Miksi pitää pakkosyöttää Radio Deitä vastaanotoilla?
Hammashoitajan tai kampaajan tuoleilla ei ole mukava kuunnella uskonnollista paatosta, kun tilanteesta ei pääse karkuun. Ihmettelen, miksi uskonnollista radiokanavaa soitetaan työtilanteessa, joka ei liity uskontoon mitenkään. Kyseessähän ei pitäisi olla työntekijälle mikään oma huvitus eikä varsinkaan käännyttäminen. Kun olen paikalla maksavana asiakkaana, en haluaisi altistua moiseen.
Kommentit (16)
Missä sä oikein asut, jos kaikki hammashoitajasta kampaajaan kuuntelee radio deitä???
Mikä tahansa kanava on pakkosyöttöä. Voihan asiakkaana kysyä kanavan vaihtoa tai sulkemista.
Entä jos saisit suusi auki ja sanoisit, että et halua sitä kuunnella?
(En minäkään haluaisi. Vaikka olen uskossa. Mutta Dei on ihan kamalaa aivotonta lässynläätä:..)
Meillä ei soi hammasläälärin vastaanotolla tai suuhygienistillä mikään radiokanava. Hiljaisuuden rikkoo vain poran tai muiden suun ja hampaiden hoito-instrumenttien ääni.
Pyytäisin vaihtamaan kanavaa. Jollei vaihtaminen onnistu, voin vaikka laulaa itse, jottei minun tarvitse kuulla radion ääntä. Onnistuu myös suu täynnä hammashoitajan työkaluja.
Vierailija kirjoitti:
Missä sä oikein asut, jos kaikki hammashoitajasta kampaajaan kuuntelee radio deitä???
Pohjanmaalla? :D Kerran vähän rasitti, kun matkustin junalla viisi tuntia tapaninpäivänä, ja siellä soi joululaulut koko matkan. En edes tiennyt, että junissa voi soittaa musiikkia...
Mun hammaslääkäri kuuntelee Bassoradiota ja kampaaja Spotify-soittolistoja.
Kampaajalla näin teinkin. Kunnallisessa hammashoidossa ei ole valinnanvaraa. Tosin täytyy sanoa, että hoitaja oli oikein mukava. Silti en haluaisi kuunnella jumala- ja jeesus-satuja vastoin tahtoani, vaikka onhan tuohon pitänyt tottua jo alakoulusta alkaen.
Sama koskee kaikkea kevyen musiikin pakkosyöttöä , jota saa sietää niin kauppakeskuksissa , marketeissa jne. Jopa eräässä Kelan odotusaulassa soi joku hömppäkanava. Todella epämiellyttävää !
Ap asuu ihan eteläisessä Suomessa, ei Pohjanmaalla :-) Täytyy kokeilla tuota laulamisvinkkiä, vaikka ääni on kyllä muutenkin kuin variksella.
Miksi pitää pakkokuunteluttaa yhtään mitään? Pahimmillaan on odotustilassa radio ja telkkari yhtä aikaa auki.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää pakkokuunteluttaa yhtään mitään? Pahimmillaan on odotustilassa radio ja telkkari yhtä aikaa auki.
Ja onko laissa määrätty, että kuntosalin telkkarissa on aina päällä Salkkarit tai jotain muuta samantasoista ohjelmaa?
Minusta taas Radio Dei ei ole pakkosyöttöä, vaan ihan normaalia, koska olen uskossa. Radio Suomipop yms. ovat minun korviini synnin pakkosyöttöä.
Näin ne kanavien sisällöt saavat asiakkaasta riippuen eri merkityksen :)
- e vittu mä olin viime festareilla niin kännis et yritin nussia Hiacee pakoputkeen :D sit ku mä siit aamul selvisin nii sehän oliki vain joku vitun läski muija :D mut ainaki karstaton :D
- JAAAAJOOO YÄÄÄÄÄK XDDDD
Ja tällaista jaksaa kuunnella?
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas Radio Dei ei ole pakkosyöttöä, vaan ihan normaalia, koska olen uskossa. Radio Suomipop yms. ovat minun korviini synnin pakkosyöttöä.
Näin ne kanavien sisällöt saavat asiakkaasta riippuen eri merkityksen :)
Ai synnin pakkosyöttöä :-) Onhan Deissä ja levylässyradioissa kuitenkin se ero, että viimeksimainituissa puhutaan niitä näitä pässinpäitä. Sen sijaan Dei keskittyy propagoimaa yksinomaan tiettyä ajatusrakennelmaa, josta kaikki kuulijat eivät suinkaan ole samaa mieltä. Sitä paitsi Suomessa on ymmärtääkseni uskonnonvapaus. Dein pakkosyöttöä agnostikolle voi paremminkin verrata siihen, että uskovaisen pitäisi kuunnella ateistien kanavaa hammaslääkärin tuolilla. Kaksinkertaista tuskaa...
Ehkä hyvä kompromissi olisi joku Ylen asiakanava tai vaikka Radio Nostalgia.
Äänestä lompakollasi.