Hauska piirre suomalaisissa
Ne uskoo mitä vain, jos sanojalla on uskottava titteli :)
Esimerkki: Tavis tallaaja sanoo, että 5-4=1. Ok. Jos matematiikan tohtori sanoo, että 5-4=2, niin suomalaiset uskoo sen.
Tämä pätee aika monessa muussakin asiassa, omia aivoja ei käytetä.
Kommentit (11)
Mua huvittaa aina nämä "suomalaiset on tällaisia" -ketjut, kun oikeastaan ne kaikki pätisi mihin tahansa maahan. Tämänkin ketjun nimi voisi olla "hauska piirre ihmisissä".
Toisaalta jos Jenkeissä sanoo että Jeesus sanoo... ihan mitä tahansa, niin jengi uskoo.
Vierailija kirjoitti:
Mua huvittaa aina nämä "suomalaiset on tällaisia" -ketjut, kun oikeastaan ne kaikki pätisi mihin tahansa maahan. Tämänkin ketjun nimi voisi olla "hauska piirre ihmisissä".
Meinasin laittaa, että ihmisissä, mutta uskon, että nimenomaan suomalaiset ovat tittelin perään uskovia ilman omia ajatuksia.
No jaa... globaalissa mittakaavassa suomalaiset ovat hyvin koulutettua sivistyskansaa eli pätee varmasti paremmin muualla.
Mutta toki tähän on taipumusta ja usein on aiheellistakin uskoa auktoriteetteja. Kai sinäkin lääkärin määräämiä lääkkeitä otat mieluummin kuin itse valitsemiasi paketin värityksen perusteella?
Vierailija kirjoitti:
Ne uskoo mitä vain, jos sanojalla on uskottava titteli :)
Esimerkki: Tavis tallaaja sanoo, että 5-4=1. Ok. Jos matematiikan tohtori sanoo, että 5-4=2, niin suomalaiset uskoo sen.
Tämä pätee aika monessa muussakin asiassa, omia aivoja ei käytetä.
Puhut vain omasta puolestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinasin laittaa, että ihmisissä, mutta uskon, että nimenomaan suomalaiset ovat tittelin perään uskovia ilman omia ajatuksia.
Jotain perusteita tähän kaipaa lisäkseni varmasti muutkin.
Suomalaiset ovat erittäin herranpelkoista kansaa. Ovat tottuneet että käskyt otetaan muualta ja aina totellaan. Omia aivoja todellakaan ei käytetä.
Ainahan voit painua takaisin sinne kehitysmaahan josta tänne ryömit.
Vierailija kirjoitti:
Eipä taida olla näin. Enemmän herraviha, ei uskota mitään mitään mitä joku "tittelillinen" ihminen sanoo, miten se muka mistään tietäisi, ite tiiän paremmin.
Enemmän mielestäni tätä.
josnoinahdistaa kirjoitti:
Ainahan voit painua takaisin sinne kehitysmaahan josta tänne ryömit.
Suomi on mielestäni jo hyvää vauhtia menossa kehitysmaaksi. Mikään ei toimi, ei terveydenhuolto,oikeus yms.
Eipä taida olla näin. Enemmän herraviha, ei uskota mitään mitään mitä joku "tittelillinen" ihminen sanoo, miten se muka mistään tietäisi, ite tiiän paremmin.