Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaikea päätös, mutta nyt se on pakko tehdä

Vierailija
10.04.2016 |

Minulla on ollut useamman vuoden ajan kaveri, joka on aina ollut yleisesti mukava ihminen, mutta en ole koskaan pystynyt rentoutumaan täysin hänen seurassaan. Ymmärrän, ettei hän ole koskaan ollut minulle täysin sopiva kaveri, mutta olen vain antanut periksi uudestaan ja uudestaan ja jatkanut... Enää en halua enkä voi. Tai en ainakaan halua. Olen kamala kun sanon näin!

Kaverilla kestää usein montakin kuukautta (!!) reagoida viesteihini. Hän saattaa kysyä jotain, vastaan lähes heti, kaveri käy onlinessa päivittäin. Mutta vastauksen saan joskus kuukauden-kuukausien päästä. Aivan naurettavaa.

Tähän lisäksi tosiaan se, että kaveri on ihmisenä mukava ja luotettava, mutta ehkä liian samanluonteinen kuin minä. Tulen paremmin toimeen vähän puheliaampien ja äänekkäämpien tyyppien kanssa.

Mutta minä myönnän: olen pelkuri. En uskalla sanoa suoraan, etten ole enää kiinnostunut omituisesta kaveruudestamme. En KEHTAA. Minulla ei ole sydäntä siihen. En halua.

Mitä ihmettä teen? Hiljenenkö vain lopullisesti?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2/14 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljene. 

Kiinnostaisi muuten tietää, mikä tuossa on takana, kun joku laittaa viestiä, siihen vastaa ja sitten se joku ei laitakaan enää mitään, paitsi just ehkä kuukausien kuluttua. Itsellä samanlaista kokemusta, hyvin hämmentävää. Mitään törkeää en tietääkseni ole viestittänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaako kaveri koskaan sinuun yhteyttä? Vai oletko se sinä, joka ensin ottaa yhteyttä ja hän sitten vastaa kun vastaa?

Vierailija
4/14 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiljene. 

Kiinnostaisi muuten tietää, mikä tuossa on takana, kun joku laittaa viestiä, siihen vastaa ja sitten se joku ei laitakaan enää mitään, paitsi just ehkä kuukausien kuluttua. Itsellä samanlaista kokemusta, hyvin hämmentävää. Mitään törkeää en tietääkseni ole viestittänyt.

Ilmeisesti tämän kaverin kohdalla kyse on jostain ikuisesta "ei sitä kuitenkaa kiinnosta" -kompleksista. Kertoo asiansa muille kavereilleen, koska "ei viitsi kuormittaa minua." Olen sanonut monta kertaa, että kuuntelen mielelläni muiden murheita ja yritän mielelläni auttaa jos voin. Mutta asiat eivät vain muutu. Voi siinä jotain muutakin olla, en minä enää tiedä. Ärsyttää. Olen syyllisyydentunnoissani ollut aivan liian kiltti ja sitkeästi katsonut tätä ihmeellistä meininkiä vuodesta toiseen.

Vierailija
5/14 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta päätellen näettä max 3 kertaa vuodessa eli en puhuisi kaveruudesta vaan tuttavuudesta.

Vierailija
6/14 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vähän samanlainen tilanne. Olen tullut siihen tulokseen, että olen tälle "ystävälle" ns. varaystävä. Hän ottaa yhteyttä silloin kun hänellä on tylsää eikä muut kaverit ehdi viettää hänen kanssa aikaa.

Tarkoitus olisi hiljalleen lakata pitämästä yhteyttä kokonaan. En todellakaan tarvitse tuollaista ihmistä elämääni ja tuo käytös satuttaa tosi paljon minua. Muutenkin ollaan liian erilaiset ja kiinnostuneita ihan eri asioista.

Vierailija
7/14 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaako kaveri koskaan sinuun yhteyttä? Vai oletko se sinä, joka ensin ottaa yhteyttä ja hän sitten vastaa kun vastaa?

Ottaa hänkin yhteyttä, mutta hiljenee sitten kerta toisensa jälkeen. En jaksa enää. Vituttaa kaikki häneen liittyvä. Ihan perus OK tyyppi mutta ei minua varten. Lisäksi hän asuu kaukana vaikean matkan päässä ja olettaa aina, että ihmiset menevät hänen luokseen. Hän vain istuskelee sohvalla odottamassa, kun porukka ramppaa kylässä.

Vierailija
8/14 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vähän samanlainen tilanne. Olen tullut siihen tulokseen, että olen tälle "ystävälle" ns. varaystävä. Hän ottaa yhteyttä silloin kun hänellä on tylsää eikä muut kaverit ehdi viettää hänen kanssa aikaa.

Tarkoitus olisi hiljalleen lakata pitämästä yhteyttä kokonaan. En todellakaan tarvitse tuollaista ihmistä elämääni ja tuo käytös satuttaa tosi paljon minua. Muutenkin ollaan liian erilaiset ja kiinnostuneita ihan eri asioista.

Minä olen yrittänyt uskotella, että olen tärkeä ja meidän kuuluu olla ystäviä. Tai kavereita, mitä lie. Enää en vain jaksa.

Vierailija
9/14 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta päätellen näettä max 3 kertaa vuodessa eli en puhuisi kaveruudesta vaan tuttavuudesta.

En tiedä. Voi sen niinkin ajatella ehkä.

Vierailija
10/14 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli joskus kaveri, jonka kanssa luulin olevani melko läheinen. Mielestäni meillä oli hauskaa yhdessä, pidin hänen seurastaan ja luulin, että hänkin piti myös minun seurastani.

Jossain vaiheessa tajusin, että se olen aina minä, joka ottaa yhteyttä, kyselee kuulumisia ja ehdottaa tapaamista. Miten saatoinkin olla niin tyhmä kun en sitä aiemmin tajunnut!

Lakkasin pitämästä yhteyttä enkä ole kuullut hänestä kertaakaan sen jälkeen.

En oikeasti ymmärrä välillä näitä ystävyyssuhteita. Jos hän ei tahtonut pitää yhteyttä niin miksi sitten aina suostui minua tapaamaan?  Jos en tahtoisi tavata jotakuta niin minä ainakin keksisin jonkin tekosyyn miksi en ehdi nähdä... Ehkä hän ei sitten vain kehdannut kieltäytyä? Tästä on jo vuosia aikaa, mutta edelleen tuntuu pahalta kun tuota ihmistä ajattelen. Oikeastaan päällimäisenä tunteena on hämmennys. En oikeasti ymmärrä mitä tein väärin tai mikä siinä oli taustalla ettei hän koskaan enää ottanut minuun yhteyttä.

Vierailija
11/14 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaa hänkin yhteyttä, mutta hiljenee sitten kerta toisensa jälkeen. En jaksa enää. Vituttaa kaikki häneen liittyvä. Ihan perus OK tyyppi mutta ei minua varten. Lisäksi hän asuu kaukana vaikean matkan päässä ja olettaa aina, että ihmiset menevät hänen luokseen. Hän vain istuskelee sohvalla odottamassa, kun porukka ramppaa kylässä.

Ystävyyden kuuluisi olla vastavuoroista. Tuo ei ihan siltä kuulosta. Kannattaa varmasti miettiä antaako tuollainen ihmissuhde lopulta teille kummallekaan mitään.

Vierailija
12/14 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävyyden kuuluisi olla vastavuoroista. Tuo ei ihan siltä kuulosta. Kannattaa varmasti miettiä antaako tuollainen ihmissuhde lopulta teille kummallekaan mitään.

Eihän se annakaan. Ongelma on se, että minun täytyy olla hommassa se "veemäinen tyyppi" ja laittaa kaveruus poikki, koska kaveri ei sitä tee. Sen sijaan aina ilmestyy jostain kauhean "kilteillä viesteillä", joille on "pakko" heltyä ja antaa sen saman jatkua loputtomiin. Miten sillä on edes pokkaa!

Vierailija
13/14 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se annakaan. Ongelma on se, että minun täytyy olla hommassa se "veemäinen tyyppi" ja laittaa kaveruus poikki, koska kaveri ei sitä tee. Sen sijaan aina ilmestyy jostain kauhean "kilteillä viesteillä", joille on "pakko" heltyä ja antaa sen saman jatkua loputtomiin. Miten sillä on edes pokkaa!

Mä en ihan ymmärrä miksi se kaveruus pitäisi laittaa poikki. Et vaan pidä yhteyttä. Et enää "ehdi" nähdä. Jos tällä on tapana pitää kuukausien taukoa viesteissään niin tuskin kamala riesa on?

Vierailija
14/14 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ihan ymmärrä miksi se kaveruus pitäisi laittaa poikki. Et vaan pidä yhteyttä. Et enää "ehdi" nähdä. Jos tällä on tapana pitää kuukausien taukoa viesteissään niin tuskin kamala riesa on?

Vaikealta tuntuu olla "mulkku", mutta näin aion tehdä.