Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuivausrumpu - kannattaako ostaa?

Vierailija
07.04.2016 |

Te jotka olette ostaneet kuivausrummun, oletteko huomanneet että pyykinpesu on muuttunut helpommaksi? Mitä merkkiä suosittelisitte? En jaksaisi enää jatkuvaa lakanoiden ripustelua, varsinkin kun taloyhtiön kuivaushuone on monesti täynnä juuri silloin kun sitä tarvitsisi.

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suosittelen! Tosin itse en koskaan laita pyykkejä suoraan pesukoneesta kuivuriin vaan ripustan pyykit narulle. Yön yli kuivuneet sitten kosteana kuivausrumpuun. Pyykit ei näin rypisty niin paljon ja sähköä säästyy. Kaikkea en laita rumpuun, vain sitä kestävät vaatteet.

Mä teen samaa ja myös sähkönsäästösyistä. Liinavaatteet kyllä laitan rumpuun heti ja vaatteet jos pitää pestä useampi koneellinen (telineelle kuivumaan mahtuu vaan 1 koneellinen kerrallaan). Kuivausrumpu poistaa irtopölyä, karvoja, hiuksia ja nukkaa vaatteista, se ei nimittäin kaikki lähde pesuveden mukana. Oon pyörittänyt siellä myös esim. torkuupeittoja ja pehmoleluja ilman että oon pessyt just pölynpoistotarkoituksessa.

Kaikki ei koe rumpua tarpeelliseksi, mutta itse tykkään ja koen helpottavana. Unelmissa tosin olis kone jossa olis kuivausrumpu samassa, tällaisiahan on jo.

Vierailija
22/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 4 ihmisen vaatteet ja YKSIKÄÄN vaate ei ole nukkaantunut kuivurissa.

Varmaan jossain vanhassa 70-luvun härvelissä näin kävisi mutta en ole kuullut että kenelläkään olisi mitään nukkaantumisongelmia nykyään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyyhkeille/lakanoille yms. on kyllä hyvä!

Vaatteita sen sijaan en uskalla kuivausrumpuun laittaa, taitaisivat nukkaantua siellä aika nopeasti? Riippuu tietysti varmaan vaatteesta, mutta itse en sitä riskiä ota. Lakanoiden en ole huomannut nukkaantuvan/kuluvan normaalia nopeammin vaikka kuivausrummussa käyttäisi - toisaalta lakanoiden kuluminen ei haittaa, niitä saa helposti uusia. Pilalle mennyttä suosikkimekkoa taas saisi surra ainakin sen päivän :)

Kaikki vaatteet paitsi silkki ja villa(jotka pesen käsin) olen aina kuivannut koneessa, eikä yksikään ole kärsinyt, nukkaantunut tai mennyt piloille.

Vierailija
24/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suosittelen! Tosin itse en koskaan laita pyykkejä suoraan pesukoneesta kuivuriin vaan ripustan pyykit narulle. Yön yli kuivuneet sitten kosteana kuivausrumpuun. Pyykit ei näin rypisty niin paljon ja sähköä säästyy. Kaikkea en laita rumpuun, vain sitä kestävät vaatteet.

Vähän OT, mutta meillä voi laittaa yön yli narulla kuivuneet kyllä vaatekaappiin, ellei sitten satu olemaan jotenkin superkylmää ja kosteaa. Viime viikonloppuna pesin aamupäivällä koneellisen pyykkiä, jonka sai jo illalla viikkailla kaappeihin. Meillä ei tällä hetkellä ole kuivausrumpua, ei mulla tosin ole mitään sitä vastaankaan.

Vierailija
25/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollut kuivuri 2v ja ilman en olisi. Lakanat ja pyyhkeet tulee ihanan pehmeäksi. Ennen piti silittää ettei tule allergista ihottumaa. Enää ei tarvitse. Aamulla ei myöskään ole enää niin tukkoinen olo. Lakanoissa on vähemmän pölyä ym. Sitä nukkaa jää rumpuun ihan älyttömästi.

Vaatteista rummutan aika lailla pesuohjeen mukaan. Mieheltä melkein kaikki vaatteet sukkia lukuunottamatta. Lapsilta ja itseltä vähän tarkemmin katsoen. Tavallinen puuvillavaate kestää rummutusta hyvin.

Mitään nukkaantumisongelmaa ei todellakaan ole. Jos joku vaate vähän pienenee rummussa niin riittää että sen kastelee eikä laita rumpuun niin on entisellään.

Miellä on mielen pyykkikone ja kuivausrumpu ja enemmän pyykkikone pitää meteliä kuin rumpu.

Vierailija
26/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villaa ja joitakin pinnoitettuja takkeja lukuunottamatta kuivaan kaikki kuivausrummussa. Uusien rumpujen kanssa sähköä ja aikaa säästyy. Meillä ainoa mahdollinen paikka pyykin kuivaamiseen on olohuone, ja siellä paksummalla, esim, collegepaidalla menee yli vuorokausi kuivua. Jos siis tänään illalla ripustan, ylihuomenna töistä päästyä saa kerätä. Koirankarvat, pölyt ja nukat jäävät rumpuun. Pesukone on se joka pääasiassa vaatetta kuluttaa, kuivausrumpu vain kerää pesukoneen irrottamat kangashiudut. Jopa rintaliivit ovat selvinneet kuivausrummusta (pesupussissa).

Aiemmin oli pakko pestä pyykkiä joka päivä (2 telinettä, 1 telineellinen/pvä). Nyt selviän pesemällä pyykkä yhtenä päivänä viikossa. En enää ikinä halua olla ilman kuivausrumpua.

Vierailija
27/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monellako kuivurin vastustajista on OIKEASTI ollut kuivuri ja nykyaikainen sellainen eikä mikään vanha härveli? Veikkaan että helppo vastustaa sellaista mitä ei ole tai syystä tai toisesta ei saa ja ei siis edes tiedä mistä puhuu.

Yksikään sukulainen, ystävä tai tuttu ei nimittäin ole ikinä kuivurista enää luopunut kun on sellaisen hommannut. En tiedä missä kuplassa elän mutta kaikilla tutuilla on jo kuivausrumpu.

Vierailija
28/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieköön vaan sähköä, mutta olen valmis maksamaan siitä, että saa olohuoneesta sen iänikuisen kuivaustelineen nippuun!

Pöly ja karva jää sinne sihtiin.

Kyllä sillä kuivausrummulla saa vaatteet kutistettua, jos pyörittää niitä liian kuumalla. Mutta oikealla käytöllä kuivaus on sama kuin kesätuulessa, ei kutistu.

Vierailija
29/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeus ja pölyttömyys kuulostavat kyllä hyvältä. Olen kyllästynyt myös siihen että ilmakuivauksen jälkeen tekee mieli ravistella pyykit ulkona, kun kangaspölyä/nukkaa näkyy pinnassa. Olen tosin aika tarkkasilmäinen.. Pitänee lähteä kauppoihin katsomaan vaihtoehtoja. :-)

Vierailija
30/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ! Pyyhkeet, lakanat ja "huonommat" vaatteet kuivatan rummussa. Kyllä helpottu pyykkääminen :) vaikkei meitäkään asu kun kolme tässä taloudessa

Vierailija
31/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollut 8 vuotta sama kone ja en luopuisi koskaan. Saa pehmeät vaatteet eikä olkkarissa loju kuivausteline.

Irroittaa pölyn mutta kutistaa myös.

En luovu koskaan kuivausrummusta. Pöllö se on joka turhakkeeksi väittää.

Vierailija
32/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti tärkein kodinkone hellan ja pyykkikoneen jälkeen. Antaisin vaikka tiskikoneen ennemmin pois kuin kuivausrummun. Pyykinpesu on todella ilo nykyään. Otat pyykkikoneesta kasan ja heität kuivausrumpuun. Kun se on valmis, viikkaat kaappiin.

Meillä oli ennen Rosenlew, siihen jouduttiin vaihtamaan remmit parikin kertaa. Sitten ostettiin AEG ja siihen olen ollut supertyytyväinen. Ei mitään vikaa ja ollut kohta jo 10v. Ostettiinkin sillä periaatteella että haluttiin hyvä ja kestävä.

Mä kuivaan kuivausrummussa kaiken mahdollisen paitsi en villavaatteita enkä ihan kaikkia juhlavaatteita. Villa kutistuu ja juhlavaatteet mulla on tapana ripustaa suoraan henkariin ja laittaa henkari oven päälle kuivumaan. Joskus on villasukat mennyt vahingossa kuivausrumpuun ja jos on jotain sekoitelankaa niin kestää ihan hyvin mutta yhdet ihan aitoa pässivillaa meni kyllä nukensukiksi. ;-) 

Nykyään on melkein jokaisessa vaatteessa (t-paidat jne) kieltomerkki ettei saa laittaa kuivausrumpuun mutta mä laitan silti. Mulle on ihan sama kestääkö se paita 100 pesua ilman kuivausrumpua vai 80 pesua kuivausrumpua käytettäessä. Collegevaatteet kutistuvat hieman, mutta sen ongelman ratkaisen niin että ostan yhden koon reilumman lapsille kuin tarvis. Kertapesun ja kuivauksen jälkeen se on sitten sopiva.

Jos on oikein paksu joku sään/vedenkestävä lastenhaalari, sen voi joutua kääntämään välillä nurinpäin ja pistämään rummun uudestaa päälle.

Myös räsymatot kuivaan rummussa. Sillä voinkin kehua tuota AEG:tä, koska se ressukka on kyllä joutunut koville tässä talossa. Iso perhe ja varmaan keskimäärin koneellinen per päivä. Tosin pesen ne niin että 2-3 kertaa viikossa ja 2-3 koneellista kerralla.

Vaatteiden pölyisyydesta en ollut edes huomannut ennenkuin sanoit mutta tottahan tuo on. Opiskeluaikoina kertyi viikon aikana sängyn päädyn päälle mahtava pölykerros. Nykyään ei. En ole vaan hoksannut mistä se johtuu. Uusia vaatteita esimmäisellä kerralla rummutettaessa sitä nukkaa irtoaa aina paljon. Seuraavilla pesukerroilla ei enää kovin paljoa.

33/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

11 nyt tekee jotain omaa ihme hommaa ;)

Minä heitin kuivaustelineen roskiin sinä päivänä kun sain kuivausrummun.

Nopeuttaa pyykkäämistä kun samana päivänä voi pestä vaikka kuinka monta koneellista ja illalla ne kaikki on jo viikattuna kaapissa.

Yksikään vaate ei ole kutistunut, nukkaantunut tai haalistunut kuivurissa. Sähköä menee varmasti ja se maksaa mutta olen valmis maksamaan helppoudesta ja nopeudesta.

Minä käytän kuivausrumpua normaalivaatteisiin vain pieniä koneellisia pestessä, kun laittaa "täyden" koneen kuivausrumpuun (9kg), ne tulevat ryppyisinä takaisin. Kuivatan kuivaushuoneessa tai pyykkitelineellä vaatteet ja tietyt tekstiilit, esim. pyyhkeet rumpukuivaan aina, koska niistä tulee ihania ja pehmeitä sitä kautta. Pikaohjelmilla olen saanut 2h vaatteen likaisesta puhtaaksi ja päälle. 

Jos pesen lakanat itse, kuivaan ne (silityskuivaksi) rummussa juurikin sen vuoksi, että pöly lähtee, sitten silitän ne. 

Vierailija
34/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuivausrumpu kutistaa vaatteita, kuluttaa niitä ja haalistaa sekä syö ihan hirveesti sähköä.

En suosittele todellakaan.

Pesu kutistaa ihan yhtä paljon, mutta hitaammin. Pesu kuluttaa paljoin enemmän. Ei haalista ja esimerkiksi meillä talo lämpiää sähköllä, niin lämpöpumppulla varustettu kuivausrumpu säästää sähkö talvisin.

Vierailija
35/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tässä kommentissa näkyy kuivurin totaalinen tarpeettomuus!

Ei, vaan näkyy täysin väärä tapa käyttää kuivausrumpua. Miksi ihmeessä joku laittaa pyykit ensin narulle ja sitten rumpuun. Älytöntä, sanon minä.

Vierailija
36/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin uusi kuivausrumpu muutama vuosi sitten kun entinen hajosi. Vertailin silloin paljon eri merkkejä ja kyselin tutuilta ja työkavereilta, koska halusin ennenkaikkea hyvän. Päädyttiin AEG merkkiin ja en ole päivääkään katunut. Paljon parempi kuin entinen. Hiljaisempikin. Tosin se vanha kuivuri oli... noh....vanha että kyllähän ne kehittyykin. Sanoisin että AEG:n kuivuri pitää saman verran ääntä kuin meidän Mielen pyykkikone.

Vierailija
37/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ollut 8 vuotta sama kone ja en luopuisi koskaan. Saa pehmeät vaatteet eikä olkkarissa loju kuivausteline.

Tämä on tuntuu olevan joku vanhojen laitteiden aiheuttama legenda. Tai sitten minä laihdun joka kerta kun pesen pyykkiä. Farkutkin kuivaan rummussa ja edelleen ne mahtuvat päälleni.

Vierailija
38/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

11 nyt tekee jotain omaa ihme hommaa ;)

Minä heitin kuivaustelineen roskiin sinä päivänä kun sain kuivausrummun.

Nopeuttaa pyykkäämistä kun samana päivänä voi pestä vaikka kuinka monta koneellista ja illalla ne kaikki on jo viikattuna kaapissa.

Yksikään vaate ei ole kutistunut, nukkaantunut tai haalistunut kuivurissa. Sähköä menee varmasti ja se maksaa mutta olen valmis maksamaan helppoudesta ja nopeudesta.

Minä käytän kuivausrumpua normaalivaatteisiin vain pieniä koneellisia pestessä, kun laittaa "täyden" koneen kuivausrumpuun (9kg), ne tulevat ryppyisinä takaisin. Kuivatan kuivaushuoneessa tai pyykkitelineellä vaatteet ja tietyt tekstiilit, esim. pyyhkeet rumpukuivaan aina, koska niistä tulee ihania ja pehmeitä sitä kautta. Pikaohjelmilla olen saanut 2h vaatteen likaisesta puhtaaksi ja päälle. 

Jos pesen lakanat itse, kuivaan ne (silityskuivaksi) rummussa juurikin sen vuoksi, että pöly lähtee, sitten silitän ne. 

Jos sulla on 9kg pyykkikone (niin ymmärsin), voi olla että kuivausrumpu on suhteessa liian pieni. Meillä oli ennen tämä ongelma vanhalla kuivarilla. Siihen sopi 5 kg koneen pyykit ihan ok mutta kun uusimme pyykkikoneen 7kg:ksi, osa oli ryppyisiä, varsinkin jos kone oli täynnä.  Otin silloin aina jonkun paksun collegepaidan ja housut tms isoa roikkumaan naulakkoon siksi aikaa kun muut kuivui. Sitten nakkasin ne toiselle kierrokselle.

Sitten vanha kuivari hajosi ja ostimme uuden isomman, ei enää mitään ongelmia.

Vierailija
39/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hankkiko jos vaan tulette ilman toimeen.

Joillekin se tietty on pakollinen hankinta.

Ulkona kuivaamalla tulee paras pyykki.

Lisäksi se kone kuluttaa vaatteita, hiukan.

Vierailija
40/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tuntuu olevan joku vanhojen laitteiden aiheuttama legenda. Tai sitten minä laihdun joka kerta kun pesen pyykkiä. Farkutkin kuivaan rummussa ja edelleen ne mahtuvat päälleni.

Villaa se kutistaa varmasti, sitä ei saa laittaa kuivariin. Meillä olen huomannut että kutistaa vähän collegevaatteitakin. Farkkuja ei kutista. Enkä ole huomannut myöskään muista vaatteista. Tosin myönnän että olen niin laiska että kuivaan aina silla samalla ohjelmalla eli "erittäin kuiva". Kuumin ja tehokkain ohjelma. Ongelma voisi poistua jos kuivaisi colleget eri ohjelmalla. En vaan viitsi. Ostan mieluummin vähän isommat collegehousut kaupasta joten ne saa kutistua ekalla kerralla. Muilla kerroilla ei kutistu kuin ekalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme