Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sulla mukava äiti?

Vierailija
10.04.2016 |

Oma äitini (72 v) valittaa aina ja kehuu muita ihmisiä tai heidän aikuisia lapsiaan, miten joku nainen on taksikuski tms. Meikäläinen nyt kuitenkin on akateeminen (sori nyt vain) Meitä omia lapsiaan ja heidän puolisoitaan moittii aina, ja mullekin sanonut veljestäni, että haistakoon p...kan, ja häntä vaivaa kovasti, kun ei tiedä, missä kukin on, esim. jos veljeni on perheensä kanssa jossakin, hän kyselee minulta, tiedänkö missä he ovat jne..

Toisekseen en usko juuri mitään hänen sanomisistaan, tuntuu, että hän valehtelee, saadakseen meikäläisen jotenkin varpailleen tms.
Onko muilla samanlaista? Tuntuu, että hän puhuu varsinkin minulle näin, ei niinkään sisaruksilleni.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Minulla on ihana äiti ja yhtä ihana anoppi.

Vierailija
2/31 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
4/31 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla?

Vierailija
5/31 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei voi kehua, että olisi. Haukkuu nyt vielä kun olen aikuinen kaikkea mitä teen, kotiani, lastenkasvatustani, vaatteitani, parisuhdettani (en tee tarpeksi miehen eteen) jne. Ehkä en teekään ja ehkä noissa muissakin kohdissa on vikaa, mutta tuollainen suhtautuminen on yksinkertaisesti vain niin tympeää, etten enää edes soittele. Haukuin kyllä itsekin hänet pataluhaksi ennen kuin katkaisin välini, jotta ei erehdy myöskään soittelemaan tänne päin. Silti joskus harvoin soittaa.

Vierailija
6/31 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei voi kehua, että olisi. Haukkuu nyt vielä kun olen aikuinen kaikkea mitä teen, kotiani, lastenkasvatustani, vaatteitani, parisuhdettani (en tee tarpeksi miehen eteen) jne. Ehkä en teekään ja ehkä noissa muissakin kohdissa on vikaa, mutta tuollainen suhtautuminen on yksinkertaisesti vain niin tympeää, etten enää edes soittele. Haukuin kyllä itsekin hänet pataluhaksi ennen kuin katkaisin välini, jotta ei erehdy myöskään soittelemaan tänne päin. Silti joskus harvoin soittaa.

Niin ja piti siis sanoa, että se, etten tee on mieheni kanssa sovittu asia ja hänelle se sopii, koska tietää voimieni loppuneen, mutta minä en saisi kertoa äidille tilanteestamme mitään, koska hänhän se paremmin tietää, mitä mieheni asioista oikeasti ajattelee.

Vierailija
7/31 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On :) On kyllä vasta vähän päälle 40, ei ole vielä vanhuuden kärttyisyys alkanut. Itse olen nyt 22

Vierailija
8/31 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Äitini on mukava, kiltti ja hyväsydäminen ihminen. Sen sijaan ainoa elossa oleva mummoni, eli isäni äiti, ei ole mitään näistä.

Vierailija
9/31 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mukava silloin, kun on hyvä päivä. Sairastunut aikuisiällä psyykkisesti, ja huonoina päivinä on kaikkea muuta kuin mukava tai helppo. Huonoina aikoina mulla on käytännössä ylimääräinen lapsi, jonka kaupassakäynnistä/syömisestä/nukkumisesta täytyy huolehtia, ja "vastineeksi" saattaa saada ihan minkälaisen haukkuryöpyn tahansa- jota sitten taas toki parempina kausina pyytää anteeksi ja katuu. Raskasta on- välillä mietin, että oma elämä olisi ihan erilaista normaalin, terveen äidin kanssa. Huolta on kuitenkin pidettävä. Eli olkaa kiitollisia niistä mukavista äideistä :)

Vierailija
10/31 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja anoppi kanssa.

Vierailija
11/31 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, 88v aivoinfarktin runtelema, hoidan ja avustan äitiäni joka päivä

Vierailija
12/31 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini kehuu muita mutta ei minua koskaan. Jauhaa sisarusten asioita kuinka niillä on niin raskasta eikä huomaa että minä olen se jolla on oikeasti raskasta. Enkä tarkoita kilpailla.

Kehuu muiden lapsia tai sisaruksia kuinka se on se ja se on on kyllä semmosessa tehtävässä ja semmonen koulutus kyllä se vaan on kovan homman tehnyt ja niinkuin aloittaja myös minä olen akateemisesti koulutettu.

Päihittelee että kuinkahan ne sisaren lapset nyt pärjää keskenään kun vanhemmat on illalla pois ja lapset on 12v ja 15v terveet lapset. Minun lapseni olivat koko työpäivän keskenään kun olivay 1. ja 3. luokan jälkeen kesälomalla kun hoitaja peruuttikin työnsä. Äiti ei ole koskaan ollut siitä huolissaan ei silloin eikä jälkeen päin.

Kun apua tarvii niin siihen minä olen tarpeeksi hyvä eli parempi vaivata minua kuin muita kun niillä muillahan on jotain tärkeää esim pyykinpesua tai ruoanlaittoa. Minulla vain työhommia vielå illallakin. Nehän nyt ehtii yölläkin tehdä. Ja onhan se niin paljon tärkeämpää sisarella seisoa 5v lapsem peliä katsomassa miehensä kanssa.

Vierailija
13/31 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on sellainen jollaista toivoisin jokaiselle :) ihana ihminen jolta olen oppinut paljon

Vierailija
14/31 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli todella rakastettava ihminen. Ei muuttunut hankalaksi eikä kärttyisäksi edes dementian muutettua muuten persoonaa. Hänestä tuli vain iloisempi ja elämänmyönteisempi vuosien mittaan. En osaa keksiä mitään negatiivista, ellei nyt sitten joskus hassuttelua seurauksena jonkun kommelluksen selvittämiseen alun naurun jälkeen joskus hetken ylimääräisenä vaivana kismittänyt kun isän kuoltua nuorimpana vielä samassa taloudessa joitakin vuosia asuin, mutta kun tiesi että kommellus oli aito eikä tahallaan aiheutettu niin ei niistä pahastua osannut.

Mutta hän kuoli -99 omasta mielestään kaiken elämältä saaneena ja tyytyväisenä, vain kaksi päivää sen jälkeen kun olin paljon aiemmin tehdyn työsopimuksen vuoksi muuttanut ulkomaille töihin. Kaipaan häntä edelleen todella paljon ja en voisi olla kiitollisempi onnellisesta lapsuudesta jonka molemmat vanhempamme meille sisaruksille he osasivat tarjota.

Vierailija
15/31 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keneltä tahansa muulta kysytään, niin kyllä, mun äiti on maailman mukavin. Mulle äiti on kontrolloiva, alistava ja kasvatusmetodina mun lapsuudessa toimi nolaaminen.

Vierailija
16/31 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Päivittäin ollaan tekemisissä.

Ollaan koko perheen, vanhempieni ja sisaruksieni kanssa aina oltu tiiviisti tekemisissä.

17/31 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On :) 

Vierailija
18/31 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on. Aina ei ole ollut helppoa, mutta iän myötä suhde on parantunut.

Vierailija
19/31 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että mukava ei ole sana, joka äidistäni tulee ensimmäisenä mieleen. Tai edes viidentenä.

Vierailija
20/31 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se joskus ihan mukavakin.