Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako kerrostalossa oman asunto-osakkeen ikkunat maalata ruskeasta valkoiseksi sisäpuolelta? Entä tiskikoneen asennus?

Vierailija
11.04.2016 |

Löysin lähes täydellisen kerrostalokämpän mutta asunnosta puuttuu tiskikone ja ikkunat on tummanruskeat, samoin parvekkeen ovi. Saanko maalata omin luvin niitä ja asentaa tiskikoneen vai tarvitsenko luvan taloyhtiöltä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa maalata sisäpuolella, miten haluaa. Sillä edellytyksellä, ettei näy ulospäin. 

Saat asentaa astianpesukoneen myös ihan itse. Suosittelen kuitenkin vakaata firmaa, jos liitäntää ei ole entuudestaan. Säilytä kuitti! 

Vierailija
2/4 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omistaa asunnon ja se ei ole museosuojeltu. Saa maalata sisäpokan.

Tiskikoneen asennuksessa kannattaa huomioida kotivakuutuksen ehdot.

Jos itse asentaa koneen väärin voi vakuutusyhtiö kieltäytyä korvauksen maksamisesta tai laskea korvaussummaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa maalata sisäpuolella, miten haluaa. Sillä edellytyksellä, ettei näy ulospäin. 

Saat asentaa astianpesukoneen myös ihan itse. Suosittelen kuitenkin vakaata firmaa, jos liitäntää ei ole entuudestaan. Säilytä kuitti! 

Hieno juttu. Mies on asentanut edelliset koneet mutta ennen ei olla kerrostalossa asuttu niin en ole niin tietoinen asiasta...

Vierailija
4/4 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskikoneen asennuksesta ynnä muusta sinun on ilmoitettava:

http://www.isannointiliitto.fi/asuminentaloyhtiossa/remontitjakunnossap…

Maalata saat, kunhan väri ei näy ulkopuolelle. Minun asunnossani tämä tarkoitti sitä, että jätin ulommaiset karmit maalaamatta ja maalasin sisemmät kolme karmia valkoisiksi. Rakennus näyttää ulospäin koskemattomalta, ja oma silmä ei sisältä katsoen kiinnitä uloimpaan karmiin mitään huomiota.