Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon synnytys muuttaa alapään ulkonäköä?

Vierailija
10.04.2016 |

Luulin naiivisti ettei ulkonäön muutos ole lopullinen. Kun aina puhutaan kuinka paikat palautuu. Sitten tänään on se yksi kuva pyörinyt täällä ja se on kuulemma synnyttäneen värkki. Ei puhuta siitä kuvasta, älkääkä linkittäkö sitä, puhutaan otsikon kysymyksestä.
Toivottavasti tämä ei ole mikään tabu? Aika monet synnytykseen liittyvät asiat ovat aika vaiettuja, niistä puhutaan vain synnyttäneiden kesken. Minusta aihe on kiinnostava. Uskoakseni suurelta osin näistä ei puhuta sen vuoksi, koska ovat niin toissijaisia asioita pienen vauvan kanssa :) Mutta meitä kokemattomia uteliaisuudesta kuitenkin aihe kiinnostaa. Nyt tämä alapää asia on mielessä mulla, kertokaa millaisia muutoksia teille jäi palautumatta? Kuulin myös lantion levenevän lopullisesti jo raskauden aikana (keho valmistautuu synnytykseen). Tämäkin oli uutta minulle.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuttunut mitenkään. Lantio kyllä leveni ja ei haittaa itseä koska olin aika tasainen pötkylä ennen sitä.

Vierailija
2/34 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut otettua "ennen"-kuvaa, ei ole siis mitään, mihin verrata. Eikä muutenkaan ole tapana tuijotella omaa värkkiä. Miehelle kyllä tuntuu edelleen kelpaavan. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuva on muokattu.

Vierailija
4/34 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuttunut. Synnytys meni hyvin eikä mitään vaurioita tullut. Ehkä se vaikuttaa?

Vierailija
5/34 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden sisällä kaikki oli ennallaan.

Vierailija
6/34 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Ehkä mahd.muutokset jäävät pysyviksi vain jos synnytys on ollut tosi vaikea ja paikat kärsineet sinä aikana paljon?

Enkä muuten tajunnut sitä kuvaa muokatuksi. Ajattelin kuvakulman vääristävän jossain määrin, mutten muokatuksi osannut ajatella. Ap

Vierailija
7/34 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tiirannut vaginaani niin tarkasti, että näkisin mitään eroa. Lantiollekaan ei tapahtunut mitään dramaattista, samat farkut mahtuvat jalkaan kuin ennen lapsiakin. Viimeisimmästä synnytyksestä on muutama kuukausi aikaa.

Vierailija
8/34 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuttunut merkittävästi. Ei muuttunut rumaksi, ei löysäksi, ei hävinnyt tunto. Mutta on se vähän erilainen. Pakko vielä korostaa, ettei pilalla, enkö osaa oikein edes nimetä, mikä tasantarkkaan on erilaista, mutta lienee luonnollista, että se jotenkin muuttuu.

Vierailija
9/34 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen kuva?!

Ja oikeasti, mä en ihan ymmärrä, miksi ihmiset uskoo noita kauhutarinoita. Jos lapsen saaminen "pilaisi" naisen, niin miksi ihmeessä perheisiin tehtäisiin sitä lasta -saati useampia lapsia...

Voin ainakin omasta puolestani sanoa, ihan kaikki paikat ovat palautuneet (jopa se lantio, jonka olisin toivonut jäävän vähän leveämmäksi).

Toki on mahdollista, että jollekin käy jotain niin isoa, että siitä jää jonkinlainen "jälki". Ymmärräthän kuitenkin, että kaikki me (ja myös alapäämme) muuttuvat jossain vaiheessa vääjäämättä myös iän myötä.

Vierailija
10/34 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jäi peräpukamat :p. Ei johtunut synnytyksestä vaan raskaudesta, jota ennen en ollut moista vaivaa ajatellutkaan. Muuten oli yllätys kuinka nopeasti kroppa muuttui ennalleen. Kaksi viikkoa synnytyksesä paino oli kilon vähemmän kuin ennen raskaaksi tuloa.

Vierailija
11/34 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä varsinaisia kauhutarinoita ole kuullut. Mutta uskoakseni ihmiset lisääntyisivät ihan yhtälailla vaikka se "pilaisi naisen vartalon". Muutoksia elämä on täynnä, pitkin poikin vartaloa muututaan iän myötä tietenkin. Ap

Vierailija
12/34 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen sairaanhoitaja kirjoittaa blogia Saudi Arabiasta. On työskennellyt siellä ja synnyttänyt myös siellä. Synnytti itse alakautta ja se oli ihmetyksen aihe. Saudinaiset synnyttävät alakautta koska pelkäävät että paikat menevät pilalle.

Vierailija
13/34 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausaikana sain jo toisella kolmanneksella valtavat ja tuskalliset suonikohjut alapäähän. En ollut koskaan osannut edes kuvitella moisia. Olin varma, että ne ensinnäkin repeävät synnyttäessä, ja ainakin jossain muodossa jäävät "sinne" pullottamaan loppuelämäksi. Kätilö suihki öljyä niihin, joten pysyivät koossa ja viikko synnytyksen jälkeen olivat poissa. Ulkoisesti alapää on kuosissa, sisäisestä kunnosta en sano mitään, lapsia on sitä kautta tullut niin monta ;)

Vierailija
14/34 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälläni on ollut isoja virtsanpidätysongelmia synnytyksen jälkeen. Miehen mukaan ei seksikään tunnu juuri miltään enää, römpsä on laajentunut liikaa. Vikasta synnytyksestä on jo kaksi vuotta aikaa! Eli ei kaikilla tosiaankaan palaudu paikat ennalleen, jumpista huolimatta. Siten en ihmettele yhtään, että ns. parempi väki Jenkeissä synnyttää aina keisarinleikkauksella. Seksielämän lopahtaminen ja Tenat pöksyissä on vähän liian iso hinta lapsesta.

Vierailija
15/34 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuva on kummitellut minunkin mielessä koko päivän. Olen ihastunut naiseen joka on synnyttänyt ja pian olisi aika harrastaa seksiä. Tuli kauhukuva mieleen, että kamala jos tuo on sitten se näky, mutta onneksi kuva taisi olla sitten muokattu ja värkki normaalisti palautuu edes jonkin verran.

Vierailija
16/34 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuttunut mitenkään. Mutta ehkä joillain on ruma jo alunperin ;)

Vierailija
17/34 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo. Just tuo. ÄLKÄÄ avatko tuota aijaa-linkkiä, jos ette halua nähdä naista alastomana jalat levällään.

Olisin toivonut ettei tästä tulisi tuon kuvan ympärillä pyörivää ketjua... Mutta toisaalta tuostahan tämä aloitus lähti. Ap

Vierailija
18/34 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomautaun vielä, että tuo kuva on oikeasti aika irvokas, omituinen kuvakulma ja ilmeisesti muokattu kuva vieläpä.

Vierailija
19/34 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kamala!!!

Vierailija
20/34 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen siis Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan