Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten VR kehtaa mainostaa ihmisiä toivomassa halpoja hintoja

Vierailija
09.04.2016 |

kun me kaikki tiedämme että potkut sadoille työntekijöille on nyt hinta tästäkin "halpuutuksesta" (ja mikä edes halpeni - kysynpähän vaan)? Nyt koko yt-neuvottelut kaadetaan tavallisen kansan niskaan! Ihanko totta nämä tv:n "tavikset" halusivat että henkilöstöä laitetaan pihalle noin suuressa määrin?!

Harrastukseni puitteissa matkustan ympäri Suomea kerran-pari kuukaudessa. Täksikin kesäksi piti varata muutama junamatka. Mutta tiedättekös, enpäs varaakaan vaan etsin jonkun muun matkustuskeinon kuin VR.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan valtiolle kovin kalliit olleet noi vr liput. 400km 25euroa, ei varmaan peritty veroja tossa. Varmaan ois ollut tavalliselle kansalaiselle tuplahinta.

Vierailija
2/19 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! Meinaatteko muut matkustaa junalla innokkaammin nyt "halpuutuksen" myötä, ja varsinkin kun tiedätte että sen johdosta saa sadat konduktöörit kenkää? ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijät saa kenkää ja pomot bonuksia. Sapettaa.

Vierailija
4/19 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työntekijät saa kenkää ja pomot bonuksia. Sapettaa.

"Tätä kansa halusi!" Mur, sanon minä! ap

Vierailija
5/19 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpas ristiriitainen :). Sinua harmittaa lippujen hintojen aleneminen, koska VR:n työntekijät saavat kenkää, mutta aiot itse lopettaa kokonaan junalla kulkemisen ja kannustaa siihen muitakin - huomaamatta, että sillä tavalla yhä useampi VR:llä jää työttömäksi.

Milloin muuten olet saanut päähäsi, että suomalaiset haluavat korkeammat junalippuhinnat? Koko ajanhan on vaadittu kilpailutusta ja halvempia hintoja.

Vierailija
6/19 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletpas ristiriitainen :). Sinua harmittaa lippujen hintojen aleneminen, koska VR:n työntekijät saavat kenkää, mutta aiot itse lopettaa kokonaan junalla kulkemisen ja kannustaa siihen muitakin - huomaamatta, että sillä tavalla yhä useampi VR:llä jää työttömäksi.

Milloin muuten olet saanut päähäsi, että suomalaiset haluavat korkeammat junalippuhinnat? Koko ajanhan on vaadittu kilpailutusta ja halvempia hintoja.

Mulle olisi riittänyt samat hinnat kuin viime vuonna, en ole kitissyt mistään halpuuttamisesta vaan matkustanut sillä millä kannattaa myös ajallisesti ja millä ylipäätään pääsee perille minne olen menossa. Eli Onnibussilla, matkahuollon busseilla ja muilla pienyrittäjillä, VR:llä ja kerran jopa lentäenkin. 

Olin jo viime kesän aikataulujen mukaan katsellut reitit valmiiksi mutta nyt en edes vertaa noita tähään vuoteen tämän "halpuutuksen" ja yt-neuvottelujen myötä vaan menen joka tapauksessa bussilla.

Ärsyttää katsoa sitä mainosta telkkarissa,  halvat hinnat, kyllä se on se mitä haluan. Onko ihan oikeasti noille (jos mukamas ovat edes oikeita taviksia eivätkä näyttelijöitä) kerrottu mitä tapahtuu jos hintoja lasketaan... ap

Vierailija
7/19 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se niin kamalaa, kun kaikki on niin kallista ettei ole mihinkään varaa. Ja nyt ne pirut alentaa hintoja! On se niin kamalaa, kun hintoja lasketaan ja porukalta menee työpaikat. Ratkaisu: alennetaan hintoja oikeudenmukaisesti eli vain minulta!

Vierailija
8/19 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se niin kamalaa, kun kaikki on niin kallista ettei ole mihinkään varaa. Ja nyt ne pirut alentaa hintoja! On se niin kamalaa, kun hintoja lasketaan ja porukalta menee työpaikat. Ratkaisu: alennetaan hintoja oikeudenmukaisesti eli vain minulta!

Ovatko hinnat oikeasti halvempia kuin ennen? Olen kuullut ihan toista! Ja lisäksi monta asemaa poistettu esim. Turku-Helsinki -välitä... ap

Vierailija
9/19 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle olisi riittänyt samat hinnat kuin viime vuonna, en ole kitissyt mistään halpuuttamisesta vaan matkustanut sillä millä kannattaa myös ajallisesti ja millä ylipäätään pääsee perille minne olen menossa. Eli Onnibussilla, matkahuollon busseilla ja muilla pienyrittäjillä, VR:llä ja kerran jopa lentäenkin. 

Olin jo viime kesän aikataulujen mukaan katsellut reitit valmiiksi mutta nyt en edes vertaa noita tähään vuoteen tämän "halpuutuksen" ja yt-neuvottelujen myötä vaan menen joka tapauksessa bussilla.

Ärsyttää katsoa sitä mainosta telkkarissa,  halvat hinnat, kyllä se on se mitä haluan. Onko ihan oikeasti noille (jos mukamas ovat edes oikeita taviksia eivätkä näyttelijöitä) kerrottu mitä tapahtuu jos hintoja lasketaan... ap

Mulla on pitkä työmatka. Kyllä hintojen aleneminen vaikuta siihen, millä päätän kulkea matkani. Jos VR voittaa valintani, kuten se näillä hinnoilla tekee, kannan VR:lle tuhansia euroja vuodessa ja se työllistää konnareitakin paljon enemmän kuin jonkun mamman kerran vuodessa tapahtuva lomamatka.

Vierailija
10/19 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pitkä työmatka. Kyllä hintojen aleneminen vaikuta siihen, millä päätän kulkea matkani. Jos VR voittaa valintani, kuten se näillä hinnoilla tekee, kannan VR:lle tuhansia euroja vuodessa ja se työllistää konnareitakin paljon enemmän kuin jonkun mamman kerran vuodessa tapahtuva lomamatka.

Jätit sujuvasti lukematta että matkustan 1-2 kertaa kuukaudessa, en suinkaan kerran vuodessa! ap

Vierailija
11/19 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko hinnat oikeasti halvempia kuin ennen? Olen kuullut ihan toista! Ja lisäksi monta asemaa poistettu esim. Turku-Helsinki -välitä... ap

Kyllä hinnat VR:n kaukoliikenteessä nyt todella ovat selvästi halvempia. Turku-Helsinki-väliltä on pudotettu Kirkkonummi, josta pääsee Helsinkiin hyvin myös lähijunilla.

Vierailija
12/19 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hinnat VR:n kaukoliikenteessä nyt todella ovat selvästi halvempia. Turku-Helsinki-väliltä on pudotettu Kirkkonummi, josta pääsee Helsinkiin hyvin myös lähijunilla.

Entäs Turku-Kirkkonummi, nyt täytyy ihan turhaan kiertää Helsingin kautta jos junien varaan laskee. ap

Vierailija
13/19 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turku-Helsinki-väliltä on pudotettu Kirkkonummi, josta pääsee Helsinkiin hyvin myös lähijunilla.

Kaksi junaa tunnissa. Ehkä se on hyvin. Miten oli ennen?

Vierailija
14/19 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs Turku-Kirkkonummi, nyt täytyy ihan turhaan kiertää Helsingin kautta jos junien varaan laskee. ap

Ihan jokaisesta paikasta jokaiseen paikkaan ei ole mahdollista järjestää julkista liikennettä. Olisi varmasti kivaa päästä suoralla lennolla Savonlinnasta Kokkolaan, mutta kun matkustajia olisi melkein joka viikko, niin ei ole palveluakaan.

Vierailija
15/19 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up! Meinaatteko muut matkustaa junalla innokkaammin nyt "halpuutuksen" myötä, ja varsinkin kun tiedätte että sen johdosta saa sadat konduktöörit kenkää? ap

No tottakai meinaa. Millä planeetalla sinä elät? Kaukojunaliput ovat olleet sikahintaisia. olen ajanut yksin autolla, koska se on ollut kannattavampaa. Samalla olen ylläpitänyt veroillani VRää jonka 'palveluja' minulla ei ole ollut varaa käyttää.

Vierailija
16/19 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmassa osassa matkoja hinnat ovat nousseet paljon. Mainokset ovat enemmänkin aivopesukampanja.

Vierailija
17/19 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimmassa osassa matkoja hinnat ovat nousseet paljon. Mainokset ovat enemmänkin aivopesukampanja.

Anna joku esimerkki

Vierailija
18/19 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ihan oikeasti noille (jos mukamas ovat edes oikeita taviksia eivätkä näyttelijöitä) kerrottu mitä tapahtuu jos hintoja lasketaan... ap

En minäkään siitä mainoksesta pidä, sillä onhan noin yleisesti tyhmää kysyä mistään asiasta "haluatko halvemmat vai korkeammat hinnat?", mutta ajatteletko samoin esim. ruuan hinnan alenemisestakin?

Ehkä sinä ajatteletkin, mutta suurin osa ihmisistä ei.

5

Vierailija
19/19 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole halventunut millään välillä mitä matkustan. Hinnan nousut ovat olleet pieniä, parin euron luokkaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi