Yksinhuoltajat, paljonko jää rahaa käteen laskujen ja asumisen jälkeen
Jään piakkoin yksinhuoltajaksi, ja mietin tässä miten miten pärjään. Paljon teillä jää rahaa käytettäväksi kuussa?
Laskin siis sen mukaan itse että kuukaudessa jäätävä tietty summa säästöön ( vakuutukset, lasten harrastukset, yms), ja kaikki muut laskut ja asumiset. Käteen jäävä summa näyttää vähän vaille 900e.
Eli sama summa mikä jäänyt tähänkin asti, tosin mies ollut mukana maksamassa kuluja.
Miten te pärjäätte?
Kommentit (13)
900€ pakollisten kulujen jälkeen on helvetin paljon.
N. 1000e, minulla vain yksi lapsi teini jo. N. 50-100e/kk olen säästänyt. Säästöt tulevatkin nyt tarpeeseen kun aloittaa lukion.
Jos lapsia on kahdeksan niin voi olla tiukkaa. Jos lapsia on esim. kolme ja ette pärjää niin on hyvä miettiä ehkä omia kulutustapojaan.
Joku 1300 jää ja kolme lasta. Elarit ja lapsilisät jo 900e kuukaudessa
En tiedä muuta kuin että kaverini joka on yhden lapsen yh ja vielä työtön ja lapsen isä vielä opiskelee niin luulis että ei kovin sitä rahaa olisi mutta kummasti vaan tulee melkein joka viikko kuvia facebookkin kuinka lapsi oli saanu taas niin kalliin ja ihanan ulkoiluhaalarin tai joku laulumaan kallis huhuonekalu yms. myönnän olevani kateellinen kun meillä kaksi lasta ja kumpikin vanhemmista töissä eikä silti ole varaa ostaa tuhansien eurojen huonekaluja tai satojen eurojen vaatteita. En tiedä onko ne yh tuet niin hyviä että niillä voi nuin leveästi elää.
Mä maksan elareilla yhtiövastikkeen
Lapsilisät säästöön
Palkasta puolet laskuihin yms.
Käyttöön jää 1100e
Lapsia kaksi
Vierailija kirjoitti:
En tiedä muuta kuin että kaverini joka on yhden lapsen yh ja vielä työtön ja lapsen isä vielä opiskelee niin luulis että ei kovin sitä rahaa olisi mutta kummasti vaan tulee melkein joka viikko kuvia facebookkin kuinka lapsi oli saanu taas niin kalliin ja ihanan ulkoiluhaalarin tai joku laulumaan kallis huhuonekalu yms. myönnän olevani kateellinen kun meillä kaksi lasta ja kumpikin vanhemmista töissä eikä silti ole varaa ostaa tuhansien eurojen huonekaluja tai satojen eurojen vaatteita. En tiedä onko ne yh tuet niin hyviä että niillä voi nuin leveästi elää.
Tuskin tuet mahdollistaa tuon elämisen kyllä sitä rahaa on tullut jostain muualta.
Sellainen 600-700. Suurin osa siitä menee ruokaan, teini-ikäinen urheilijapoika syö valtavasti. Hän tykkäisi kyllä kuluttaa enemmänkin mihin mahdollisuus on, mutta hyväksyy realiteetit.
Kiitos asiallisista vastauksista. Mietin vaan kuinka pärjään, koska ennen sama summa jäänyt mutta miehen tulot myös olleet mukana. Että pakostihan sitä joutuu tiukemmin elämään.
En tajua nyt. Jos sinulla jää saman verran kuin tähänkin asti, niin ei kai se ole ongelma?