Hullu eksä pilaa mun elämän!
Jätin hänet jo yli vuosi sitten! Mies on hullu stalkkeri. Käy mun ovella, soittaa, laittaa viestiä, laittaa mun kavereille, pomolle ja vanhemmille viestejä. Jos tapailen jotain laittaa tälle viestiä. Poliisi ei ota tosissaan. Ei kuulemma ole uhkaavia & loukkaavia. Sairas paska saa Suomen lakien mukaan pilata mun elämän!! Oon itse alentunut uhkailemaan sitä moottoripyöräjengillä ja ties millä urpolla. Oon haukkunut sen pystyyn ja käskenyt jättämään mut rauhaan. Kauan tätä tarvii kestää?!
Kommentit (48)
Hanki samalla maistraatista turvakielto. Kerro pomollesi että mitään tietoa sinusta ei saa antaa, ei edes työkavereillesi. Muuta kerrostaloon, jossa on alaovet aina lukossa. Ja tee nämä kaikki asiat kerralla, homma ei saa vuotaa mistään, muuten joudut aloittamaan homman alusta. Mieti kuinka kaheli tämä tyyppi oikeasti on.
Mikä ihmeen pomo antaa työntekijän kotinumeron asiakkaalle? Eihän sitä saa antaa. Vaihda vielä kerran numeroa ja laita se salaiseksi, ja pomolle korostat että sinua vainoaa stalkkeri ja numeroasi ei saa antaa vahingossakaan kenellekään. Kai teillä erillinen työluuri on. Väestörekisteriin voi tehdä osoitetietojen luovutuskiellon jo nyt, ja sitten etsit uuden asunnon ja työpaikan ja muutat. Kielto pysyy voimassa. Poliisi ei tee mitään, jos et tee rikosilmoitusta kotirauhan häirinnästä- säästä siis kaikki viestit ja pyydä niitä kavereita sun muita säästämään.
Jos hän tietää työpaikkasi, voi seurata sinua uuteen kotiisi, joten sinun pitää kadota, ennenkuin hän laittaa sinut katoamaan. Hänellä on ilmeisesti pahoja mielenterveysongelmia, eikä voi taata, mitä tekee.
Oon tainnut saada itseni kuseen jo uhkauksillani etten oikein ehkä voi enää poliisille mennä.... Varmaan ne munkin viestit täyttää jotkut kunnianloukkauspykälät.
Ja ehkä pahin oli, että se kuitenkin auttoi mua yhdessä tilanteessa kesken tän draamavuoden.. Niin oltiin hetki ihan ok väleissä 😓 Mutta nyt yritän ryhdistäytyä enkä vastaa!
Ap
Varmaan kiva saaha draamailla tuolleen.
Kuulostaa ihan mun exältä. Vaihda numero ja blokkaa somesta. Soita heti huomenna operaattorillesi ja vaihda numero. Uusi numero toimii parissa tunnissa :)
Tee rikosilmoitus. http://www.finlex.fi/fi/uutiset/264
kirjoitti:
Oon tainnut saada itseni kuseen jo uhkauksillani etten oikein ehkä voi enää poliisille mennä.... Varmaan ne munkin viestit täyttää jotkut kunnianloukkauspykälät.
Ja ehkä pahin oli, että se kuitenkin auttoi mua yhdessä tilanteessa kesken tän draamavuoden.. Niin oltiin hetki ihan ok väleissä 😓 Mutta nyt yritän ryhdistäytyä enkä vastaa!
Ap
Voi idiotti. Ero tarkoittaa sitä, että te ette näe ettekä kuule toisistanne enää koskaan. Mitään. Sinä etsit uudet auttajat ja nuolet yksin haavasi ja hän itkee ikäväänsä yksin, ilman sinun lohduttelujasi ja armopalojasi ja huolenpitoasi. Ei tommosesta pääse muuten eroon koskaan.
t. Se, joka pari kuukautta oli vastaamatta puhelimeen ja viesteihin
kirjoitti:
Ap
Just. Unohda koko juttu.
Mitäs jätit? Tervetuloa valintojen maailmaan!
Niin kauan kun lähestymisyritykset ovat asiallisia, niin hän saa lain puitteissa ottaa yhteyttä eksänsä nyksään ja ihan kehen hyvänsä. Ei tuolle ole mitään tehtävissä, eikä hän tee mitään rikosta tuossa. Ihmisen ärsyttäminen ei ole lain mukaan rikos.
Huoh... Ap on ihan tyypillinen nainen joka ei ota itse vastuuta yhtään mistään, eikä ymmärrä tekojensa seurauksia.
Nämä tyypit käyttävät kaikki keinot päästäkseen kiinni. Siksi kun katoat, häneltä alkaa pommittamaan kavereita, sukua ja työkavereita. Homma etenee aina näin. Lisäksi provosoi sinua esim viestillä, että voi kiristää sitten kunnianloukkauksesta. Se on kuitenkin pientä, sen rinnalla, miten pahaksi tuo juttu voi mennä. Älä missään tapauksessa ole yhteydessä. Jos kyse on esim veloista, hoida ne pois ja katoa.
Jos olisit ollut poliisiin yhteydessä niin ne olisi sanoneet sulle että ne ei tee mitään niin kauan kuin sä olet yhtälailla yhteyksissä exääsi. Sä nautit draamasta. Poliisi olisi sanonut että ensin sä sanot tyypille että 'en halua sun ottavan muhun yhteyttä millään lailla enkä tästä lähtien ota sinuun yhteyttä tai vastaa mihinkään viesteihin, soittoihin ym.' Ja sitten toimit sen mukaan. Jos mies silti ahdistelisi niin poliisi voisi pitää hälle puhuttelun.
Et sä halua että se lopettaa. Nautit siitä kun saat huomiota ja ruokit miestä antamalla huomiota. Ja veikkaan että jos miehestä ei hetkeen kuulu niin se olet sinä joka pommittaisi häntä. Älä siis vikise kun olet itse osasyyllinen.
Jos teet rikosilmoituksen vainoamisesta, kotirauhan häiritsemisestä ja kunnianloukkauksesta (nuo ainakin täyttyy), niin poliisin on otettava ilmoitus vastaan ja tutkittava.
Vierailija kirjoitti:
Jos teet rikosilmoituksen vainoamisesta, kotirauhan häiritsemisestä ja kunnianloukkauksesta (nuo ainakin täyttyy), niin poliisin on otettava ilmoitus vastaan ja tutkittava.
Kun eivät täyty, vaikka maallikosta siltä tuntuisikin. Pelkkä ovella käyminen ja silloin tällöin soittelu tai viestittely ei täytä minkään noiden kohtien tunnusmerkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kun lähestymisyritykset ovat asiallisia, niin hän saa lain puitteissa ottaa yhteyttä eksänsä nyksään ja ihan kehen hyvänsä. Ei tuolle ole mitään tehtävissä, eikä hän tee mitään rikosta tuossa. Ihmisen ärsyttäminen ei ole lain mukaan rikos.
Jos ap tekee miehelle selväksi ettei halua tältä yhteydenottoja (ja luonnollisesti ei vastaisi miehelle sen jälkeen enää mitään) ja mies siitä huolimatta ottaa toistuvasti yhteyttä, niin se tarpeeksi pitkään jatkuessa täyttää vainoamisen tunnusmerkit vaikka yhteydenotot ovatkin "ystävällisiä". Vuoden 2014 alusta näin.
Otan osaa... Mun ex lähettelee viestejä sukulaisilleni. En ymmärrä kun itsellä ei tulis mieleenkään lähetellä mitään itkupotkuviestejä ex-anopille.
Hakkaa siltä paskalta hampaat kurkkuun?
No alussa oli hauskaa välillä laittaa sille viestejä veljen tai kaverin kanssa kun haukkui mua. Mietittiin takaisin jotain nasevaa siitä. Mutta en olis uskonut, että menee tähän. Enkä ikinä itse ottanut häneen ensin yhteyttä, paitsi sen ainoan kerran kun auttoi. Kiitin ja hiljenin. Tämä oli hänelle katastrofi.
No, nyt on pari x mennyt hermo niin olen vastannut. Lähinnä kysynyt mikä häntä vaivaa tai käskenyt hankkia elämän.
Asunnossa on lukot ovissa, mutta on jo 2x silti istunut mun ovella... Toisella kerralla ei sanonut mitään tuijotti vaan kun käskin lähteä ja sanoin, että soitan poliisit. Se oli karmivaa. On kai yksinäinen...
Vierailija kirjoitti:
Oon itse alentunut uhkailemaan sitä moottoripyöräjengillä
Ei kovin järkevää ellet halua omia polvilumpioitasi mäsäksi
Otat itsesi somesta. Voithan perustaa kaveriporukan tiedossa olevan valeprofiilin, jos on ihan pakko olla siellä. Itse en olisi hyvään toviin.