Miten tuon laihan tytön saisi lihotettua?
Ikää on 17v. ja tuntuu pysyvän ihan tikkuna. Mieheni sanoo vaan että kyllä se ajan myötä muuttuu. Itse olen vähän huolissani.
Kommentit (26)
Syö lähinnä salaatit. Mutta ihan kohtuullisesti myös muuta.
Ap
Sisätautien osastolla lihotetaan jos tarve vaatii letkuissa ja psykiatrian osastolla aivopestään normaaliksi jo muutamassa vuodessa. Sanos tuo tytölle, niin johan alkaa muukin ruoka kuin salaatit maistua.
t:letkuissa eikä psykalla ole kivaa
Oletko oikeasti huolissasi hänen terveydestään vai onko liika laihuus pelkkä ulkonäköhaitta?
Vierailija kirjoitti:
Syö lähinnä salaatit. Mutta ihan kohtuullisesti myös muuta.
Ap
Mitä muuta?
Meillä kanssa todella laiha 17-vuotias. Jos saisi päättää söisi vain roskaruokaa, tykkää kaikesta suolaisesta. Normi kotiruuan suhteen todella nirso, jälkiruoka kyllä maistuu ja kokoajan leipookin jotain. Urheilemaankin tosi laiska joskus harvoin saan lenkille pakotettua. Silti on tosi laihassa kunnossa, ei tykkää itsekkään vaan valittaa kun vaatteet roikkuu päällä ja on ihan tikut jalat ja kädet.
Varmaan ssss, minäkin haluisin lihottaa häntä.
Mulla taas hyvin hoikka poika, joka itse inhoaa hoikkuuttaan (180, 63). Syö kuin hevonen ja urheilee n. 2 krt viikossa.
ssss kirjoitti:
Olen nähnyt näitä sairaita aloituksia ennenkin. Mikä teidän lihottajien ongelma oikein on?? Ettekö pysty sietämään sitä, että jotkut haluavat pysyä laihana, koska itse näytätte entistä lihavammalta heihin verrattuna???
9: En ole 17, eikä äitini ole läskidenialisti.
Ainakin minun ongelma on, se, että asia on lapselle ongelma.Hän ei esim. halua laittaa farkkuja jalkaan, koska kokee näyttävänsä niissä rimppakintulta (ja kaverit aina sanovatkin hänelle, mitään pahaa tarkoittamatta, että kylläpä sulla on hoikat jalat)
10
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas hyvin hoikka poika, joka itse inhoaa hoikkuuttaan (180, 63). Syö kuin hevonen ja urheilee n. 2 krt viikossa.
Hah eihän toi oo hoikkaa nähnykään. Itse olin 17 vuotiaana 180,50. Nykyäänkin hädin tuskin painan 63 vaikka kalja maistuu.
ssss kirjoitti:
Olen nähnyt näitä sairaita aloituksia ennenkin. Mikä teidän lihottajien ongelma oikein on?? Ettekö pysty sietämään sitä, että jotkut haluavat pysyä laihana, koska itse näytätte entistä lihavammalta heihin verrattuna???
Ihmisillä ei tietenkään voi olla mitään muuta motiivia kuin kateus....voi äly sentään! Tuo termi on kärsinyt pahan inflaation, kun viljelet sitä koko ajan.
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Ainakin minun ongelma on, se, että asia on lapselle ongelma.Hän ei esim. halua laittaa farkkuja jalkaan, koska kokee näyttävänsä niissä rimppakintulta (ja kaverit aina sanovatkin hänelle, mitään pahaa tarkoittamatta, että kylläpä sulla on hoikat jalat)
10
Hyvin harva poika HALUAA olla laiha. Kyse oli tytöistä, joita käsittääkseni yritetään lihottaa salaa.
Lisään sen, että teidän "tikku", "rimppakinttu" jne. -käsitteet ovat hyvin vääristyneet. Sinunkin poikasi on aikuisten bmin mukaan täysin normaalipainoinen bmi 19.44, alaikäisten bmillä arvo on vielä korkeampi.
No tuo bmi ei ole tietoinen siitä, että saa lapseni näyttämään hänestä itsestään hyvin hoikalta. Ja meidän käsitteitä nuo eivät ole, vaan lapseni, joka todella kokee olevansa laiha. Älkääkä nyt yrittäkö tätä minun viakseni tehdä, minä kyllä tiedän kuinka lapselleni puhun niin etten aiheuta lisää itsetunnon murentumista..
Elkää vaan tehkö sitä virhettä, että ääneen päivittelette, "voi kun sinää olet niiiiin laihaaa"
Ne sanat, varsinkin äidin suusta kuultuna syöpyy mieleen ja sieluun. Tytöt voi olla pitkäänkin laihoina, ei se haittaa. Olo voi silti olla ihan hyvä, eikä se välttämättä mitään anoreksiaa tarkoita. Mutta se, ettei sitä hyväksytä on todella raskasta kestää nuorena ja kasvavana.
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
10
Hyvin harva poika HALUAA olla laiha. Kyse oli tytöistä, joita käsittääkseni yritetään lihottaa salaa.
Lisään sen, että teidän "tikku", "rimppakinttu" jne. -käsitteet ovat hyvin vääristyneet. Sinunkin poikasi on aikuisten bmin mukaan täysin normaalipainoinen bmi 19.44, alaikäisten bmillä arvo on vielä korkeampi.
No tuo bmi ei ole tietoinen siitä, että saa lapseni näyttämään hänestä itsestään hyvin hoikalta. Ja meidän käsitteitä nuo eivät ole, vaan lapseni, joka todella kokee olevansa laiha. Älkääkä nyt yrittäkö tätä minun viakseni tehdä, minä kyllä tiedän kuinka lapselleni puhun niin etten aiheuta lisää itsetunnon murentumista..
Niin munkin äiti varmaan luuli. Kaikki läskit luulee, että laihasta on kiva kuulla päivittäin olemuksestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
10
Niin munkin äiti varmaan luuli. Kaikki läskit luulee, että laihasta on kiva kuulla päivittäin olemuksestaan.
No siinä tapauksessa on hyvä, että en ole läski, niin ei ole tuollaisia harhaluuloja.
Siihen laihuuteen auttaa liikunta ja lihakset😊. Kun saa vähän lihaksia niin ei näytä niin 'rimppakintulta'. Lisäksi liikunnalla ruokahalukin yleensä pysyy yllä.
Eli jospa saisit tytön innostettua liikunnasta...
Vierailija kirjoitti:
Siihen laihuuteen auttaa liikunta ja lihakset😊. .
En aina. Meilläkin lapsi harrasti liikuntaa 6 krt viikossa ja lihaskuntoharjoittelu kuului olennaisena osana treeniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen laihuuteen auttaa liikunta ja lihakset😊. .
En aina. Meilläkin lapsi harrasti liikuntaa 6 krt viikossa ja lihaskuntoharjoittelu kuului olennaisena osana treeniin.
Siis eikö teillä lapsen lihasmassa kasvanut harjoittelulla ollenkaan? Jos näin on niin on kyllä outoa. Laihuushan ei tietenkään katoa eikä tarvitsekaan, mutta kyllä niitä lihaksia pitäisi niihin rimppakinttuihin tulla.
Mitä hän syö?