Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

4v on jo ISO :-)

Lilan puolesta jännäilin minäkin. Umppari ja sektio kuulostavat kenkuilta, toivotaan ettei kumpaakaan tarvitse kokea. Lycka till!

Mimmu: mieluusti luetaan myös vauvajuttuja!!! Eikös täällä kuulu olla tarjolla koko elämänkirjo :-)

Mimmuli: Hyvältä kuulostaa tuollainen hemmottelupakkaus. Muuttopäivä häämöttää jo lähitulevaisuudessa, hui teitä :-) Vaikea kyllä kuvitella Nöösää rupsuttelemassa etenkin tahallisesti, sen verran rinsessa on teidänkin neiti :-)

Meillä nukuttiin viime yönä. Tosin vasta myöhään, paitsi Typy. Aamutunneille jutskattiin viisaita ystäväni kanssa, joka vieläkin kärsi jet lagista :-) Mutta tosi kivalta tuntui myös se, ettei ystävyys ole kaatunut välimatkoihin. Oikeastaan me ollaan enemmän yhteydessä toisiimme silloin kun toinen meistä on jossain kaukana kotikonnuilta.

Hui hui Simamiakin. Tiede on vakavaa, muista hassutella yksin ja poikien kanssa tekemisen välissä. Eilen muuten näin uimahallissa Simamin, mutta tällä Simamilla oli poika ja tyttö mukanaan :-)

Jatu: just mietin sua yhtenä valvomisyönä, kun vertailin miten eri tavalla sitä valvoi " vauva-aikana" kun nyt taaperon kanssa... Huonosta yöstä huolimatta, koita nauttia yhden lapsen rauhasta hyvällä omallatunnolla!

Keilin

Vierailija
22/41 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lila, hui! Toivottavasti tulehdusarvot laskee, eikä leikkaamaan jouduta!

Jatu, voihan kurjuus bataattia! Oli ainakin tosi selkeä oire!! Mä en oo vielä ihan varma huomisesta, kurkku tuntuu vähän kummalliselta..kunpa en tulis kipeäksi! Ilmottelen vielä illalla ja aamulla sit ajoissa, et mikä on tilanne. Niin mielelläni tulisin!! Jos ei puhelin menny vielä myyntiin, ni voin ostaa! :-) Niin ja oikeasti, nauti nyt hyvillä mielin rauhallisemmista päivistä! Ihanaa, et saat hieman ladata akkuja!

Kerppu, voi pientä Sassaa! Pikaista paranemista! On ollut varmaan aivan ihanaa, kun Sassa on saanut syödä paljon uusia juttuja vailla oireita! Muistan tunteen! :-) Toivotaan, et jatkuu näin hienosti!

Simamille voimia! Taudit pois hus! Jaksamista työntekoon!

Ynis, onnea Isorinsessalle! Toivottavasti on oikein mukavat synttärit! Meillä jutellaan yhdessä lahjasta, yleensä mä ostan, mut mieskin ostaa mielellään ihan itsekseenkin Nealle jotain jos sattuu löytämään. Mä hoidan sitten kutsut ja tarjoilupuolen.

Kukkuu, kurjia noi mykkäkoulut!

´Mut nyt tuli kaveri. Pitää lopettaa, palailen! :-)

Enkeli1 ja Nea

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä onnistu pulkkailu,mutta kokojan sulaa tiet..Nyt oli hankalampi saada typy puisosta kotiin ku meinas ettei lähetä..Pihalle jäätii viel kiikkumaa ja siitä on helpompi köyttää typy rattaisii ja tuoda sisälle ku raahta rimpuilevaa neitiä ja pulkkaa ja avata ovi ja yrittää ettei typy lennä rappuja alas!

Voi Sassaa..paranemista!!

Pile:voi kun oli urhea poika!Millon selvii tulokset?

Mimmuli:Siis teillä jo mutto häämöttää..kyllä tämä aika menee :-)

Enkeli:Et ole kipeä huomenna!Jooko?????

Mä aivastelin toissa iltana,nenä ihan tukossa ja kurkussa tuntu,mut ei sit tullu mitää....Joo,en myy puhia muualle :-)

Kelin:Sun yrtävät on ympäri maailmaa ja mä tuskailen ku ne on ympäri suomee ja ei nää tarpeeks!!Mut niin kai se on et jos ne ei ole lähellä ni on liian kaukana,sama se sit mietn kaukana..olipa fiksu lause ;-)

Yritän nauttia yksilapsisuudesta..tiedän et pojalla on kivaa ja en ole häntä hylänny..kamalaa vakuuttelua!

Mies varmaan lähtee yksin hautajaisii nii et oon yh pe-su,jotan eiköhän siinä tule lapsosten kanssa oltua...

Silittämään...yäk!!!Vihaan sitä!

jatu

Vierailija
24/41 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kun yleensä saan olla koneella vasta illalla...

Sassa on unilla taas, kuume huiteli jo 40:ssa. Kamala tauti.

Mies kävi ostaan otsa-kuumemittarin. Thermofocus. Onko se sama Pile teillä jota kehuit?

Poitsu lähti isänsä kanssa mukaan salibandy-treeneihin. Jee.

Eilen miehelle just marisin et miks meillä ei ole sellasta mummolaa jonne poitsu menis ja otettais mielellään... Mies siihen nätisti tokas että ai, ootko sä kade sellasille jotka ei jaksa ite lapsiaan hoitaa??? Just joo, ihan sama asia!!!???? Kyllä miehiltä irtoo, Jatun miehenki viime öinen kommentti olis saanu mut jo heittään jollain....

Pile, olipa reipas poika teillä! Tai siis on. Mielenkiinnosta, millon saat tulokset? Ja mitä testattiin jos saan olla utale?

Tekee mieli herkkuja!!!!!!!

Kyllä otti pattiin ku herkuttelu oli tuonu 0,5kg lisää painoa :(

Nyt on otettava taas tiukempi linja. Tollaset lapsen sairastelut vaan tekee sen vaikeammaksi.

Oliko se Hilu joka oli laivalla? Vai kuka? Tykkäsitkö ruoista? Musta varsinkin jälkkärit oli aivan tajuttoman hyviä!! Siellähän oli mätiä, kaviaaria, katkarapuja ja kaikkee alkuruoissa. En ole oikein koskaan mädistä perustanu, vaikka kotona sitä oli useinki tarjolla. Nyt kun laivalla söin ni totesin et taitaa täytyy sitäkin alkaa harrastaa. Maistui hyvälle! Oli pientä mätiä. Ne isot, kirjolohen(?), on aika ällöjä musta. Ratisee hampaissa... Katkarapujakaan ei tarttenu alkaa kuorii urakalla enää päivällisellä ku kävin kahvilassa heti aamupäivällä vetämässä katkarapuleivän ja voin sanoa että siinä_oli_niitä_paljon! Nam.

No ni, alan vielä tarinoida herkuista! Niinku ei olis muutenki vaikee olla syömättä... Taidan mennä ottaa huikat vadelmasopasta. Tulee pikkuhiljaa korvistakin...

" Positiivisella" mielellä,

Kerppu

Vierailija
25/41 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko paistaa. Mies-ihana tuli aikaisin töistä ja pakkasi Hellun ja menivät ulos. En edes muista milloin olisin viimeksi ollut yksin!

Uhosin tulevani tänne loruilemaan ja otinpa vielä asian kunniaksi lörön (ehkä 2 cl) tuliaislikööriä (kirsikkaa, nam) lasiin kaveriksi. Nyt olen niin hönössä, että kirjaimet vain vilistää silmissä... ai mullako huono viinapää? heh.

Hellu on pitänyt minua otteessaan tiiviisti, sittemmin olin kovin angstinen ja siitä etiäpäin tein yhtä hommaa kaikki (pienoiset) vapaahetket. Siksi en ole täällä vaikuttanut, vaikka Teillä niin kauhia ikävä onkin ollut...

...krhm.

Melko pian sen jälkeen kun olin täällä lesoillut Hellun hienoa eloa ja sairastamattomuutta, H sairastui flunssaan. Siitä jälkiruuaksi sai korvatulehduksen, johon sai tropiksi antibioottia, josta sai kauhean allergisen reaktion. Koko tyttö oli ihan täynnä ihottumaa ja näppyä, vatsa oli totaalisekaisin ja pylly vereslihalla. Ja sitä kesti ja kesti. Oli ihan kauheassa kunnossa koko tyyppi ja minua ahdisti se niin paljon, että sain ihan fyysisiäkin oireita... kammottavaa katsoa toisen kärsimyksiä, kun ei oikein osaa/voi tehdä mitään. Pthyi.

Helluhan on siis allergiatestattu kahteen kertaan, puhtain paperein (tai no, ruis aiheutti vähän näppyä prickeissä... sitä ei ollakaan syöty aikoihin). Ja lääkärissä(yksityisellä) käytiin näppyhemmoa näyttämässä.. ohjeeksi saimme " kannattaa varmaan välttää antibiootin syömistä" ja " yötarjoilu pitää lopettaa" (juu kyllähän minä alankin sairaalle lapselle unikoulua ensimmäiseksi pitämään... H ei oikein saanut nukuttua kun oli niin kipeä). Arvatkaa sapettiko maksaa tuosta asiantuntijuudesta?

Minä sitten karsin ruokavalion turvaruokiin (=riisi+vihannekset+possu) ja siitä sitten lähdettiin testailemaan muita sopivia. Altistin omatoimisesti myös maidon... eikä se todellakaan enää sovi. Pylly ei ole vieläkään parantunut puolentoista viikon takaisesta. Huoh.

Nyt meininki on taas parempi, yöt rauhoittuivat melkein heti, kun jätin taas maidon pois. Hassuahan tässä on se, että Hellu monta kuukautta söi maitotuotteita ja joi maitoa - ilman sen kummempia oireita (yöhankaluuksiahan meillä on melkein aina ollut). Se antibiootti vain jotenkin räjäytti potin. Tai tytön :(

Viime viikon olin yh:na, kun isi oli laskettelemassa Itävallassa (eli Australiassa, niinkuin meilläpäin sanotaan... mulla oli kerran sellainen assari, joka ei oikein ymmärtänyt että Austria ei tarkoitakaan Austraaliaa...) Tuliaisiksi sain mm. Suomessa tehtyjä, mutta austraaliasta asti haettuja salmiakkeja :)

Jeejee. Pitänee mennä jatkamaan yksin olon onnea tuonne vaatehuollon puolelle.

Kiitos ja näkemiin,

m:)

Vierailija
26/41 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli nyt tämmönen oksennus toi mun juttu, mutta ehkä tästä vielä tokenen paremmaksi :)

Jaksua ja Vointia Teille kuitenskin ja Isorinsessalle ONNEJA!

m-hörsö

Vierailija
27/41 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa mukava kuulla sustaskin, mersu, vaikka kuulumiset ei niin iloisia olleetkaan. Kaikki allergiat on viheliäisiä, mutta itellä on jääny kammo noistä lääkeainejutuista, kun ite olin vielä aikuisiän kynnyksellä ihan kanttuvei vahvasta reaktiosta.

ONNEA ISORINSESSALLE JA ÄIDILLE!Meillä lahjoja mietitään yleensä yhdessä ja ostetaan joko yhdessä tai mies ostaa sopivan tilaisuuden tullen. Muuten järjestelyt mun vastuulla (kuten kaikki muutkin kotihommat nykyään.... paitsi kaupassakäynti)

Tänään oli esikoisen 6-vuotisneuvola ja hammaslääkäri. Mun isä tuli siks aikaa pienempien kanssa. Tunteroinen siinä tosiaan meni. Tosi reippaasti poika teki tehtäviään ja hyvin meni kaikki, myös verikokeen otto ja rokotukset. Kyllä tais jännittää niin poikaa kuin äitiäkin, mutta onneks tosiaan hyvin meni.

Lilalle tsemppiä!En tosiaan ihmetelly vastaamistas, vaan kiva oli,että ylipäätään vastasit. Mun mielestä sairaala on niin oma maailmansa, etten välttämättä huomaa ees ottaa kännykkää mukaan saati käyttää sitä.

Mimmu. K:lle jaksamisia. Kyllä tänne saa vauvajuttujakin kirjoittaa. Kirjoitetaanhan me välillä ihan muustakin kuin taaperoista tai lapsista ylipäätään.

Kerpulle ja muille pikkupotilaietten ja allergisten äideille voimia!

Mimmuli. Muistahan huolehtia itsestäkin ja hemmotella!

Simamille tsemppiä ja kirjoitusintoa!

Pekka suuttui, kun ei saa räplätä tiekkaria ja taitaa olla vaipanvaihdon aika.

T@hti

Vierailija
28/41 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myö ostetaan lahjat yhdessä, ts. mietitään ja sitten mies ostaa. Miehellä on rahaa ja mies meillä muutenkin käy kaupassa. Itseasiassa meillä mietitään kaikki ostokset yhdessä, en minä osta edes sisustuslehteä (=jotain mikä evvk miestä itseään) ilman että kerron (meinasin kirjoittaa, että kysyn, mutta ei se olisi ollut oikea sana:) siitä miehelle.

Hellulla on tyyny, mutta ei siitä ole mitään apua tai hyötyä. Tyyppi möyrii niin kovasti yön aikana, että yleensä löytyy ihan väärin päin ja poikittain sängystä.

Yleensä viuhtominen ja möyriminen ynnä kiemurtelu korreloi vatsan kuntoa. Viime viikolla oli pakko tällätä sängyn ympärille kaikki saatavilla olevat huonekalut, kun H toista kertaa viikon aikana kiemurteli itsensä sängystä lattialle (> lohduton itku kesken unien). Onneksi olen aina pitänyt patjaa sängyn vieressä - just tuon takia. Lienee sanomattakin selvää ettei meidän makuuhuoneessa ole mikään esittelykelpoinen sisustus tällä hetkellä... :)

Ja se kyssä:

minkälaiset ovat ne ulkoiluhanskat/rukkaset, joilla pystyisi taapero hommailemaan ja tarttuilemaan? Eikös tästä ollut joskus puhetta? Joku? Minen muista... yhhyyh.

Hellulla alkaa mennä käämit pihalla, kun ei saa harjasta tai lapiosta otetta. Kylmätkin ovat nuo meitin rukkaset.

m - padot auki :)

Vierailija
29/41 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin Merssulille. voi kuinka, me sinua kaivataan, Eppujen sanoin, kun olet poissa.

Ehdin kai ekana mainostamaan. Ne on Rasavil Peukalopotit, ja lämpimät ja ehdottoman hintansa väärtit. Sarjassa: mitä syysäidit on tuonut elämääni.

Maidosta. Miehen siskon kertomaa: kun on ollut mahatautia tai ab-kuuri, mahassa tasapaino on niin sekaisin, että maito saattaa mennä sopimattomaksi. Kukkasen mahataudin ajan ja jälkeen pidin taukoa maidossa, kun tuntui joku ärsyttävän peppua. Nyt annoin taas maitoa eikä peppu punota.

Töistä ei kuulunut mitään, pöh, ja mies lähti muualle mököttämään. Palautus huomenna, ei takuulla pirteänä, lähti ensi-iltakemuihin. Raskaus vaivaa päivän jalkeilla olon jälkeen, liitoskipuja. Mitä, enkö olekaan voittamaton? Lisäksi *tunnustus* olen kade rahataloudesta, jossa menot kerrotaan viimeistä sisustuslehteä myöden toisille.

Nega-Kukkuu, paitsi ei voi olla, kun Kukkanen kiskoo katsomaan piirrustuksiaan. Peepeepiipii, hän sanoo.

Vierailija
30/41 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuin Lilan kanssa ja taisi kyseessä, onneksi, olla " vain" rajun puoleinen mahatauti. Nyt vointi ihan ok, mutta ruokaa ei vielä kestä ja ikävä on ymmärrettävästi Siniä.

Yhteinen syysmammaenergian lähetys edelleen paikallaan!

Aavis

Vierailija
31/41 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että olet taas selkä.

Voi tosiaan olla vaan tilapäistä sen maidon kanssa. Kunhan aikaa menee ni suosittelisin kokeileen uudelleen. On kuitenski niin " iso aine" . Tärkeä siis... Missä muodossa kokeilit? Meinaan vaan et käviskö hapanmaitotuotteet, juusto tai luomu-tuotteet?

Sassa on vähän pirteämpi nyt. Onneksi. Josko tuon sais nukkumaanki...

Kerppu

Vierailija
32/41 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti mennä kauppaan, kun Valman maito oli loppu. Mies tulee yöllä, joten piti lähteä lasten kanssa. Olin rohkea ja lähdin kauppaan ilman rattaita, kun en jaksanut hakea niitä varastosta (en muuten muistanut että mullahan on Patapum). Reissu meni hienosti, paremmin kuin ikinä kuvittelin. Valma käveli edes takas ja oikeen ojensi käden mun käteen. Matkaa lähikauppaan on, kaupunkilaisen mitan mukaan, puoli korttelia eli varmaan 200-300 m. Näin se homma eteenee ja helpottuu. Ihanaa.

Otso oli todella ladannut kaikki voimansa lääkärireissusta selviytymiseen. Itku ja pahamieli jatkui aina siihen asti, kun kaveri tuli leikkimään. Otsolta otettiin lähinnä tulehdukseen liittyviä labroja: pieni verenkuva, leukosyytit yms. ja sitten keuhkoklamydia ja joku muu " kamalan kuuloinen tauti" . Sai siis myös ab-kuurin ja kahden viikon kuluttua kontrolliin ja katotaan, mitä jatkossa. Nyt siis selkeesti infektio päällä. Mutta selvitellään myös lisää, kun yskä on ollut nin pitkään.

Lilalle voimia. Kiitos väliaikatiedoista.

Kivaa Mersu, että kävit, vaikka kuulumiset eivät olleetkaan kivoja.

Kukkuu: toivottavasti kuulet työpaikasta pian.

Nyt pisulle, pesulle ja nukkumaan. Lapsukaiset siis.

Piude

Vierailija
33/41 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen nauru, sellainen syvältä vatsanpohjasta nouseva kikatus. Varsinkin, kun samainen lapsi ei ole jaksanut vatsatautinsa takia edes jutella (omaa kieltään). Väkkärä ehti säikäyttää, kunto huononi hurjasti viime yön ja tämän aamupäivän aikana. Nyt on mennyt neljä tuntia ilman kakkaa tai oksennusta! Jipii!

Vierailija
34/41 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää tuli miehen ja vaaperon kanssa iltapäivällä kotiin, just sopivasti että ehti katsoa koko tylsän Suomi-Saksa matsin. Näillä meni reissu muuten ihan hyvin, mutta näitten vaapero sairasti, kuten vissiin aikas moni muukin syysvaapero.

Niin siis eilen Lilli aloitti päivänsä oksentamalla aamumaidot mummun olohuoneen lattialle. Sitten muutama satsi vesiripulia, joka tuli vaipasta läpi. Aamupala maistui ihan hyvin, mutta tuli paluupostina takaisin nekin. Viimeinen oksennus tapahtui lounaspöytään käydessä, ja sen jälkeen maistui lounas runsain mitoin ja pysyi sisällä. Nopea tauti, joka ei vaikuttanut ruokahaluun millään lailla. Tänään on tullut kaksi kakkaa, joista jälkimmäinen jo oli melkein kiinteä.

Nyt toivotaan että tauti (Lillin ensimmäinen vatsatauti muuten) oli sitä sorttia joka tarttuu vain pienimpiin, ja me aikuiset ja vielä mummolassa lomailevat isoveljet pysyisivät terveinä.

Jihuu, mersu on tullut takaisin! Kylläpä oli ikävä. Toivottavasti Hellu-pienoisen olo kohentuu pian ja ruokavaliokin saadaan kuntoon! Mersu, oliko niin että Hellukin vielä nauttii äidinmaitoa vai olenko jo jäänyt syysmammojen viimeiseksi imettäjäksi?

Kerppu, hienoa että Sassalle käy jo niin moni ruoka-aine! Paranemista sinnekin.

Lilalle lämpimät terveiset ja paranemista!

Onnea Isorinsessalle!

Sakemannipenni, kerro toki lisää itsestäsi. Ja tervetuloa mukaan!

Pönksy-pienelle silityksiä. Kurjaa, että paha tauti noin toista kiusaa. Olettehan käyneet lääkärissä?

Meillä ompi huomenna ohjelmassa keittiön laattojen saumausta, poikien huoneen seinien pesua ja tilkitsemistä ja leipoakin pitäisi, esikoisella kun on parin viikon päästä 8v-synttärit ja kun niin monen aikatauluihin paremmin sopisi tulla ensi viikonloppuna niin pidetään sukulaisille ja kummeille juhlat jo nyt lauantaina. Monet heistä ei ole uudessa kodissamme vielä käyneetkään kun ei tänne remonttityömaalle oikein ole huvittanut ketään kutsua... Oikeana päivänä on sitten kavereille juhlat.

Joten jos ei minua pinossa näy, niin olen kittipurkki kourassa raatamassa :-)

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
35/41 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin: " Hyvää syntymäpäivää" :) Kiitokset kaikille onnitteluista. Meillä on IIIISO tyttö:)

Peukalopotit munkin mielestä parhaimman malliset ja lämpimimmät. Kosteutta eivät tunnu kestävän kauhean hyvin ja täyttyy sanoa, että meidän vaaperolla ei varmastikaan missään rukkaissa pysy peukalo paikallaan. Vetää ne tahallaan pois paikoiltaan. Eli halvemmat Lennet toimii ihan yhtä hyvin:) Lennet muuten esikoisellakin on olleet ihan ok.

Eilen valitin aftasta. Päivällä purin samaan kohtaan suupieleen niin, että veri tirskahti. Arvatkaan sattuko vähän aikaa. Miksi nää rakot aina vaivaa mua. Niitä joskus tulee tosi usein ja ne on kipeitä, auts!

Ison kasan luin viestejä, mutta enpä muista taas mitään enkä jaksa avata uutta ikkunaa sitä varten. Voiko ihminen olla laiskempi:)

Saamuska, minne päin New Yorkia teidän matka kohdistuu? Oletteko jossain keskustassa hotellissa? Kiinnostaa tietty hotellin hinta ja laatu:) Hääkutsua edelleen odotellaan, mutta saatiin taas väliaikatietoja häistä ja on se kutsukin sieltä tulossa. Ryhmäalennus on hankittu yhteen hotelliin Long Islandilla, mutta hinta on silti 150 dollaria/yö. Mietittiin, että oltais pari yötä siellä, mutta pari yötä ehkä jossain halvemmassa hotellissa keskustassa, kun siellä keskustassakin halutaan pyöriä kuitenkin. Ollaan siis innolla lähdössä:)

Huomiseen!

T: Ynis

Vierailija
36/41 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka en virallisesti oo asiantuntija, niin noista aftoista. Käytätkö jotain vitamiinivalmistetta? Nimittäin, joskus ne on kait merkki b-vitamiinin puutteesta. Ainakin mies on niin sanonut. Ja jonkin verran voi myös auttaa suolavedellä purskuttelu, vaikka taatusti kirveleekin, varsinkin siihen puremakohtaan. Mutta siis vesilasiin tavallista suolaa ja purskuttelu, niin toimii suuta desinfioivana ja voi auttaa.

No, jos on tuttu vaiva, niin varmaan oot konstin jos toisenkin kokeillut, mutta ajattelin, että josko näistä ois apua.

T@hti

ps. Missä Tea on? Kun muakin kiinnostais se Kukkuun paino-syöminen-vauvan paino -kysymys. Kun Pekkahan oli kans " jättiläinen"

Vierailija
37/41 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yniäisen Isorinsessalle hyvää syntymäpäivää! Kylläpä 4v tosiaan kuulostaa jo niin isolta. Ja että Otsokin jo pian niin paljon täyttää... Onneksi tässä itse pysyy 22-vuotiaana :) Mieskin tuossa juuri täytti 24, siitä laskin kun Saamuska täytti 23 ja mun miekkonen on edellistä vuosimallia ;)

Mersuli, voi kun kiva nähdä! Toivottavasti Helmusen maha tointuu pian noista allergiavaivoista.

Hanskoista: meillä palvelevat H&M-lapaset, joissa fleecevuori. Pysyvät hyvin kädessä, vedenpitävyys ~nolla, lämpimyys kehnohko. Mutta lapiohommissa hyvät ja neiti vaan lapioi ja lapioi ja lapioi ja lapioi... Olen pähkäillyt niin, että mieluummin vähän kylmät sormet ja iloinen lapsi kuin lämpimät sormet mutta vihainen lapsi. Kurakeleille täytyy keksiä joku toinen ratkaisu. Jospa nuo rukka-kurakäsineet jo pysyisivät villalapasten päällä? Ensi talveksi hommataan jotkut KUNNON rukkaset.

Ayap, ihanaa että Väkkärä on jo parempaan päin. Pidän peukkuja ettei tuu takapakkia yöllä.

Nyt alkoi lyödä ihan tyhjää - poistun ruutua tuijottamasta.

Ankkikselle vielä tsemppiä remonttihommiin ja synttärivalmisteluihin!

- tea -

Vierailija
38/41 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Tähti muistutuksesta (mulle oot tähti aina vaan :) )

Äkkiseltään sanoisin, että äidin runsaskaan painonnousu ilman kohonneita sokereita ei vaikuta vauvan painonnousuun. Voisin kyllä yrittää etsiä virallisempaa tietoa jostain.

*poistuu etsimään*

Vierailija
39/41 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... eri merkkistä tällä kertaa, hyvää tämäkin :)

Keksin avun tämän kämpän kaameaan kylmyyteen (ikkunat, joita on kaksi seinällistä, taitavat olla tiivistetyt viimeksi v 1989 eli silloin kun tää mökki on rakennettu). Mukavasti lämmittää sisältä päin likööri... oikea juoppolalli olen nyt kun vauhtiin pääsin.

Kiitos, kiitos. Kiitos kaikesta. Kiitos peukalopoteista.

Ja juu Ankkis, et ole se viimeinen imettäjä, samassa veneessä ollaan. Tunnustan ajatelleeni " onneksi ei enää tarvitse tuollaista" silloin kun kirjoitit alkavasi pitää ruokapäiväkirjaa ja mahdollisesti imetysdieettiä joidenkin Lillin oireiden takia. Hahhaa, niin se karma kicksii takaisin :)

Syömme Hellun kanssa samoja ruokia, sillä erolla että minä en syö pilttiä eikä Hellu juo kaffia aamuisin (snirf, jahka tästä jamasta selvitään, niin juon ainakin kaksi ämpärillistä lattea ja vielä jäätelöt päälle!). Likööriä (näitä muutamia lusikallisia, heh) eikä salmiakkia myöskään saa Helmi - muuten kuin ä-maidossaan. Imettämisen takia olen uskaltanut pitää aika rankkaakin eliminaatiodieettiä alkuun, Hellu saa kuitenkin melkein kaikki vitamiinit ja tärkeät aineet tissistä. D-vitamiinit, mhb:t ja kalkki syödään purkista... lisäksi minä syön monivitamiineja.

Kaameita tauteja niin liian monilla, HYIHUS POIS PAHAT!

Vatsatauti jyllää täälläkin päin, taitaa tälläkin hetkellä olla tuossa seinän takana kylässä.

Äitini piti tulla meille Hellun iloksi viime viikolla, samoin kuin siskoni kummipojuni kera. Vaan meni mummo ensin siskolle, jossa sai ja tartutti edelleen koko 7 henkisen perheen ja niin jäi Hellulta mummo saamati, kun en huolinut moista tautista. Kummipojulta jäi 1-vuotissynttärit pitämäti samaisen taudin vuoksi.

Jotain vielä... en muista...

JAKSUJA kaikille!

Nyt uinaamaan - huomenna 07 lähtö sairaalaan piipittämään ja Hellua itkettämään.

Kauniita uneja,

m:) + uinuva Hellunen

Vierailija
40/41 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsikaverit niin pieniä, että tulevat automaattisesti vanhempiensa mukana. Isorinsessa on meidän lähimmän kaveriporukan vanhin lapsi. Lauantaina pitäis juhlissa olla 12 aikuista (itsemme mukaanlaskien) ja 4 lasta alle 3v ja isorinsessa 4 v. Toi aikuisporukka on jo sen verran iso, että hulinan saa aikaiseksi emännälle ilman lapsiakin:) Yritin jakaa juhlat kahdelle päivälle, mutta sain aikaiseksi ton lauantain ja sunnuntaina tulee yksi kaveriperhe jolla 3 lasta.

En tiedä tarkotitko lastenkutsuilla sellaisia joihin lapset tulee ilman vanhempia, mutta tässä meidän kuviot:)

T: Ynis