Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mäyräkoiran pentu

Vierailija
11.04.2016 |

Onko kellään itsellä myytävänä mäyräkoiran pentuja tai tietääkö jonkun jolla olisi tai olisi tulossa? Karkeakarvainen olisi se mieleisin, torin ja apulan olen katsonut, keltaiseen pörssiin suhtaudun varauksella, kasvattajilla taas on hinnoissa niin paljon ilmaa että ei kiitos. Mieluiten siis yksityiseltä, mutta kasvattajaltakin voin ottaa jos hinnat ovat inhimilliset.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koiria mistään nettikirppiksiltä!!!

Jätä kokonaan hankkimatta jos et halua kasvattajalta sitä hankkia. Kennelliittoon kuuluvat kasvattajat osaavat hoitaa koiran ensimmäiset elinviikot oikein rokotuksineen yms, nettikirppiksien myyjistä ei ole mitään varmuutta.

Vierailija
2/14 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tiedät, että mäyräkoira on haastava rotu. Jos sellaisen otat sinun täytyy olla valmis panostamaan koulutukseen todella paljon, tai elämästä koiran kanssa voi tulla hirveää.

Rotukoiraa ostaessa ei kannattaisi miettiä niin paljon koiran hintaa, vaan ennemmin pennun terveyttä. Kannattaisi etsiä kasvattaja, joka pyrkii kasvattamaan mahdollisimman terveitä koiria. Tällöin pentujen vanhemmille on teetetty kattavat terveystutkimukset ja riski saada koira, jolla on terveysongelmia on pienempi kuin tutkimattomien vanhempien kohdalla. Sairaaseen koiraan voi joutua syytämään älyttömästi rahaa, joten on typerää miettiä vain pennun ostohintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niissä oikeastaan ole ilmaa liikaa kun laskee rokotukset, ammattitaidon, mahdollisen koulutuksen, lääkärikäynnit, sirut, ruoat etc etc ja eikö se ole koiran elinikään verrattuna ihan sama maksaako 900e vai 1500e? Kun koiran olet saanut, et enää mieti sitä hintaa minkä maksoit. Esim. Vuoden päästä mietit jos joku tarjoaisi maksamasi hinnan koirasta, et siitä silti haluaisi luopua. Säästät hieman pidempään ja hankit koiran sitten.

Vierailija
4/14 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs sitten niille koirille pitäisi tehdä? Lopettaa vai? Itse olen hankkinut kaikki 3 koiraani yksityisiltä torin kautta ja ihan terveitä ovat olleet nyt yli 10v. Pitää vain osata katsoa millainen se myyjä on. Ja sitä paitsi, kasvattajista on myös aika usein harmia jälkeen päin. Kaverini ovat hankkineet koiransa kasvattajilta, ensin oli ongelmana juurikin se hinta, maksoi yli puolet enemmän kasvattajalta, sitten oli pakko saada joka kuukausi kuulumiset tai hän ei jättänyt rauhaan, näyttelyihin olisi pitänyt viedä kun kasvattaja niin tahtoi, hänen olisi pitänyt päästä tietyin väliajoin katsomaan näitä koiria ja vaikka mitä. Ap, kannattaa katsoa myös facebookin ryhmistä.

Vierailija
5/14 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä, että tämä rotu on aika haastava, on minulla kuitenkin lapsuudesta asti ollut haastavia rotuja. Mm. ajokoiria, rottweilereita, saksanpaimenkoiria yms. Tuntuu vain silti, että niissä on niin paljon ilmaa hinnoissa kasvattajalla, kun maksaa niin paljon enemmän. Onhan se totta, etten voi olla 100% varma, onko pentu saanut rokotukset ym. vaikka olisi lääkärintodistus, mutta enhän voi sitä olla kasvattajallakaan, jos näin ajateltaisiin. 

ap

Vierailija
6/14 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitäs sitten niille koirille pitäisi tehdä? Lopettaa vai? Itse olen hankkinut kaikki 3 koiraani yksityisiltä torin kautta ja ihan terveitä ovat olleet nyt yli 10v. Pitää vain osata katsoa millainen se myyjä on. Ja sitä paitsi, kasvattajista on myös aika usein harmia jälkeen päin. Kaverini ovat hankkineet koiransa kasvattajilta, ensin oli ongelmana juurikin se hinta, maksoi yli puolet enemmän kasvattajalta, sitten oli pakko saada joka kuukausi kuulumiset tai hän ei jättänyt rauhaan, näyttelyihin olisi pitänyt viedä kun kasvattaja niin tahtoi, hänen olisi pitänyt päästä tietyin väliajoin katsomaan näitä koiria ja vaikka mitä. Ap, kannattaa katsoa myös facebookin ryhmistä.

Iso osa kasvattajista haluaa, että heidän kennelinsä pennut käyvät näyttelyissä ja saavat sertejä. Tämä asia pitää tietenkin selvittää kasvattajan kanssa ennen hankintaa, joten se ei pitäisi kenellekään tulla yllätyksenä.

Vierailija
7/14 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso osa kasvattajista haluaa, että heidän kennelinsä pennut käyvät näyttelyissä ja saavat sertejä. Tämä asia pitää tietenkin selvittää kasvattajan kanssa ennen hankintaa, joten se ei pitäisi kenellekään tulla yllätyksenä.

No tiedätkös, että sitä kysyttiin ostotilanteessa, olin itse mukana, kasvattaja sanoi ettei ole pakko jos ei tahdo. Että ei ne kasvattajatkaan ole aina hyvä vaihtoehto

Vierailija
8/14 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koiralauman uusin tulokas  on rekisteröity SKL:n ja kauppakirjaan kasvattaja kirjoitti, että "koira myydään lemmikiksi"

Eli hän ei ainakaan velvoita mitään ja ei kyllä aikaisempienkaan koirien kasvattajat ole vaatineet mitään kisauraa näyttelyissä tai palveluskoirakisoissa.

Vierailija
9/14 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollakin sitten minkäänlaista tietoa kasvattajien hinnoista? Ne muutamat mitä olen katsellut, ei ole hintaa löytynyt sitten yhtään mistään sivuilta, ilmoituksista eikä vastaa yhteydenottoihin. Noiden muutamien kasvattajien jälkeen päädyin harkitsemaan paljon vakavammin yksityistä, heiltä ainakin saa vastauksen eikä tarvitse odotella viikko tolkulla. 

ap

Vierailija
10/14 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
11/14 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku sitten hyvän mäyräkoirien kasvattajan? Olen nyt aamulla käynyt läpi yli 50 kasvattajan sivut, mutta melkein kaikissa on viimeinen toiminta tapahtunut vuosina 2009-2013. Suurin osa numeroista ei ole enää käytössä. Mistä sitten näitä kasvattajia oikein löytyy???

ap

Vierailija
12/14 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
13/14 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö joku sitten hyvän mäyräkoirien kasvattajan? Olen nyt aamulla käynyt läpi yli 50 kasvattajan sivut, mutta melkein kaikissa on viimeinen toiminta tapahtunut vuosina 2009-2013. Suurin osa numeroista ei ole enää käytössä. Mistä sitten näitä kasvattajia oikein löytyy???

ap

Täältä löytyy lista kasvattajista:

http://www.mayrakoiraliitto.fi/index.php/sml/liiton-palvelut/kasvattaja…

Vierailija
14/14 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysytään nyt sitten vielä, tietääkö joku hyvää kasvattajaa? Sijainnilla ei ole niinkään väliä, kun pääsen kulkemaan. Olen tosiaan katsonut monet sivut, mutta joko sivut on jätetty homehtumaan ilman päivityksiä, tai sitten ei ole pentuja suunnitteilla kuin vasta vuoden-kahden päästä tai ei vastata puhelimeen eikä sähköpostiin. 

Tahtoisin sellaisen kasvattajan, jonka saa kiinnikin, ei kauheasti herätä luottamusta, jos ei edes yhteydenottoihin vastaa. Niin, tai sitten numero ei ole enää käytössä, sekin on tullut muutamassa vastaan.

ap