Eikö tämä mene bloggaajien tuotesijoittelussa jo vähän liian pitkälle?
http://www.olivialehti.fi/magicpoks/2016/04/06/dixi-coat-trenssi/
Asia on mielestäni ok, jos tuotteita lähetetään pyytämättä. Ole hyvä ja kokeile -tyyliin. Mutta oikein näin härskisti kaverille kanssa, kun mullakin on.
Suora lainaus ..."omani sain yllärilahjana viime viikolla. Ihailin ystäväni upeaa trenssiä ensin hänen blogissaan ja myöhemmin livenä. Hän oli vinkannut takki-ihastuksestani eteenpäin Dixi Coat-takkeja suunnittelevalle ja myyvälle Salolaiselle yritykselle, Flarelle – ja vähän myöhemmin minua odotteli postissa aivan ihana yllätys."
Vai päteekö tähänkin ei se tyhmä joka pyytää vaan...?
Kommentit (18)
Sanotaanko näin että en lue yhtään sellaista blogia jonka tarkoituksena on vain saada ilmaista kamaa bloggaajalle.
Jos joku yritys nyt ylipäätään mainostaa tuotteitaan blogien kautta, niin en kyllä ymmärrä, mikä tuossa menee liian pitkälle. Aivan sama. En lue tuollaisia blogeja.
Mutta mainos toimi: mä luulin, että Dixi coatia ei ole enää olemassa. Olen ostanut pari kys. firman takkia kirpparilta, ja ilahduin, kun huomasin merkin nimen tässä avauksessa. Aion nyt heti tutustua valikoimaan!
3
Tuossa ilmaisen kaman syytämisessä bloggaajille on se puoli, että mietin miksi ihmeessä minä haluan maksaa täyttä hintaa jostain, jota annetaan toisaalla ilmaiseksi. Pistää miettimään brändin ja tuotteen todellista arvoa ja kumma kyllä tuote ei tunnukaan enää houkuttelevalta.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa ilmaisen kaman syytämisessä bloggaajille on se puoli, että mietin miksi ihmeessä minä haluan maksaa täyttä hintaa jostain, jota annetaan toisaalla ilmaiseksi. Pistää miettimään brändin ja tuotteen todellista arvoa ja kumma kyllä tuote ei tunnukaan enää houkuttelevalta.
Annetaan ilmaiseksi samasta syystä kuin annetaan rahaa mainostoimistoille ja medioille, jotka julkaisevat mainoksia. Se, joka haluaa "ilmaista" tavaraa, voi perustaa blogin ja kokeilla, tuleeko se tavara sittenkään ihan ilmaiseksi.
3
No tuolle bloggaajalle syydetään tuotteita melkoista vauhtia. Näin hänet tällä viikolla kahvilassa. Vaikka kuinka ajattelisin että hän on yhtä kiva kuin blogissa niin tosielämä oli taas jotain muuta. Kävi valittamassa että hänen kahvinsa tekemisessä kestää liian kauan.
Vierailija kirjoitti:
Komppaan! Ilmeisesti kyseinen toimintatapa on yrityksille taloudellisesti kannattavaa, kun lisääntyvissä määrin näin toimitaan. Tavarahuoraamista tuollainen. En tykkää.
Vierailija kirjoitti:
No tuolle bloggaajalle syydetään tuotteita melkoista vauhtia. Näin hänet tällä viikolla kahvilassa. Vaikka kuinka ajattelisin että hän on yhtä kiva kuin blogissa niin tosielämä oli taas jotain muuta. Kävi valittamassa että hänen kahvinsa tekemisessä kestää liian kauan.
No mites sun kahvi ja palvelu noin muuten, ja mikä kahvila?
Ja sitä paitsi salolainen kirjoitetaan pienellä. Mutta Maj nyt ei olekaan mikään oikeinkirjoituksen mestari muutenkaan.
Hyvähän se vain on, että tunnustaa suoraan mistä tuote on tullut ja miksi sitä kehuu.
Moni blogaaja tekee muuten ihan samaa mutta yrittää salata sen, että kyseessä on maksettu mainos.
Mä voisin perustaa myös blogin, jossa auliisti vastaanottaisin kaikkea kamaa. Ihan sama mitä; takkeja, dildoja, lastenvaatteita (ei mulla ole edes lasta), leipää, kenkävahaa, tulppaaneja, kookoshiutaleita, parkkisakkoja you name it, i love it. Lupaan kirjoittaa loistavan säkenöivät arvostelut jokaisesta tuotteesta. Ja mikä parempi ilmainen mainostus- ja markkinointikanava kuin AV. Täältä takuuvarmasti klikkaukset blogiin.
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin perustaa myös blogin, jossa auliisti vastaanottaisin kaikkea kamaa. Ihan sama mitä; takkeja, dildoja, lastenvaatteita (ei mulla ole edes lasta), leipää, kenkävahaa, tulppaaneja, kookoshiutaleita, parkkisakkoja you name it, i love it. Lupaan kirjoittaa loistavan säkenöivät arvostelut jokaisesta tuotteesta. Ja mikä parempi ilmainen mainostus- ja markkinointikanava kuin AV. Täältä takuuvarmasti klikkaukset blogiin.
No perusta!
Vierailija kirjoitti:
Perusta vaan, mutta ensin sinun pitää tehdä kiinnostava blogi ja saada sille niin paljon lukijoita, että mainostajat kiinnostuisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusta vaan, mutta ensin sinun pitää tehdä kiinnostava blogi ja saada sille niin paljon lukijoita, että mainostajat kiinnostuisivat.
Eihän niitä mainostajia tarvitse saada kiinnostumaan; käskee vaan kaverin vinkkailla että tää tykkäis teidän kalsareista. Ja hups, kohta on postipoika ovella tuomassa kalsonkilähetystä.
Eihän siinä mitään, että valmistajat lähettävät tuotteitaan. Tuollainen mainonta tulee varmasti halvemmaksi kuin mainostoimistolle käytetyt rahat. Kohdeyleisökin tavoitetaan varmasti paremmin.
Mutta että suoraan pyydetään ja vinkataan miten kaverikin tykkäisi takista. Melko niljakasta. Tai sanoisinko röyhkeää.
Otanko hiljaisuuden merkkinä, että teidän mielestänne ei mene liian pitkälle? :-)