Miksi lastenohjelmat on järkkyä kaoottista mölinää?
Koululainen katsoi äsken n. tunnin aamuohjelmia kun heräsi ajoissa. Yleensä ei katso joten en pitkiin aikoihin niitä itse ole joutunut katsomaan.
Mä sain päänsäryn siitä hemmetin mölinästä, kiljumisesta ja järkyttävän levottomasta menosta!
Hyi hemmetti mitä sontaa!
Kommentit (8)
Ihan kauheita äänimaailmoja niissä. Uskon, että lisää joillakin lapsilla levottomuutta.
Johan tuollainen aiheuttaa levottomuutta koulussakin, aamun kun katsoo noita niin on aivan kierroksilla!
Nykyajan kersat huutaa ja riehuu koko ajan joten ohjelmissakin oltava volumet kohdallaan.
Lasten rytmi on nykyään erilainen kuin ennen, se vatii et koko ajan tapahtuu jotain. Lukioikäisenä näin mustavalkoelokuvan, joka kesti noin 1h 45 min. Se elokuva tuntui ikuisuudelta, koska leikkaus oli niin pitkäveteistä ja lähes olematonta. Nuoret yhä kiihtyvämmällä tahdilla tarvitsee yhä enemmän ärsykkeitä, että jokin erottuisi kaikesta siitä informaatio-, meteli- ja väritulvasta. Sitä samaa kamaa on vaan niin paljon.
Eipä sillä, omasta mielestäni nykylastenohjelmat ovat ihan sisällötöntä sekoilua, kunnolliset juonet puuttuu. Omasta lapsuudesta parasta oli Sandokan, Prätkähiiret (vaikka senkin juonesta en lapsena heti saanut kiinni, mutta tykkäsin hahmoista) ja joku Nooan saari.
Ja siksi meillä saakin lastenohjelmia katsoa vain Areenasta. Viikonloppuna saatetaan vuokrata joku leffa, mutta mitään tv5/nelonen -kanavien lastenohjelmia ei meillä katsota. Järkyttävää kuraa.
Mä itse aikoinani tykkäsin katsoa Peukaloisen retkiä ja Taotaoa. En ainakaan muista että niissä olisi huudettu läpi koko jakson... Ja lyöty ja potkittu ja yleisesti riehuttu ympäriinsä!
Eiköhän se riipu vähän siitä, mitä ohjelmia katsoo. Meillä lapset katsovat Pikku kakkosta ja sitten itse valitsemiamme ohjelmia DVD:ltä. Ei tule kaoottista mölyä kotiin.
Samaa mieltä nykyajan lastenohjelmista !