Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia Epi-No synnytysharjoituslaitteesta?

Vierailija
11.04.2016 |

Onko kukaan muu käyttänyt kyseistä laitetta? Sen tarkoituksena on venyttää välilihaa ja muita synnytyksessä helposti vaurioituvia kudoksia pikkuhiljaa ennen synnytystä, mikä ehkäisee repeämiä ja alapään vaurioitumista synnytyksen aikana.

Olen käyttänyt laitetta kahdesti ja edes ensisynnyttäjänä en saanut repeämiä tai muita vaurioita. Muilta odottajilta ja äideiltä sain kuitenkin paljon negatiivisia kommentteja asiaan liittyen. Osa ei uskonut että laitteen käytöllä on mitään tekemistä repeämien välttämisen kanssa, osa sanoi että tuhlaan sata euroa turhamaisuuden vuoksi, osa vakuutti että jos venytän alapäätäni synnytystä varten, se ei koskaan palaudu ennalleen. Olin itse sitä mieltä että hiljalleen venytetyt kudokset palautuvat ennalleen paremmin kuin kerralla repäistyt, mutta koska en saanut repeämiä kummassakaan synhytyksessä, en voi olla varma.

Ihmettelen ettei tästä keinosta välttää repeämiä puhuta enemmän. Oletko harkinnut Epi-Non käyttämistä? Jos olet sitä vastaan, miksi?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, jonkun on mahdotonta uskoa että laite toimii :'D Haluatko kuvan laitteesta ja päivän sanomalehdestä vai miten tässä pitäisi todistella olevansa todellinen käyttäjä. Tuota taitaa jälleenmyyjä vain yksi taho Suomessa ja tuskin notkuvat nettipalstoilla tekeytyen käyttäjiksi. Vaikuttaa olevan tunnetumpi Briteissä ja Australiassa.

Vierailija
22/52 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin ketju on varmaan sitten vain jälleenmyyjän yksinpuhelua?

https://kaksplus.fi/threads/epi-no-delphine-plus-vaelilihan-venytystree…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kätilökin ihmetteli löysää pimpsaani!!? No varmasti!! Enpä kehtais mennä myöntämään!

En edes tiedä miksi jaksan vastata sinulle, mutta kätilön ihmettely kohdistui siihen, etten revennyt, eikä välilihaa tarvinnut leikata, kuten usein käy jos lapsella on käsi poskella. Voihan sen tulkita sinunkin tavallasi, mutta itse olen tosi iloinen että istuin (asiaa edes ajattelematta) risti-istunnassa jo synnytyspäivänä, enkä tarvinnut ollenkaan särkylääkettä synnytyksen jälkeen. Ja osastollakin ihmeteltiin hyvää vointiani. Eli siis varmaan hekin salaa säälivät että on tuossa löysäpilluinen ensisynnyttäjä ;) Nyt kun synnytyksestä on 1,5 kk, koen palautuneeni todella hyvin.

Vierailija
24/52 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilön vinkki: älkää hyvät ihmiset pilatko itseänne tuollaisilla laitteilla! ;)

Vierailija
25/52 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrohan "kätilö" vähän perusteita väitteellesi.

Vierailija
26/52 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto.

Vierailija
27/52 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kätilön vinkki: älkää hyvät ihmiset pilatko itseänne tuollaisilla laitteilla! ;)

Minuakin kiinnostaisi kuulla perustelut?

Vierailija
28/52 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin esikoista odottaessani, toimi! Ei tullut yhtään tikkejä. Aion käyttää myös tässä raskaudessa sitten loppupuolella.

Vierailija
29/52 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun aloitus ja muutamat kommentit kuulostaa kyllä ihan mainokselta, mutta kommentoin silti.

Ostin laitteen kaverin suosittelemana ja "harjoittelin" sillä päivittäin. Se tuntui aika ikävältä mutta mielestäni laitteen idea tuntui uskottavalta, joten käytin sinnikkäästi. En päässyt lähellekään tavoiteltua 10cm kun lapsi syntyi laskettuna aikana, olisinko 8 senttiin päässyt kolmen viikon venyttelyllä..

Lopputulos: pieni repeämä ja 4 tikkiä. Eli ehkä siitä oli apua, käyttäisin uudelleenkin.

Suurin apu oli kuitenkin ehkä juuri se josta joku aikaisempikin sanoi, sain itsevarmuutta ponnistusvaiheeseen ja osasin vähän varautua siihen, miltä se tuntuu (no, hyvin vähän mutta kuitenkin :D). En myöskään tuntenut mitään venymiskipua tms.mitä kuulemma monet ovat ponnistusvaiheessa pelästyneet.

Vierailija
30/52 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä olen "mainostanut" laitetta kaikille ystävilleni kun olen niin innoissani sen toiminnasta 😅 Joten en noita hehkutusviestejäkään ihmettele. Käyttö tuntui aika epämukavalta mutta lopputulos palkitsi, kun en revennyt ollenkaan. Neuvolassa eivät tunteneet koko laitetta muuten!

Vierailija
31/52 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-palstaksi ihmeen virheetöntä ja jäsenneltyä tekstiä näiden kokemusasiantuntijoiden viestit :D

Vierailija
32/52 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan yhä kätilön perusteita...

Vierailija
33/52 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin suositus täältä! Käytin esikoista odottaessani, käyttö tuntui epämukavalta mutta sinnikkäästi jatkoin synnytystä edeltävään päivään asti. Synnytys meni hyvin ja ilman repeämiä, ponnistusvaihe nopeahko. Olihan se synnyttäminen ihan hirveää, mutta säästyin eniten pelkäämiltäni repeämiltä. Toki laitteen käytön lisäksi öljysin välilihaa ja venyttelin muutenkin. Synnytin alkuvuodesta ja olen ihan "ennallani", ei siis jäänyt joidenkin spekuloimaa venytyksen aikaansaamaa löysyyttä. Toki eihän ne paikat mitenkään viikossa tai parissa palaudu synnytyksen jälkeen muutenkaan.

Vierailija
34/52 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostaa moinen laite, kun ihan normaali nyrkkina*nti hoitaa saman homman?

Vierailija
35/52 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
36/52 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikosta ajattelin, että tämä on jonkun keksimä juhannustrolli, mutta ei... Kaikella sitä nykymammoja rahastetaankin. Että joku ostaa sadan euron pimpsanvenytyslaitteen! Ei helv....  Näköjään raskaana oleville ja äideille voi myydä ihan mitä tahansa hienoilla mainoslauseilla ja hölmöt uskovat. No kun se naapurin Mimmikin käytti tätä eikä revennyt. Luuletteko että ne täällä huutelevat tai kahvipöydissä kertoilevat, joille kävi toisin.

Toki raskaus pehmentää aivot, mutta että ihan näin paljon...?

Vierailija
37/52 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja perusteesi näille väitteille ovat?

Laite on suunniteltu kudosten hallittuun venyttämiseen.

Vierailija
38/52 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko noita myynnissä myös käytettyinä? :D vai mitä ajattelitte vehkeelle tehdä sitten kun olette synnyttäneet  :D

Hyvä ehdokas Vuoden Turhakkeeksi!

Vierailija
39/52 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemukset kiinnostavat täälläkin. :) laite on kyllä aika hintava.

Vierailija
40/52 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö joku vesimelooni aja saman asian.