Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuivausrumpu - kannattaako ostaa?

Vierailija
07.04.2016 |

Te jotka olette ostaneet kuivausrummun, oletteko huomanneet että pyykinpesu on muuttunut helpommaksi? Mitä merkkiä suosittelisitte? En jaksaisi enää jatkuvaa lakanoiden ripustelua, varsinkin kun taloyhtiön kuivaushuone on monesti täynnä juuri silloin kun sitä tarvitsisi.

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Kuivausrumpu on todella hyvä, etenkin lapsiperheessä. En luopuisi.

Vierailija
2/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä peli.  Mulla on ollut miele ja bosch.  Molemmat ihan jees.   Kovaäänisiä ne on, joten siihen kannattaa kiinnittää erityistä huomiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ehdottomasti kuivausrumpu. Vaikkei mihinkään muuhun sitä käyttäisi, niin mikään ei tee pyyhkeitä yhtä pehmeäksi!

Vierailija
4/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme pientä lasta ja kuivausrumpu on ihan ehdoton vehje. Yhden lapsen kanssa vielä jaksoi ripustella narulle, mutta toisen lapsen tultua alkoi kypsyttää se pyykkitelineiden määrä ja se että niitä oli lopulta ihan turha taittaa kaappiin, kun heti sai repiä uudestaan auki. Nyt kun olen päivät kotona, niin ehtii pestä useammankin koneellisen ihan helposti ja saa saman päivän aikana myös kuivina kaappiin. Ei tartte joka päivä vetää pyykkirumbaa.

Vierailija
5/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivausrumpuhan on pesukoneen jälkeen tärkein kodinkone. Vaatteet koneeseen, kuivuriin, takaisin käyttöön. Tällä hetkellä kuivausrummun merkki on Siemens - ei mitään valittamista.

Vierailija
6/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä peli.  Mulla on ollut miele ja bosch.  Molemmat ihan jees.   Kovaäänisiä ne on, joten siihen kannattaa kiinnittää erityistä huomiota.

Boschin konetta olen hieman katsonutkin. Onko Mieleä äänekkäämpi? Oletko huomannut vähentääkö lakanoista ja pyyhkeistä sitä pölyä, jota helposti jää pesusta huolimatta kankaan pintaan ja saumoihin?

Vierailija
7/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivausrumpu on mitä suurimmassa määrin ns. turhake: kuluttaa vaatteita ja tekee niistä nukkaisia. Hanki sen sijaan hyvä kosteudenpoistaja kuivaustiloihin, niin olet takuulla tyytyväinen lopputulokseen. Puhun kokemuksesta!

Vierailija
8/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivausrumpu kutistaa vaatteita, kuluttaa niitä ja haalistaa sekä syö ihan hirveesti sähköä.

En suosittele todellakaan.

Vierailija
9/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi uskonut mutta ihan huippu vehje! En luopuisi enää.

Pyykit on pehmeitä, hyvän tuoksuisia ja PÖLYTTÖMIÄ. Kun nykyään siivoan vaatekaappeja niin ei tarvitse edes pölyjä pyyhkiä hyllyiltä.

Ja ei ole sitä pyykkitelinerotiskoa nurkissa pyörimässä.

Vierailija
10/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodinkoneiden tärkeysjärjestys mulle:

Hella, jääkaappi, mikro, pesukone, kuivausrumpu, vatkain, silitysrauta.

Parasta on se, että saa vaatteen nopeasti uudelleen käyttöön. Ei tartte odottaa. Ja sit se, että kuivaushuone ei kostu. Ja ei ole ripustelun työtä j akuivauspaikkojen tila viemistä. Ja saa kuivaksi, vaikka olisi kesä ja sadeilma (eli kosteata sisälläkin ja lämmitys ei ole päällä. Kestää kauan kuivua narulla.)

Meillä on myös varovainen ohjelma ja lisäksi villakehto.

Huonoja puolia: kutistaa, hieman saattaa värit kulua pikaisemmin, sähköä tietty menee.

Vierailija
11/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suosittelen! Tosin itse en koskaan laita pyykkejä suoraan pesukoneesta kuivuriin vaan ripustan pyykit narulle. Yön yli kuivuneet sitten kosteana kuivausrumpuun. Pyykit ei näin rypisty niin paljon ja sähköä säästyy. Kaikkea en laita rumpuun, vain sitä kestävät vaatteet.

Vierailija
12/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suosittelen! Tosin itse en koskaan laita pyykkejä suoraan pesukoneesta kuivuriin vaan ripustan pyykit narulle. Yön yli kuivuneet sitten kosteana kuivausrumpuun. Pyykit ei näin rypisty niin paljon ja sähköä säästyy. Kaikkea en laita rumpuun, vain sitä kestävät vaatteet.

Juuri tässä kommentissa näkyy kuivurin totaalinen tarpeettomuus!

Vierailija
13/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuivausrumpu on mitä suurimmassa määrin ns. turhake: kuluttaa vaatteita ja tekee niistä nukkaisia. Hanki sen sijaan hyvä kosteudenpoistaja kuivaustiloihin, niin olet takuulla tyytyväinen lopputulokseen. Puhun kokemuksesta!

En ole ajatellut kuivata kaikkia vaatteita kuivausrummussa, lähinnä tilaa vieviä lakanoita ja pyyhkeitä. Vaihdamme lakanat n. 1,5 viikon välein, sairastellessa pyykkiä kertyy enemmänkin. Käytössä on kyllä taloyhtiön yhteinen kuivaushuone, mutta koskaan ei voi olla varma siitä, onko naapurillakin tänään pyykkipäivä. Se myös häiritsee, jos joku käyttää hyvin hajustettuja pesuaineita, tällöin samassa tilassa kuivattu pyykki haisee myös samalta, vaikka hajusteettomilla olisikin pesty. Varauslistat ei ehkä toimisi koska harvemmin yksin pystyy täyttämään koko tilan.

Vierailija
14/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla totta - ensin narulle ja sitten vasta kuivuriin. Enpä ole moista koskaan kuulluut ennen. Itse laitan kaikki vaatteet villaisia lukuunottamatta kuivuriin. Ei ole koskaan ollut mitään kutistumisia.

Ja googleta vaikka Marttaliitto tai Työtehoseura. Lopputulos on, että kuivuri säästää vaatteita ja energiaa ja pitää kodin pölyttömänä.

Vierailija
15/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 nyt tekee jotain omaa ihme hommaa ;)

Minä heitin kuivaustelineen roskiin sinä päivänä kun sain kuivausrummun.

Nopeuttaa pyykkäämistä kun samana päivänä voi pestä vaikka kuinka monta koneellista ja illalla ne kaikki on jo viikattuna kaapissa.

Yksikään vaate ei ole kutistunut, nukkaantunut tai haalistunut kuivurissa. Sähköä menee varmasti ja se maksaa mutta olen valmis maksamaan helppoudesta ja nopeudesta.

Vierailija
16/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnollinen kuivausrumpu oikein käytettynä ei tee mitään vaurioita vaatteille.

Lisäksi kuivausrumpua käyttävät tietävät kuinka nopeasti nukkasuodatin täyttyy, eli ilmakuivattuna se kaikki pöly ja nukka jää vaatteisiin.

Myös energiatehokkuuden kannalta lämpöpumppu-tekniikalla toimiva rumpu on loistava. Varsinkin sähkölämmitteisessä asunnossa se kuluttaa vähemmän energiaa, kuin ilmakuivaus sitoo huoneiston lämpöenergiaa ja myöskin koneen hukkaenergia muuttuu lämmöksi, mikäli poistoilmaa ei johdeta suoraan ulos.

Vierailija
17/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ikinä enää luopuisi kuivausrummusta tai koneen pikapesuohjelmasta! Vaatteet saa suorina suoraan kaappiin rummusta. Lakanatkin petaan suoraan takaisin sänkyyn pesun jälkeen. Ei tarvitse jatkuvaa viikkaus- ja silitysrumbaa. Pöly ja nukka jää koneen sihtiin. Lasten märät kamat saa äkkiä pestyä ja kuiviksi. Seuraavan päivän työvaatteet saa äkkiä pestyä ja kuiviksi.

Vierailija
18/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti, paras kodinkoneeni.

Vierailija
19/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhkeille/lakanoille yms. on kyllä hyvä!

Vaatteita sen sijaan en uskalla kuivausrumpuun laittaa, taitaisivat nukkaantua siellä aika nopeasti? Riippuu tietysti varmaan vaatteesta, mutta itse en sitä riskiä ota. Lakanoiden en ole huomannut nukkaantuvan/kuluvan normaalia nopeammin vaikka kuivausrummussa käyttäisi - toisaalta lakanoiden kuluminen ei haittaa, niitä saa helposti uusia. Pilalle mennyttä suosikkimekkoa taas saisi surra ainakin sen päivän :)

Vierailija
20/105 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskoisi kuinka paljon pölyä on puhtaassa pyykissä. Kuivuri on tehnyt meidän kodista "melkein pölyttömän" siis eron huomaa.

Olin sitä mieltä ettei me tarvita kuivuria ja nyt en siitä luopuisia. Ennen pystyin pesemään koneellisen päivässä kun enempää ei mahtunut telineeseen kuivumaan.

Nyt pesen vaikka 4 koneellista päivässä...lakanat, pyyhkeet, tummat/värilliset ja valkoiset ja illalla ne kaikki ovat viikattuna kaapissa ja pyykkikorit tyhjiä. Eli neljän päivän homma hoituu tuosta vaan ja sitten saa olla rauhassa pyykiltä pari päivää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan