Sinä lihava nainen prismassa
Eilen illalla olin prismassa ostoksilla, ja satuinkin kuulemaan karkkihyllyllä olevan vahvan ja itsenäisen naisen komentavan kahta lastaan viemään karkkinsa takaisin hyllyyn. "Ei tänään ole teidän karkkipäivä!" Itselleen hän kuitenkin kasasi arviolta kilon irtokarkkeja. Teki mieli sanoa ämmälle suorat sanat mutta hillitsin itseni. Tekipä hyvää avautua. Kiitos.
Kommentit (55)
Lapset on toki lapsia mutta sama ihmisarvo heilläkin. Miksei lapsi saa vaatia perustelua asioille?? On loukkaavaa toista ihmistä kohtaan sanoa vaan että teen näin koska olen aikuinen.
Jos on tosi monimutkainen perustelu tms ettei lapsi kuitenkaan ymmärtäisi jotain niin saatan sanoa että selitän kun ovat vanhempia ja ymmärtävät sitten. Muuten en käsitä miksei voi ystävällisesti ostaa omia karkkeja kun lapset ei ole mukana. Enhän minä syö karkkia kaverinkaan edessä tarjoamatta :O epäkohteliasta.
Vierailija kirjoitti:
No no ymmärrystä peliin nyt.
Fiksu ja rakentava keskustelu jättää jokaiselle av-mammalle hyvän maun suuhu.
Voiko täällä muka sellaistakin harrastaa? :)
Vierailija kirjoitti:
Lapset on toki lapsia mutta sama ihmisarvo heilläkin. Miksei lapsi saa vaatia perustelua asioille?? On loukkaavaa toista ihmistä kohtaan sanoa vaan että teen näin koska olen aikuinen.
Jos on tosi monimutkainen perustelu tms ettei lapsi kuitenkaan ymmärtäisi jotain niin saatan sanoa että selitän kun ovat vanhempia ja ymmärtävät sitten. Muuten en käsitä miksei voi ystävällisesti ostaa omia karkkeja kun lapset ei ole mukana. Enhän minä syö karkkia kaverinkaan edessä tarjoamatta :O epäkohteliasta.
Ovatko kaverisi lapsia? Ei kai tässä sitäpaitsi kenenkään ihmisarvoa ole kyseenalaistettu. Vähän perspektiiviä asioihin kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen ihminen saa itse päättää omista syömisistään, mutta lapsi ei. Aikuisella on asemassaan eri oikeudet kuin lapsella, aikuisen ei tarvitse perustella itseään lapselle, koska lapsi ei ole se, joka määrää säännöt ja valvoo niiden noudattamista.
Yritä edes, imbesilli. Etkö tajua kuinka tekopyhää toimintaa on pakottaa lapsensa jättämään karkit hyllyyn, samalla kun itse lappaa vaan lisää kitaansa, vaikka painoindeksi todennäköisesti ylittää kolmenkymmenen.
Pitäisi ottaa lapset huostaan tuollaisilta ali-ihmisiltä.
Sillä, onko se tekopyhää, ei ole mitään merkitystä. Lapsi ja aikuinen eivät ole nimittäin millään tavalla samalla viivalla oikeuksiensa ja velvollisuuksiensa suhteen. Aikuisen asemaan nyt vain ikävä kyllä sattuu sisältymään etuoikeus toimia tekopyhästikin, kun taas lasten velvollisuuksiin kuuluu totella vanhempia. Aikuisen ei tarvitse selitellä tai puolustella tekemisiään lapsilleen. Tai sinulle.
Toivottavasti sinulla ei oli lapsia. Ei ole mitään perusteluja sille miksi aikuinen saisi käyttäytyä tekopyhästi mutta lapsi ei. Pistää vihaksi tommoset "minulla on oikeus koska olen ah niin aikuinen"
Mielestäsi olisi siis parempi, että nainen tartuttaisi sokeririippuvuuden ja huonot tapansa lapsiinsakin? Eikö lihavia vanhempia nimenomaan aina syyllistetä siitä, että eivät huolehdi edes lapsen ruokavaliosta, ja nyt kun joku huolehtii edes siitä lapsen ruokavaliosta, niin on kuitenkin epäkelpo vanhempi.
Mielestäni nainen teki oikein, olisi varmasti itselleensäkin parempi jättää karkit hyllyyn, mutta omapa on valintansa. Lastensa ruokavaliosta sentään huolehtii.
Minäkin ostin eilen käärellisiä irtokonvehteja a'la Fazer...
Olin tänään töissä ja ensi viikko on lomaa 😃
Muutaman söin eilen, tänään lisää ja vielä on jäljellä. Loput taidan jättää huomiselle 😉
Liian vähän nukkuneen koukku 😋
Nyt lähden aurinkoisessa säässä sauvakävelylle ja lihastreeni olisi myös tarpeeseen 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen ihminen saa itse päättää omista syömisistään, mutta lapsi ei. Aikuisella on asemassaan eri oikeudet kuin lapsella, aikuisen ei tarvitse perustella itseään lapselle, koska lapsi ei ole se, joka määrää säännöt ja valvoo niiden noudattamista.
Tällaisten ihmisten lapsista, jotka tekevät täysin mielivaltaisia päätöksiä lapsiensa suhteen, joita eivät perustele mitenkään, tulee juuri niitä raivohulluja sarjamurhaajia ja raiskaajia aikuistuttuaan. Tuollainen kohtelu on lasta kohtaan erittäin törkeää, sillä lapsenkin pitää saada kuulla perustelut sille, miksi hän saa/ei saa tehdä jotain. Tämä on perusedellytys maailman hahmottamiselle. Tuolla tavalla lapsen kohtelu on verrattavissa siihen, että hakkaisi lastaan pesäpallomailalla.
:'D
Kyllä lapsi perustelun kuuleekin: koska hän on lapsi ja isä ja äiti aikuisia.
Tuo on paskin mahdollinen perustelu yhtään millekään. Lapsikin tajuaa tuosta sen piilomerkityksen, että näin sanotaan siksi koska vanhempi ei keksi mitään järkevää syytä kiellolleen tai muulle toiminnalleen.
Eikä tarvitsekaan keksiä. Vanhempi ei ole lapselleen selitystä velkaa, vaan säätää säännöt jo pelkän auktoriteettinsa tuella.
Niin eli sinun mielestä aikuinen voi käyttää rajoittamatonta mielivaltaa lapseen perustelematta tätä lapselle mitenkään? Sinä olet totaalisen sairas ihminen. Varmaan pyydät lapsiasi raiskaamaan koiria tuolla logiikalla ihan vaan siksi "kun äiti sanoo", vaikka lasta itseään kuinka inhottaisi? Sitten lapsesta tulee täysin tunnevammainen ja häiriintynyt, kun on ollut äitinsä tyrannian kohteena. Sinäkö otat siitä sitten vastuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No no ymmärrystä peliin nyt.
Fiksu ja rakentava keskustelu jättää jokaiselle av-mammalle hyvän maun suuhu.
Voiko täällä muka sellaistakin harrastaa? :)
Jotkut siinä onnistuu - oli tilanne mikä tahansa
;D ;D ;D
Vierailija kirjoitti:
Ihan normitouhua white trashin Prismassa
Itse et käy koskaan muualla kuin Stockan herkussa ruokaostoksilla?
Oikein toimittu. Äiti ei halua että lapset lihovat ja saavat kärsiä siitä. Itsensä suhteen on jo menettänyt toivonsa ja tuskin hän lastensa nähden karkkeja syö.
Lapsetkin ovat ihmisiä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vois kysyinen nainen edes srn verran kunnioittaa lapsiaan että ostais katkkinsa sillon kun lapset ei oo mukana. Tosi kiva varmaa katsoa vierstä kun äiti lappaa karkkia pussiin eikä itse saa. Varmaan syö nautiskellen niitä lapsien nenän edessä.
Tekopyhää ja sosialismia. Lapset pitää kasvattaa siten, että ne tajuaa, ettei kaikkea voi saada!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisten ihmisten lapsista, jotka tekevät täysin mielivaltaisia päätöksiä lapsiensa suhteen, joita eivät perustele mitenkään, tulee juuri niitä raivohulluja sarjamurhaajia ja raiskaajia aikuistuttuaan. Tuollainen kohtelu on lasta kohtaan erittäin törkeää, sillä lapsenkin pitää saada kuulla perustelut sille, miksi hän saa/ei saa tehdä jotain. Tämä on perusedellytys maailman hahmottamiselle. Tuolla tavalla lapsen kohtelu on verrattavissa siihen, että hakkaisi lastaan pesäpallomailalla.
Tuo on paskin mahdollinen perustelu yhtään millekään. Lapsikin tajuaa tuosta sen piilomerkityksen, että näin sanotaan siksi koska vanhempi ei keksi mitään järkevää syytä kiellolleen tai muulle toiminnalleen.
Eikä tarvitsekaan keksiä. Vanhempi ei ole lapselleen selitystä velkaa, vaan säätää säännöt jo pelkän auktoriteettinsa tuella.
Niin eli sinun mielestä aikuinen voi käyttää rajoittamatonta mielivaltaa lapseen perustelematta tätä lapselle mitenkään? Sinä olet totaalisen sairas ihminen. Varmaan pyydät lapsiasi raiskaamaan koiria tuolla logiikalla ihan vaan siksi "kun äiti sanoo", vaikka lasta itseään kuinka inhottaisi? Sitten lapsesta tulee täysin tunnevammainen ja häiriintynyt, kun on ollut äitinsä tyrannian kohteena. Sinäkö otat siitä sitten vastuun?
No huhhuh mitä tekstiä! "Vähän" pistit nyt sanoja toisten suuhun ja teit johtopäätöksiä, jotka eivät perustu yhtään mihinkään. Kannattaa oikeasti mennä purkamaan noita traumoja ihan ammattiauttajalle. Vai siis oliko viestisi vitsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No huhhuh mitä tekstiä! "Vähän" pistit nyt sanoja toisten suuhun ja teit johtopäätöksiä, jotka eivät perustu yhtään mihinkään. Kannattaa oikeasti mennä purkamaan noita traumoja ihan ammattiauttajalle. Vai siis oliko viestisi vitsi?
Ei todellakaan ollut vitsi vaan kaukana siitä! Sinä taidat olla kanssa sitä porukkaa jonka mielestä tuollaiset lasta alistavat kasvatusmetodit ovat ihan oikein? Olen todella sitä mieltä, että joiltain ihmisiltä pitäisi kieltää lastenteko ja olen todella kauhistunut kaikesta täällä lukemastani.
On kyllä mielestäni tosi kaksinaismoralistista ostaa itselleen herkkuja ja kieltää ne lapselta.
Miksei lihavilta possuäideiltä kielletä epäterveellisen moskan mättämistä?
Ihan normitouhua white trashin Prismassa