Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Välinpitämätön ja epäkunniottava naapuri

ärtyny naapuri
10.04.2016 |

Hei,
miten olette toimineet kun naapurit ei seuraa järjestys sääntöjä?
Minulla on muutama naapuri jotka ärsyttää ihan hirveästi. Yläkertani naapuri heittelee matot parvekkeen yli ja siitä kaikki roskat ja pölyt lentää suoraan mun partsille puhtaiden vaatteiden päälle, vaikka järjestys säännöissä lukee maton Kerrostalon parvekkeella ei saa puistella mattoja kaiteen yli. Hän myös puhdistaa parvekkeensa runsaalla vedellä jolloin kaikki se roska valuu raoista läpi ja jos on parveke auki samaan aikaan niin vesi menee kotini sisälle.

Yksi naapuri pitää pyörävarastoo yleisenä varastona ja heittelee sinne huonekaluja ja tavaroita ja hänen kaverinsa tulee aika ajoin varastoon polttelee tupakkaa. Roska katokseen ilmestyy sinne kuulumatonta tavaraa usein mm. mikroja, tuolia, yleisesti huonekaluja, lamppuja jne. Roska katokseen ilmestyneet tavarat jaetaan kaikkien vuokrien maksajien kesken, koska syyllistä ei mukamas ole saatu kiinni.

Rappu käytävillä naapurin lapset puhuu kovaa ääneen ja se kantautuu seinistä läpi, sekä nyt heillä on koira niin ei saa nukuttua enään kello kymmeneen viikonloppusin. Useat naapurit tupakoi parvekkeella vaikka on tupakointi piste olemassa, niin saan haistella alakertani tupakkaa kun avaan ikkunat.

Yksi naapureista on vääntäny irtaimisto lukon irti ja ovea taittanut, niin jotta se ei mene kiinni kunnolla, jotta hänen vaimonsa voi pitää rattaitaa siinä ja siinä on mukavasti oma varasto ensimmäisenä. irtaimisto varastossa on vain ulko ovi, joka oli kunnolla lukittu ja varastot vain puisilla lautoilla varustettu pikku lukoilla.

En tiedä ryhtyisinkö itsekkin välipitämättömäksi ja heittäisin naapurin maton parvekkeelta alas aina alkaa laittaa sen roikkumaan ja sanoisin naapurin lapsille asiaton olo rappukäytävillä on kielletty ja polttaisin parvekkeellani pvc muovia ja suolahappoa ja hommaisin polkupyörän jossa on kamera ja sijoittaisin sen pyörävarastoon, sekä irtaimisto varaston puiset lauteet korvaan piikki langalla ja metalli putkilla.

Neuvokaa ärtynyttä naapuria. En ole rikkonut yhtään sääntöä ikinä, enkä jaksa pistää vastaa. Isännöitsijä sanoo ettei voi mitään toisten välinpitämättömyydelle. Asun siis vavin kerrostalo vuokra asunnossa.

Ennen täällä oli mukava asua noin. 10-vuotta sitten? kaikki alkuperäset naapurit on muuttanut just niitten pöhelöiden takii. Kaipaisin neuvoja ja mielipiteitä kipeästi.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan sun tapaa olla välittämättä tietyistä säännöistä ...

Vierailija
2/17 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niin kamalalta talolta, että itse muuttaisin pois. Jos muutto tulee kysymykseen, tee se!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tää ei oo yhdys sana provo, niin sitten ei mikään! :D

Vierailija
4/17 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettiny pois muuttamista, mutta kun vuokra on mukavan edullinen ja sijainti loistava, vaikka naapurit melkoisia häirikköjä. Asunu samassa kerrostalossa 24 vuotta ja olen melko tarkka ihminen

Anteeksi kirjoitus virheistä, minulla on lievä lukihäiriö.

T.ap

Vierailija
5/17 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta niiden naapureiden kyttääminen ja hanki oma elämä.

Oletko edes huomauttanut yläkerran naapurille noista matoista ja parvekkeen pesusta? Jos ei mene jakeluun niin ota paskavedet talteen ja toimita takaisin naapurille postiluukun kautta letku+suppilo yhdistelmällä :)

Vierailija
6/17 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-vuotta :D

Noin törppö ansaitseekin kaltaisensa naapurit. Tai mistä sen tietää, jos vaikka osaavatkin kirjoittaa... 

Vierailija
7/17 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärtyny naapuri kirjoitti:

Oon miettiny pois muuttamista, mutta kun vuokra on mukavan edullinen ja sijainti loistava, vaikka naapurit melkoisia häirikköjä. Asunu samassa kerrostalossa 24 vuotta ja olen melko tarkka ihminen

T.ap

Ei tuo kovin lievältä vaikuta.

Vierailija
8/17 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T.ap

Ei tuo kovin lievältä vaikuta.

No et sinäkään normaalilta vaikuta kun saat jotain tyydytystä kiusaamalla muita netissä.

Vierailija
9/17 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu suoraan naapureille ja jos ei tepsi niin suoraan isännöitsijälle. Uudestaan ja uudestaan ja uudestaan jos ei muuten toimi. Kyllä isännöitsijäkin tarttuu toimeen jos sillä pääsee sinusta eroon :)

Ja yksi valitus kerrallaan. Jos olet koko tämän väninän esittänyt isännöitsijälle, ei ole mikään ihme että ei tarttunut toimeen. Esimerkiksi ne isot jätteet roskakatoksessa: jos kukaan ei nähnyt kuka sen mikron sinne katokseen toi, niin eipä sitä kukaan ala selvittämäänkään.

Vierailija
10/17 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

T.ap

Lienee syynsä sille, miksi vuokra on sijaintiin nähden edullinen.

Vierailija
11/17 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mattojen tamppaus parvekkeella on todella inhottavaa! Laita siitä jokin selkeä muistutuslappu talon ilmoitustaululle. Se on nimittäin ihan ymmärrettävistä syistä kielletty järjestyssäännöissä.

Vierailija
12/17 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois. Yksikin riittävän röyhkeä persereikä pilaa koko rapun ja tuommoista ei saa kammettua pihalle asunnostaan rautakangellakaan koska tuon persereiän kannalta asunto on liki täydellinen. Voi riehua ihan oman mielensä mukaan eikä kukaan moiti tai kommentoi.

Talon eristykset ei myöskään tuosta parane ajan mittaan. Jos talo oli hyvä 10v sitten kun naapurit oli vielä ihmisiä niin pitää tunnustaa että se oli silloin se. Jätä isännöitsijä ihmettelemään sitä että asukkaiden laatu huononee joten maksuhäiriöt ja vahingonteko ja muu sen sellainen lisääntyy joten isännöitsijän omatkin hommat lisääntyy noita selvitellessä.

Vierailija
13/17 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita isännöitsijälle.Ja uudelleen seuraavalla viikolla jos ei tapahdu mitään.

Vierailija
14/17 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saan sellasen tulostettavan lapun, jossa on stamppaaminen parvekkeella kielletty kyltti?

Olen puhunut useasti heille ja sanonnut hyvin selkeästi ja samoin isännöitsijälle olen huomauttanut.

Vastaukseksi olen saanut ettei välinpitämättömyyteen voi vaikuttaa isännöitsijältä.

T.ap

Vierailija
15/17 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitusvirheisiin takertuu vain itseään pönkittävä tampio. Kukaan oikeasti fiksu aikuinen jolla on omat konseptit oikeasti järjestyksessä ei takerru moisiin keskustelupalstalla. Asiakirjat on erikseen.

Vierailija
16/17 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu poliisit ja vaadi vahingonkorvauksia sotketuista vaatteista ja parvekkeesta.

Luultavasti helpompi muuttaa pois kuin ruveta todistelemaan tuollaista vahinkoa ja lähteä sen vuoksi oikeuteen.

Vierailija
17/17 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös muuttanut yläkertaan nuoripari, joka pesee keskellä yötä pyykkiä. Usean kerran viikossa, ettei mene jonkun oksennuslakanoiden pesun piikkiin. Pitää vissiin käydä sanomassa, että hiljaisuus alkaa klo 23 eikä sillon oo kovin suotavaa pestä pyykkiä, kun kuuluu niin hyvin tänne alakertaan. Ärsyttää vaan se, että tuollaisesta asiasta täytyy käydä erikseen sanomassa, että ei muuten ymmärretä. Muutenkin pitäisi osata kerrostalossa rauhoittaa illalla se eläminen ja yrittää ottaa muutkin asukkaat huomioon.

Vai onko keskellä yötä pyykkiä peseminen ok, kuuluuko se ns. elämisen ääniin? Suihkussa käynnin vielä todella myöhään ymmärrän, vaikka itse ajoitan sen ennen hiljaisuutta tai sitten aamuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän