Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies käyttää lasta riidassa välikappaleena

Vierailija
07.04.2016 |

Kaikkien näiden vuosien jälkeen en olisi ikinä uskonut, miten halpamaiseksi mies on ryhtynyt.
Jos meillä aikuisilla on keskenämme erimielisyyttä lapsen läsnäollessa, mies alkaa raivoamaan, että älä huuda. Ilman että huudan. Ilmeisesti hän tajuaa tuolloin puhuneensa pussiin, ja keksii, että huudan. Sitten hän kääntyy nelivuotiaan poikamme puoleen ja kysyy tältä isäänsä yli kaiken ihannoivalta lapselta, että kumpi mielestäsi täällä huutaa, isi vai äiti! No, voitte olla varma, mitä lapsi vastaa, äitihän tietysti on aina syypää, jos isi näin sanoo. Lapsi on isältään kuullut, että äiti kuulemma huutaa, joten otsassani on aina tämä leima.
Nyt riita loppui taas klassiseen tapaan. Eli mies haki tukea lapsesta ja sitten ehdotti hänelle, että lähdetään me pojat pois, kun täällä ei voi olla kun äiti huutaa. Siihen poika vastasi, että joo, todellakin lähdetään, eikä tulla enää koskaan takaisin.
Ihan perussettiä meillä monta kertaa viikossa. Menen ihan lukkoon siitä, miten mies kykenee manipuloimaan lasta. Se on mielestäni lähes alhaisinta mitä tiedän. Eipä mulla ole sattuneesta syystä ole pinnat kovin korkealla lapsen silmissä. En tiedä pohjustaako mies lasta siihen, että jos ja kun tässä pian tulee ero, niin lapsi ilmoittaa viranomaisille haluavansa asua isin luona. Meillä on alle vuoden ikäinen vauvakin, joka tietysti erossa asuu tuon ikäisenä minun kanssani (olen siis ihan kelpo äiti, jossei mies keksi jotain muuta vielä), joten tilanne on varmaan sitten se, että sisarukset erotetaan :(.

Mutta ei näin ole kenelläkään hyvä. Olen ahdistunut siitä, että mies ilmeisesti ei itse näe huutavansa ja raivoavansa. Tämä kommunikaatio on mennyt syyttelyksi siitä, kumpi tässä raivoaa. Varmasti molemmat, mutta minä ainoastaan miehelle. Mies raivoaa myös lapselle. Eilen olivat lähdössä ulos pyöräilemään. Lapsi kiukutteli miehelle pihalla, ja mies tuli ja toi pojan sisään itkevänä ja tyynnyteltävänä minulle, ja lähti yksikseen lenkille. Mikä sitä riivaa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasin juuri ajan pariterapiaan viimeisenä oljenkortena. Jos se ei tehoa, niin sitten lähden. Huolestuttaa vaan, että jos vastassa on joku helivaaranen, joka näkee parisuhteemme ongelmat vain minusta johtuvina. Mitä jos mies uskottavasti puhuu sielläkin, että kaikki johtuu vain minusta? Ahdistaa, kun ammattiavun hakeminenkin on hirveä riski tulla murskatuksi.

Luulin tunteneeni miehen, mutta nyt en tiedä mitä tulee seuraavaksi. En uskalla luottaa häneen ollenkaan.

Vierailija
2/3 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea tilanne ja todella hirveaa kaytosta mieheltasi, myos lasten kannalta. :( Hyva etta olette menossa pariterapiaan. Vaikeaa on mutta yrita nahda se mahdollisuutena eika riskina. Se on mahdollisuus tuoda omat tuntemuksesi esille kontrolloidussa ymparistossa. Kerrot vain tunteistasi rauhallisesti ja rehellisesti, muuta et voi. Tsemppia, tilanteen on tosiaan muututtava, oli mika oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on ala arvoinen paska vetäessään lapsen mukaan aikuisten riitoihin. Ota asia puheeksi neuvolassa, siellä varmasti osataan antaa neuvoja, ainakin mistä pystyt apua tuohon tilanteeseen hankkimaan. Tee miehelle selväksi ettei lapsille puhuta aikuisten riidoista, lasten ei tarvitse sekaantua aikuisten riitoihin ja asioihin. Sano miehelle suoraan että sinua ei tarvitse lapsille mollata, se on ala arvoista. Että jos suututtaa niin pura kiukku sinuun eikä lapsiin, sinä kestät sen kyllä paremmin mitä lapset. Lasten ei kuulu pelätä omia vanhempiaan, miehesi on idiootti kun pelottelee lasta toisella vanhemmalla.