Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähden vatsataudissa reissuun, kiitos idiootin työkaverini.

Vierailija
08.04.2016 |

Hänen oli sit pakko tulla oksentelemaan ja paskantamaan töihin pari päivää sitten kun hänen mielestään sairaslomat on vain laiskoille. Olen yrittänyt vältellä häntä ja pestä käsiäni ym, mutta se pöpö tarttui sittenkin. Eräs toinenkin työkaveri sairastui minun lisäkseni. No istun nyt bussissa matkalla lentokentälle ja kävin tunti sitten oksentamassa. Kohta tulee ripulit. On se hienoa kun on noita tunnollisia työkavereita jotka saavat kruunun päähänsä tullessaan sairaana töihin. :(

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko tietoinen että sielä lentokoneessa sairastutat kanssamatkustajat! Ne samat pöpöt kiertää sielä ilmassa ees taas. Lentokoneessahan todistetusti tarttuu kaikki taudit herkästi.

Vierailija
22/37 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaan sä ap työkaveriasi haukut, kun itse olet samanlainen. Tyttäresikin kiittää kun viet vatsataudin tuliaisiksi.

Lentokoneessa noi pöpöt vasta herkästi tarttuukin. Helvetin itsekäs k*sipää!

Helppo siellä huudella ja haukkua, kun et tiedä tyttäreni tilanteen vakavuutta, enkä sitä lähde tässä avaamaankaan. Veikkaisin, että jos ei nyt jokainen niin ainakin 99% äideistä lähtisi myös minun tilanteessani missä kunnossa tahansa lapsensa luon. En pode tästä huonoa omaatuntoa vaan kiukkua sitä työkaveria kohtaan joka ehdoin tahdoin tuli sairaana töihin.

Ap

Helppo se on se työkaverikin haukkua. Sillä voi olla todella taloudellisesti tiukkaa ja kaikki päivät ovat tuiki tärkeitä. Ja se työkaverikin on voinut saada sen taudin samalaiselta ääliöltä kuin sinä. Sitä se teettää kun kaikki ajattelee "minä, minulla on oikeus, minä ensin".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinun itsekkyys on hyväksyttävää mutta työkaverin ei? Ok.

Vierailija
24/37 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaan sä ap työkaveriasi haukut, kun itse olet samanlainen. Tyttäresikin kiittää kun viet vatsataudin tuliaisiksi.

Lentokoneessa noi pöpöt vasta herkästi tarttuukin. Helvetin itsekäs k*sipää!

Helppo siellä huudella ja haukkua, kun et tiedä tyttäreni tilanteen vakavuutta, enkä sitä lähde tässä avaamaankaan. Veikkaisin, että jos ei nyt jokainen niin ainakin 99% äideistä lähtisi myös minun tilanteessani missä kunnossa tahansa lapsensa luon. En pode tästä huonoa omaatuntoa vaan kiukkua sitä työkaveria kohtaan joka ehdoin tahdoin tuli sairaana töihin.

Ap

Syyttömiä ne kanssamatkustajat tyttäresi tilanteeseen on. Et heille eroa mitenkään työkaveristasi. Ja näin leviää tauti ja ketutus käsi kädessä.

Vierailija
25/37 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan voit katsoo peiliin. Olet ihan yhtä typerä ja itsekeskeinen kun työkaverisi. Vai menaatko että vaan muiden tarvitsis olla tartumatta ku sinun?

Vierailija
26/37 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti lähtisin itse tartuttamaan muita, jos minutkin olisi tartutettu tahallaan kuten tässä tapauksessa. Antaa vahingon kiertää vaan, niin ehkäpä joku joskus oppii jotakin.

Vierailija
27/37 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että lapsen eteen tekee mitä vain, mutta joku roti siinäkin hommassa pitäisi olla.. 

Sitäpaitsi tuntuu, että keksit tuon selityksen, kun tajusit itsekkin olevasi yhtä typerä kuin työkaverisi. Voihan olla, että hänelläkin oli mielestään painava syy tulla töihin, tai hänelle se painava syy tosiaan oli se, että töihin tullaan sairaana tai ei. 

Sinä lähdet reissuun sairaana tai ei, joten kumpikin tartuttaa laumoittain muita vedoten itselleen pätevään syyhyn. Kumpikaan ei ole sen parempi, vaan kanssaihmisiä ajattelematon. 

Olen ollut itse elämässäni hyvin vaikeissa tilanteissa. Ja mikään niistä ei olisi ollut sellainen, että olisin toivottanut jonkun vatsatautisen tervetulleeksi avuksi. Päinvastoin, olisin suuttunut viimeisillä voimillani kyseiselle henkilölle erittäin pahasti..Vatsataudit kun tuppaa tarttumaan erittäin helposti ja vielä sen jälkeenkin kun sinulla oireet loppuu. Joten hyvin todennäköisesti viet mukavat tuliaiset tyttärellesi. 

Lisäksi pitäisi olla sen verran myös sitä ymmärrystä, että vaikka lapsellasi on nyt joku hätä, niin sinä voit taudillasi aiheuttaa hädän lukemattomille kanssaihmisille. Kaikille vatsatauti ei ole leikin asia, ja voit sairastuttaa monta sellaista ihmistä. Lisäksi matkustus sairaana on erittäin tympeää, ja sinä tuomitset lukemattomat sairastumaan vatsatautiin, kun viet taudin lentokentälle, koneeseen jne. Äärettömän typerää ja itsekästä toimintaa!

Että katso sinäkin peiliin. ja anna itsesi kuulla kunniasi, kuten typerä työkaverisi. 

Vierailija
28/37 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että lapsen eteen tekee mitä vain, mutta joku roti siinäkin hommassa pitäisi olla.. 

Sitäpaitsi tuntuu, että keksit tuon selityksen, kun tajusit itsekkin olevasi yhtä typerä kuin työkaverisi. Voihan olla, että hänelläkin oli mielestään painava syy tulla töihin, tai hänelle se painava syy tosiaan oli se, että töihin tullaan sairaana tai ei. 

Sinä lähdet reissuun sairaana tai ei, joten kumpikin tartuttaa laumoittain muita vedoten itselleen pätevään syyhyn. Kumpikaan ei ole sen parempi, vaan kanssaihmisiä ajattelematon. 

Olen ollut itse elämässäni hyvin vaikeissa tilanteissa. Ja mikään niistä ei olisi ollut sellainen, että olisin toivottanut jonkun vatsatautisen tervetulleeksi avuksi. Päinvastoin, olisin suuttunut viimeisillä voimillani kyseiselle henkilölle erittäin pahasti..Vatsataudit kun tuppaa tarttumaan erittäin helposti ja vielä sen jälkeenkin kun sinulla oireet loppuu. Joten hyvin todennäköisesti viet mukavat tuliaiset tyttärellesi. 

Lisäksi pitäisi olla sen verran myös sitä ymmärrystä, että vaikka lapsellasi on nyt joku hätä, niin sinä voit taudillasi aiheuttaa hädän lukemattomille kanssaihmisille. Kaikille vatsatauti ei ole leikin asia, ja voit sairastuttaa monta sellaista ihmistä. Lisäksi matkustus sairaana on erittäin tympeää, ja sinä tuomitset lukemattomat sairastumaan vatsatautiin, kun viet taudin lentokentälle, koneeseen jne. Äärettömän typerää ja itsekästä toimintaa!

Että katso sinäkin peiliin. ja anna itsesi kuulla kunniasi, kuten typerä työkaverisi. 

Olipa hienosti kirjoitettu, kiitos!

Vierailija
29/37 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantain eka provo?

Vierailija
30/37 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tätä vatsatautihysteriaa. Suurin osa ihmisistä selviää siitä vuorokaudessa tai jopa 12 tunnissa. Toivottavasti ette siirrä tuosta hysteriaa lapsiinne. Tottakai pitää opettaa normihygienia mutta esim yhdessä tuttavaperheessä lapset ei uskalla koskea mihinkään kiljumatta että "Nyt mulla on pöpöjä!!!", kun vanhemmat on olleet neuroottisia heidän kanssaan.

Vierailija
31/37 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tekopyhä.

Vierailija
32/37 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä tätä vatsatautihysteriaa. Suurin osa ihmisistä selviää siitä vuorokaudessa tai jopa 12 tunnissa. Toivottavasti ette siirrä tuosta hysteriaa lapsiinne. Tottakai pitää opettaa normihygienia mutta esim yhdessä tuttavaperheessä lapset ei uskalla koskea mihinkään kiljumatta että "Nyt mulla on pöpöjä!!!", kun vanhemmat on olleet neuroottisia heidän kanssaan.

Mä en hysterisoi, mutta mulla on monena peräkkäisenä keväänä ollut oksennustauti, enkä tosiaan kovin mielelläni sitä ottaisi, sillä olen yleensä monta päivää todella heikkona.

Kerran olin viikon verran sairaana. Ensimmäinen ilta/yö oli ihan helvetillinen, oksensin ja ripuloin koko ajan. Lopulta peräpäästä ei tullut muuta kuin veristä nestettä. Kun hetkeen mitään ei enää ollut tullut ulos, lähdin päivystykseen tuon veren takia. Sielläkin jouduin käymään vessassa.

Seuraavina päivinä en muista enää oksennelleeni, ainakaan monta kertaa, mutta vesiripuli kesti monta päivää ja voimat oli ihan lopussa.

Ehkä niillä pöpöistä neuroottisilla on vastaavia kokemuksia.

Vierailija
33/37 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäresi lienee jo aikuinen kun asuu lentomatkan päässä. Eikä hänellä liene fyysistä vaivaa (ainakaan vielä), sillä pahinkaan ylihuolehtiva hössöttäjämamma ei lähtisi oksennustaudissa vaikkapa sydämensiirtoa odottavan luo.

Lapsesi voinee siis odottaa pari päivää, että toivot. Siihen asti olet tukena puhelimitse.

Vierailija
34/37 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pata kattilaa soimaa.

Vierailija
35/37 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tässä nyt mättää. Ensinnäkään lopullisesti ei voi yksikään ihminen välttyä taudeilta, joten satavarmasti se vatsatauti tulee joku päivä jostain itse kullekin. Jos sen pystyisi välttämään, ei olisi olemassakaan moista tautia. Mistä se olisi sille alkuperäiselle sitten tullut?? Toiseksi kannattaa pitää huolta hygieniasta. Minä en muista milloin viimeksi olen ollut kipeänä jonkun taudin takia. Migreeni minulla on, mutta se ei tartu. Vastustuskykyni on ilmeisen hyvä siis. Pesen käsiä paljon ja toisinaan käytän käsidesiä. Eb päivittäin kuitenkaan.

Vierailija
36/37 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

*en

Vierailija
37/37 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäpä ymmärrän. 

Jostakin syystä, elimistöni ei kestä oksentamista/ripulointia. 

Olen kaksi kertaa aikuisena sairastanut vatsataudin, kummallakin kerralla olen ollut vähintään viikon sairaalassa tiputuksessa ja sydänseurannassa. Koko elimistö meinaa sammua, ja lääkärit näkee vaivaa, että elimistö jaksaa taistella. 

Eli se sinun vuorokauden pöpö, on minulle parhaimmillaan viikkojen taistelu sairaalassa. 

Minulla on lapsia. Ja he ovat erittäin harvoin vatsataudissa/muuten sairaana. 

Uskoisin, että se taika on siinä, että lapset ei suinkaan pelkää hysteerisesti pöpöjä, mutta osaavat pestä ne kätensä ja ihan luonnostaan tehostavat hygieniaa tautiaikoina. Tämä pieni seikka kun ei hyvin usealta onnistu, koska se käsien pesu on aivan ylivoimaisia ponnistuksia vaativa tehtävä. 

Lapset kun on tähän oppineet, eivät pidä moista asiaa yhtään erikoisena. Se kuuluu tehdä, eikä se käsienpeseminen elämää rajoita. Opettavat myös kavereilleen käsienpesua, kun harvapa kavereistakaan käsiään pesee, edes vessassa käytyään.. 

Eli se, että ei tietentahtoen halua lähteä tartuttamaan muita + pitää hygieniasta huolta ei automaattisesti ole lähelläkään hysteriaa. Minä pidän sitä aivan normaaleina fiksuina tapoina.

Vatsatauti tartunnat vähintäänkin puolittuisi, jos ihmiset viitsisivät ajatella omaa nokkaansa pidemmälle, ja edes yrittää välttää tartuntaa muille. Ihan jo se käsienpesukin laskisi tartuntojen määrää paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän