Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä Hautajaistarjoiluun

Tytär
08.04.2016 |

Olen järjestämäss isäni hautajaisia ja vielä mietinnässä pidämmekö avoimen "kahvitilaisuuden" jolloin odotettavissa satakunta vierasta.
Joka tapauksessa tarkoitus tarjota myös ruokaa kun on sukulaisia pitkänmatkalaisina.
Kaipaisin edullisia vinkkejä tarjoilusta, seurakuntasalissa on iso keittiö ja itse teemme tarjottavat, tarjoilun hoitaa sitten pari -kolmee ystävää/tarjoiliaa. Isäni oli todella sosiaalinen pohjalainen, vaikka ikää jo kertynyt niin jaksoi olla monessa toiminnassa mukana ja järjestämässä kaikenlaista.... ja haluaismme hänen vieraanvaraisuuden ja herkuttelun myös näkyvän muistotilaisuudessa. Mansikka kermakakku on ainoa selkeä asia minkä olemme päättäneet :)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohikeitto, lihakeitto? Suolaisista voileipäkakut ja suolaiset piirakat. Helppoja kaikki.

Vierailija
2/6 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noiden keittojen vaihtoehdoksi kiusaukset vihersalaateilla? Helppoja, voi tehdä jo etukäteenkin.

-sama-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jotain keittoja mietittiinkin muttasen lisäksi myös muuta , kiusauksetkin hyvä vaihtoehto. Voileipäkakut eivät olleet vainajan makuun yhtään. Mietin onko riittävän juhlava jos on keittoa lisukkeineen.

Vierailija
4/6 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaisiin saa lähtökohtaisesti tulla kuka vaan, mutta muistotilaisuuden voi pitää pienemmälläkin porukalla.

Vierailija
5/6 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitto on ihan riittävän juhlava ruokaa. Sitäpaisi, jos sinne on tulossa vanhempaa väkeä, keitto on helposti syötävää myös huonoilla hampailla, ei tarvi jauhaa sitä teknisesti ottaen kypsää mutta silti sitkeää karjalanpaistinpalasta kuin purukumia tuntikapalla. ;) Itse olen kokenut, että keitto on helpoin ruoka tehdä kun vierasmäärä ei ole ennustettavissa. Tekee hyvän, maukkaan liemen etukäten ja huolehtii siihen riittävästi lihaa/kalaa ja lisää pottuja ja kasviksia sitten sen mukaan, miltä vierasmäärä kirkossa näyttää noin suunnilleen olevan. Keiton määrää voi helposti lisätä kolmanneksellakin aiotusta jos liemi on maukasta, ilman että keitto alkaa maistua laimealta. Myös leivonnaisia voi tehdä pakasteeseen ja sulatella sieltä sitten hätävarakakkua tarpeen mukaan.

Osanottoni surusi johdosta.

Vierailija
6/6 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä onkaan perinteinen pohjalainen pitoruoka? Tarjotkaa sitä, ja voin kertoa kokemuksesta, että yksi hyvä liharuoka riittää, kun silloin ei tarvitse ajatella kala-allergisia ja -pelkoisia, ja joku kasvisvaihtoehto riittää.

Ei keiton lisäksi enää mitään "muuta" tarvita, paitsi jos se kiusaus on nimenomaan lihaton ja maidoton vaihtoehto. Leipää ja hyvät kakkukahvit,se riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi