Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lokakuun päivänsäteet vko 27

30.06.2008 |

Toivottavasti kukaan muu ei ole ehtinyt aloittamaan, en ainakaan huomannut!

Viimeinen viikko töissä ennen lomaa ja tunnit tuntuu hiipivän:)

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tuntuu että viikot menevät tosi hitaasti, vaikka hirveesti kaikkea puuhaa ja menoja kyllä on. Samat vaivat edelleen ja tuskinpa niistä päästän tämän raskauden aikana eroon. Verenpaine oli neuvolassa taas laskenu ja hb oli 103, obsidanillla se nousee 109 ja jää siihen, että ei ihme kun heikottaa jatkuvasti ja silmissä mustenee jos ei pääse istumaan, tekee tosi väsyneeksi olon nuo heikotus kohtaukset mutta pääasia kuitenkin että vauvalla kaikki hyvin ja potkii kyllä ihan mahdottomasti!

eipä tänne oikeestaan mitään kummempia kuulu, aamulla nukutaan pitkään tytön kanssa ja lähdetään asukaspuistoon ruokailemaan ja leikkimään tai sitten tehdään muita retkiä ja otetaan eväät mukaan, huomenna olisi tiedossa korkeasaari reissu. Särkänniemessä oltiin kolmisen viikkoa sitten ja oli kyllä onnistunut reissu, nyt sitten tytöllä kova hinku huvipuistoihin, kun niitä mainostetaan jatkuvasti. Nyt hän tajusi että vesihuvipuistojakin on olemassa:) Muumeja käytiin myös katsomassa muumimaailmassa ja vielä pitäsi kummilasten kanssa lähteä lintsille. Ens kesänä tehdäänkin sitten vaan yksi reissu jonnekkin ja se saa riittää!

Onko teillä muilla mitään ruokia mitkä inhottaa tai sitten himottaa?

Mulla menee oikeestaan kaikki alas mut mansikoita, leipäjuustoa ja jäätelöä tekee hirveesti mieli koko ajan!

Esikoista odottaessa tuli himo suklaaseen, lakritsiin ja salmiakkiin, joista en ennen raskautta tykänny ollenkaan ja se jäi kyllä päälle, nyt sit syön oikeestaan vaan salmiakkia ja lakuja kun ostan karkkia:)

ajattelin et jos tämän toisen raskauden aikana ne alkais taas inhottaa niin pääsis siitä suklaasta eroon, mut turha toivo:)

mukavaa ja toivottavasti aurinkoista viikkoa kaikille:)

äitykkäinen 24+4

Vierailija
2/31 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo,saatiin noi aiheet taas näkyviin... Tai ainakin mulla oli alkupäivän niin et aiheita/otsikoita ei muka ollut yhtään... ?:|

Mulla ei noita "klassisia" suurempia himoja mihinkään tiettyyn ruokaan tms oo ollu missään kohdassa. Eikä mikään kyllä pahemmin inhotakaan. Mut kylmät maitotuotteet ei oikein vieläkään pysy mahassa vaan pyrkii rakettina takas ylös. Mikään makea ei myöskään pysy sisällä, mikä on tehnyt hyvää; pääsee toivottavasti noista karkeista tässä samalla eroon. Hiilihappoiset juomatkaan ei pysy sisällä... Mut varsinaista ällötystä mihinkään ei oo ollu.

Huomasin surukseni et taitaa mun pitkät kävelymatkat ja lenkit olla historiaa tän raskauden osalta. Edellispäivänä ja eilen kun olin esikoisen kanssa asioilla (yht. kävelyä noin 2,5 tuntia), niin kotiin päästyämme alkoi häpyluun kohdalta sattua: sellaista kovaa paineentuntua ja pientä kipuilua. Tosi ilkeän tuntuista. Ja mä kun oon aina tykänny kävellä paljon.PLÄÄH! X-(

Määitte & Mini08 25+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä taas, täällä on toooosii hiljaista aina näin heinäkuussa, ei soi puhelimet eikä tapahdu mitään muutakaan!

No onneksi perjantaina alkaa loma. Lauantaina on kaverin polttarit, ihan kiva mennä johonkin. Kaikki vaan on hiukan tylsempää kun "normaalisti" kun ei voi ns.rentoutua ja ottaa hiukan siideriä tai viiniä... no kyllä sen kestää, en tosiaan ole mitenkään alkoholihirmu mutta kieltämättä välillä tekee mieli.

Vatsassa voidaan hyvin, ainakin liikkeistä päätellen! Mulla on selkä ja lonkat alkanut kipeytyy tässä istumatyössä tosi paljon, saas nähdä miten loman jälkeen töissä olo onnistuu..

Mieliteoista ja ällötyksistä oli juttua, mulla mielitekona on ollut suomalaiset tomaatit. Mikään ei oikeestaan enää alun jälkeen ällötä ja kahviakin olen taas alkanut juomaan kupillisen päivässä.

katjaäippä ja masukki 26+0, vitsi noita viikkoja kertyy nopeesti, alkaa ihan jännittämään!:)

Vierailija
4/31 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin eilen neuvolassa. Kaikki oli ihan hyvin ja saatiin kelan paperitkin. Hb oli noussut rautakuurin ansiosta . Sain myös ajan sokerirasitukseen mikä olisi sit heinäkuun lopulla.

Mullakin on ilmennyt sellasta inhottavaa pistoa masussa jos kävelen liian lujaa+ala ja ylämäet myös aiheuttaa pistoa alamahaan ja selkää jomottaa vähän väliä..Aina olen kyllä ollut "huonoselkäinen" et nyt varmaan vaan vaivaa entistä enemmän...

Mullakin on tuo suomalaisten tomaattien himo. Ne maistuu niin ihanan raikkailta et ne on kyl hyviä :P ja sit suolasta kaikkee tekis mieli...mikä ei välttämättä oo oikee hyväksi jos täsä helteet alkaa nii ei rupee turvottaa...Sitruunoita olen myös syönyt :P

Miehellä alkaa perjantaina kesälomakin niin sitten olisi johonkin tarkoitus lähteä mutta vielä ei olla keksitty minne.

Täytyypi kohta lähteä esikoinen viemään päiväunille...

Helteistä heinäkuuta!!!

pikku ja poju rv22+4

Vierailija
5/31 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan ei ole ollut minkäänlaista inhotusta tai himoa ruokia kohtaan koko tämän 6kk:n aikana. Kaikki maistuu samalta kuin normaalistikin, mutta pelkkä syömisen himo on lisääntynyt.

Ja sehän näkyy painossa :( ja neuvolantäti marmattaa. Ensi kerralla varataan aika sokerirasitukseen. En jaksa uskoa, että mitään hälyttävää löytyy. Paino on siis noussut jo 11kg ja sama tahti näyttää jatkuvan. Onko muilla samoja ongelmia?

Ihana on ilma täällä, mutta flunssan kourissa sinnittelen edelleen, antibiootitkin jo annettiin kun on pahentunut vaan. Töihin ei mulla ole mikään kiire, voisin jäädä jo nyt pois.

Tuosta äippätukihakemuksesta.. Siinä oli kysymys, että maksaako työnantaja palkkaa äippäloman ajalta, en oikein tajunnu mitä sillä tarkoitetaan?? Missä tilanteessa edes voisi maksaa..

Nyt sairasloman aikana vauva on alkanut potkimaan oikein kunnolla, ennen tuntui vain pieni liike joka toinen ilta.. Nyt riehuu kuin mieletön :)

fanny 24+1

Vierailija
6/31 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips! Mun työnantaja maksaa ekalta kolmelta äitiysloma kuukaudelta palkan ihan normaalisti mulle. Saa siitä siis Kelasta korvaukset tietty mutta se on tämän perheyrityksen tapa. En siis kuulu perheeseen, olen ihan ulkopuolinen työntekijä:)

En osaa sanoa miten yleistä tämä käytäntö on..

Mulla on painoa tullut saman verran kun sulla, lähtöpaino oli 60 kg ja viime viikolla vaaka näytti 71 kg... en huolestu, poikaa odottaessa painoa tuli odotysaikana yli 25 kg ja kuukausi synnytyksen jälkeen olin taas lähtöpainossa, mulla imetys kulutti tosi paljon. Toki siitä on jo yli 9 vuotta aikaa, mutta toivon että lähtee taas samalla tavalla kilot pois!

Olen kyllä huomannut että olen viikon verran olen tullut nopeammin täyteen kuin vähän aikaa sitten, joten annoskoko on pienentynyt. Torstaina on neuvolalääkäri. Meinaako muuten joku mennä ultraan vielä vaikka kunta ei sitä viimeistä ultraa maksaisikaan?

katjaäippä ja masukki 26+0

Vierailija
7/31 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitää vielä sinnitellä torstai-iltaan töissä, sitten on parin viikon hartaasti odotettu kesäloma ja Suomen-reissu.

Ruokahimoista: en ole mitään kummempaa huomannut, tuoreita mansikoita ja vadelmia ja mustikoita söisin vaikka litran päivässä, mutta niin oli jo ennen raskautta. Ja hyvällä omatunnollahan marjoja voikin syödä, onneksi! Täkäläisistä herkuista tuoreet kirsikat on kanssa ihania, mutta niiden sesonki alkaa olla jo ohi (tulossa persikat ja aprikoosit, ne on auringossa kypsyneinä aivan mahtavia ja ihan erilaisia kuin Suomessa).

Töissä en jaksaisi motivoitua, toivonpilkahdus oli tänään kun sain mailia entiselta yhteistyökumppanilta joka kysyi kautta rantain olisinko kenties kiinnostunut työskentelemään hänen organisaatiossaan ensi vuoden alusta alkaen. Miksei, oon unelmoinut uudesta työpaikasta (ja uudesta pomosta!), nyt pidän peukkuja että ehdotus olisi oikeasti kiinnostava myös palkan ja työnkuvan osalta. Torstaiksi sovin tapaamisen, nykyiseltä pomolta salaa tietty... Mulla loppuu äitiysloma joka tapauksessa tammikuussa.

Ja sitten yksi outo juttu, mites te muut: mulla on rintsikat joka ilta ihan (maito?)tahroissa! Voiko rinnoista näin aikaisin jo tulla maitoa vai onko tää jotain muuta?

Vierailija
8/31 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailinkin jo tuohon sun aloitukseen... Ja kirjoitin ite viime viikon Lokakuisten ketjuun. Eli noin viikko sit huomasin kun tutkailin rintojani, et kirkasta nestettä nousee rinnanpäihin, vaikkei edes pahemmin puristaisi. Eli kyllä se taitaa ihan mahdollista olla. Muutenkin mulla rinnat turpoaa; ennen raskautta rintsikat oli kokoa 80C, nyt alkaa 85D jäämään pieneksi jos vielä turpoaa...

Määitte & Mini08 25+4

Vierailija
9/31 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelenpa minäkin välillä.

Mulla on himo ylipäätänsä kaikkeen ruokaan ja syön päivän mittaan paljon. Välilä on päiviä, jotka menee ruuan suhteen hyvin, mutta jos alkaa tarkemmin ajatella,mitä kaikkea on syönyt, niin nämä hyvin menneet päivätkin ovat olleet liian aika energiapitoisia.... Mulla oli lähtöpaino 63.5 kg ja puntarille en ole uskaltanut moneen päivään, mutta 10 kg on varmasti jo tullut. Edellisessä raskaudessa tuli 30 kg ja sen poissaanti ei todellakaan ollut helppoa. Tosin puolet lähti nopeasti (mm. turvotus), mutta puolet jäi. Mulle neuvolassa ei ole ikinä paasattu painonnoususta, vaikka sitä tulee melkein kilo/vko....

Mulle työnantaja maksaa myös palkan 72 arkipäivältä.

Huomenna pelkopolikäynti koskien kamalaa ensimmäistä synnytystä. Haluan käydä sen lävitse, kun se on jäänyt monelta osin niin hämärän peittoon.

Mun mielestäviikot kuluvat taas niin hitaasti, kun miettii niitä raskausviikkojen näkökulmasta. Tuntuu, että ei ikinä pääse edes kolmosella alkavalle viikolle:)

Neppis 24+2

Vierailija
10/31 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kysellä Ceriseltä pari juttua. Sulla siis loppuu äitiysloma jo tammikuussa, Ranskassa asutte siis? Mihin niin pieni vauva laitetaan hoitoon, onko jotakin perhepäivähoitajia tai onko ihan päiväkodin tyyppisiä noin pienille? Mites esim imetys, pitää lopettaa sillon jo sitten varmaan?

Just sain työnantajalta laput joiden mukaan mun äitiysloma (sis. kertyneet lomapäivät) loppuu 15.9.2009. Että on siinä hiukan eroa:)

katjaäippä ja masukki 26+1

Vierailija
11/31 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajina ei vaan ole mahdollisuutta tuhon loman siirtoon..Siispä kesällä sen takia palaankin töihin jo 1.6.08 (nimellisesti siis vaikka fyysisestri oonkin kotona) ja saan kesä ja heinäkuulta palkan ja minimiäitiyspäivärahan (vähän yli 15 e/kk).

Kyselyä oli himoista...minulla ei oo ollut mitään erityisiä himotuksia syömisiin tässä raskaudessa.Kiloja on kuitenkin tullut valitettavasti jo vähän yli 7, ei olis tarvinnut kun bmi 30...No, taistellaan sit synnytyksen jälkeen niistä eroon.

Väsynyt oon ollut, hb olikin tipahtanut 132sta 117. Rautaa kai pitäisi alkaa popsia. Turvotuskin vaivaa ja öisin liitoskivut. Ja alaselkä kipeytyy tosi helposti...Ihanaa tämä raskaus!! Huomaan että lähestyn 37 ikävuotta ja kotona on jo 3 tenavaa joiden kanssa pitäis telmiä. Ja välillä tuo mieskin menee neljännestä lapsesta!

Mutta nyt taidan painua pihalle kun täällä on ihana auringonpaiste!!

tanni 24+6

Vierailija
12/31 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katjaäippä, sulla on tuo lähtöpainokin sama ku mulla.. Samoin 60kg ja nyt näyttää lähemmäs 71, mutta saattaa olla vähän turvotusta, kun en ole voinut lenkkeillä yhtään viikkoon. Syönyt olen tietysti yhtä paljon kuin ennenkin.. Mulla ei neuvolakäynnillä puhuta muusat ku painonnoususta. Viimeksi oli tullut vain 550g/vk ja siitä jo aloitti, että voivoi on tämä ihan liikaa ja uteli herkuttelusta.. argh!

Pitääpä siis kysellä pomolta meinaako maksaa palkan eka kuukausilta. Nämä on mulle niin uusia asioita..

Musta päinvastoin tuntuu, että aika on mennyt siivillä.. Yhtäkkiä tajusin, että voidaan jo sanoa olevamme 7:llä kk:lla.. Onhan tässä vielä aikaa jäljellä, mutta tarviinki vielä aikaa sopeutua ajatukseen, että oikeesti meille tulee vauva :) Välillä tulee sellainen käsittämätön onnen tunne, jollaista en ole ennen kokenut ja jota on vaikea selittää :) Pääsee nuuhkimaan omaa pulleaposkista pikkutyttöä.. Sitten taas välillä ei muista koko vauvelia ja huomaa suunnittelevansa ensi kesää ilman tätä kolmatta perheenjäsentä.. silloin tuntee kyllä itsensä huonoksi äidiksi :(

Pitäisi varmaan jo hankkia jotain vauvantarvikkeita. Vaatteita saan kaverilta, mutta on noita vaaleanpunaisia unelmamekkoja vaikia vastustaa kaupan hyllyllä :) Minkälaista vauvanistuinta suosittelette autoon?

Onko kellään vauvalle omaa huonetta vai nukkuuko se vanhempien huoneessa. Ajattelin kyllä vauvansänkyä tuohon meidän parisängyn viereen, mutta tiedän, että mies alkaa kiukutella, kun heräilee jatkuvasti yön aikana..

Voivoi, miten tuntuuki nyt niin onnelliselta :) Näitä mielialavaihteluita edelleen heh!

Fanny 24+3

Vierailija
13/31 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi lokakuinen ilmoittautuu joukkoonne. Viikkoja kasassa 25+5 ja toinen lapsi tulossa perheeseen. Esikoinen on vuosimallia 12/05.

Raskaus on sujunut ihan ok ainaskin näin lomalla. Keväällä oli ihan mahdotonta pahoinvointia, oksentelu alkoi kun 12 viikkoa oli täynnä ja sitä kesti tuonne viikolle 18. Sen jälkeen vaivana ollut lähinnä heikotus ja on edelleenkin. Kauppareissut ovat välillä tuskaisia, kun meinaa pyörryttää... Lisäraudan syönnin aloitin tuossa kolmisen viikkoa sitten. Vauva kuitenkin liikuskelee ihan mukavasti, joten siltä osin ei tarvitse olla huolissaan.

Olen itsekin opettaja ja syksyllä menen vielä neljäksi viikoksi töihin, ellen pääse sairaslomalle. Olisin voinut kyllä aloittaa äippäloman varhennettuna niin, että työpäiviä olisi jäänyt elokuulle vain kaksi, mutta taloudellinen tilanne on sellainen, että nostan mieluummin oikeaa palkkaa mahdollisimman pitkään... Ja "töihin" palaan myöskin kesäksi, jo 31.5. Kesäajaltahan opettajilla menee päivärahat niin, että siitä kesäkuun alusta ei saa kelan päivärahaa ollenkaan (ei edes sitä minimiä), sen saa työnantaja. Laskennallinen vuosiloma alkaa 16.6. ja sen ajalta saa palkan lisäksi täyden äitiys-/vanhempainrahan (tämä sen vuoksi, että lomaa ei tosiaan voi siirtää vanhempainvapaan lopussa pidettäväksi). Itsellä vanhempainrahakausi päättyy laskennallisen vuosiloman aikana, mutta jos sitä on jäljellä vielä kun loma päättyy, niin sitten työnantaja taas saa sen kelan päivärahan ja ope palkan.

Mukavaa kesää kaikille.

ceres 25+5

Vierailija
14/31 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

fanny78; mua kanssa ärsyttää mun neuvolatädin ainainen íhmettely painon noususta. Katsotaan sanooko lääkäri jotakin huomenna.. tuskinpa, ei noita kiloja nyt niin älyttömästi ole!

Mulla on kunto rapistunut tässä tosi nopeesti, joka päivä käyn koiran kanssa noin 45 min. metsälenkin ja nyt olen huomannut että nopeasti ei tosiaan jaksa kävellä:( aika tylsää..

Mä oon kanssa sitä mieltä että aika menee tosi nopeesti ja enää kolme kuukautta laskettuun aikaan!! Miten saa kaiken valmiiksi vauvaa varten??!! No saa tietty:) Lopussa tietty aika sitten matelee mutta ei mulla ainakaan vielä!

Meillä vauva asustaa ainakin alkuun meidän makkarissa. Talon pitäisi valmistua vaavin ollessa joku n. 5 kk niin katsotaan nukkuuko sitten omassa huoneessaan, tuskinpa vain. Aika paljon mukavampi ottaa vauva viereen sänkyyn ja imettää kun hakea toisesta huoneesta joka kerta.. riippuu tietty paljon siitäkin miten öisin heräilee.

Tosi moni täällä taitaa tietää kumpaa sukupuolta odottaa vai mitä? Me ei tiedetä siis, eli jännitetään loppuun asti. Ihania unisex.vaatteita olen ostanut jo jonkin verran, H&M:lläkin on hyvät valikoimat. Sisko on Turkissa lomailemassa ja lupasi tuoda sieltä ison kasan vauvan vaatteita kun ovat siellä ihan puoli-ilmaisia kuulemma!

Mulla on koko päivän tuntunut aina välillä tuossa navan vasemmalla puolella sellainen kova kohta, vauva taitaa puskea pepaansa siihen, aika jännän tuntusta:)

katjaäippä ja masukki 26+1

Vierailija
15/31 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella, Ranskassa äitiysloma on aivan järjettömän lyhyt, mutta muualla maailmassa (ja muualla Euroopassakin) on vieläkin lyhyempiä lomia. Eli meillä on täällä noin kuukausi ennen synnytystä, ja 2,5kk synnytyksen jälkeen. Omilla lomilla sitten pidennän lomaa noin kuukaudella.

Vauvalle pitää siis löytää ihan pikkuisena hoitopaikka, koska minulla ei ole varaa jäädä kotiäidiksi (miehen tulot liian pienet jotta noin 400€ kotihoidontuki riittäisi). Tarhat on hyviä ja niillä on osastoja ihan pikkuisille (yleensä vain muutama vauva ja sama määrä aikuisia), mutta tarhapaikkoja on aivan liian vähän ja käytännössä sellaisen saaminen olisi lottovoitto. Meidän pitää siis löytää perhepäivähoitaja, nekin ovat kiven alla ja lisäksi kalliita (noin 700-800€ kuukaudessa johon saa jonkin verran yhteiskunnalta tukea).

Imetyksen ja monen muunkin asian kannalta tämä on tietysti ihan kamalaa, mutta minkäs sille voi... Todella tajuan, että Suomessa on moni sosiaalipoliittinen asia tosi hyvin, vaikka parannettavaakin tietysti on.

Vierailija
16/31 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa ceres (myös meillä esikoinen12/05), säkin olet opettaja, kuten myös Tanni ja minä. Mä aloitan loman varhennettuna ja työpäiviä jää vajaa kaksi viikkoa, jotka olen saikulla:) Rehtorikin sanoi, että olen varmaan saikulla ne (kamala olisi sijaisenkin aloittaa vähän jälkijunassa) Sitten palaan kanssa töihin 1.6.

Fanny78: Meillä on cracon turvakaukalo. Sellainen mikä naksautetaan alustaan kiinni. Ollaan oltu tosi tyytyväisiä, kun ei tarvitse auton turvavöiden kanssa säätää. Tosin se on leveä ja raskas kantaa, kun vauva kasvaa. Jos meillä olisi uudemman malliset autot, niin ostettaisiin varmaan isofix-kiinnityksellä oleva istuin.

Mä en ole uskaltautunut puntariin, enkä varmaan uskalla ennen neuvolaa, johon on vielä yli kaksi viikkoa. Sen verran nopeaa tuota painoa näyttää tulevan. Mulla on ollut muutama satunnainen päivä, jolloin en ole syönyt mitään hyväskää, mutta joka päivä tulee enempi tai vähempi syötyä...Tää syömisen himo on hirveä!

Mä olen nukkunut niin pätkittäin yöllä ja en mainaa saada uudelleen nukutuksi. Monesti vauvakin potkii (mikä on sinänsä ihanaa) välillä ihan häiritsevästi.

Huomiseksi on luvattu lämmintä! Ihanaa, mutta kuinkahan sitä on jo tuskainen olo...

Vierailija
17/31 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli toinen lääkärineuvola. Lääkärin seurana oli myös lääketieteenopiskelija, (miespuolinen), joka oli todella kovakourainen. Ensimmäisen kerran sisätutkimuksen jälkeen vuosin verta. Minulla oli myös kohdunsuu pehmentynyt ja lyhentynyt ja suu auki sormenpäälle. Nyt sitten yritetään ottaa iisisti. Se ei ole helppoa tuon 3 vuotiaan rämäpään kanssa. Muuten oli asiat ok. Painoa oli tullut nyt reilusti 650g/vko, mutta en saanut haukkuja, kun on kuulemma normaalia näillä viikoilla! Näyttää olevan eri suhtautuminen painonnousuun eri puolilla Suomea=).

Minullakaan ei varsinaisia mielitekoja tai inhokkiruokia ole. Harmittaa vain, kun on kova ruokahalu ->paino nousee!

Meilläkin yksityisellä sos.-ja terveysalalla työnantaja maksaa palkkaa 72 arkipäivältä. Kela maksaa sitten siltä ajalta korvauksen työnantajalle.

Meillä esikoinen nukkui ensimmäiset n 2kk meidän vieressä äitiyspakkauslaatikossa, joka oli pinniksessä. Oli helppoa imettää yöllä. Mieheni alussa nousi ylös ja nosti pojan viereeni syömään, ihanaa. Poika siirrettiin jo puolivuotiaana omaan huoneeseen, todella rikkinäiset yöt jatkuivat kaksivuotiaaksi asti. Huoh... (kohta se taas alkaa) Nyt meillä on tulokasta varten pyörillä oleva vaavisänky, jota on helppo liikutella. Tilaa ei kauheasti tässä kaksiossa ole... eikä talonrakennus edisty yhtä nopeaan kuin Katjanäipällä...

Aurinkoisia heinäkuun päiviä kaikille!

Soiliina ja maha-asukki rv 27

Vierailija
18/31 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa ceres!

Oi ihana mies sulla soiliina :) mun on tosi vaikia kuvitella, että mies heräisi nostamaan vauvan tissille.. Nooh, saattahan nuo ukot herkistyä pikkuisen syntymän jälkeen, mutta odotukset eivät ole kovin suuret :)

Heräsin aamulla hirvittävään ylävatsa/rintakehäkipuun ja samalla yläselässä tuntui kipua. Ajattelin, että sydänkohtaustako olen saamassa! Tai raskausmyrkytys?? Siihenkö tämä painonnousu nyt johti.. Helpotti melkein heti, kun nousin ylös sängystä. Johtuneeko tästä lentsusta ja yskimisestä..

Saankin turvakaukalon onneksi kaverilta, merkkiä en tiedä, mutta tyytyväisiä ovat olleet. Ei tarvi onneksi kaikkea uutena ostaa huh :) Muutenkin ajattelin katella, josko käytettynä löytyisi sänky ja hoitotaso ja mitä kaikkea muuta tarviikaan.

Pitää valmistautua töihin lähtöön.. Kuinka moni meistä on jo saikulla äitiyslomaan saakka? Lääkäri epäili, etten kauaa pysty olemaan töissä selän takia. Ei nyt tällä hetkellä ole mitään ongelmia, mutta työ on fyysisesti aika raskasta ja jotenkin tulee huono omatunto, jos yrittää tehdä rauhallisemmin.. Parempi olisi siis jäädä suosiolla pois. Toisaalta töissä tulee väkisinkin liikuttua, vapaa-aikana en enää jaksa lähtä pitkille lenkeille ja aikaa on tietenkin enemmän syömiselle :o/

Aurinkoista päivää kaikille teille ihanille isomahaisille :)

Fanny 24+4

Vierailija
19/31 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cerice; eipä täällä Suomen maassakaan tosiaan kaikki asiat ihan parhaiten ole, varmasti parannettavaakin löytyisi! Lyhyt äitiysloma-aika on monessa paikassa ja niin se vaan menee, kaikkeen tottuu ja tosiaan ymmärrän ettei ole resursseja rahallisesti jäädä kotiin, ei ole mullakaan äitiysloman loputtua! Enkä varmaan jäisi muutenkaan... vuosi on varmasti aivan riittävä aika!

Just tulin neuvolalääkäristä. Hb oli 118, ei ole noussut raudan syömisen myötä mutta eipä tuo nyt niin alhainen olekkaan. Pissa puhdas, paineet matalat niin kuin aina. Kohdunsuu kiinni, sf 23 cm, keskikäyrällä mennään. Painoa oli tullut vaan 400 g/ viikko tällä välillä. Inhottavaa että jollakin oli ollut niin kovakourainen lääkäri!! No äijät on sellaisia kovakouria...

Mulla oli kyllä ekassa synnytyksessä mieskätilö, onko muilla ollut? Aivan ihana tyyppi oli ja oikein rauhoittava. Ja nuori silloin, vastavalmistunut. Mika Räsänen oli nimi ja siis Tyksissä.

Mulla olis kesäloman jälkeen töitä vielä 5 viikkoa, saa kattoa minkälaiseksi tuo selkä tulee tässä loman aikana. Istumatyö on aika raskasta tän mahan kanssa vaikka ei välttämättä uskois!

Hyvä vinkki Soiliinalta, täytyykin miehelle sanoa että hänkin voisi sitten nostaa vauvan mun viereen öisin:) Ihana ele ja apu sun mieheltä tosiaan!

Vauvan sänkyä ollaan kateltu ja just eilen oli Citymarketin lehdessä Brion Moon Lux- pinnasänky alennuksessa, vaan 109 €. (norm 139 €) Mun tekis mieli ostaa se kun siihen saa niin hyvin sen Brion hoitopöydän päälle. Siis sellasen puisen hoitoalustan. Meille kun ei ainakaan tähän asuntoon mahdu erillistä hoitopöytää.

Ihanaa kun aurinko paistaa!

katja ja masu 26+2

Vierailija
20/31 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikot tuntuvat vierähtävän nopeasti, nyt 25+4, vaikka saikulla olen ollut ja jatkuu elokuulle saakka ja näillä näkymin äippäloman alkuun saakka. Lomareissu on nyt tehty ja muumit ja huvipuistot nähty. Rankkaa kyllä oli, en jaksanut paljoa kävellä ja toinen nilkka turposi jo kun autossa istui. Johtuu iskias /välilevy-vaivasta nähtävästi.

Ennen reissua oli lääkäri, kohdunsuu oli lyhentynyt, pehmentynyt ja sormelle auki, nyt ei pitäisi rehkiä. Painoa ei ole vielä hirveästi tullut, 63kg -> 67kg. Johtuu varmasti siitä ettei mielitekoja minulla juuri ole ollut, kaikki makea ällöttää vieläkin tuoreet marjat maistuvat ja kylmät hedelmät.

Meillä vauveli laitetaan nukkumaan meidän viereen, isommat lapset ovat lähes ensimmäisen vuotensa nukkuneet vieressä, ja luulen että näin käy nytkin. Me vaihdettiin juuri autoa ja siinä on isofix-kiinnitteet niin ostamme siihen sopivan kaukalon, taisi olla britaxin. Kaukalo on aika iso kooltaan mutta kuitenkin melko kevyt. Nuorimmaisella oli tälläin ilman isofixia ja tykkäsin siitä. Vaatteita olen joitakin hankkinut, lähinnä unisex-vaatteita. Toivottavasti sukupuoli selviää 2vkon päästä ultrassa. Meillä on hoitopöytä odottamassa ja pinnasänky saadaan lainaksi. Vaunutkin ollaan jo varattu mutta haetaan ne syyskuulla. Ostettiin emmaljungan duo edget.

Työnanatjan palkan maksusta oli puhetta.. Itse olen kunnallisella töissä ja työnanatja maksaa 3kk palkan. Kannattaa selvittää asia työpaikalla.

Mites muilla masut on kasvaneet? Minulla vieläkin pienimaha vaikka alussa pullahti nopeasti näkyviin, nyt tunttu että on ollut samanlainen ja viikkoja. Sf-mittaa taisi olla 18cm.

Nyt juniori ei enää jaksa odottaa leikkipuistoon pääsyä, täytyy lähteä..