Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuivausrumpu - kannattaako ostaa?

Vierailija
07.04.2016 |

Te jotka olette ostaneet kuivausrummun, oletteko huomanneet että pyykinpesu on muuttunut helpommaksi? Mitä merkkiä suosittelisitte? En jaksaisi enää jatkuvaa lakanoiden ripustelua, varsinkin kun taloyhtiön kuivaushuone on monesti täynnä juuri silloin kun sitä tarvitsisi.

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea ei voi laittaa rumpuun, joten naruillekin on tarvetta. Kusessa oltaisiin ilman kuivausrumpua. Nukka-asia on jo kerrottu. Kaikki se pöly/nukka jää pois kierrosta.

Suuri ainakin psykologinen etu on, että jää yksi työvaihe pois, kun ei tarvitse ripustaa naruille ja ottaa pois.

Järjen käyttö sallittu; jos pelkoa vaatteen nukkaantumisesta niin sitten ei rumpuun. On myös opittu, ettei sukkia kannata laittaa rumpuun. Toisaalta t-paidat ym, jossa ei rumpumerkkiä ja  jotka ovat elinkaarensa jälkipuolella voi turvallisin mielin rumpuun. Win win; itsellä hyvin on toiminut ja jos ei kestäkään, niin pääsee vaatteesta eroon.

Se, että voi laittaa rumpuun, on nykyisin uuden vaatteen oston minimivaatimus. No, valitettavasti teinit ostavat hm ym paskaa, joka pitää pestä 30 asteessa eikä voi laittaa rumpuun.

Äänestä voi kertoa, että niissä on ne desipelilaput että voi vertailla.

OT, mutta miksi tämä havainto? Itse ainakin kuivaan sukatkin rummussa ja en ole huomannut mitään ongelmia.

Sama, sukathan jää ihan koppuraiseksi muuten.

Vierailija
62/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia jos on niin ihan mielettömän tärkeä kodinkone! Kun sitä pyykkiä tulee niin järjettömän paljon. Lapsuudenkodissani oli aina kuivausrumpu ja meitä olikin kuusi lasta. Helpottaa paljon!

Meillä on nyt Miele, edeltäjä kesti 13 vuotta, merkkiä en muista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

11 nyt tekee jotain omaa ihme hommaa ;)

Minä heitin kuivaustelineen roskiin sinä päivänä kun sain kuivausrummun.

Nopeuttaa pyykkäämistä kun samana päivänä voi pestä vaikka kuinka monta koneellista ja illalla ne kaikki on jo viikattuna kaapissa.

Yksikään vaate ei ole kutistunut, nukkaantunut tai haalistunut kuivurissa. Sähköä menee varmasti ja se maksaa mutta olen valmis maksamaan helppoudesta ja nopeudesta.

Minä käytän kuivausrumpua normaalivaatteisiin vain pieniä koneellisia pestessä, kun laittaa "täyden" koneen kuivausrumpuun (9kg), ne tulevat ryppyisinä takaisin. Kuivatan kuivaushuoneessa tai pyykkitelineellä vaatteet ja tietyt tekstiilit, esim. pyyhkeet rumpukuivaan aina, koska niistä tulee ihania ja pehmeitä sitä kautta. Pikaohjelmilla olen saanut 2h vaatteen likaisesta puhtaaksi ja päälle. 

Jos pesen lakanat itse, kuivaan ne (silityskuivaksi) rummussa juurikin sen vuoksi, että pöly lähtee, sitten silitän ne. 

Entä amerikkalaisilla koneilla?

Vierailija
64/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut aina. Pesen vain viikonloppuisin pyykkiä. 5 koneellista päivässä. Lähes kaikki rumpuun. Jotkut kielletty ei. Kaikki tulee sileäksi ja pehmeäksi.

Meillä oli Whirlpoolin kuivuri yli 13 v. Ei hajonnut mutta vaihdoin. Elektrolux 7 kg kuivuri. Paljon toimintoja. Mm urheilukenkien kuivatus

Vierailija
65/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea ei voi laittaa rumpuun, joten naruillekin on tarvetta. Kusessa oltaisiin ilman kuivausrumpua. Nukka-asia on jo kerrottu. Kaikki se pöly/nukka jää pois kierrosta.

Suuri ainakin psykologinen etu on, että jää yksi työvaihe pois, kun ei tarvitse ripustaa naruille ja ottaa pois.

Järjen käyttö sallittu; jos pelkoa vaatteen nukkaantumisesta niin sitten ei rumpuun. On myös opittu, ettei sukkia kannata laittaa rumpuun. Toisaalta t-paidat ym, jossa ei rumpumerkkiä ja  jotka ovat elinkaarensa jälkipuolella voi turvallisin mielin rumpuun. Win win; itsellä hyvin on toiminut ja jos ei kestäkään, niin pääsee vaatteesta eroon.

Se, että voi laittaa rumpuun, on nykyisin uuden vaatteen oston minimivaatimus. No, valitettavasti teinit ostavat hm ym paskaa, joka pitää pestä 30 asteessa eikä voi laittaa rumpuun.

Äänestä voi kertoa, että niissä on ne desipelilaput että voi vertailla.

OT, mutta miksi tämä havainto? Itse ainakin kuivaan sukatkin rummussa ja en ole huomannut mitään ongelmia.

Kokemus, että suuri osa kutistuu. Osa ei, mutta ei niitä pysty ulkoa opettelemaan.

Olen alkanut ostaa rummun kestäviä sukkia. Esi H&M edulliset monen sukan pakkaukset kestää rumpukuivausta

Vierailija
66/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun innoittamana päätin hankkia kuivausrummun, vaikka olen aina pitänyt sitä turhakkeena. Ei pyykkien ripustaminen mikään iso vaiva ole, joten en ole osannut rumpua edes kaivata, mutta tuosta pölynkeräyksestä mulla ei ollut aavistustakaan. Olisipa ihanaa saada pölytön koti, allerginen kun olen.

67/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

11 nyt tekee jotain omaa ihme hommaa ;)

Minä heitin kuivaustelineen roskiin sinä päivänä kun sain kuivausrummun.

Nopeuttaa pyykkäämistä kun samana päivänä voi pestä vaikka kuinka monta koneellista ja illalla ne kaikki on jo viikattuna kaapissa.

Yksikään vaate ei ole kutistunut, nukkaantunut tai haalistunut kuivurissa. Sähköä menee varmasti ja se maksaa mutta olen valmis maksamaan helppoudesta ja nopeudesta.

Minä käytän kuivausrumpua normaalivaatteisiin vain pieniä koneellisia pestessä, kun laittaa "täyden" koneen kuivausrumpuun (9kg), ne tulevat ryppyisinä takaisin. Kuivatan kuivaushuoneessa tai pyykkitelineellä vaatteet ja tietyt tekstiilit, esim. pyyhkeet rumpukuivaan aina, koska niistä tulee ihania ja pehmeitä sitä kautta. Pikaohjelmilla olen saanut 2h vaatteen likaisesta puhtaaksi ja päälle. 

Jos pesen lakanat itse, kuivaan ne (silityskuivaksi) rummussa juurikin sen vuoksi, että pöly lähtee, sitten silitän ne. 

Entä amerikkalaisilla koneilla?

LG meillä sielläkin on. Nykyään on Suomessa Whirlpool.

Vierailija
68/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukat kannattaa rapsaista suoriksi ja vielä venyttää muotoonsa ennen kuivausrumpuun laittamista.

Vierailija
69/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivausrumpu tekee pehmeää pyykkiä ei tarvitse käyttää ollenkaan huuhteluaineita. Pyykeistä häviää pölyt,joten kotona vähemmän pölyä.

Vierailija
70/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä LG.

Olen tosi tyytyväinen. Pelolla odotin sähkölaskua, meillä oli 2 kk laskussa nousua peräti 1,7 euroa! Eli ei mitään.

Auttaa pölyn suhteen. Vaatteet saa kätevästi käyttöön pian eli pienempi varasto riittää. Meidän vaatteet ei kulu nopeammin, ehkä materiaalit erilaisia.

Suosittelen.

Vierailija
71/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivausrumpu? -Ehdoton YES!

Helpottaa arkea huomattavasti! Vaatteet (etenkin vuodevaatteet ja pyyhkeet!) tulevat rummusta ulos ihanan pehmeinä ja hyväntuoksuisina, vaikka niitä ei olisi pesty huuhteluaineen kera. Vaatteista lähtee myös karvat ja pöly pois, ehdoton plussa tällaisessa kahden koiran perheessä. Vaatteet saa myös nopeasti pesun jälkeen käyttöön ja ne tulevat lähes rypyttöminä kuivurista ulos -> silitystarve vähenee. Millään en enää kuivausrummusta luopuisi!

Meillä on Miele ja tämä on tosiaan meidän ensimmäinen kuivausrumpu ja ollut käytössä lainkaan liiottelematta lähestulkoon päivittäin yhdeksän vuoden ajan. Kertaakaan ei ole tarvinnut korjaajaa kutsua, joka kerta on toiminut ongelmitta. En voi sanoa kuin että olen erittäin tyytyväinen. Hinta oli hieman kilpailijoita korkeampi, mutta onneksi valittiin tämä. Ei ole kovaääninen, kestävyys on ainakin meillä ollut huippuluokkaa  ja kuivaustulos erittäin hyvä. Seuraava rumpu tulee myös olemaan Miele, jos tämä siis joskus sanoo sopimuksen irti :)

Vierailija
72/105 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielen kuivausrummut ovat olleet Kuluttaja-lehden testissä voittajia. Testien lukeminen vaatii tilauksen, mutta tulokset näkee ilmaiseksi myös täältä https://www.testivoittaja.net/kodinkoneet/kuivausrumpu-testivoittajat/

Vierailija
73/105 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikoirataloudessa ehdoton!

Vierailija
74/105 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuudessa kyllä tulee hommattua. Vielä ei, koska ripustustilaa on kotona ylenmäärin, ja portaikossa ilpin puhalluksessa lakanat on tunnissa kuivat. Lemmikin karvat sillä saisi nätisti vähenemään vaatteista, joten sillä sitä  olen katsellut. Toisaalta nyt menee muutama vuosi niin joka paikkaan rahaa että katseotaan sitten joskus, kun ei mikään välttämättömyyskään ole tälleen kahdel ihmisen talouteen ok- taloon.

Vierailija
75/105 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pstaa kuivurin älkää ostako whirlpoolia. Isot pyykit menee silsi järkyksi isoksi mytyksi koska kone pyörittää lähestulkoon yhteen suuntaa, kuivattaa hitaasti ja on meluisa.

Väittää että pyykki on kaappikuivaa vaikka se on oikeasti nihkeää, pitää siis levittää kuivumaan loppuun pyykkitelineelle.

Sitten kuitenkin välillä kuivattaa niin että vaatteet vaan ritisee staattista sähköä. On olevinaan jotkut sensorit kuivaustulokseen, mutta pskat ei toimi, kostean pyykin jos laittaa uudelleen päälle niin toimii tyyliin 5min lisää ja väittää että"kuivaa"

Makso kuitenkin 600€ että vtuttaa.

Käytetään pyyhkeisiin ja lakanoihin välillä kun on pyykit ruuhkautunut.

Ei enää IKINÄ whilrpoolia, se itse kone meni heti uutenakin takuuseen 10 käyttökerran jälkeen kun moottorissa oli joku vika, sitä ennen siitä oli vaihdettu 2piirilevyä. eli alkuperäisestä ostetusta on jäljellä metallikuoret ja itse rumpu.

Vierailija
76/105 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuivausrumpu? -Ehdoton YES!

Helpottaa arkea huomattavasti! Vaatteet (etenkin vuodevaatteet ja pyyhkeet!) tulevat rummusta ulos ihanan pehmeinä ja hyväntuoksuisina, vaikka niitä ei olisi pesty huuhteluaineen kera. Vaatteista lähtee myös karvat ja pöly pois, ehdoton plussa tällaisessa kahden koiran perheessä. Vaatteet saa myös nopeasti pesun jälkeen käyttöön ja ne tulevat lähes rypyttöminä kuivurista ulos -> silitystarve vähenee. Millään en enää kuivausrummusta luopuisi!

Meillä on Miele ja tämä on tosiaan meidän ensimmäinen kuivausrumpu ja ollut käytössä lainkaan liiottelematta lähestulkoon päivittäin yhdeksän vuoden ajan. Kertaakaan ei ole tarvinnut korjaajaa kutsua, joka kerta on toiminut ongelmitta. En voi sanoa kuin että olen erittäin tyytyväinen. Hinta oli hieman kilpailijoita korkeampi, mutta onneksi valittiin tämä. Ei ole kovaääninen, kestävyys on ainakin meillä ollut huippuluokkaa  ja kuivaustulos erittäin hyvä. Seuraava rumpu tulee myös olemaan Miele, jos tämä siis joskus sanoo sopimuksen irti :)

Kuka silittää?

Ja millä ilveellä ne vaatteet muka tulee sileinä ulos kuivarista? Ei minulla ainakaan, sileitä tulee kuivausnarulla, kun ne oikoo heti sinne laittaessa, paitapuserot henkariin suoristettuina.

En silitä kuin juhlavaatteet jos on jotkut juhlat.

Vierailija
77/105 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun innoittamana päätin hankkia kuivausrummun, vaikka olen aina pitänyt sitä turhakkeena. Ei pyykkien ripustaminen mikään iso vaiva ole, joten en ole osannut rumpua edes kaivata, mutta tuosta pölynkeräyksestä mulla ei ollut aavistustakaan. Olisipa ihanaa saada pölytön koti, allerginen kun olen.

Ei se kaikkea pölyä poista, sitähän tulee kokoahan kun vaatteita lakanoita käyttää, mutta vähentää kyllä oleellisesti. Pöly on myös ihmisten omaa ihohilsettä.

Lisäksi poistaa zeoliittia niistä pyykeistä, se pölyää eikä huuhtoudu välttämättä pois. Tosin allergisen ei kannata zeoliittista pesuainetta käyttää, niitä löytyy jauhemaisia ilman sitäkin hajusteettomina.

Vierailija
78/105 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pstaa kuivurin älkää ostako whirlpoolia. Isot pyykit menee silsi järkyksi isoksi mytyksi koska kone pyörittää lähestulkoon yhteen suuntaa, kuivattaa hitaasti ja on meluisa.

Meillä LG, ja se pyörittää puuvillaohjelmalla lakanat tiukaksi palloksi, joka ei kuivu sisältä ollenkaan. Täkit ohjelmalla olen kuivattanut normaalikokoiset lakanat, mutta parisängyn lakanat sekin ohjelma käärii palloksi. Eli parisängyn lakanat laitan pyykikitelineeseen, mutta lasten lakanat menevät pyykkikoneesta kuivausrummun kautta takaisin sänkyihin.

Vierailija
79/105 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se kaikkea pölyä poista, sitähän tulee kokoahan kun vaatteita lakanoita käyttää, mutta vähentää kyllä oleellisesti. Pöly on myös ihmisten omaa ihohilsettä.

Lisäksi poistaa zeoliittia niistä pyykeistä, se pölyää eikä huuhtoudu välttämättä pois. Tosin allergisen ei kannata zeoliittista pesuainetta käyttää, niitä löytyy jauhemaisia ilman sitäkin hajusteettomina.

Pöly on enimmäkseen ihan siitä vaatteesta itsestään kulumisen myötä irtoavia kuituja. Se nukka, minkä kuivausrumpu irroittaa puuvillasta on ihan eri tuntuista kuin se, minkä se irroittaa pellavasta tai villasta.

Sitä nukkaa irtoaa myös verhoista, pöytäliinoista yms. tekstiileistä, jotka eivät ole ihon kanssa kontaktissa.

Vierailija
80/105 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väittää että pyykki on kaappikuivaa vaikka se on oikeasti nihkeää, pitää siis levittää kuivumaan loppuun pyykkitelineelle.

Sitten kuitenkin välillä kuivattaa niin että vaatteet vaan ritisee staattista sähköä. On olevinaan jotkut sensorit kuivaustulokseen, mutta pskat ei toimi, kostean pyykin jos laittaa uudelleen päälle niin toimii tyyliin 5min lisää ja väittää että"kuivaa"

Makso kuitenkin 600€ että vtuttaa.

Käytetään pyyhkeisiin ja lakanoihin välillä kun on pyykit ruuhkautunut.

Ei enää IKINÄ whilrpoolia, se itse kone meni heti uutenakin takuuseen 10 käyttökerran jälkeen kun moottorissa oli joku vika, sitä ennen siitä oli vaihdettu 2piirilevyä. eli alkuperäisestä ostetusta on jäljellä metallikuoret ja itse rumpu.

Itseasiassa se taisi maksaa 800, pesukone 600 ja se whilrpool tiputti rummun kiinnityksistään linkouksessa 3v iässä. Meni vakuutukseen jotain tuli takaisin.

Ostettiin kallis bosch, joka uutena hilseili metallipölyä rummun etureunasta-valitettiin tarpeeksi ja saatiin uusi tilalle muuten olisi takuukorjaaja korjannut kotona 3-4h ja KOKO rumpu kai moottoreineen olisi vaihdettu. korjaaja ei ollut ikinä vielä nähnyt moista metallimateriaalivirhettä.

Vaatteisiin siis jäi pienen pientä metallihilettä, ei sellaista voi käyttää.

Uusi nosch toiminut nyt ok, ollaan tyytyväisiä, tosin kos kone ei ole täynnä meinaa vaahdottaa sen pesuaineen niinpaljon että sitä vaahtoa löytyy pesun jälkeen siitä muovikauluksestakin. Eli ei voi luottaa koneen"painontunnistukseen-pesuaineannostelun automatiikkaan" vaan jos ei pese koko koneellista pitää itse annostella pesuaine tai joutuu laittamaan huuhtelun uudelleen.

Lisähuuhtelu on muutenkin jo käytössä, käyttää niin vähän vettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi