Kaksi 15-vuotiasta kuoli junan alle Kesälahdella
Kommentit (253)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
http://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/kotimaa/item/102376-traf…
"Trafin arvion mukaan näistä tapauksista ainakin 90 prosenttia on tahallisia.
Trafin mukaan viime vuosina maailmalla ja Suomessakin on yleistynyt huolestuttava ja hengenvaarallinen someilmiö. Ihmiset ottavat raiteilla selfieitä.
Eilisen Kesälahden turman kohdalla tästä ei kuitenkaan ole kyse, vaikka tällaisiakin huhuja on liikkeellä."
Itsari kaverin kanssa kimpassa kuten sanoin heti.
Jos epäiltäisiin itsemurhaa, asiasta ei uutisoitaisi.
Tuntuuhan se toki uskottavimmalta selitykseltä.
Miten niin ei uutisoitisi?
Etenkään alaikäisten itsemurhista media ei uutisoi. Esimerkkinä näyttelijä Jussi Lammen tytär, jonka kaikki tiesivät tehneen itsemurhan. Syinä mm. alaikäisyys, yksityishenkilön korkeampi yksityisyydensuoja + riski matkijoista ja itsemurha-aalloista. Ihan normaali käytäntö.
T: Toimittaja
Mandi Lampi oli kuolleessaan 19v.
Joo viesti oli tosi harhaanjohtavasti kirjoitettu. En tarkoittanut, että hän oli alaikäinen. Luettelin syitä yleisesti ottaen ja tarkoitin Lampea esimerkkinä tapauksesta, jossa media ei kirjoittanut itsemurhasta, vaikka kaikki tiesivät totuuden.
Vierailija kirjoitti:
Eli mamma joka väitti, että igeiden tutkiminen teki huhuista uskottavia trollasi?
En trollannut. Huhuilla, joihin viittasin uskottavina, tarkoitin itse lesbosuhdetta. Siitä en tiedä, aiheuttiko se mahdolliset itsarit vai mitä tuossa nyt onkaan käynyt.
Oli huhu netissä, että ovat tyttöystäviä. ign kuvissaan puhuivat huomattavan paljon ystävyydestä, parhaasta ystävästä, kuinka ei tarvita poikia kun on bestis. Jossain kuvassa toinen kommentoi "etkö tarkoitakaan tyttöystävä?" tms kun tekstissä mainittiin paras ystävä. Ja jos saa olla ennakkoluuloinen, niin ainakin toinen tytöistä antaa viboja, vähän poikamainen.
Toisen uhrin isosiskon julkiselta ask.fm-tililtä kopioitua:
"Ihan kauheeta 😓 Tuliko ihan yllärinä kaikille, vai oliko jotain "syitä"?
Oliha tuo aika järkytys, mut en haluu sitä tääl ruveta purkamaa jos haluut tietää enemmä ni ota vaikka kikis tai snäpis yhteyttä!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mamma joka väitti, että igeiden tutkiminen teki huhuista uskottavia trollasi?
En trollannut. Huhuilla, joihin viittasin uskottavina, tarkoitin itse lesbosuhdetta. Siitä en tiedä, aiheuttiko se mahdolliset itsarit vai mitä tuossa nyt onkaan käynyt.
Oli huhu netissä, että ovat tyttöystäviä. ign kuvissaan puhuivat huomattavan paljon ystävyydestä, parhaasta ystävästä, kuinka ei tarvita poikia kun on bestis. Jossain kuvassa toinen kommentoi "etkö tarkoitakaan tyttöystävä?" tms kun tekstissä mainittiin paras ystävä. Ja jos saa olla ennakkoluuloinen, niin ainakin toinen tytöistä antaa viboja, vähän poikamainen.
Sulla on väärän henkilön tili. Noi jutut on sen toisen uhrin isosiskon IG:sta.
Voi harmi miten näin pääsi käymään itse olen kolme lastani sinne jo heittänyt. Nyt minulla on 5 vuotias Anton poika. Hän meinasi jäädä junan alle viime maanantaina sillä tyhmä junakuski ei ollut hereillä ja nyt minun pitää kokeilla junakuskien keskittymistä niin joka maanantai laitan poikani raiteille ja katson pusähtyykö juna
katsokaa tämä junavideo jossa on "läheltä" piti tilanteita, kukaan ei jäänyt alle mutta melkein.. aina ihmetellyt miten joku voi jäädä junan alle mut en enää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä oli lähellä Raisiossa vartioimattomassa tasoristeyksessä. Olin tottunut ajamaan vain vartioiduista ja puomillisista, mutta sitten siellä olikin täysin vartioimaton tasoristeys. En edes tajunnut sitä ennen kuin raiteilla ja junakin jo näkyi. Onneksi ehdin. Kamalaa.
Sä et sitten ajaessasi pahemmin katsele liikennemerkkejä?
Mulle on pari kertaa käynyt niin, että puomillisessa tasoristeyksessä on ollut lappu, että puomit on poissa käytöstä häiriön takia ja sen lapun on huomannut vasta, kun olet jo raiteiden päällä.
Juna ei ennättänyt edes viheltää varoitukseksi... :(
Kertoo siis, että joko tytöt ovat astuneet junan eteen ihan viimehetkellä, tai sitten ovat maanneet raiteilla matalina.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo siis, että joko tytöt ovat astuneet junan eteen ihan viimehetkellä, tai sitten ovat maanneet raiteilla matalina.
Niin, olivat pariskunta, kaikki ei heitä hyväksyneet ja molemmilla taustalla muutakin tuskaa, makasivat raiteilla, end of story.
Surullista, että olivat näin näköalattomia, eivätkä jaksaneet luottaa tulevaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo siis, että joko tytöt ovat astuneet junan eteen ihan viimehetkellä, tai sitten ovat maanneet raiteilla matalina.Niin, olivat pariskunta, kaikki ei heitä hyväksyneet ja molemmilla taustalla muutakin tuskaa, makasivat raiteilla, end of story.
Surullista, että olivat näin näköalattomia, eivätkä jaksaneet luottaa tulevaisuuteen.
Mitä muuta tuskaa, koulukiusaamistako? Ainakin Instassa ollut sellaisiakin kommentteja, jotka saattavat liittyä tapaukseen ja ovat todella ajattelemattomia, jopa julmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylilaudalla näytti olevan kuva Hyvinkään turmasta. Tämä siis anaalipanokuvien keskellä (juu, Ylilautalaiset on sairasta porukkaa. googlatkaa Hyvinkään junaturma Ylilauta. 2 ylintä hakutulosta johtaa ketjuihin, joissa molemmissa on tuo kuva. Jos ette kestäisi Rottenia tai Bestgorea, niin älkää käykö. Ei tosin ole niin pahassa kunnossa kun voisi olla.
Siis onko se se kuva missä on ihmisen torso? Tai osa siitä. Kuva on lähes epäuskottava ollakseen aito, mutta ilmeisesti on?
Ihmettelen vain miksi joku ottaisi siitä kuvan. Sairaita ihmisiä. Noh, itse vielä katsoin sen.
Siis siinä kuvassa näkyy hiukset, yksi käsi ja jalan osa ja nämä siis yhdessä ja kiinni junan etuosassa. Aito kuva on. Nuori aikuislukion oppilas videoinut näkymän läheiseltä kukkulalta ja laittanut videon Snapchattiin, josta se on sitten lähtenyt leviämään. Kuvat ovat ote videolta.
Ei ole kaunista katseltavaa puoli päätä veturin etupuskurissa, ei, mutta ehkä joku joka on ajatellut päättävän päivänsä noin ja on pitänyt sitä siistinä keinona, muuttaa nyt mielensä. Itsemurhaa miettivillä tuskin ovat muiden traumat ensimmäisenä mielessä, mutta junan alle jättäytyminen on todella itsekäs teko sekä perhettä, viranomaisia, junamatkustajia ja veturin kuljettajaa kohtaan. Siitä jää kuskillekin niin isot traumat, että ikinä ei ehkä työhönsä palaa ja painajaisia näkee tilanteesta viikoittain.
T. Veturinkuljettajan tytär
Samaa ajattelin että vaikka kuvan levittäminen on kamalaa uhrin ja läheisten kannalta niin kyllä siitä voi olla hyötyäkin. Kaikki romantiikka karisee yhteisestä itsemurhasta esim JOS kyseessä on sellainen ollut. Kamala ja säälittävä näky, voi hyvinkin säästää ihmishenkiä tai ainakin veturinkuljettajia joutumasta tahattomasti surmaamaan ihmisiä.
Mulla hankala koivuallergia. Kun koivu kukkii, pölyttää on elo aika hankalaa. Väsyttää ja polvet taikinaa vaik. olen urheillut ikäni ja pari vuosikymmentä kovaa.
Teen verkkosähköduuneja ja oltiin töissä satama-alueella. Siellä oli sellaiset maahan upotetut kiskot, ja kävelin yhtä haaroittuvaa kiskoa kohden ja olisi vähän matkan päästö kävellyt radan yli. Veturi soitti ja soitti, ja tuuli ja mun pihalla olo sen allergian takia hämäsi jotenkin aisteja. Kuvittelin sen junaroikan menevän ihan toiseen suuntaa, olin siis nähnyt sen kun juna oli kauempana. Sit se vaan soitti ja soitti ja viimein katsoin olkani yli oikealle ja siinä se oli. Kaksi askelta vielä ja olin junan alla. Eli kyllä junan alle voi jäädä ihan vahingossa hyvinkin.
Säikähdin tosi paljon ja voin sanoa, että hyvät ihmiset älkää luottako mihinkään vaan kääntäkää päätä.
Luulisi 15-vuotiaan jo tajuavan, ettei junaradalla saa oleskella. Typerää hengellä leikkimistä! Minkäs tapahtuneelle enää voi... ottakaa nyt muut oppia tästäkin tapauksesta!
Vierailija kirjoitti:
katsokaa tämä junavideo jossa on "läheltä" piti tilanteita, kukaan ei jäänyt alle mutta melkein.. aina ihmetellyt miten joku voi jäädä junan alle mut en enää
Tuossa kyllä oli jokainen läheltä piti tilanne itse aiheutettua. Eikö nyt ihmiset sen verran kykenis oppimaan että junaradalla ei kannata seistä, vaan aina pitää sopiva turvaväli. Jos tuollaisen takia kuolee ni se on sit todellinen luonnonvalinta kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka junan alle voi jäädä vahingossakin niin tämä vaatii aikamoista "laput silmillä" oloa. Jo ihan pikkulapsille opetetaan ettei junaradalle saa mennä ellei reitti ole selvä. Ja koulussa/autokouluissa opetetaan ettei radiota saa kuunnella junarataa ylittäessä että on edes mahdollisuuksia kuulla lähestyvän junan ääni. Kyllä sitä leikitään omalla hengellä jos ei radalle tultaessa viitsi hetkeksi ottaa kuulokkeita pois ja vilkaista ympärilleen ennen kuin radan ylittää. Junaradan läheisyydessä kulkemisen vaarallisuus on varmasti kaikkien tiedossa mutta siitä ei vaan jakseta tai haluta välittää.
Ei sitä lapsena/nuorena välttämättä tule ajatelleeksi miten yllättäen juna voi lähestyä, eikä ainakaan minulle sellaista opetettu. Jos juna lähestyy takaapäin, sitä ei näe ja jos on melua tai keskittyminen muualla niin ei välttämättä kuulekaan.
Eihän junan koskaan pitäisi tulla takaapäin, koska siinä junaradan vieressä ei kuuluisi kävellä! Kun ylität junarataa ni katse oikealle ja vasemmalle ja musiikit pois korvista. Jos mitään ei näy eikä kuulu niin yli vain. Ei junaradalle ole tarkoitus jäädä maleksimaan tai juoksennella raiteita pitkin.
Samoin asemalla näkee päätä kääntämällä kumpaankin suuntaan,riittää että on sen pari metriä raiteista irti. Eli normaalisti odottaa laiturilla. Eihän siinä raiteilla sitä junaa odoteta et kummaltakohan puolelta se nyt ilmestyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylilaudalla näytti olevan kuva Hyvinkään turmasta. Tämä siis anaalipanokuvien keskellä (juu, Ylilautalaiset on sairasta porukkaa. googlatkaa Hyvinkään junaturma Ylilauta. 2 ylintä hakutulosta johtaa ketjuihin, joissa molemmissa on tuo kuva. Jos ette kestäisi Rottenia tai Bestgorea, niin älkää käykö. Ei tosin ole niin pahassa kunnossa kun voisi olla.
Siis onko se se kuva missä on ihmisen torso? Tai osa siitä. Kuva on lähes epäuskottava ollakseen aito, mutta ilmeisesti on?
Ihmettelen vain miksi joku ottaisi siitä kuvan. Sairaita ihmisiä. Noh, itse vielä katsoin sen.
Siis siinä kuvassa näkyy hiukset, yksi käsi ja jalan osa ja nämä siis yhdessä ja kiinni junan etuosassa. Aito kuva on. Nuori aikuislukion oppilas videoinut näkymän läheiseltä kukkulalta ja laittanut videon Snapchattiin, josta se on sitten lähtenyt leviämään. Kuvat ovat ote videolta.
Ei ole kaunista katseltavaa puoli päätä veturin etupuskurissa, ei, mutta ehkä joku joka on ajatellut päättävän päivänsä noin ja on pitänyt sitä siistinä keinona, muuttaa nyt mielensä. Itsemurhaa miettivillä tuskin ovat muiden traumat ensimmäisenä mielessä, mutta junan alle jättäytyminen on todella itsekäs teko sekä perhettä, viranomaisia, junamatkustajia ja veturin kuljettajaa kohtaan. Siitä jää kuskillekin niin isot traumat, että ikinä ei ehkä työhönsä palaa ja painajaisia näkee tilanteesta viikoittain.
T. Veturinkuljettajan tytär
Aivan luonnollista että erikoisesta tapahtumasta otetaan kuva ja jaetaan kavereille. Lehdet tosin eivät näistä jostain syystä ole julkaisseet. Onko kellään tuosta Kesälahden jutusta kuvia?
Millä hakusanoilla se kuva löytyy?
sit porukkaa laitaa näitä sairaita kuvia johon on lisänyt mm. konduktöörin antamaan lippua uhrille
Joskus onnettoman kuoleman/onnettomuuden kaikkia asioita ei kannata julkaista tai tuoda esille.
Ei syksyisestä hyppyrimäen turmastakaan kirjoitettu ip-lehdissä kaikkea mitä esim silminnäkijät näkivät.