Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Häpesittekö lapsena vanhempianne, jos ne olivat humalassa?

Vierailija
10.04.2016 |

Vai eikö sellaista päässyt tapahtumaan? Itse häpesin, enkä olekaan koskaan ollut humalassa lasteni nähden.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt koskaan vanhempiani humalassa.

Vierailija
2/27 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpesin, että vanhempani eivät koskaan olleet humalassa. Takakireet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeän vieläkin.

Vierailija
4/27 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mä toivoin, että ne olis useemmin humalassa.

Vierailija
5/27 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Suoraan sanottuna se oli aina hauskaa. Yleensä se tarkoitti juhlia ja hauskanpitoa.

Vierailija
6/27 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Häpesin enkä ole koskaan ollut humalassa lasteni nähden. En kyllä muidenkaan lasten nähden. Tuttavapiiri on sellainen, että lapset ja alkoholi eivät kuulu samoihin juhliin tai illanistujaisiin. Ymmärrän lasin viiniä tms. lasten nähden, mutta humalaa en.

Vierailija
7/27 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpesin ja pelkäsin, ihan hyvästä syystä.

Vierailija
8/27 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpesin paljon, mutta vanhempani ovatkin alkoholisteja ja humalassa yleensä tapellaan ja itketään. En halua että omat lapseni näkevät minua koskaan humalassa tai joutuvat häpeämään vanhempiensa alkoholinkäyttöä. Haluaisin kuitenkin ettei alkoholi ole tabu ja lapset oppivat kohtuullisen käytön olevan ihan normaalia; esimerkiksi viinilasi ruoan kanssa jne. Itse kuitenkaan harvemmin juon edes sitä lasillista ja saunajuomaksikin riittää limu.

Vierailija
9/27 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hävennyt. Kävivät lähipubissakin niin kuin muidenkin kavereiden äidit ja isät. Baarista välillä haettiin iskältä karkki(tupakka)rahaa ja jatkettiin matkaa. Ei ne ikinä missään änkyrässä olleet. Lähinnä tapasivat ystäviään pubissa. Meille kun tuli vieraita, niin oli paljon hyvää ruokaa ja herkkuja eikä meitä muksuja haitannut että juhlat kesti pikkutunneille asti. Tämä 80-luvulla.

Itse en pahemmin ryypiskele kotona. Siiderin otan silloin tällöin teinin läsnäollessa, mut häntä ei haittaa.

Vierailija
10/27 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo tähän päivään mennessä nähny vanhempiani humalassa.

Enkä halua että omat lapsenikaan näkevät meitä vanhempia humalassa.

Vierailija
11/27 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
12/27 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpesin ja ahdistuin siitä. Päätin jo 12-vuotiaana, että kukaan ei tule kärsimään minun alkoholinkäytöstäni enkä tule juomaan alkoholia aikuisena. No, yhdessä illanvietossa lähes 10 vuotta sitten tuli juotua pari-kolme drinksua, yksi viskipaukku, yksi lasi skumppaa sekä maistettua kulaukset olutta sekä puna-ja valkoviiniä. Känniin en tullut ja tuli huomattua, että pidä alkoholin mausta. Huomasin myös etten jää mistään paitsi vaikka en alkoholia juokaan. 

Vierailija
13/27 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt vanhempiani humalassa. Heillä oli ja on edelleen tapana juoda alkoa vain juhlaruuan kera lasillinen tai kaksi. Iskä saattaa ottaa myös saunakaljan joskus. Muuten eivät juo, eivätkä humalaan asti.

Vierailija
14/27 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Känniin en tullut ja tuli huomattua, että en pidä alkoholin mausta. Huomasin myös etten jää mistään paitsi vaikka en alkoholia juokaan. 

15/27 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiä en muista nähneeni humalassa. Isän olen monestikin eikä hävettänyt, kun ei hänestä muuttunut mitenkään ärsyttävä/pelottava.

Vierailija
16/27 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpesin ja häpeän. Lapsena myös pelkäsin, että äidille sattuu humalassa jotain, tai että joku satuttaa häntä, jos hän ei pysty humalan takia pitämään huolta itsestään ja puolustautumaan. Nykyään hän ei onneksi (tai ainakaan tietääkseni) käytä alkoholia juuri ollenkaan, mutta ne harvat kerrat, kun olen joutunut juomista aikuisena todistamaan, ovat olleet erittäin epämieluisia.

17/27 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hävennyt. Äitiä en ole nähnyt minäkään humalassa mutta isän juopottelu liittyi yleensä juhliin ja ystävien näkemisiin ja meillä lapsillakin oli juhlissa aina hauskaa. Ei ole negatiivisia alkoholimuistoja. 

18/27 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan nähnyt vanhempiani humalassa, vaikka näin kyllä heidän käyttävän alkoholia. En hävennyt enkä saanut alkoholiin liittyviä traumoja. Samaa asennetta pyrin välittämään omille lapsilleni: saavat mieluusti nähdä vanhempiensa käyttävän alkoholia, mutta eivät humaltumista.

Vierailija
19/27 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Lähinnä otti päähän.

Vierailija
20/27 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpesin, ja monta kertaa olenkin saanut hävetä. Muistan miten jouduin käymään kännisen äitini kanssa asioilla, esim. kaupassa tai lääkärissä, teki mieli vajota maan rakoon kun äiti kännissä yritti hoitaa niitä asioitaan ja ihmiset tuijotti sekä sitä äitini sönkötystä että mua. Erityisesti on jäänyt mieleen kun mentiin kävellen kauppaan ja äiti oli niin naamat että kaatui selälleen siihen kävelytielle. Onneksi on nykyään raitis.