Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas pitää siirtää lapsen poliklinikka-aika. :/

Vierailija
10.04.2016 |

Jo toista kertaa lapsi tulee kipeäksi juuri ennen aikaa,. Viimeksi vatsatauti ja nyt kamala yskä ja nuha ilmestyi yöllä pienen lämmön kera. Tutkitaan astmaa ja ehdot on mm että 2 viikkoa pitäisi olla ilman hoitavaa lääkettä ja yskäisestä infektiosta sama aika, että tulisi luotettavat tulokset. Tuntuu ettei nyt millään onnistu tuo. Lisäksi nyt lapsen ryhmässä ollut vesirokkoa joka sekin on ajan siirtämisen peruste.

Harmittaa niin paljon, varsinkin kun jo viimeksi puhelimessa nainen oli tosi tympääntynyt ajan siirtämisestä, vaikken asialle tosiaan voi mitään.

Miten noilla ehdoilla kukaan vaikeammin oireileva ikinä pääsee testeihin?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on elämää, olen joutunut itsekin siirtämään noita astmatutkimuksia. Ei onnistu. Allergia-aika vielä pahentaa tilannetta. Soitat ja siirrät. Sanot napakasti takaisin, jos aletaan asiattomaksi.

Vierailija
2/21 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olemmekohan soitelleet samalle poliklinikalle, se ajanvaraaja on kyllä v-mäinen. Valitin itse hoitavalle lääkärille, että minkälaista menoa. Oletko Etelä-Suomesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, olemmekohan soitelleet samalle poliklinikalle, se ajanvaraaja on kyllä v-mäinen. Valitin itse hoitavalle lääkärille, että minkälaista menoa. Oletko Etelä-Suomesta?

Valitettavasti niitä on sitten ainakin kaksi, me ollaan täällä keskemmällä Suomea.

Kun ilmoitin vatsataudista ja ettemme pääse seuraavana päivänä tutkimuksiin huokaa täti että pitääkö siis nämä kaikki seuraavan päivän ajat (allergiatesti, keuhkokuva, rasitustesti ja lekuriaika)perua? Mitäpäs luulisi jos lapsi ripuloi ja oksentaa että tuleeko yhteen tutkimukseen ja toiseen ei?

Sitten pitkä huokailu että kamala miten on hommaa kaikki nämä nyt siirtää ja voi kun menee pitkälle. Ei vieläkään ollut minun vikani ja turha sitä on soittajan niskaan omaa työmääräänsä työntää. Mietin kanssa tekisinkö ihan valituksen tästä tyypistä. :/ 

Vierailija
4/21 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mahdollista, menkää yksityiselle niin on enemmän valinnanvaraa ajoista. Me ollaan käyty lasten kanssa oskillometriat ym. tekemässä yksityisellä.

Eihän noille sairastumisille mitään mahda.

Vierailija
5/21 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan useampia löytyy. Siirrät ja kerrot miksi ei käy. Minä tein tosiaan valituksen, enkä taida olla ainoa. On se kumma, että ei olla asiallisia, vaikka soittaja olisi asiallinen. 

Vierailija
6/21 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette kaiketi menossa spirometriaan. Siinä tosiaankin pitää olla se ainakin 2 viikkoa terveenä, jotta sitä olisi mielekästä tehdä. Mutta jos lapsesi on jatkuvassa tautikierteessä, eikä noin pitkä aika terveenä vain tahdo onnistua, niin ehkä olisi jo hyvä keskustella lääkärin kanssa asiasta. Ehkä spirometrian voisi poikkeuksellisesti tehdä hieman lyhyemmän terveenä oloajan jälkeen. Sairaana sitä ei ainakaan kannata tehdä, koska se voi vaikuttaa arvoihin ja antaa väärän lopputuloksen.

Vierailija
7/21 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mahdollista, menkää yksityiselle niin on enemmän valinnanvaraa ajoista. Me ollaan käyty lasten kanssa oskillometriat ym. tekemässä yksityisellä.

Eihän noille sairastumisille mitään mahda.

Me yritettiin yksityisen kautta, siellä ei tehdä valitettavasti kuin sitä astmatutkimusta joka tehdään isommille lapsille ja aikuisille, eikä mun lapsen kohdalla onnistu valitettavasti joten lääkäri ohjasi polille.  Tässä parin sadan kilometrin säteellä ei  ole yhtään yksityistä lääkäriklinikkaa joka saisi koko tutkimussession lapselle tehtyä.

Vierailija
8/21 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette kaiketi menossa spirometriaan. Siinä tosiaankin pitää olla se ainakin 2 viikkoa terveenä, jotta sitä olisi mielekästä tehdä. Mutta jos lapsesi on jatkuvassa tautikierteessä, eikä noin pitkä aika terveenä vain tahdo onnistua, niin ehkä olisi jo hyvä keskustella lääkärin kanssa asiasta. Ehkä spirometrian voisi poikkeuksellisesti tehdä hieman lyhyemmän terveenä oloajan jälkeen. Sairaana sitä ei ainakaan kannata tehdä, koska se voi vaikuttaa arvoihin ja antaa väärän lopputuloksen.

Tonne saa aikoja n. parin kuukauden päähän, ei olla jatkuvassa tautikierteessä vaan flunssat ja pöpöt osuu juuri pahimmilleen siihen kun tutkimusaika olisi. Pitää yrittää saada lääkäriin yhteys jos ei kolmaskaan kerta meinaa onnistua...

Vierailija
9/21 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on varmaan sama kuin meillä. Meille kävi niin, että tuli vaan kirje, että hoitosuhteemme polille on katkennut koska jätimme ajan perumatta ja käyttämättä. Soittelin perään, että mitä ihmettä kun en ollut koko aikaa saanut. Olivat sitten lähettäneet ajan isän osoitteeseen, jossa lapsi ei ole edes kirjoilla. Tosi nyrpeä mamma sieltä käytännössä totesi vaan, että se on voi voi, ja uudella lähetteellä sitten vaan. Eipä siinä muuta, mutta jono oli edelliselläkin kerralla n. vuoden.

Vierailija
10/21 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on varmaan sama kuin meillä. Meille kävi niin, että tuli vaan kirje, että hoitosuhteemme polille on katkennut koska jätimme ajan perumatta ja käyttämättä. Soittelin perään, että mitä ihmettä kun en ollut koko aikaa saanut. Olivat sitten lähettäneet ajan isän osoitteeseen, jossa lapsi ei ole edes kirjoilla. Tosi nyrpeä mamma sieltä käytännössä totesi vaan, että se on voi voi, ja uudella lähetteellä sitten vaan. Eipä siinä muuta, mutta jono oli edelliselläkin kerralla n. vuoden.

Varmaan sama, ota yhteyttä lääkäriin, ja kerro, mitä sinulle sanottiin. Lääkäri laittaa lähetteen uudelleen,joo olen itsekin joutunut pyytämään uuden lähetteen. Sama meno jatkuu.

Vierailija
11/21 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että tollasessa ammatissa varsinkin lastenpolilla pitäisi olla vähän empaattisempi tyyppi vastaamassa puhelimeen. Harva niitä aikoja huvikseen siirtelee kuitenkaan. 

Vierailija
12/21 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko asiallista kohtelua? Työnilo revittävä potilaille vit*******.

Vierailija
13/21 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti niitä on sitten ainakin kaksi, me ollaan täällä keskemmällä Suomea.

Kun ilmoitin vatsataudista ja ettemme pääse seuraavana päivänä tutkimuksiin huokaa täti että pitääkö siis nämä kaikki seuraavan päivän ajat (allergiatesti, keuhkokuva, rasitustesti ja lekuriaika)perua? Mitäpäs luulisi jos lapsi ripuloi ja oksentaa että tuleeko yhteen tutkimukseen ja toiseen ei?

Sitten pitkä huokailu että kamala miten on hommaa kaikki nämä nyt siirtää ja voi kun menee pitkälle. Ei vieläkään ollut minun vikani ja turha sitä on soittajan niskaan omaa työmääräänsä työntää. Mietin kanssa tekisinkö ihan valituksen tästä tyypistä. :/ 

Mä olisin saattanut ihan piruillakseni sanoa, että joo voin toki tuoda lapsen oksentamaan keuhkokuviin ja muihin tutkimuksiin jos ajanvaraaja hoitaa lapsen sitten.

Vierailija
14/21 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin äitien on hankala ymmärtää jos ajan peruu niin seuraava vapaa-aika voi olla 4kk päästä. Tai aikoja ei ole ollenkaan koska työvuorolistoja ei ole tehty.

Hirveä jankutus että aika pitää saada seuraavalle viikolle.

Vierailija
15/21 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa valittaa, sairaaloiden sivuilta löytyy valituslomake. Itse laitoin palautetta, että muuten hyvä palvelu, mutta potilas on turha, häiritsee ajanvaraajia.

Vierailija
16/21 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin äitien on hankala ymmärtää jos ajan peruu niin seuraava vapaa-aika voi olla 4kk päästä. Tai aikoja ei ole ollenkaan koska työvuorolistoja ei ole tehty.

Hirveä jankutus että aika pitää saada seuraavalle viikolle.

Tuskin, itselleni on aina käynyt aika, parin kuukauden päästä. Palvelua ei ole.

Vierailija
17/21 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onnistuiko siirto, vai saatko valitusvirren " vapaita aikoja ei ole ennen kesää, taas joutuu siirtelemään, kyllä on hankalaa..."

Vierailija
18/21 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, älkää hyvät ihmiset tyytykö noihin julkisten sairaaloiden/terveydenhuollon nuiviin palveluihin sun muuhun. Sekin äiti, jonka lapsen poliaika oli mennyt väärään osoitteeseen (no, isän osoitteeseen), mikset ottanut yhteyttä esim jonkun palautekanavan kautta sairaalaan ja kertonut asiasta ettet ole saanut kirjettä. Tai sitten potilasasiamieheen yhteys. 

Olen asioinut julkisen puolen terveydenhuollossa (yksityisellä myös) kohta 12v ja todellakin yritän pitää puoleni siellä "viidakossa". Ei ole todellakaan tarvetta tyytyä kaikkeen kyykytykseen, mitä siellä tulee vastaan aika usein!

Vierailija
19/21 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sen valituksen tehdä vieläkin. Tuo ottaa päähän, että julkisella joutuu tappelemaan, sairaana ei jaksaisi. Minä valitin hoitavalle lääkärille, keuhkopuolen, että kyllä teillä on v-mäinen ajanvaraaja.

Vierailija
20/21 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onnistuiko siirto?