pyöräilykypärä
Käytääkö vaan lapset vai myös vanhemmat kun pyöräilette?
Kommentit (152)
Ainahan se lisäisi mutta noilla hiekkateillä ja kaupunkialueella ajelen niin hiljaa (ja usein muutkin ajaa hiljempaa) etten samalla tavalla pelkää kaatumista kun silloin kun työmatkaa paahdan urheiluvaatteissa niin kovaa kun jaloista lähtee ja monet tekee ympärillä samaa. Semmoisessa vauhdissa joku töyssy tiessä voi olla kohtalokas.
Jos mulla on lapsia joskus niin sitten aion aina käyttää kypärää heidän seurassaan esimerkin vuoksi.
Itse en käytä, mutta pyöräilenkin ihan sunnuntaivauhtia. Jos olisin liikenteen seassa ja ns. nopea pyöräilijä, ehdottomasti tarvitsisin kypärän turvallisuuden takia. Lapseni käyttävät kypärää aina. Heidän pyöräilyssään on suuremmat riskit kaatua ja loukkaantua.
Pyörälenkeillä käytän aina, kauppareissulla kaupungissa en.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tänään luki lehdessä, että vuosittain kymmenen pyöräilijän henki säästyisi, jos olisi ollut kypärä päässä. Käytän aina kypärää (se sama, joka tuli ostettua joskus 15 vuotta sitten) ja lapsella on myös kypärä, oli sitten kyydissä tai itse polkemassa. Mies ei käytä kylillä pyöräillessä kypärää, mikä harmittaa minua todenteolla, mutta kun hän ajaa töihin kilpapyörällä kovaa vauhtia, hänellä on kypärä.
Mitätön kymmenen siitä, että tulisi satatuhatta pönttöpäätä, yksilön vapauden ja itsemääräämis oikeuden kustannuksella?
Hengissä voivat selvitä, mutta onko iloa rullatuolissa ikänsä?
Ensin kannattaa opetella liikennesäännöt ja varovaisuus. Sitten voisi luoda pyöräilijöille oma pyörä-vero, jolla pyöräteiden kunnossapito kustannetaan tehokkaaseen huoltoon.
Itselle ei tulisi mieleenkään olla käyttämättä kypärää. Olen hyötyliikkuja ja siksi hyväkuntoinen. Mielestäni ihminen joka ei käytä kypärää näyttää juntille. Sporttiset, hyväkuntoiset ja ennen kaikkea fiksut käyttävät kypärää. Pääni kääntyy aina sporttisen pyöräilytamineisiin sonnustautuneen fillaroijamiehen perään(kulosaaren puistotie, ah mitä silmäniloa). Kypärään varustautunut fillaroijamies on sporttisen ja fiksun seksikäs, ilman kypärää pyöräilevä mies herättää ajatuksen että kykeneekö mies järkevään ajatteluun ja onko vetelä sekä ajatusmaailmaltaan että kropaltaan.
Nykyisin asun maalla ja täällä juntit joiden ylpeydelle käy turvavyönkin käyttö eivät ymmärrä kypärääni. En vaan voi ymmärtää miksi pidetään häpeällisenä kypärän käyttöä. Minusta sporttiset ihmiset ovat seksikkäitä.
Itsellä olisi jo kertaalleen pää haljennut kuin kookospähkinä kun olen päälleni kerran kaatunut jos ei olisi ollut kypärää. Siskollani on tuskallinen kuhmu päässä vieläkin vuosia sitten tapahtuneen pyöräkolarin jäljiltä, eihän hän kypärää halunnut käyttää kun "ajeli niin hitaasti lähikauppaan". No kylkeen ajanut ei ajanut hitaasti ja kun kolari sattuu niin se sattuu pienellä alueella, ei pitkän matkan alueella eli ei ole väliä pyöräiletkö pitkän vai lyhyen matkan.
Isäni oli sairaalassa pitkään pyöräkaatumisen jälkeen, hänellä isku oli kohdistunut silmien alueelle ja oli vaarana että loppuelämäksi jää näköhaitta, hän näki kaiken kahtena. Näkö palautui kyllä, mutta meni monta kuukautta. Ajatelkaa jos loppuelämäksi näkyisi kaikki kahtena, ei voisi oikein tehdä enää mitään, katsoa televisiota, ajaa autoa tms. En ymmärrä miksi joku ehdoin tahdoin haluaa itselleen tuollaista koska ei kehtaa käyttää kypärää. En vaan käsitä. Mikä siinä on niin hienoa???
Vierailija kirjoitti:
Itselle ei tulisi mieleenkään olla käyttämättä kypärää. Olen hyötyliikkuja ja siksi hyväkuntoinen. Mielestäni ihminen joka ei käytä kypärää näyttää juntille. Sporttiset, hyväkuntoiset ja ennen kaikkea fiksut käyttävät kypärää. Pääni kääntyy aina sporttisen pyöräilytamineisiin sonnustautuneen fillaroijamiehen perään(kulosaaren puistotie, ah mitä silmäniloa). Kypärään varustautunut fillaroijamies on sporttisen ja fiksun seksikäs, ilman kypärää pyöräilevä mies herättää ajatuksen että kykeneekö mies järkevään ajatteluun ja onko vetelä sekä ajatusmaailmaltaan että kropaltaan.
Nykyisin asun maalla ja täällä juntit joiden ylpeydelle käy turvavyönkin käyttö eivät ymmärrä kypärääni. En vaan voi ymmärtää miksi pidetään häpeällisenä kypärän käyttöä. Minusta sporttiset ihmiset ovat seksikkäitä.
Itsellä olisi jo kertaalleen pää haljennut kuin kookospähkinä kun olen päälleni kerran kaatunut jos ei olisi ollut kypärää. Siskollani on tuskallinen kuhmu päässä vieläkin vuosia sitten tapahtuneen pyöräkolarin jäljiltä, eihän hän kypärää halunnut käyttää kun "ajeli niin hitaasti lähikauppaan". No kylkeen ajanut ei ajanut hitaasti ja kun kolari sattuu niin se sattuu pienellä alueella, ei pitkän matkan alueella eli ei ole väliä pyöräiletkö pitkän vai lyhyen matkan.
Isäni oli sairaalassa pitkään pyöräkaatumisen jälkeen, hänellä isku oli kohdistunut silmien alueelle ja oli vaarana että loppuelämäksi jää näköhaitta, hän näki kaiken kahtena. Näkö palautui kyllä, mutta meni monta kuukautta. Ajatelkaa jos loppuelämäksi näkyisi kaikki kahtena, ei voisi oikein tehdä enää mitään, katsoa televisiota, ajaa autoa tms. En ymmärrä miksi joku ehdoin tahdoin haluaa itselleen tuollaista koska ei kehtaa käyttää kypärää. En vaan käsitä. Mikä siinä on niin hienoa???
Ok. Muistatko millainen kypärä suojasi sinua? Entä millainen käytät nyt? Merkki ja malli?
eitodellakaan kirjoitti:
Ei todellakaan! En nolaa lapsiani pakottamalla käyttämään pyöräilykypärää! Teinillä koulumatka 4,5km ja kuopuksella 1,5km.
Teini 16
Esikko 11
Aivot asfaltilla on noloa 😨
Vierailija kirjoitti:
Itse en käytä, mutta pyöräilenkin ihan sunnuntaivauhtia. Jos olisin liikenteen seassa ja ns. nopea pyöräilijä, ehdottomasti tarvitsisin kypärän turvallisuuden takia. Lapseni käyttävät kypärää aina. Heidän pyöräilyssään on suuremmat riskit kaatua ja loukkaantua.
Kaikki eivät pyöräile sunnuntaivauhtia. Kun sinuun törmää lujaa liikkuva polkupyörä, mopo tai auto ei sunnuntaivauhtisisi pelasta.
Luulin tätä siksi ikivanhaksi kypäräketjuksi. Mutta joo, käytän aina, kuten koko perhe. (Siis aina pyöräillessä, en esim. elokuvissa.) En edes kehtaisi pyöräillä ilman, on niin noloa se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät pyöräile sunnuntaivauhtia. Kun sinuun törmää lujaa liikkuva polkupyörä, mopo tai auto ei sunnuntaivauhtisisi pelasta.
Käytätkö myös kävellessä kypärää?
Ehdottomasti käytän myös itse. Jos kaatuisimme ja lapsella kypärä ja minä lyön pää ilman kypärä, kuka huolehtisi lapseta jos hänen pää ehjä ja minä vihannes kiska en kehtannut käyttää kypärä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytätkö myös kävellessä kypärää?
huom ei yv. En käytä
eitodellakaan kirjoitti:
Ei todellakaan! En nolaa lapsiani pakottamalla käyttämään pyöräilykypärää! Teinillä koulumatka 4,5km ja kuopuksella 1,5km.
Teini 16
Esikko 11
WT-bingo kaikki ruudut rastittu :)
Kun kuulee kerran sen äänen pään haljetessa asfalttiin...rikkokaapa kananmuna.
Ihmisessä voi korjata lähes kaiken muun kun pään.
Käykääpä vaikka synapsiassa katsomassa.
Jos ei ole aivotoimintaa, ei tarvitse kypärää. Mulla on.
Vierailija kirjoitti:
Käykääpä vaikka synapsiassa katsomassa.Jos ei ole aivotoimintaa, ei tarvitse kypärää. Mulla on.
Hyvin sanottu
Vierailija kirjoitti:
Käykääpä vaikka synapsiassa katsomassa.Jos ei ole aivotoimintaa, ei tarvitse kypärää. Mulla on.
Niin on joo että pää on vaikea korjata. Näin joskus joku testi kananmunasta ilman kypärä ja kypärän kanssa mitä tapahtuu jos tiputtaa munan lattialle
Vierailija kirjoitti:
Käytän kypärää, kuten myös muut perheenjäsenet. Jos ei halua käyttää kypärää, sopii kävellä.[/quote
Niin meidänkin perheessä
onko pyöräilykausi aloitettu jo? entä kypärät?
No miehelläsi on suhteellisuuden tajua. Kai myös ymmärrät, että vuosittain kymmenen (ehkä useamman) jalankulkijan henki säästyisi jos olisi ollut kypärä päässä. Ehkä aika ei ole vielä kypsä "kävelykypärälle".
Ymmärrän täysin kypärän käytön kun kyse on maastopyöräilystä, kilpapyörällä ajosta tai jos pyöräilijällä on pyöräilyvarusteet. Mutta jos pyörä on kaupunkipyörä, vaatteet arkivaatteet ja vauhti kävelyyn tai hölkkään verrattava, niin tällainen liikkuja on ihan verrattavissa kävelijään.