Mies mököttää kun ei saanut bisseä
Ei olla vietetty aikaa yhdessä yli viikkoon. Mies oli yötöissä tämän viikon, nukkui tänään iltaan asti ja herättyään lähdettiin kauppaan. Siellä suunnitteli innoissaan iltaa, kunnes päästiin kassalle ja tultiin todenneeksi, että ollaan myöhässä ja oluset jää nyt kauppaan.
Autoon kun päästiin niin tajusin, että tuo on ihan tosissaan kiukkuinen. Ei puhu mun kanssa, enää ei halua tehdä mitään kun koko päivä on kuitenkin jo pielessä. Istuu olohuoneessa ja pelaa.
Mua niin ottaa päähän, tää on toistuva kuvio. Ymmärrän täysin ärsyyntymisen, mutta tässä ei nyt ole mitenkään kyse siitä että mies olisi "päässyt pitkästä aikaa tuulettumaan" tms, vaan on juonut joka viikonloppu nyt jo pidemmän aikaa ja vasta viime lauantaina oltiin isommissa bileissä yhdessä.
Näin käy usein, kun bisseä/kavereita ei olekaan tarjolla viikonloppuiltana niin toi jotenkin menee ihan äkäiseksi ja katkeraksi, julistaa miten helkkarin tylsää on ja koko päivä on ihan pilalla ja ihan sama tässähän vois mennä vaikka nukkumaan jo. En tiedä, miten siihen pitäisi suhtautua, että kun ei ole mitään bileitä, niin kaikki on turhaa eikä munkaan seura kiinnosta miestä ja hän tekee sen tosi selväksi.
Mun mielestä olisi ihan kiva vaikka vaan viettää aikaa yhdessä, mut eihän se nyt vaan käy, ei oo mitään järkeä tehdä mitään kun ei oo olutta.
Kommentit (26)
Et huomioi miestäsi edes niin että ostaisit muutaman oluen miehelle varastoon , ja ihmettelet miksi mies mököttää. Jepa. Sinua itkettää kun mies ei huomioi teini-ikäisenä kuolleen lemmikkihamsterisi nimipäivää, eikö totta?
Vierailija kirjoitti:
Alkoholiongelma/alkoholisti :(
Just. Toki jos samassa aloituksessa mainitaan sana mies ja kalja, on mies automaattisesti vaimoaan hakkaava alkoholisti. Näin miesvihapalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Niin mä vähän pelkään. :( Tuon kanssa vaan on ihan täysin mahdotonta yrittää keskustellakaan asiasta, heittäytyy tosi vahvasti puolustuskannalle ja ihan suoranaisesti vaan suuttuu kun yritän puhua tosta alkoholinkäytöstä. Ollaan parikymppisiä, kaipa tää kuuluu vielä asiaan, mutta silti.
Voisit nyt edes tuntea myötätuntoa, aika kauhea tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Et huomioi miestäsi edes niin että ostaisit muutaman oluen miehelle varastoon , ja ihmettelet miksi mies mököttää. Jepa. Sinua itkettää kun mies ei huomioi teini-ikäisenä kuolleen lemmikkihamsterisi nimipäivää, eikö totta?
Jep, ymmärsit täysin oikein.
En minäkään miehenä olisi kovinkaan iloinen, varsinkaan sinun seurassasi.
Voisitko puhua vaan ihan suoraan tästä miehellesi? Ei välttämättä ole edes tajunnut purkavansa jotain turhautumista/ikäkriisiä/mitälie kiukuttelua sinuun.
Vierailija kirjoitti:
Miten joku voikin olla näin katkera :D
Vinkkinä vaan, luulin mäkin että kuuluu nuoruuteen mutta jatkuu edelleen ja ikää 50 :( Viimeiset 10 vuotta juonut jonkin verran joka ikinen päivä ja viikonloput perjantaista sunnuntaihin. Ja joo ei voinu keskustella asiasta, mä vaan kuvittelin... Lähde menee jos et halua alkkista puolisoksi ja lastesi isäksi.
Vierailija kirjoitti:
Voisitko puhua vaan ihan suoraan tästä miehellesi? Ei välttämättä ole edes tajunnut purkavansa jotain turhautumista/ikäkriisiä/mitälie kiukuttelua sinuun.
Olen yrittänyt monesti, mutta mies suuttuu ja keskustelusta tulee mahdotonta. Nykyään vaan olen antanut mököttää rauhassa, ainakaan näin ei tapella.
Vierailija kirjoitti:
Voi helvetti ukolleko on joku kaljanlitku noin tärkeä että pitää murjottamaan alkaa, juopot hankkii itse litkunsa ja juo ne jossain muualla kuin kotona.
Ap, laita sille tuttipullo ja mehua, oikeasti heivaa helvettiin tuollainen juoppo joka kaljanlitkun puutteesta suuttuu.
Juon kaljaa ja palstailen,mutta mielummin makaisin jonkun kivan naisen kainalossa,voisin vähän hiplata ja jotain muutakin,aamulla voitais mennä yhdessä lenkille tai johonkin ulkoilemaan.
Myöhäisteini.. Mun miehellä oli samaa vikaa. Miehen pitää olla koko ajan tekemässä jotain, arki-iltoina voi katsella telkkaria, tosin silloinkin pitää puuhata samalla jotain, vaikka korttitaloa, mutta vkoloppuisin pitäisi olla muuta aktiviteettia. Ja olutta. Oli pitkään ärtyisä, ravasi ympäri kämppää kysellen että mitä tehdään? Sitten meni hermo, ja ilmoitin että en ole vastuussa aikuisen miehen viihdyttämisestä. Onkin kerännyt harrastuksia kotiin itselleen, eikä kaada tylsistymistään mun niskaan. Tosin asumme paikassa missä monenlainen harrastaminen on mahdollista, aiemmassa paikassa se ei olisi onnistunut. Siellä olisi notkunut viikonloppuillat lähipubissa. Syynä ihan oikeasti tietynlainen keskenkasvuisuus, helpottanut hiljalleen kun on päässyt yli 30 ikävuoden. Pelkäsin jossain vaiheessa ettei tuo aikuistu koskaan, mutta koska olemme lapsettomia, on tuon kanssa jaksanut elää kun muuten on hyvä mies.
Et oo tosissas että oikeen mököttää ku ei saanu bissee. Hei jätä tollanen tyyppi, ansaitset paljon parempaa.
Kun on viikon tehnyt duunia ja ollut niin sosiaalista niin sosiaalista työpaikalla niin sitä vaan haluaa rentoutua vapaalla ilman että pitää olla koko ajan jännittyneenä ja keskustella vaikeista asioista.
HUUUUIIIII melkein lautanen tippui. HUIIIIIIIIII HIIIIIRIIII. Kuule.................................................................................................................................................................................................................tai ei mitään. Ei ollut tärkeää.
ARVAAS MITÄ....................................................................................................................................................................................................................................................................äitis vaan soitti ja isäs on kompas tai olkoon.
APUAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA SAUNA PALLAAAAA.............................ei se palakkaan luulin että on tulessa.
IIIIIIIIIIIIIKKKKKKKK................................
Anteeksi tyhmyyteni, mutta siis... Häh? Olette kaupassa, mies haluaa olutta, mutta silti tajuaa sen vasta kassalla että ne oluet jäi, ja oli myöhäistä? Olitte siis ilmeisesti klo 21 aikaan siellä kaupassa, ja oluet kyllä olivat mukana, mutta eivät voineet myydä enää ja siksi jäi saamatta? Muuten en tajua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt monesti, mutta mies suuttuu ja keskustelusta tulee mahdotonta. Nykyään vaan olen antanut mököttää rauhassa, ainakaan näin ei tapella.
Meillä tuo keskustelu onnistui kun itse oli neutraalilla mielellä, ja muisti miettiä sanavalinnat tarkkaan, ettei syyllistä. Tärkeintä on kertoa ensin mitä itse tunnet kun toinen käyttäytyy tietyllä tavalla. Ja tehdä se rauhallisesti, melko lailla tunteetta. Esittää faktat. Moni mies ymmärtää kyllä kun niille kertoo, heillä vaan usein on niin eri tapa katsoa asioita että he ei tajua miten ja miksi nainen reagoi niin kuin reagoi. Ja monia miehiä ahdistaa naisten voimakas tunteellisuus, ja asia menee helpommin perille kun pitää tunteensa poissa asian käsittelystä. Kannattaa myös miettiä josko vain kertoisi miehelle asian, ja sanoisi heti että ei tarvi heti vastata, kunhan kuuntelet. Mies saa aikaa prosessoida asiaa rauhassa. Moni nainen on verbaalisesti miestä paljon lahjakkaampi, ja meillä ainakin ukko menee ihan lukkoon eikä osaa sanoa mitään järkevää jos kohtaa kamalan verbaalisen tulituksen. Siinä kohtaa usein meneekin puolustuskannalle ja sen jälkeen ei mistään enää tule mitään.
On ymmärrettävää että miehesi suuttui. En itsekkään kannata alkoholin suurkulutusta, mutta suomessa nyt vaan on semmonen meininki että jokainen mies joka haluaa rankan työviikon jälkeen rentoutua leimataan alkoholistiksi.
Kannattaisiko kumppaninsa luonteeseen ja preferensseihin tutustua ennenkuin aloittaa seurustelun. Jos näin toimii ei tarvitse jälkeenpäin olla palstalla itkemässä. Onnellisen parisuhteen saa jos etsii rinnalleen mahd. samankaltaisen ihmisen kuin mitä itse on, näin ollen ei tule myöskään suuria näkemyseroja.
On siis sanomattakin selvää että, sinä ja miehesi tulkitsette asioita/tilanteita eri tavalla. Ihan vinkkinä, mene miehesi luo ja sano: Kultaseni ymmärrän että olet vihainen kun et saanut oluttasi mutta tehtäisiinkö jotain yhdessä? Sano miehellesi suoraan että haluat hänen viettävän aikaa kanssasi, mies ei ole automaattinen ajatustenlukija. Jos tämä ei tehoa ehdota seksiä siitä jokainen mies innostuu!
t M26