Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUS:ssa annettu vääriä rokotuksia...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupsista.

Vierailija
2/6 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rokotan ihmisiä työkseni ja rokotukset ovat onneksi siitä armollinen lääkeainevalmiste että teit niin tai näin, haittaa ei voi oikeastaan syntyä hieman voimakkaampaa rokotusreaktiota enempää. Suurin virhe on jättää rokotus antamatta, jos on epäselvää on henkilö ko. rokotusta saanut. Toki silti olen tarkka että pistän oikean rokotteen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo ongelma, kun rokottaja ei lue, että mitä rokotetta on antamassa. Ei hyväksyttävää! Meidän lastakin, kun piti rokottaa, niin  olosuhteet olivat epämääräiset.  Ensinnäkin käytetty piikki edellisen potilaan jäljiltä oli jo pöydällä pahvisessa kaarimaljassa, kun toi uuden samanlaisen rokotteen pöydälle. Valitin heti ja otin yhteyttä johtavaan lääkäriin. Noita taitaa sattua aika usein ja kuka niitä aina edes huomaa? Olen todella pettynyt.

Vierailija
4/6 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitähän jää tulematta julkisuuteen...

Vierailija
5/6 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen toisessa sairaanhoitopiirissä, en HUS:issä. En myöskään tiedä millaiset käytännöt siellä on, mutta uskoisin että HUS:issa on aivan yhtä kovat laatukriteerit kuin muissakin sairaanhoitopiireissä. Olen kuitenkin sitä mieltä, että tässä aletaan pikkuhiljaa niittämään sitä, mitä on jo pitemmän aikaa kylvetty. Hoitohenkilökuntaa on vähennetty, pitää tehostaa ja säästää. Perehdyttäminen on huonoa, jos sitä ollenkaan edes saa. Pienellä porukalla tehdään monen ihmisen työt, jopa useamman eri ammattilaisen työt. On valtava kiire, työputket pitkiä, kolmivuorotyö rasittaa, stressi painaa päälle. Ei ole mikään ihme, että virheitä alkaa sattua kokeneimmillekin saati sitten tuoreemmille ammattilaisille.

Itse sairastuin vakavaan työuupumukseen ja sitä kautta masennukseen, joista toipuminen vie näköjään aikaa. En aio enää palata hoitoalalle, sillä se työ ei ole enää inhimillistä työtä. Koko ajan saa pelätä virheitä, koska sulla ei ole aikaa eikä resursseja tehdä niin laadukasta hoitotyötä kuin haluaisit. Jatkuvasti on kiire, ylemmältä taholta painostetaan lisämään tehokkuutta ja nopeutta, puhumattakaan siitä miten stressaavaa työ jo itsessään muutenkin on.

En siis menisi suoralta kädeltä heti syyttämään hoitajia näistä nyt ilmitulleista virheistä, sillä tämän on kyllä alalla nähty tulevan jo jonkin aikaa sitten. Kun tarpeeksi pitkälle vaaditaan nopeutta ja tehokkuutta, eteen tulee väkisinkin virheet. Olemme ihmisiä, emme robotteja, ja se on unohdettu kokonaan.

Vierailija
6/6 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, se on ihan sama minkä rokotteen sattuu saamaan kun ei se nyt ole niin vaarallista. Sama juttu kuin ne käytetyt neulat, ei niihinkään kukaan kuole. Suomessa on korkealaatuinen terveydenhuolto, todellakin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi