaa,tehdäänkin me jo pari puolentoista tunnin lenkkiä päivässä ihan vaan jo sen takia,et silloin muksukin nukkuu tyytyväisenä koko sen ajan.

niin siitä kehityksestä.. kun en oikein tiedä noita juttuja aloittelijana.. pitäiskö pojan jo tosiaan tehdäkin jotain.. nyt se on alkanut hymyillä meille ja puhelee omalla tyylillään takaisin,kun sille juttelee. leluja se seuraa kans silmäkovana,mutt eipä sitten muuta. pitäiskö sen sitten nyt jo tarttua esineisiin tässä iässä vai miten.. tiedän kyllä,et vauvat kehittyy yksilöllisesti (itse kuulemma kävelin jo 9kk iässä),mutta jotain aika taulua kai ois kiva tietää. siksipä tämä palsta oiskin hyvä,kun teidän muidenkin vaavit on syntyneet joulukuussa..

no,nyt toi pikkuherra sitten nukahti sitteriin.. täytynee valmistautua sinne ulos menoon ennen kuin on ihan syvässä unessa.

laittakaahan jotain kommenttia,olenko tunkeutunut väärälle reviirille :)

kiitoksia jo etukäteen

Vierailija
5/10 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko paistaa ja lämmittää! Muutenkin on virkeä olo, vaikkei yö kauhean hyvin mennytkään. Tyttö yskii edelleen kovasti, ja Niklas on alkanut syömään 2 kertaa yössä. Päivät vääntää niin kovasti lattialla masulleen, että tarvii lisää energiaa =)

Ja tervetuloa vaan uudet mukaan, ei täälä joulukuisissa ole vielä ketään lynkattu. Ei ees mua vaikka melkein aina valitan jostain.

Pulautteleeko teidän muiden vauvat paljon? Esikoinen ei pulauttanut juuri koskaan, ja nyt tuntuu että joka paikka on täynnä puklua ja kaikki haiseekin siltä, yök. Niklaksella on jo kolmannet vaatteet tänään. Jos pojan päästää lattialle alle puoli tuntia syötön jälkeen, niin takuuvarmasti makaa lätäkössä kun hetken vääntää.

Jahas, tyttö pyytää avuksi keräämään leluja, täytynee mennä kun kerrankin on itse halukas keräämään. Aurinkoista päivänjatkoa kaikille!

T:Emppu ja vekarat

Vierailija
6/10 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa, että aina löytyy uusia jouluisia. Eli tervetuloa mukaan!

Meillä on ollut näin kummelia mukaillen, normi päivä. Poika nukkuu, syö ja seurustelee. Kyllä mä ihan oikeesti oon niiiiin helpolla päässyt tuon pojan kanssa. Kyllä saa jotain korkeampaa kiittää terveestä ja tyytyväisestä lapsesta.

Eilen pinouduin aamusta ja jäi kyseilyihin vastaukset, joten tässä jotain.

Tuteista: Meillä on tutti ollut 2h ikäisestä lähtien. Sairaalassa ehdottivat sitä, kun pojalla oli kamala imemisen tarve ja silloin meni sitten aina nyrkki suuhun ja tyytyväinen olen ollut. Joku vertasi lastaan simpsonien Maggieen, meillä on ihan sama juttu, on aika vengan näköistä. Ja sama se kuminauha-idea, ollaan kovasti mietitty, heh...

Vaunuista, meillä on Brion yhdistelmät pehmokopalla. Olen ollut todella tyytyväinen ja poika nukkuu tiukasti pakattuna todella hyvin.

Minulla on iltapäivällä kampaaja, kun on ne ristiäiset lauantaina. Tosin eihän kukaan mua tule katsomaan, mutta onhan se mukava kun saa itseään vähän laittaa. Jos vaikka laittais lauantaina hieman hajuvettäkin, nykyinen arkihajuni kun on a`la maitohapan pukli;)

Voikaa kaikki hyvin, lähden hetkeksi nauttimaan omasta rauhasta ja kirjasta.

terkuin Niina ja Rampe 7vko 3pv.

Vierailija
7/10 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun meikä yhtäkkiä alkaakin ehtiä uudelleen koneellekin! Penskat olleet varsin vaivattomia ja nukkuvaisia näinä viime päivinä.

Tänä aamuna oltiin lasten tädin luona kyläilemässä, ja Alma se vain alkoi vedellä autossa sikeitä - ja vetelee yhä. Esikoinenkin koisii yläkerrassa päikkäreillä. Luksusta... Josko ottaisi ja kirjoittaisi vihdoin päiväkirjaa. Pitäisi kirjoittaa mm. uudesta neuvolan tädistä ja neuvolakäynnistämme, kun eivät oikein sielujemme radat kohdanneet tädin kanssa: kyllähän sitä on kaikenmoisten ihmisten kanssa itsekin tultava toimeen ja koetettava itse olla sellainen, että meikää joten kuten jaksetaan, mutta kyllä rassasi, kun täti on täysin huumorintajuton hiljainen tosikko, joka ei vielä tuntunut käsittävän alkeellisintakaan juttua parivuotiaiden pikkupoikien sielunelämästä. Oma keskustelumme töksähteli, kun hän ei vain vastannut ja ohitti huulenikin tosikkomaisilla kysymyksillä tai sitten hiljaisuudella. Ja pojalle hän lässytti, mihin poika ei ole tottunut ja vaati tätä suorittamaan yhtä sun toista typerää, mihin 2-vuotias arka uhmaikäinen ei hetimmiten suostunut (en olisi minäkään), ja silloinpa täti heti huolestuneena mun kimppuuni kysymään, osaako poika oikeastaan mitään. HOHHHOHHH! Itse koetin neuvoa tätiä, että pituuden ja muunkin saisi paremmin mitattua, jos pojan koettaa ottaa mukaan toimintaan ja esitellä jänniä teknisiä laitteita yms. - ja heti meni paremmin kuin lässyttely ja pojan pakkopuristus mittojen alle. Tosi juhlaa päästä aina hänen luokseen tarkastuttamaan lapsosiani! Vielä sanoi, että joo, pojan ilmekin on kyllä tosi uhmakas! Ja kun oikeasti poikamme on tosi kiltti ja useimmiten hyvätapainen tohotin, päinvastoin ehkä hiukan liian arka ja varovainen. Saapa nähdä, koska meikkis avaa sanaisan arkkunsa tädin luona! Sarjassamme vaikeita äitejä asiakkaina...

Toivottelen hyvää alkanutta päivää kaikille ja lösähdän kirjoittamaan päiväkirjaani - tietty viiden minsan kuluttua pitääkin taas kaivaa kastajaisissakin jo melkoisen show-varieteen kokenut, kaikkien edessä siis tuhka tiheään esiintynyt tissini, kun Alma kuulostaa heräävän ja vaativan hetsillään sapuskaa. Jaha, ruokahetki tuli jo nyt! Ciao, belle!

Vitanova ja nälkäinen ronski täti punkassaan

Vierailija
8/10 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaakko vetelee taas unia ulkona :) Aurinko paistaa ja joo' o ihan jo lämmittääkin *hurmoksessa keväästä* No nyt Jaakko heräsikin ja söi ja köllii sylissä.

Meillä kanssa puklu lentää :) Jaakko roiskaisee oikein kaaressa :)

Mutta nyt seurustelemaan, joten enemmän joskus toiste! Ja tervetuloa uusi -Annukkako se nimi oli... imetysdementia iski taas ;)

Jaa juu, uusin vielä eilisen kyssärini, johon vain Miljan äiti vastasi... Milja ja Jaakko siis vetelevät sen n. 18h unta.

G: Paljonko teidän vaavit nukkuu vuorokaudessa?

Aurinkoista päivää, t. Vanu ja Jaakko (viikonloppuna 3kk!)

Vierailija
9/10 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatelkaa kello näin paljon ja nyt vasta pinoudun heh heh.

mies ollut tänään vapaalla ja siitä tietää että se on paljon koneella,mulla oli kidutuspäivä kun paikattiin hammaslääkärissä kaksi yläetuhammasta,nenäkin oli kauan aivan puutunut.

UUDELLE TERVETULOA!tää pino on aivan avoin kaikille!joilla oli laskettu aika joulukuussa tai vauva syntyi joulukuussa.Meillä on marraskuinen poju mutta kun lask.aika oli joulukuussa niin täällä ollaan=)

meillä on täällä aina ollut hyvä henki ja saa vapaasti valittaa ja kysellä ja kertoa iloista ja suruista,siksi tykkään aina tänne tulla!kiitos teille*mää rupesin herkisteleen heh*

jaa mitä vauva nukkuu päivässä,no se vaihtelee ja nyt isompana poikana Juho ei enää nukukaan montaa tuntia putkeen vaan usein päivisin on useita päiväunia,pätkäunia niinsanotusti,mietinpä hetken vaikka eilistä nukkumista suunnilleen...

no öisin Juho nukkuu n.9-10 tuntia ja sitten muutoin eilen nukkui n.8 tuntia joten jotain 17-18 tuntia tuli eiliseksi nukkumissaldoksi.

Tietty toi vaihtelee,tänä aamunakin otti 3 tunnin unet ja päivällä taas tunnin unet ym.Mutta valveilla on 2-3 tuntiakin.

Juhon viime yö meni paremmin,mies on nyt ostamassa ilmankostutinta ja tehtiin kaikkemme että olis pienellä parempi nukkua,kyljellään herra vaan ei enää pysy vaikka peitolla tuettiin,siten pysyi jonkun aikaa mutta aina kun heräsin ja katoin,oli selällään.

Juho ei kääntyile yöllä mutta huitoo käsillä joskus ja päätä heiluttaa mutta poikittain ei sentään ole vielä ollut=)

tässä tais olla kaikki!

moikka!

t.pälättäjä äitiliini ja Juho 12vkoa1pv

Vierailija
10/10 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan tänään ulkoiltu oikeen urakalla, aamupäivällä oltiin ulkona 2h ja tytöt jatkoi sisällä unia vielä 2h, joten nukkuivat reilu 4h! Ja sit käytiin iltapäivällä vaunulenkillä, mut tytöt nukku vain niin kauan kun vaunut oli liikkeellä eli noin 1h. Nyt ne sit köllöttelee tuolla lattialla jumppalelun alla tyytyväisenä:)

Koitetaan josko saatais tytöille jonkinmoista rytmiä näillä ulkoiluilla!

Flunssa jatkuu edelleen, mut ei onneks häiritse yöunia, viime yökin meni yhdellä syötöllä/ lapsi;)

Nyt alkaa pikku hiljaa omat kädet löytymään, kovasti niitä silmät kierossa tuijotetaan ja tungetaan suuhun niin että maiskutus käy;)

Kyllä ne vain kehittyy hurjaa vauhtia, lattiallakin viihtyvät jo tovin. Nytkin ollut jo vartin verran, alkaa pikkusen kuulumaan kitinää...

Tytöt taitaa vrk:n aikana nukkua 15-18h, tänään on tähän mennessä nukkunut 5h päikkäreitä ja yöllä nukkuvat n.10h. Tänään kyl vielä varmaan nukkuvat pienet tirsat (n.1h).

No nyt kyl toinen kiukkuaa, joten taidanpa mennä katsomaan mikä kiukuttaa;)

happimyrkytyksen saanut rölli-peikko ja tytöt 2kk1vko