Suomen kaunein koti, ei rapise pisteitä maalaisromanttiselle tyylille!
Ei paljon raatia lämmitä maalaisromanttiset kodit, vaikka tyyli on suosittu Suomessa.
Kommentit (21)
Ekaa en nähnyt, mutta toinen oli kyllä hiukan liian täynnä kaikkea. Kaunis talo, mutta vähemmän olisi ollut enemmän. Kolmas on ihan kiva, mutta sisustus hiukan sekava.
Tyyli on loppujen lopuksi kai aika pienen piirin juttu. Lähinnä sellaisten, jotka lukevat tietyn tyylin blogeja ja haluavat jonkun tietyn tyylin kotiin, edullisesti.
Enemmän mä näistä pidin kuin valkoisista lofteista.
En tykännyt yhtään. Aivan liian täynnä roinaa. Voittajan "kodinhoitohuoneessa" oli käsikäyttöinen mankeli ja sellainen hellalla kuumennettava silitysrauta, jos ihan oikein näin, thäh?!
Eikö tämä tyylisuunta ala olla jo ihan ohi.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän mä näistä pidin kuin valkoisista lofteista.
Ne valkoiset loft-asunnot oli kamalia.
Viime viikon vika lofti oli upea, ne valkoiset kieltämättä munkin silmään vähän turhankin valkoisia. Tän viikon kodeista en tykännyt. Paras oli tuo viimeinen, mutta sekin jotenkin imelä ja hattarainen.
Annettiinhan tuolla muutama 9, mutta joo, vaikutti siltä, että raati ei yleisesti ottaen niin välittänyt tuosta tyylisuunnasta. Eikä tietysti tarvitsekaan henk.koht. pitää. Osaavat he kuitenkin löytää positiivista sanottavaa jokaisesta kohteesta ja katsoa kokonaisuutta.
Minä periaatteessa pidän lofteista, mutta edellisen kerran kohteet olivat minusta liian samankaltaisia. Kaikki sitä valkoista, ihan kuin lofteissa ei saisi käyttää värejä. Kun tämä maalaisromanttinen jakso alkoi taas yhdellä valkoisella kodilla, niin meinasin kyllästyä heti alkuunsa. Sanon näin, vaikken minä mitenkään inhoa valkoisia koteja.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tämä tyylisuunta ala olla jo ihan ohi.
Onneksi sinun kodissasi on kaikki vimpan päälle "in" ja muodikasta.
Ts. mitä väliä sillä on, onko joku suuntaus ohi vai ei, jos siitä pitää?
Oli kuitenkin kiva, että viimeinen koti meni jatkoon, koska kuten sanoivatkin sitä sisustusta ei oltu rahalla tehty vaan itse keräillen ja keksien. Välillä on nimittäin tuntunut, että vain tyyriillä (ja aivan varmasti ammatti-ihmisten avustuksella tai jopa kokonaan tekemällä) tehty sisustus uppoaa tuomareihin. Vähän pitäisi kai myös miettiä, miten sisustus kestää aikaa. Vaikka nämä korkeakiiltoiset vitivalkoiset keittiön kaapit ja super-isot lattialaatat aulassa näyttävät kieltämättä tänä päivänä tyylikkäiltä, ovat ne jo 10 vuoden päästä "so 2010". Mutta ehkä toisilla onkin varaa laittaa kaikki uusiksi viiden vuoden välein. Ohjelma on yksi omista suosikeista, melkeinpä viikon kohokohta :) .
Musta nuo kaikki kodit on olleet jollakin tavalla kivoja. Tykkään vähän kaikenlaisista tyyleistä. No on yksi inhokkikin. Inhoan 70-lukulaista vaaleanruskeaa toimistokalustetyyliä. Sitä viilu- ja lastulevykautta.
Se loft-jakson viimeinen koti, nuoren parin asunto, oli aivan ihana! Nuorekas, ei liian valkoinen, kekseliäs, hauskoja yksityiskohtia, trendikäs. Koko kauden tähän asti paras! Itse en tykännyt maalaisromanttisista sisustuksista, enkä niistä vitivalkoisista loft-kämpistäkään. Siinä omakotitalo-jaksossa pari ihan kivaa, mutta ei kovin persoonallisia.
Hyi olkoon sitä, missä oli kuolleita eläimiä joka paikassa! "Tämä on tämmöinen miesten oleskelutila." Yäk!
En vastusta metsästystä, mutta siellä ne elikoita oli aivan liikaa. Vähemmän on enemmän.
Käsikäyttöinen mankeli tekee parempaa jälkeä kuin sähköinen.
Kieltämättä ei tuo maalaisromanttinen runsas tyyli iske. Mietityttää se tavaramäärä ja kaikki pölyjen pyyhintä ja hankala siivoaminen tuollaisen sisustuksen keskellä. Mutta onneksi ei tarvitse itse asua siellä ja olla siivoamassa! Tuollainen olisi ihan painajainen. Noh, kukin tyylillään.
Tykkään enemmän ohjelman tanskalaisversiosta. Siinä tuomarit kehtaavat esittää myös kritiikkiä, eivätkä ihastele hurmiossa kaiken maailman kirpputoritavaroille.
Ei iske tämä sisustustyyli sitten yhtään meikäläiseen. Ihan hirveä määrä halpaa, huonolaatuista tavaraa, Krääsää suoraan sanottuna. Kuka haluaa elää tuon kaiken keskellä? Kauniit, avaratkin tilat saadaan nättämään ahtailta ja nukkavieruilta. Erittäin vaikea kuvitella miestä noiden rojujen keskelle.
Tuomarit olivat niin korrekteja, että olivat lähes tylsiä. Mutta niin kun sanottu, hyvä että jokainen voi sisustaa sen oman kämppänsä just sellaiseksi kuin haluaa!
Tää koti on ihana, tykkään! Harmoninen, tunnelmallinen ja linjakas, mutta tosi yllättävä ja mielenkiintoinen. Ja hieno piha! Edellinen koti oli turhan sekava, ekan missasin.
Makuja on niin monia, kuin on sisustajiakin. Itselläni maalaisromanttinen koti, mutta välillä kun käyn ystävien luona, joilla upea design-koti, niin tulee mieleen, että pitäisikö tätä tavaramäärää vähentää. Mutta sitten kun tulen omaan "rojun" täyttämään kotiini ja laitan kynttilät palamaan ja kaadan lasin viiniä; ajattelen että oma koti kullan kallis. On niin kumman kotoisa olo.😊
Onneksi ei tarvitse kriitikkoja miellyttää, vaan omaa silmää.