Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Vai onko se mahdottomuus?

• ylös 1
  • alas 0

Kommentit (11)

Vierailija

Tutun puolesta?

Mutta ei, ei ole mahdottomuus. Vaikeaa kyllä.
T. Luottotiedottomana kotivakuutuksen saanut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vähäinen merkintä tai muutama merkintä ref-merkittynä ei juuri haittaa vakuutuksen saannissa. Vakava maksuhäiriö sen sijaan on yleensä este.

Vierailija

Ei ole luottotiedot menneet kuten APlla, mutta eikös tuollaisessa tilanteessa ole mahdollista ottaa vakuutus, maksamalla se etukäteen? Siis siinä vaiheessa kun sen ottaa.

Vierailija

On kai mahdollista saada, mutta vakuutusmaksu pitää maksaa kerralla eli ei voi jakaa maksua osiin ja maksaa vakuutusta esim. kerran kuukaudessa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
On kai mahdollista saada, mutta vakuutusmaksu pitää maksaa kerralla eli ei voi jakaa maksua osiin ja maksaa vakuutusta esim. kerran kuukaudessa.

Ei pysty. Kokeile vaikka.

Vierailija

Minä sain kotivakuutuksen kun oli jo muita vakuutuksia samassa firmassa, auto ym.Olen lukenut, että saa jos maksaa vuoden kerralla.

Vierailija

Minulla on puolisoni nimissä kotivakuutus, autovakuutus tosin omissa nimissä ja se piti maksaa kerralla vuodeksi

Vierailija

En saanut mistään niistä, mihin soitin edes tarjoutumalla maksamaan etukäteen. Ja soitin useaan firmaan, kaikista tuli "valitettavasti ei voi".

Loppujen lopuksi tilanne ratkesi niin, että vuokranantaja ehdotti, josko hän kysyisi ns. omasta yhtiöstään ja sieltä sanottiin, että voivat harkita mikäli kirjoitan kirjallisena syyt miksi luottotiedot ovat menneet ja mistä on kysymys, paljonko velkaa ja milloin maksan. Painotimme va:n kanssa myös, että asunto voidaan joutua irtisanomaan jos vakuutusta ei ole.

Kaiken sen avautumisen yms. jälkeen sain vakuutuksen. Ei siis ollut mikään helpoin tai kivoin tie, mutta siihen mennessä ainakin ainoa vaihtoehto - kaikkien niiden firmojen läpikäynnin jälkeen. Vuokranantaja siis tiesi toki luottotiedottomuudestani ja vaati kotivakuutuksen, halusi siis auttaa minua siinä koska ei halunnut myöskään irtisanoa (joka olisi ollut todnäk pakko, jos ei olisi napannut). Onneksi siis sain vähän apuja myös :)

T. 2