Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaisissa rasioissa kuljetatte eväät töihin?

Vierailija
08.04.2016 |

Tarkoitus olisi alkaa tehdä itse ruoat ja syödä niitä lounaaksi. Tässä juuri harkitsen, että minkähänlainen rasia olisi hyvä hankkia. Ei saisi olla mikään kauhean iso, jotta mahtuisi käsilaukkuun. Säilyykö ruoka hyvin sen 3-4 tuntia rasiassa, kun meidän työpaikalla ei ole mitään jääkaappia eikä mikroa?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäätelö-juttu ei nyt vaan ole hauska.sori.  Lopettakaa tuo mukahauska pakkovääntäminen jostain jäätelöstä/mikä hauska juttu nyt sattuukaan olemaan.

Pilaa hyviä ketjuja tuollainen hokeminen jota väkisin jatketaan kun se nyt vaan on muka hauskaa. No ei ole.

Sinun pitäisi kenties syödä jäätelöä? ;)

Laittaa pari palloa jo työtakin taskuun maanantaita varten. Eikö?

Vierailija
22/36 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän pakastepussejä ihan sama mihin ruokaan. Kaadan ruoat työpaikalla lautaselle ja heitän pussin pois. Ei tarvitse miettiä rasioiden tiskaamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön eväänä ainoastaan jäätelöä.

Pakkaan eväät valmiiksi jo edellisenä iltana kangaskassiin.

Muistathan aina myös lämpöhauteen? 

Jäätelö ei sitä ilman säily syömäkelpoisena. 

Laitan aina mikroon ja pakastan monta minuuttia sillä toiminnolla, jossa on kuvakkeena lumihiutale. :)

Vierailija
24/36 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sämpylä muovipussissa.

Alepan kassissa.

Vierailija
25/36 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean lasisissa eväsrasioissa, muoveissa kun on kemikaaleja. Mahtuu käsilaukkuun, mutta painaa vähän enemmän kuin muoviset. Mutta kestää hyvänä, toisin kuin muoviset usein menettää muotonsa ja naarmuuntuu. Suosittelen! Löytyy normikokoisia ja sit ihan pieniä, näppärää jos haluaa vaikka pienen salaatin tai kylmän kastikkeen ruuan seuraksi. Ja sit löytyy vielä tosi isoja jos tykkää, mutta niitä me käytetään vain jääkaapissa säilymiseen jos enemmän ruokaa jäljellä. Opiskelen tukholmassa, ja meillä on näiden ikean lasisten määrä lisääntynyt moninkertaisesti nyt kuluneen vuoden aikana, ja ne kenellä ei vielä ole niin monesti kyselee näistä kiinnostuneina :)

Vierailija
26/36 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi pyhä yksinkertaisuus.taitaa olla älykkyys miinuksen puolella.

No mutta jos ooooiikein kovasti pinnistät ja yrität!

Vierailija
27/36 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskit mammat taas vittuilee... Asiallinen kysymys ap:ltä. Ikean rasiat hyviä ja mahtuu laukkuun. Toki varalta muovipussiin rasia.

Vierailija
28/36 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön eväänä ainoastaan jäätelöä.

Pakkaan eväät valmiiksi jo edellisenä iltana kangaskassiin.

Joskus kun aamulla on kiire, niin lusikoin jäätelön suoraan käsilaukkuun.

Minulla on aamulla aina niin kiire, että lusikoin jäätelön jo illalla mikäsilaukkuun. Säästyy aikaa aamulla. :)

Minä säästän aikaa syömällä sen jäätelön jo illalla valmiiksi. 

Vierailija
29/36 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla kun olin laboratoriossa töissä, meillä ei ollu mikroa kahvihuoneessa. Osastonhoitaja perusteli sillä, että me kuitenkin hajoittaisimme sellaisen. Kuitenkin käytimme ongelmitta tonnien arvoisia labrakoneita. Mikä on sellainen työpaikka nykypäivänä, jossa ei ole jääkaappia eikä mikroa? Onko työpaikkaruokalaa?

Vierailija
30/36 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteiset voileivät (tai muut leviteleivät/ muut päällystetyt litteät leipomukset) mahtuvat käsilaukkuun, kasvispäälliset ja vastaava ehkä eri pakkauksessa ruokailuun asti. Vaikka voipaperikäärö ja ehkä myös muovista kelmua päälle varmistukseksi. Minulla myöskin on laukkumainen Tuppperware-rasia, hyvä vaikka salaateille ja mahtuu isonpuoleiseen käsilaukkuun.

Vierailija
31/36 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja tilanne, ettei työpaikalla ole asiallista ruokien säilytyspaikkaa. Entäpä ne paljon kehutut ja muodikkaat tuorepuurot? Nesteenä on pakko käyttää vettä, mutta muita raaka-aineita voi valita mielensä mukaan:

http://www.menaiset.fi/artikkeli/ruoka/nain_rakennat_tuorepuuron_makusi…

http://www.k-ruoka.fi/ruoanlaiton-kasikirja/tuorepuuro-valmistuu-helpos…

http://thegoodmorning.indiedays.com/2013/05/20/tuorepuuron-abc/

Vierailija
32/36 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turkkilaisen jugurtin purkit on loistavia. Niissä on vielä paria eri kokoakin.

Itse huomasin tuossa pari viikkoa sitten, että se turkkilainen jugurtti on ihan helvetin hyvää! Nyt ostan sitä harva se päivä. Rasioita en tosin säästä.

Vierailija
33/36 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä oli vuosisadan autistisin aloitus taas..

Vierailija
34/36 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä oli vuosisadan autistisin aloitus taas..

En tajua, mikä tässä aloituksessa nyt niin ottaa ihmisiä päähän. Erilaisia rasioita on niin monenlaisia. Halusin vain udella, että mitkä rasiat muut kokee parhaaksi. Niitä kun on erilaisia salaattirasioita ja sitten sellaisia oikein isoja monen purkin eväslaatikkosysteemejä. Ajattelin, että täältä saisi hyviä vinkkejä. No ilmeisesti tämän palstan mukaan olen sitten joku autisti idiootti. Kiitoksia vain näistäkin kauniista sanoista. En yhtään ihmettele, miksi koulukiusaamista on näin paljon, kun jo pelkästään aikuiset kokevat asialliseksi kiusata omasta mielestään tyhmiä ja autistisia ihmisiä. -ap

Vierailija
35/36 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perus pakastusrasioissa olen pitänyt.. salaatti säilyy ja jos ei ole jääkaappia, niin otan lisäksi jonkun säilykkeen kuten tonnikalaa sinne sekaan.. :) hedelmät ja vihannekset menee ihan pikku pussissa. 

Vierailija
36/36 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita työpaikkoja, missä ei ole mikroa tai jääkaappia. Esimerkiksi valtion virastossa, missä itse olin töissä, ei ollut. Eikä ollut kuin neukkari, missä eväitä sai syödä, mutta jos oli joku palaveri tai yleisötilaisuus, sekin oli varattu. Siellä osa söi eväitä työpisteillään, osa lähti ruokalaan, osa kotiin ja osa lähiravintoloihin. Vain harva söi tuossa neukkarissa. Eli ei ollut ihan lain mukaisia sosiaalitiloja vissiin? Sitten on nämä, jotka tekevät liikkuvaa työtä, tai ovat töissä jossain metsässä.